writing-img

Ali poznate razliko med discipliniranjem in kaznovanjem?

clock-img

08.02.2007, 10:12

clock-img

Seven*

pencil-img

6206

ALI POZNATE RAZLIKO MED DISCIPLINIRANJEM IN KAZNOVANJEM? 

Kaj je disciplina? 
Disciplina je učenje. Kadar otroka usmerjate k pozitivnemu razmišljanju, obnašanju in učenju, gradite v njem pozitivne in pravilne vrednote. Pozitivno  usmerjanje spodbuja otroka, da razmisli, preden reagira, ter mu izgrajuje samokontrolo. Različni načini discipliniranja pokažejo različne končne rezultate. Discipliniranje zahteva razmišljanje, načrtovanje in potrpežljivost. 


Kaj je kaznovanje? 
Z besedo kazen največkrat označujemo udarce, klofute, tepež po riti in kakršenkoli drug način, s katerim lahko kontroliramo obnašanje otroka. 
Obstaja več vrst kaznovanja: 

  • fizično: klofutanje, udarci po riti (tudi preko plenice), tepež z uporabo različnih pripomočkov (kuhalnica, pas, šiba …);
  • besedno: uporaba zlobnih besed, norčevanje iz otroka …;
  • obsojanje: primer: Ker si se zlagal, ne boš dobil žepnine;
  • prepoved otroku pomembnih stvari: prepoved raznih aktivnosti, ki jih ima otrok rad in jih razume kot nagrado (Če ne narediš tega in tega, ne boš smel iti k Maticu …).
 
Kaznovanje ne vzpodbuja razvoja discipline, ampak samo trenutno zaustavlja neprimerno obnašanje, zato je uporaba kaznovanja zelo kratkoročna rešitev in zelo škodi pri doseganju bolj dolgoročnih ciljev – razvoju samokontrole. 
Kaznovanje otroka pripelje do razmišljanja:
  • tisti, ki me imajo najrajši na svetu, me tepejo in mi povzročajo bolečine;
  • pretepanje je družbeno sprejemljiva stvar;
  • pretepanje manjših in mlajših od sebe je popolnoma normalno;
  • če z ničimer drugim ne moremo (oz. ne znamo) doseči cilja, je pretepanje prava rešitev.
 

Kaj je discipliniranje? 
S pomočjo discipliniranja pomagamo otroku, da se nauči sklepanja kompromisov v družini in med prijatelji. Pomagamo mu, da razume, kaj je družbeno sprejemljivo in kaj ni. Vcepimo mu odgovornost za lastne postopke. Naučimo ga, kako lahko kontrolira svoje obnašanje. 

Otroci, ki so disciplinirani brez občutkov in razumevanja, reagirajo izključno na moč (pod to besedo razumemo kazen in prisilo). Kadar dosežemo disciplino na takšen način, z minimalizacijo otroške samozavesti in samopodobe, se nam lahko zgodi, da bo ta isti otrok popolnoma otopel na vse metode discipliniranja. Po drugi strani pa lahko uporaba samo občutkov, brez discipliniranja, rezultirajo z otrokom, ki nikoli ne prevzame krivde nase, ampak jo vedno prelaga na druge. Starši uspešnih otrok uspejo najti ravnotežje med vzgojo z občutki in discipliniranjem.  
V vzgoji otrok naj prevladuje discipliniranje s spodbujanjem lepega vedenja, le manjši odstotek  vzgoje naj poteka s kaznovanjem slabega. 

UČINKOVITA DISCIPLINA 
Uporaba discipline je proces razmišljanja in poizkušanja. Zapomnite si: 
  • učinkovita disciplina je pozitivna tako za starše kot za otroka,
  • s pomočjo nje se otrok nauči prevzeti odgovornost za svoje postopke,
  • v družini zadrži tople odnose,
  • cilj discipline je, da se otrok nauči sprejemljivega obnašanja, in ne povzročiti, da se otrok zaradi svojih postopkov počuti slabo.
 

