Lani je bila tretješolka. Bilo je zeloooo različno - na začetku leta, ko so morali nadoknaditi zaostanek iz prvih dveh let, so delali ko zmešani. Moja pupa se je z nalogo "matrala" po 1-2 uri, včasih še več in sem mislila, da je obupno počasna, kaj je narobe z njo, da tako dolgo rabi... Potem sem na roditeljskem zvedela, da drugi delajo nalogo tudi po 4 ure (pa da mama zraven sedi in spodbuja, ne da samo sanjajo, meni vsaj to ni bilo treba), učiteljica pa je lepo razložila, da morajo nadoknadit precej zaostanka, sicer jim bo v 4. težko in nas prosila, da jim pri tem pomagamo doma, dala ideje, kako in sploh se je zelo trudila. Ene stvari so pač dribl. In sem bila vesela, da ni z malo nič narobe, da pač morajo spisat (ne da se naučijo pisat, ampak da se naučijo hitro pisat) in da imajo očitno vsi probleme s tem in se vsi tega zavedajo in je pač samo ena stvar, ki jo je treba speljat.
Potem se je do konca leta to zelo umirilo, da je na koncu imela prvošolka velikokrat več naloge kot tretješolka, večinoma je vse naredila v max. pol ure, redko več. Tako da - kasneje je lažje, ker se navadijo hitro pisat in so veliko hitreje gotovi:).
lery, mogoče bo lažje, če se zmenite, da če ne razumeta, prideta k tebi po razlago - tako bo vse skup hitreje narejeno. Ne mislim, da jima bi zdaj vsak dan stala za vratom, samo da prideta, kadar ne vesta, kako se rešuje. Brezveze, da se matrata in zgubljata samozavest, če jima lahko razložiš, pa je.
Pri nas v podaljšanem bivanju težko delajo nalogo, ker pri nekaterih učiteljicah ni mišljeno, da bi jo, imajo pač tak urnik, da se to začne šele ob 15:30 (tako nam je razložila učiteljica pod. bivanja četrtošolke, da če jih prej vzamemo, pač ne bojo imeli naloge, ker je prej ne bojo delali, ker imajo tak urnik - takrat se pa že vsi združujejo in učiteljica, ki jih takrat prevzame, pravi, da naj jo rajši vzamem prej, ker tam ne bo mogla delat, ker drugi razredi pa imajo drugačen urnik in potem norijo okoli in motijo te, ki bi delali dn (to so njene besede) - to je bilo že lani tako in je pač hodila domov za 1 uro:D). Tako da pupi rajši prideta vmes (med šolo in krožki) domov (zdaj pač imata to možnost, ko je ne bo, bosta šli pa v knjižnico, recimo) in tako v tem času lepo naredita nalogo.
Pri tamali lani v pod. bivanju niso kaj dosti delali, letos ko so dobili drugega učitelja (on je ta sistem tu označil za kaos in da tega ne bo niti spreminjal, ker sam ne more proti celemu sistemu:D), no , takreat so imeli za moje pojme super urnik in naredili dn takoj po kosilu, vendar imajo zdaj spet drugo učiteljico oz. se menjajo in je bolj ali manj kaos, tako da sem se zmenila, da lahko pupi počakata v vrtcu tiste pol urce, kolikor se križamo in tam v miru naredita nalogo:). (ker malega lahko vzamem samo po kosilu, ne morem motit sredi spanja ali njihovih aktivnosti, jasno! In zato ga ne morem vzet istočasno, kot onidve končata, včasih je on prej in midva počakava, včasih pa obratno - in takrat se lepo usedeta na klopco z mizico v vrtcu in naredita naloge:). Baje nikogar ne motita, ker sta tiho in dokler bo to lepo delalo, je super:). Sem pa vprašala prej, ali smeta.
Kar se učenja tiče, gremo 1x na teden čez vse, kar so delali (da pogledamo vse zvezke, kar so prosile učiteljice na roditeljskem) in to je to. Posebej se z njo ne učim, razen če me prosi (npr. če ji lahko napišem račune za deljenje ali pa če jo sprašujem pesmico ali kaj podobnega, tisto pač sproti). To traja pol dneva za obe skupaj (torej eno popoldne ali eno dopoldne).
