cookie-img

Spletno mesto uporablja piškotke

za zagotavljanje spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotov ne bi mogli nuditi. Z nadaljnjo uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

writing-img

Obnova

clock-img

01.02.2011, 19:36

clock-img

gogabojan

pencil-img

1995

Pozdravljeni.

Prosila bi, če bi mi kdo povedal, kako se napiše obnova.

Moram povedati, da jaz osebno vem kaj je obnova, kako zgleda, kaj moraš napisati. Vendar mojemu sinu, to ni čisto razumljivo, jaz pa več ne vem, kako naj mu razložim. Ko govori obnovo, in ko jo potem mora napisati v zvezek, ta zvezek (veliki) potem za obnovo obsega vsaj štiri strani, kar pa se mi zdi občutno preveč.

Očitno ne razume, kaj spada v uvod, jedro in zaključek. Je odlični učenec, le obnove ga matrajo. Tudi učiteljica nas je opozorila, da je to njegova najbolj šibka točka. In da mora vaditi obnovo.

Seveda sva začela z lažjimi knjigicami, da mu bo bolj jasno, kaj je pomembno za uvod, jedro in zaključek. Pa čeprav je knjigica kratka, on obnovo napiše na treh ali štirih straneh (ne listov).

ALI kdo ve, kako bi pomagala otroku. Obnove za njega pa ne delam, ker želim, da si s svojim trudom nauči obnove. On pove svojo obnovo, jaz mu povem svojo. Pravi, da sem super obnovo naredila, in zakaj on tako ne pove. Pa mi pove, da se boji, da ne bo izpustil kako pomembno stvar.

Tako da, bi prosila za kakeršen koli komentar ali pomoč.

lp

clock-img

01.02.2011, 22:04

clock-img

ribica.

pencil-img

2165

naj izlušči pomembne dogodke, in potem iz teh najpomembnejše. POtem naj samo te da v obnovo, osalih se samo dotakne, oziroma jih omeni, kot dopolnilo stavka. Jaz bi na tvojem mestu vadial z že znanimi zgodbami. Najbolje se bo naućil s primera.

clock-img

01.02.2011, 23:21

clock-img

nejcko

pencil-img

6556

Pisanje strnjenih obnov je za marsikoga, sploh pa za otroke, kar težka zadeva. S tem imajo učenci probleme še v višjih razredih.

Najlažje boš sinu pomagala tako, da skuša zgodbo najpej obnoviti v obliki miselnega vzorca ali po točkah, kjer naj odgovori na vprašanja:
- kdo je glavni junak/oseba
- oznaka glavnega junaka - kakšen je po značaju (to pride v poštev v višjih razredih oz. odvisno od same zgodbe, koliko junakov značaj vpliva na sam potek zgodbe)
- kje se zgodba dogaja
- kdaj se zgodba dogaja (to pride v poštev kasneje v višjih razredih)
- kaj je glavni dogodek/problem/konflikt zgodbe
- kaj je privedlo do tega dogodka/problema/konflikta
- kaj je sporočilo/ideja zgodbe (kaj nam skuša avtor s to zgodbo sporočiti, nas naučiti

To so glavne "točke" vsakega besedila in skuša naj jih v stavku, največ dveh povzeti.

Sicer ne vem, koliko je star tvoj sine in v kateri razred hodi, ampak mislim, da bo za začetek čisto ok, da:
- v UVODu predstavi glavnega junaka in predstavi zunanje okoliščine osrednje zgodbe (kraj, čas dogajanja)
- v JEDRU naj povzame osrednji dogodek/konflikt/problem, ter predstavi okoliščine, ki so do tega dogodka privedle.
- v ZAKLJUČKU pa predstavi sporočilo zgodbe oz. predstavi, kaj se je on naučil iz zgodbe oz. kaj nejmu osebno zgodba sporoča. (npr. iz zgodbice sem se naučil, da ne smem vseh igrač zahtevati zase, ampak da je lepo, da jih delim z drugimi)

Upam, da sem ti pomagala, če želiš še kaj bolj konkretnega, pa sporoči starost otroka in za obnovo kakšnih zgodbic gre.