Nasveti za uspešnejše discipliniranje: 
  • Kadar otroka disciplinirate, mu objasnite, zakaj to počnete;
  • Postavite jasne in varne meje. Prepričajte se, da otrok te meje res pozna. Bodite vztrajni in dosledni …;
  • Uporabljajte pozitivno disciplino, namesto da otroku vedno prigovarjate, česa ne sme, mu pojasnite, kaj lahko počne;
  • Bodite otroku za vzgled. Če udarite svojega otroka, ker je ta udaril prijatelja, vaš otrok ne bo razumel, zakaj je to sprejemljivo, kadar pa udari on, pa ni prav;
  • Pustite otroku, da spozna posledice svojega obnašanja. Če bo pustil/pozabil igračko zunaj in mu jo bo nekdo vzel/ukradel, bo pač brez igračke. Ne kupujte nove;
  • Izgrajujte otrokovo samozavest in spoštovanje. Ne uporabljate besed, ki bi lahko to samopodobo uničevale;
  • Načrtujte vnaprej. Dopustite si čim manj situacij, iz katerih bi lahko izšlo neprimerno obnašanje;
  • Vedno se osredotočite na situacijo in ne na obsojanje otroka. To je zelo pomembno, kajti porušena samozavest in samopodoba vodita k otrokovi negotovosti;
  • Bodite odločni! Jasno in glasno povejte otroku, kaj od njega pričakujete. Ne kričite in ne vpijte, uporabite ton, ki bo otroku dal vedeti, da mislite resno;
  • Rešujte težave skupaj. Ne izgubite glave, ampak mirno poslušajte otrokovo pojasnilo problema, nato pa se skupaj pogovorita o načinu rešitve tega problema. Skupna pot do rešitve, ki je po godu obema, omogoča otroku, da se nauči prevzeti odgovornost za svoje postopke.
             
       
Izvor:

Za prevod gre zahvala Skustrani! Hvala!


_____________________________

Gospa sem.

clock-img

08.02.2007, 10:34

clock-img

Marogica

pencil-img

10594

Zame osebno je disciplina in kaznovanje zelo podobno. Seveda govorim po svoji kmečki logiki.

To kar je opisano pod disciplino jaz doma imenujem "samodisciplina", kar pomeni, da se otrok zaveda, zakaj naj ne bi nekaj naredil.

Disciplina, kot beseda, mi zveni preveč avtoritativno oz. vojaško, kjer se ukazi ubogajo, brez razmišljanja zakaj.

Poudarjam, to nima nobene znanstvene osnove, temveč je moja kmečka logika.

_____________________________

"Vrabec zavida pavu breme njegovega repa".
R. Tagore

clock-img

08.02.2007, 10:37

clock-img

Primoza

pencil-img

4733

Kaznovanje v različnih oblikah je zelo razširjeno v človeški družbi.

Banalen primer: če ne izpolniš davčne napovedi boš kaznovan s strani države. Če izpolniš davčno napoved boš plačal davek, pa še truditi se moraš za to.

Kdo ve kako bi davkarija uvedla pozitivno motivacijo? Sem samo negativno motiviran in pridno izpolnjujem rubrike, iščem podatke po kupih papirja.

Drugi primer: napisati moraš dolgočasno poročilo o porabljenem pisarniškem inventraju v letu 2006. Preštevaš sponke ipd na različnih dobavnicah, zunaj pa je lep dan kot nalašč za podaljšano malico. Ne pustiš se zapeljati tem idejam ker si negativno motiviran s strani zahtevnega šea, ki samo čaka da bo koga odpustil.

Tretji primer:

Mudi se ti po avtocesti, pridš do tunela, kjer je napis radar. Zmanjšaš hitrost in se previdno odpelješ skozi tunel.

Celotna človeščka družba temelji na kaznovanju, brez njega bi bila anarhija. Ja še daleč je čas ko se bo vse doseglo s pozitivno disciplino, par tisočletij, če se ne bomo prej pobili. Se pa najlepša dela dosežejo ob pozitivni motivaciji, vendar pa terja pozitivna motivacija zelo veliko časa, ki ga kdaj tudi na vredno vložiti. Se pravi je potrebno zadevo okrog uporabe pozitivne motivacije in kazni vedno pretehtati z ozirom na vrednost doseženega cilja, vsaj tako se meni zdi to: "cost- benefits analysis".

clock-img

09.02.2007, 08:37

clock-img

lenika

pencil-img

6143

Ja družba je preveč kruta, da bi otroka zavijali v celofan.

clock-img

09.02.2007, 08:47

clock-img

Anonimen

Tudi meni se zdi, da če otroka kaznuješ, mu vzameš odgovornost in jo preneseš na svoje rame. Oooo, kako sem si jaz kot otrok želela, da bi me kaznovali, tako kot so ostle otroke moje starosti. Ni smel ven eno popoldne ali dve, pa je bilo. Jaz sem se pa žrla, kaj sem naredila in imela še dolgo, dolgo zelo slabo vest.