Če delajo 4 - 5 ur dnevno, je to čisto dovolj, če ne že preveč.
Se strinjam. Zato pa ju rajši vzamem prej ven, ker potem je dn narejena v pol ure, če pa bi bili v šoli, bi za to porabili precej več časa. Tako imata več čas za svoje igre:). Meni je tudi všeč vaš sistem šole, samo pri nas je drugačen, kaj češ.
Tisti, ki so pa v podaljšanem bivanju, pa naloge običajno naredijo tam.....moja hči jih tudi tam opravi, redko ima kaj za doma (pa to ni dveurno opravljanje nalog, ker ima vmes kosilo, ob 13.30 pa gre na avtobus, naloge pa vseeno tam opravi, sedaj v 4. razredu pa imajo pouk tudi vsak dan do 12.30
Lili, sistemi so različni: moja drugošolka konča 3x na teden ob 13h in 2x na teden ob 12:10, tretješolka pa 2x na teden ob 14h, 1x ob 12:10 in 2x ob 13h. Potem je kosilo in grejo ven ali se podijo v razredu in jim dn pač ostanejo, vsaj tistim, ki imajo kak krožek. Krožki, itd... pa so ipak fajn, ker nas je večina šla študirat nekaj, s čimer smo se zraven ukvarjali, redkokdo nekaj prav iz šole;). Meni je čisto jasno, da je težko naredit mir v razredu, da bi lahko pisali naloge in da se otroci rabijo tudi sprostit in noret okoli in da vse to uspel nekaterim učiteljem, nekaterim pa pač ne in se pač prilagodimo.
Je pa res, da če bi bili v pod. bivanju, bi ju še vedno čakalo precej za doma (ker je tako pri njunih sošolcih, tudi tabrihtnih;)). In po celem dnevu v šoli, si že malo zmatran za delat, pa čeprav si vmes tudi norel okoli in jedel kosilo... ni isto kot doma, doma je vse veliko hitreje gotovo... Vidim, ko pridem ponje, kadar počakata v vrtcu - tam sta 10-15 min in večinoma imata že skoraj vse gotovo, ko pridem. Če so v pod. bivanju, pa ne morejo naredit, ker pač ni takrat časa za to.
Kolikor se jaz spomnim osnovne šole, smo tudi mi delali domače naloge......in imeli smo domačo nalogo VSAK DAN in to že od prvega razreda naprej.....pa domačih nalog ni bilo malo, od računanja strani ali dveh do prepisov....danes tega praktično nimajo....
Jaz imam drugačne spomine: hodila sem v celodnevno šolo, kjer smo končavali s poukom takrat kot zdaj končavajo naši mali, če imajo podaljšano bivanje - nekje do 15:30 je bila šola. In mi smo VSE dn naredili tam. Temu se je reklo SU - samostojno učenje in takrat smo vsi sedeli in delali naloge in ko si bil gotov, si lahko risal ali bral ali se igral. Pa še na igrišče smo šli vmes in na kosilo, vse v tem istem času:). In doma mi bilo treba nič delat za šolo, ker smo vse naredili že tam, čeprav sem hodila na vse možne krožke, ki so bili na voljo.
Razvijanje obšolskih dejavnosti, ki pritegnejo otroka, se mi zdi dober.
Seveda, v kolikor je to predvsem interes otroka.
In seveda, v zdravi meri.
Samo šolsko delo, brez drugih zanimanj, ni v redu.
Podpis. Moja pupa rada pleza. Meni plezanje sploh ni, niti lubiju, tako da bi težko tu našla nek najin interes - ona se je pač zaljubila v ta šport, kot jaz v par drugih:). Vendar ji je bilo 2x na teden preveč, ker je imela potem premalo prostega časa, zato je hodila samo 1x na teden. Saj to ni neka raketna znanost:). Druga pupa ima rada balet, meni balet res ni, lubiju tudi ne. Dejasno si otroci želijo delat še kaj drugega kot šolo in to se mi zdi dobro:).