< Sporočilo je popravil nejcko -- 1.2.2011 23:24:32 >

clock-img

04.02.2011, 00:09

clock-img

gogabojan

pencil-img

1995

Zdravo.

Najprej naj se vama zahvalim za odgovore.

Ribica: Smo delali tudi po takem kopitu, sam njemu se zdi vse pomembno. V tem je problem, ker mu ne znam očitno razložiti in pomagati pri razumevanju, kako narediti obnovo. Meni se zdi samoumevno, njemu pa očitno ne. Hvala za pomoč.

Nejcko: Otrok je star devet let in obiskuje 4. razred. To, kar si napisala se mi zdi zelo poučno, lahko bi rekli, da sem točno to iskala. Upam, da nama sedaj bo šla obnova bolje, in da bo še komu to pomagalo. Res si nisem predstavljala, da nam bodo obnove delale probleme. Prej bi človek pomislil na matematiko (ki jo večina otrok ne mara - pri našemu je to najljubši predmet user posted image user posted image user posted image ).

Si bom prav sprintala vajine predloge, in bova vadila po takem kopitu. Na miselni vzorec sem pa čisto pozabilauser posted image user posted image user posted image .

Nimamo trenutno nobene zgodbice, ki bi jo morali obravnavati.  Začela sva vaditi na čisto lahkih knjigicah, da bi na čimlažji način poskušal doumeti, v čem je bistvo obnove, in potem stopnjevati zahtevnost, do te stopnje, ki jo potrebuje za četrti razred.

Še enkrat naj se vama iskreno zahvalim za vajino pomoč.

LP

clock-img

21.02.2014, 17:56

clock-img

saragr

pencil-img

164

Da obnovim to temo; imam iste težave kot avtorica teme, in že štiri mesece se trudim po nasvetu Nejcke, ampak se s sinom nisva še nikamor premaknila. Vse nepomembne malenkosti so njemu pomembne, a dejanske poante zgodbe pa nikjer v obnovi ne napiše.
Ker vidim da mu res ne gre, sva probala tako, da sva prebrala 5 zgodbic in sem mu rekla da naj za vsako zgodbico napise samo kaj je prebral in zelo na kratko ( v dveh stavkih ) naj napise o čemu zgodba govori. A ne gre niti to, enostavno ne zna izluščiti tega o čemu se v zgodbi govori. Ideje...

clock-img

21.02.2014, 18:10

clock-img

Stanislava_

pencil-img

4004

IZVIRNO SPOROČILO: gogabojan


ALI kdo ve, kako bi pomagala otroku. Obnove za njega pa ne delam, ker želim, da si s svojim trudom nauči obnove. On pove svojo obnovo, jaz mu povem svojo. Pravi, da sem super obnovo naredila, in zakaj on tako ne pove. Pa mi pove, da se boji, da ne bo izpustil kako pomembno stvar.



Sistematsko ti je že nejcko podrobno opisala.

Meni se zdita koristni še dve stvari, pravzaprav tri:

Da otrok čim več bere
Da bere tudi tisto, kar mu je lahko oziroma že presega njegovo starost. Obnova bo lažja in pridobil bo potrebno samozavest.
Da bereš tudi ti, ker zgledi vlečejo. Mi imamo navado, da otroku obnavljam knjige, ki jih jaz preberem, v njej razumljivem jeziku in zgodbi.
Koristno se mi zdi tudi branje na glas, tudi pri meni, ne samo pri hčerki.

