Potem je pa naslednja stvar: motivacija. Motivacija ni nekaj, kar se da prijet, ampak je energija, ki jo oddajaš. Seveda ne zanima vseh otrok enako, pride celo kakšen dan, ko nikogar nič ne zanima. A veš kaj jaz takrat naredim, rečem, da je brez smisla nekaj na silo delat, in se ustavimo, delamo nekaj čisto drugega, kar jih tisti dan veseli. Meni je resnično tukaj lažje, ker če ne morejo razmišljati npr. iz katere strani gledajo predmet in kaj se bo z njim zgodilo in take stvari, se gremo gibalne igrice, če tisto ni ok, pojemo ali slikamo ali oblikujemo, če jim to ne paše, pa morda hočejo risat forme ali pa se igrajo igre vlog, ali telefonirajo in se navajajo na vljudnost pri pogovoru....milion možnosti, če dobro poznaš UN. Ampak po moje imaš ti še vedno možnost tudi stvar obrnit, ko jim nič ne gre, na kaj drugega, kar jih tisti dan zanima. Teenagerji čudno gledajo, ko jim govoriš pesmi, ampak čez čas se navadijo na čudaštvo učiteljice, pa še všeč jim rata, samo bat se jih ne smeš.
Po drugi strani se pa jaz še nečesa močno zavedam. Ni nujno, da vsi pri vseh predmetih enako mnogo znamo. Če nekoga sl nič ne veseli, kaj pa potem, bo pač dosegel en minimum, da bo splošno izobražen v tioliko, da bo znal napisat en dopis, pa prošnjo za službo, pa take reči...saj ni nujno, da vse ve o književnosti. Ta ni tako zelo pomembna v nekem določenem trenutku življenja. Tistemu, ki ga pa zelo zanima, pa vendarle moraš ponudit več, ne more ta stagnirat zaradi tistega, ki ga bolj zanima mehanika ali umetnost, kot sl. To je umetnost poučevanja in to moraš najti. Jaz še vedno zahtevam od tistih, ki jih nič ne zanima, da naredijo minimum, pa hočem, da pustijo drugim, ki jih nekaj več zanima svobodo in možnost do tega. Zato jih medtem zaposlim tako, da so srečni, ker delajo nekaj takega, kar njim paše, pa vendarle do določene mere vodeno. Če pa ima otrok težave, potem pa me sploh rabi, ker ni stvar v nezanimanju, ampak v strahu. Takrat pa mu moram stvar sploh predstavit na vsaj 3 različne načine, ker tisti eden prvi, ni bil ok, po njem se ne znajde, rabi drug model. Saj res zgleda komplicirano in da veliko časa porabiš, pa sploh ni, je le stvar5 organizacije. A vidiš, zato sem sitna, če so nestrpni en do drugega in če samo vsak zase zahteva svobodo, drugi naj se pa j....po njegovem - to sem mislila s permisivno vzgojo, ki dela škodo - pa tudi ti si na isto mislila najbrž, nejcko, kot sem razumela.
Naloge. Vidiš, če bi bil UN tak, kot je treba, bi bil prilagojen otrokom. Če bi upoštevali pri učnem načrtu, da je namenjen otrokom, da se otroci morajo osnov zelo dobro naučit, bi v učnem načrtu pu8stili dovolj prostora, časa za utrjevanje le tega. Takrat ne bi bilo potrebnih nobenih nalog. Da je temu tako, lahko vsak učitelj prilagodi svoj letni delovni načrt. Če temu ni tako, kako to, da niste tega povedale na vseh srečanjih z ministrstvom in zavodom za šolstvo. Vsi ste trdili, da ni nič narobe, da je vse ok, le nekaj nas je na glas kričalo, da tako ne gre, da je UN zgrešen, preobsežen. 90% učiteljev, na čelu z Gabrom in libberalno demokracijo, pa je trdilo, da je v kvantiteti znanje, da več ko bo v UN, več bodo znali. Jaz sem hodila po okroglih mizah, težila od leta 93 da ni ok, da ne bo šlo, da je narobe zastavljeno, pa sem tulila v luft. Zdaj pa pravim, kar ste hoteli, pojejte. Če reče ministrstvo brez nalog, bodite take face, pa izpeljite vse, kar je v un brez nalog. Tako so vsi trdili, da je dovolj časa za vse, da ni preobširno, ni to na mojem zeljniku zraslo, jaz sem ves čas trdila obratno.
Grem na nov list...