clock-img

09.02.2007, 09:45

clock-img

Brisani uporabnik

pencil-img

5637

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]

clock-img

09.02.2007, 09:49

clock-img

Anonimen

Jaz bi jo dala sedet v nakupovalni voziček.

clock-img

09.02.2007, 10:21

clock-img

Brisani uporabnik

pencil-img

5637

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]

clock-img

09.02.2007, 12:11

clock-img

Anonimen

 Mi gremo v trgovino in ga zaposlimo tako, da potiska voziček (vzamemo pač tamalega, če gremo v večjo nabavo, ga pač damo v voziček ali pa vzamemo tisti voziček, ko je spredaj avto, da ga zaposlimo). Na blagajni ga zaposlimo tako (tudi v trgovini), da izdelke daje nazaj v voziček (seveda nelomljive) in se ne dolgočasi - fora je prav v tem, da otroci to, kar si napisala ti, počnejo, ker jim je dolgčas, saj se z njimi nihče ne ukvarja (ti gledaš na to, da špecerijo zložiš iz vozička in nazaj v voziček, da plačaš...) in si pač poiščejo "zaposlitev". Zaposli jo ti - v največji možni meri, kar jo lahko. Naj se počuti koristno.

S tovrstno ohlajevalno metodo (v ohlajevalnici) pa se jaz ne strinjam. Očtino tudi jaz nisem APuser posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

clock-img

09.02.2007, 12:16

clock-img

Anonimen

IZVIRNO SPOROČILO: lukrecija
V drugi temi (Otroci z velikim egom) na tem pod-forumu je napisano, da nekateri AP starši odobravajo zapiranje otrok v kopalnico ali sobo, da se dete skulira, potem pa naj bi sledile sankcije/ kazni. A to je discipliniranje? Se ne zafrkavam, ampak me res zanima.



A ni pisalo, da potem sledi pogovor? Ne vem, tako mi je nekako v spominu ostalo.

clock-img

09.02.2007, 12:18

clock-img

mamsi

pencil-img

857

Men se zdi to čisto preprosto. Vsaka akcija povzroči reakcijo ali bolje, vsakemu dejanju sledi posledica. Tako je na tem svetu. Torej otroka je treba naučit, da se bo sam odločal med različnimi možnostmi, da je zato odgovoren za svoja dejanja in nato za vse posledice svojih odločitev. To hočemo otroka naučiti. Odgovornosti. Mi mu želimo dobro, naučiti ga, kaj je prav in kaj ne. Disciplina zame pomeni naučiti otroka sprejemati dobre odločitve zase in predvideti ter sprejeti tudi posledice. Načeloma za dobra dejanja dobre posledice. Učenje, več možnosti izbire poklica, osebna higiena - zdravje, ....

Bistvenega pomena pa se mi pri tem zdi, je to, da otrok sprejme naše nauke za svoje. Če bo moral nekaj narediti samo zato, ker smo mu mi tako rekli in še huje, samo zato, da ne bo kaznovan, ne bo premislil, kam bo z odločitvami vodil svoje življenje ampak samo ,kako bo bežal pred kaznimi. Poleg tega pa lahko v puberteti pričakujemo silen odpor. Če se sebe spomnim, nisem ravno razmišljala, kaj je zame dobro ampak samo, kako se upreti starševim zahtevam.

Pri tem pa se mi zdi pomembno, kar pravi Seven, da ni koristno otroke kaznovati na nasilen način, ampak učiti kako stvari v življenju funkcionirajo in naučiti, kako se dobro odločati zase in ne bati se drugih.

Tu je po mojem razlia med kaznijo in disciplino.

clock-img

09.02.2007, 12:21

clock-img

mamsi

pencil-img

857

Lukrecija, jaz bi ji rekla, da jo bom odnesla ven, če se ne pomiri, in če se še vedno ne bi pomirila, bi jo pobrala s tal, odnesla ven, ko bi se pa pomirila, bi ji rekla, da jo nekaj časa ne bom vzela s sabo v trgovino, ker se ne obnaša primerno. Basta. To že čist tamali razumejo.

clock-img

09.02.2007, 12:35

clock-img

Brisani uporabnik

pencil-img

5637

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]

clock-img

09.02.2007, 13:02

clock-img

skuštrana

pencil-img

7010

Zapiranje v kopalnico se zelo kruto sliši. Pravzaprav je bilo tam to napisano zelo karikirano. Jaz je nebi nikoli zaprla v kopalnici, še najmanj pa res zaprla - vsaj vrata pustiš odprta.  Tudi zato je ta metoda uporabna samo za res velike prekrške, če tvoj otrok ne želi pospravit igrač, ga zato ne boš "zapirala" v kopalnicouser posted image

Glej, v članku tako ali tako piše, da mora bit discipliniranje sestavljeno iz 85 % spodbujanja lepega vedenja, le 15% pa s kaznovanjem slabega...Tako da, ja, vsi se strinjamo, da kazen mora bit, razlika je samo v tem kaj nekateri razumejo pod kazen...