_____________________________

Kvačkam.
In #štrikam#.

clock-img

21.02.2014, 18:53

clock-img

tashq

pencil-img

739

saragr:
mogoče bi začela tako,da naj pove,kdo je glavni junak zgodbe in kaj se zgodi na koncu.tisto,kar se zgodi pa vmes, naj pa samo podaljšuje obnovo.
primer Grdi raček(verjetno ga vsi poznamo in je dokaj lahek;ne vem,kakšne zgodbe mora tvoj sin brati):Na kmetiji se je rodil raček,ki je bil zelo grd,zato so ga spodili.Ko pa je odrasel, se je spremenil v lepega laboda.
tako bi jaz začela z dvema stavkoma,če je potrebna daljša obnova, se pa počasi začnejo dodajati še podrobnosti.
upam,da sem kaj pomagala...user posted image

clock-img

21.02.2014, 19:09

clock-img

asyka

pencil-img

475

Jaz sem imela enak problem kot otrok, moje obnove so bile vedno tako raztegnjene, da je bila to dejansko do pikice popolna zgodba. Potem pa smo našli recept. Najprej sem knjigo razdelala v obliki miselnega vzorca, kot so ti že opisale punce. Potem pa sem na drug list napisala še vse dogodke, ki so se dogajali v knjigi in nato sva z mami predebatirali kateri so tisti "ta pomembni" za zgodbo in kateri so tisti, da tudi če jih spustim zgodba še vedno ima rep in glavo. Na tak način sem se potem postopoma avtomatsko naučila, da ni pomembno kakšno obleko je imela pepelka in da jo je začarala vila, ampak dejstvo, da je šla na ples in izgubila čeveljček. Ker jaz sem se namreč v vse te podrobnosti spuščala.

_____________________________

The secret of life is hidden in DNA.

clock-img

21.02.2014, 19:27

clock-img

saragr

pencil-img

164

Stanislava, točno to kar si napisala tudi delamo. Zanima ga vse kar jaz berem in mu moram potem obnovit. On tudi bere in sicer pravljice ki imajo deset strani in knjige ki obsegajo tudi do 300 strani. Zanimajo ga knjige, to ni problem. Recimo na koncu dneva mu rečem, naj mi opiše kateri dogodek mu je danes ostal najbolj v spominu ( da ga na ta način spodbudim k obnavljanju nekega dogodka ) in on mi začne opisovati vse od A do Ž vezano na samo en dogodek ki e trajal par minut ( kaj je imel oblečeno, kdo mu je to kupil, kakšna so bila drevesa, kje je kdo pozdravil itd; ne bo pa recimo rekel kam smo šli in s kakšnim namenom ).
Tashq v šoli berejo samo pravljice, ki so dolge največ eno stran, je pa res, da učiteljica od njih zahteva obnovo s svojim mnjenjem, ki pa mora obsegati od pet do sedem strani ( A5 ), kar se meni zdi malo preveč.
Asyka jutri bom poskusila še tvoj način, čeprav smo na miselni vzorec že delali pa mu ni šlo.

clock-img

22.02.2014, 17:39

clock-img

Stanislava_

pencil-img

4004

IZVIRNO SPOROČILO: saragr

Stanislava, točno to kar si napisala tudi delamo. Zanima ga vse kar jaz berem in mu moram potem obnovit. On tudi bere in sicer pravljice ki imajo deset strani in knjige ki obsegajo tudi do 300 strani. Zanimajo ga knjige, to ni problem. Recimo na koncu dneva mu rečem, naj mi opiše kateri dogodek mu je danes ostal najbolj v spominu ( da ga na ta način spodbudim k obnavljanju nekega dogodka ) in on mi začne opisovati vse od A do Ž vezano na samo en dogodek ki e trajal par minut ( kaj je imel oblečeno, kdo mu je to kupil, kakšna so bila drevesa, kje je kdo pozdravil itd; ne bo pa recimo rekel kam smo šli in s kakšnim namenom ).