Tudi pri nas je podobno....kot sem že prej povedala, je moje dete v eni uri po koncu pouka sposobno pojesti kosilo, narediti praktično vso domačo nalogo in se še igrati s šopkinsi
Lili, to je super! Vendar očitno na naši šoli pač ni nobenega otroka, ki bi bil tega sposoben, ne vem, mogoče tak kraj, kako sevanje, da so sami nesposobni tukaj;).
Razumi, da ni povsod tako kot na vaši šoli. Na naši 1 uro po koncu pouka ne pridejo niti še iz jedilnice nazaj v razred. Precej časa se porabi na hodnikih, tak je pač tu sistem, zato je tako grozno glasno in ves čas tako zelo polno na hodnikih od 12h dalje. In moje dete je sposobno v eni uri po šoli pojest kosilo, naredit nalogo in se še igrat na igrišču, brez problema. Vendar tega ne more narediti, če je to uro v pod. bivanju. Ker ne more delat naloge na hodniku ali v jedilnici ali na igrišču (niti ne bi želela - v jedilnici naj je kosilo, zunaj naj se igra in divja okoli)... Komot pa do naredi, ko počakata v vrtcu in gremo še na igrišče.
Se strinjam.....mogoče pa kot starš ni treba od otroka zahtevati, da nosi domov petke, če je v petek zaradi tega zombi.....če bo prinesel štirice, mogoče ne bo zombi...
Pa saj mogoče ne zahtevamo petk;). Meni to ni prav važno, ne zdi se mi, da bo bistveno vplivalo na njihovo kariero, itd... Vendar si nekateri ljudje, med njimi tudi veliko otrok, želi pokazat to, kar znajo, dat od sebe čim več. Ne pravim, da je to vedno dobro. Svoji pupi vedno rečem, da nima veze, da se ne splača sekirat, da to ne vpliva na nič, če je pisala 4. Vendar ji gre še vedno na živce, če je za pol točke falila petko in mi je jasno, ker bi šlo meni tudi:D. In pogledava,kaj bi lahko naredila drugače, kje se hitro zgubi točko itd... ker si pač želi nasvet. Pa meni res ni noben problem, če bi bila pravdobra (manj pa verjetno zdaj še ne bi bila tudi če se ne bi nič učila).
Moji pupi nista zombija in jima ni noben problem naredit nalog - ampak to je zato, ker gresta po šoli domov in jih lahko hitro naredita. Kadar sta bili v pod. bivanju, pa jima je bilo popoldne potem to že muka. In ko sem ta trik povedala par drugim mamam, so vse ugotovile, da dela:).
Od 8 ur hrupa pa si zmatran, tudi če nič ne delaš in samo moraš bit tam. Ni problem v delu, če ga lahko v miru opraviš, potem si hitro gotov. Vsi radi delamo to, kar znamo in ima nek smisel:). Samo če bi tebi vmes nekdo šaril po tipkovnici, tudi ne bi tako dobro delala;). Njim je pa isto, če jim kdo puščico vmes strese, recimo. Pa ni to nobena taka reč, se podobno dogaja ves čas v šoli, sploh v pod. bivanju:). Traja vse skup dlje in potem pač ostane več za delat za doma. In otroci so zmatrani od hrupa in šole kot obveznosti in potem jih čaka še naloga doma in imajo vsega poln kufer. Res je velika razlika, kako hitro naredi isti otrok isto nalogo, glede na to, kdaj jo dela. Če niso zmatrani, jo naredijo tiktak brez napak. Ko so zmatrani, se mučijo in je polno napak, ki jih je treba popravljat in vse skup traja 3x dlje in je 10x bolj naporno.
Torej če otroci v pod. bivanju težko delajo nalogo lahko:
če imate šolo blizu, lahko gre otrok vmes domov (če mu lahko zaupate s prometom) ali imate srečo, da je šolska knjižnica odprta v času pod. bivanja (naša žal ni) ali imate srečo, da je kakšna knjižnica v bližini, potem lahko gre otrok tja napisat nalogo med koncem pouka in začetkom obšolskih dejavnosti. In tako ima potem popoldne fraj za igro:).
_____________________________
http://vecna-optimistka.blogspot.com/