_____________________________

Ne brinite što vas djeca uvijek ne slušaju, brinite se zbog toga što vas neprekidno promatraju (R. Fulghum)

"A clean house is a clear sign of a wasted life"

clock-img

09.02.2007, 13:52

clock-img

Brisani uporabnik

pencil-img

5637

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]

clock-img

09.02.2007, 14:31

clock-img

Špacka

pencil-img

1294

 
Lukrecija, pri nas je podobno............
oooooooooooooo, je tako vesela, ko greva v trgovino, ker bo ona sedela v vozičku, ja, seveda, nekaj minut potem bi šla dol, ker bi norela po trgovini, zlaganje stvari v voziček pri njej ne pali oz. ona bi vzela tiste stvari, ki jih mi ne potrebujemo.........
Situacijo rešujem tako, da greva sami v trgovino samo po najnujnejše stvari, tako da sva takoj gotovi, po večje nakupe hodimo takrat, ko je doma mož, da gremo vsi trije.

clock-img

09.02.2007, 17:07

clock-img

shooo

pencil-img

728

LUKRECIJA,
sicer se nimam izkusenj s tem razmusljam pa nekako v tej smeri:
mogoce bi probala z tem da jo enostavno ne vzames zraven po nakupih. nic omenjati trgovine, nikoli je zraven vzeti (vsaj zacasno).mogoce dva tedna.
verjetno bo v tem casu pozabila na to svojo igrico? ne vem, enostavno se izognes problematicni situaciji. mislim da otrok v tem obdobju preizkusa meje in se nekako zeli postati avtonomen..verjetno tvojo pridigo in razlago poslusa a ne "dojame" pravila igre.
po drugi strani ce jo ze peljes v trgovino in po zadnji sceni z metanjem odides ven in nazaj po parih minutah, mislim da s tem nic ne dosezes. a da bi zunaj pocakala (seveda da jo imas na oku) tako dolgo dokler se sama ne umiri in ne pobere s tal.ko zacen pogledovati za tabo se pa prikazes?
lp



_____________________________

23.1.06-Neža
21.4.08-?

clock-img

10.02.2007, 12:03

clock-img

mamsi

pencil-img

857

Lukrecija, tamali tolk dobr zastopjo, ne samo to, točno vejo pri komu lahko nagajajo. Seveda pa, če poveš preprosto in jasno, ampak to upoštevajo samo, če te poznajo kot odločno in dosledno. Jest sm stroga, kar se zahtevanih meja tiče, nikoli ne popustim, tudi če ga userjem, ne. Tisto naslednjo rundo popravim. Zato moja tamala ve, da ko nekaj rečem, to velja. Zanimivo je, kako ima atija po svoje poštudiranga, in on zmerej 15x zahteva, pol pa znori, tamala ga pa ne upošteva, ker ni tok dosleden in se ne ukvarja s tem.

Svojo tamalo zmerej vzamem sabo v trgovino, zmeri je luštn in je pridna. Sej proba svoje stvari nabirat, pa prosi za to ali ono ampak se že hitro zmeniva. Enkrat samkrat je začela trmart in cmevkat, ker je nekaj hotla. Sva takrat za zmeraj razčistle. Sm ji rekla, da danes ne bova kupili nobene sladkarije. Pa ni nehala. Pol sm pa vprašala, če greva takoj ven in bo raje v avtu počakala, ker cmevka? In me je razumela, seveda tega ni hotla in je nehala težit. Če pa bi še naprej težila, bi pa jaz svojo besedo držala in voziček pustila pri blagajni in peljala tamalo v avto, jo privezala, šla plačat kar mi je uspelo nabrat in domol, med potjo pa bi ji samo še povedala, da je naslednjič ne bom mogla s sabo vzet zaradi njenega neprimernega obnašanja in nobene druge pridige al pa kompromisov. In to bi držalo.