Potem je tip človeka, ki opisuje na dolgo in široko, tak otrok pač je user posted image .
Upam, da do obnove pridete s tehnikami kot so zgoraj opisane. Drugega, kot da vadi, in da ga pri tem spremljaš, ne vidim. Mogoče, da dnevno opiše, kar se mu je zgodilo - tebi na dolgo in široko (ne tlačit tega v njem), v svoj dnevnik npr. pa v nekaj stavkih. Eto, to mi je tudi lušna ideja, neke vrste dnevnik.

_____________________________

Kvačkam.
In #štrikam#.

clock-img

24.02.2014, 11:49

clock-img

ronja

pencil-img

15289

Hehe, nekateri ljudje smo mahnjeni na detajle in se nam zdijo strašno pomembni in potem pišemo grozno dolge teksteuser posted image . Sem mela iste probleme: moje kratke obnove so bile kot dolge in dolge so bile skoraj knjiga:D. Ampak ker sem hitro pisala, mi je vseeno uspelo vse napisat in s slovenščino nisem mela nikoli težav. Če so res hoteli, da povem v par stavkih, sicer sem, ni bil pa to nikoli moj stil. Meni se je zdelo to, da ima Lukčev ptič pegice po trupu zelo pomembno, saj to vendar določa to, da je škorec:D. Res pa nisem mela problemov izluščit poante, samo vse detajle sem zraven obesila (ne vem, zakaj uporabljam preteklik:D).

Sama sem to rešila tako, da sem napisala zgoraj obnovo v enem odstavku, kot so od mene pričakovali, kadar so hoteli kratko obnovo, potem sem pa spodaj napisala še vse, kar se je meni zdelo tako strašno pomembno (pa verjetno tega ni nihče bral:D) - samo zame, da se mi ni zdelo, da delam nečemu pomembnemu krivico:). Probaj, če gre samo za tisti občutek, da je vse pomembno, potem to lepo reši vse skup, z mano se ni nihče kaj dosti ukvarjal kar se šole tiče, sem pa sama prišla do te rešitve in je to čisto lepo delalo:).

Tavelika je ista, tamala pa recimo ne, pa obema beremo, obe obožujeta knjige, itd... Različno razmišljanje...

_____________________________

http://vecna-optimistka.blogspot.com/

clock-img

24.02.2014, 18:38

clock-img

Stanislava_

pencil-img

4004

IZVIRNO SPOROČILO: ronja

Hehe, nekateri ljudje smo mahnjeni na detajle in se nam zdijo strašno pomembni in potem pišemo grozno dolge teksteuser posted image . Sem mela iste probleme: moje kratke obnove so bile kot dolge in dolge so bile skoraj knjiga:D. Ampak ker sem hitro pisala, mi je vseeno uspelo vse napisat in s slovenščino nisem mela nikoli težav. Če so res hoteli, da povem v par stavkih, sicer sem, ni bil pa to nikoli moj stil. Meni se je zdelo to, da ima Lukčev ptič pegice po trupu zelo pomembno, saj to vendar določa to, da je škorec:D. Res pa nisem mela problemov izluščit poante, samo vse detajle sem zraven obesila (ne vem, zakaj uporabljam preteklik:D).



user posted image user posted image

To sem imela v mislih..nekateri ljudje ste/so taki in je svetska neumnost vas tlačit v okvir kratkega po vsej sili.

_____________________________

Kvačkam.
In #štrikam#.

Zadnji članki

article-img

DARILNI PAKETI

article-img

Vsak mesec podarjamo bogata darila nosečkam, družinam z novorojenčki, malčki in otroki, parom, ki si želijo otroka in ženskam, ki bi se razvajale.

Klikni in izberi svoj darilni paket!

Darilni paketi - Prijava Nosečka
Darilni paketi - Prijava Novorojenček, dojenček
Darilni paketi - Malček (od 1 do 3 let)
Darilni
Darilni paketi - Želiva si otroka
Darilni paketi - Ženska sem