Otroci zastopjo, so pametni in firbčni.

clock-img

14.02.2007, 10:48

clock-img

piščanc

pencil-img

3674

tole mi je pa všeč - se pravi se je treba truditi k disciplini in manj kaznovanju. se popolnoma strinjam z napisanim in ga v večini tudi tako izvajam. veliko se da preprečiti z disciplino, ampak smo samo ljudje in kaznovanje tudi prav pride

_____________________________

iz malega zraste veliko

clock-img

14.02.2007, 10:51

clock-img

piščanc

pencil-img

3674

IZVIRNO SPOROČILO: Splišni

Jaz bi jo dala sedet v nakupovalni voziček.



aha, pri nas gremo v trgovino z malim samo z vozičkom. drugače je to misija nemogoče. ampak se uči. če je obisk trgovine hiter ga že lahko motiviram.

_____________________________

iz malega zraste veliko

clock-img

14.02.2007, 10:57

clock-img

piščanc

pencil-img

3674

IZVIRNO SPOROČILO: lukrecija


Najbrž je to res pisalo, ampak vseeno ne štekam odobravnja v smeri zapiranja v kopalnico s strani AP- jev.
Pa da ne bo katera mislila, da je jaz še nisem nikoli poslala v sobo.
Pa dobr ne bom se obešala na vsak stavek, ampak me je pa čisto res zanimalo kaj je tukaj kazen in kaj discipliniranje?

L.



jaz jo pošljem v sobo, zato da se skuliram - nimam se za Ap, ampak mi je taka vzgoja blizu. ker če mi dvigne pokrov reagiram jezno in takrat je najbolje, da se umakne. ona ima prostor da se umiri, prav tako jaz. no, včasih grem tudi jaz v drugo sobo- toliko da vidi, da mi ne more non stop jeziti. seveda so omejitve - nikoli je ne zaprem, ampak samo pošljem tja in naj sama pride, ko se neha cmeriti/težiti itd. toliko da ve, da nimam železnih živcev in da naj se umiri in se potem normalno zmeniva. je pa zame to že kaznovanje in ne discipliniranje - discipliniranje v tem primeru bi bilo, da bi že prej preprečila tako burno reakcijo. vsaj po mojem mnenju

_____________________________

iz malega zraste veliko

clock-img

14.02.2007, 21:40

clock-img

Moyca_

pencil-img

4144

ne vem če prav razumem razliko med discipliniranjem in kaznovanjem v tem članku? Torej otroka ne kaznovati, ampak disciplinirati- kaj to konkretno pomeni? Samo pogovor in obrazložitev kaj je prav in kaj narobe? In če ne pali??

_____________________________

Lp, Mojca
*****************************************
"Življenje nam vrača samo tisto, kar dajemo drugim"
*****************************************
Plačano oglasno sporočilo:
www.atrium-nep.si

clock-img

15.02.2007, 14:44

clock-img

piščanc

pencil-img

3674

v članku je razložena samo razlika med discipliniranjem in kaznovanjem. uporabljaš lahko obe (najbrž), samo boljše discipliniranje vodi k manj kaznovanja. Najprej discipliniranje in potem kaznovanje, če ne zaleže.

_____________________________

iz malega zraste veliko

clock-img

20.02.2007, 19:26

clock-img

VERONICA

pencil-img

334

Kaznovanje vodi k disciplini, discipliniranje pa k samodisciplini. Ta druga je boljša zato ker otroka ne moremo imeti vedno pred sabo.

Primož, zakaj pa ne voziš 180km po autocesti ko bi tvoj auto to verjetno zmogel? Ali res samo ker se bojiš kazni?
Ali pa vseglih prej pomisliš kako bi to bilo nevarno pa še motor bi se poškodoval?

Kazen damo unazaj (nisi naredil nalogo, zato ne smeš ven). Otrok je jezen, naloga pa še vedno nenapisana. Boljše je ponuditi korenček (ko napišeš nalogo smeš ven). 

Seven in skuštrana, hvala za članek.

Zadnji članki

article-img

DARILNI PAKETI

article-img

Vsak mesec podarjamo bogata darila nosečkam, družinam z novorojenčki, malčki in otroki, parom, ki si želijo otroka in ženskam, ki bi se razvajale.

Klikni in izberi svoj darilni paket!

Darilni paketi - Prijava Nosečka
Darilni paketi - Prijava Novorojenček, dojenček
Darilni paketi - Malček (od 1 do 3 let)
Darilni
Darilni paketi - Želiva si otroka
Darilni paketi - Ženska sem