Frodo Bisagin
|
IZVIRNO SPOROČILO: mateyka kakor sem že rekla - zdi se mi neprimerno govorit o oslih in konjih in so vse to ljudje. osebna rast je vedno prisotna pri ljudeh, tudi če se ne vidi. in če veš kaj je osebna rast, potem ne govoriš da je osel - osel in konj - konj. katerakoli knjiga na temo osebne rasti ne bo tega tako zastavila, niti zagovarjala tega hermetičnega neprejemljivega sistema. lahko govoriš o kritičnem momentu (Frodo), samo kakor sem že rekla (spet), treba je gledat celoto, da ima vse skupaj smisel. Ker nisi razumela "strokovnega" jezika / izrazoslovja, sem se posluzila drugega jezika. To je "jezik, ki je po lastnostih diametralno nasproten strokovnemu jeziku - pesniski jezik. Osnova pesniskega jezika je metafora, podoba. Ce strokovni jezik v osnovi izhaja iz aksioma, definicije....., pesniski jezik izhaja iz podobe, ki prav tako natancno, obenem pa mnogo bolj celovito opredeli vsebino. Zato dobra metafora lahko v nekaj potezah predstavi realnost mnogo bolj resnicno kot pa to zmore kombinacija stevilnih strokovnih opredelitev...." Zal mi je, da metafor niti prepoznas, niti razumes. ne mislim se zapletat v neke debate o subjektivnem in objektivnem; jaz skušam gledat praktično, kako svet deluje, da tako rečem. ...... Kako svet deluje je objektivna kategorija. Laz je tisto, kar se tebi dozdeva brez objektivnega. In prav ta laz je osnova za predsodke in manipulacije. In tu si ti tista za kaksne obtozujes druge: zanicljiva in arogantna, ker se postavljas kot avtoriteta a nisi sposobna dojeti niti osnovne postulate raziskovalnega (podatkovnega) razmisljanja. kakor sem rekla že prej (spet ) - tud Ghandi ni rekel: glej, sami osli, nima smisla.. ampak je izkoristil dejstvo, da ljudje (niso osli in) lahko presežejo tudi najnižje nivoje in se dvignejo iz navidezno nepremagljivega - pekla. Ni “stos” v dvigovanju, temvec v sprejemanju samega sebe takega kot si (tudi pri osebni rasti). Gandhi je dobro vedel, da so ljudje “osli” (prispodoba!), vendar jim je povedal, da se ne rabijo sramovati, niti pocutiti se krive, ker so “osli” (prispodoba!). Gandhi potrjuje tisto kar govorim. Gandhi je clovek, ki je studiral in diplomiral pravo v Londonu (ocitno je dal kar nekaj na izobrazbo, se ti ne zdi?). Ganhijevo nacelo je resnica - resnica pa ni domneva kaj bi bilo, ce bi bilo, in kaj bi kdo bil ce bi bil - temvec resnica je tisto kar dejansko je – v sedanjosti (in dejstva, ki ga ti ne sprejemas, da je cez nekaj casa resnica lahko povsem drugacna , vendar takrat ko to je in ne ko se domneva kaksna bi lahko bila). Gandhi je prav tisti, ki pove, da je potrebno zavedati se kdo si in kaj in se tega ne sramovati. In prav tako se ni treba sramovati dosezene izobrazbe in tistega kar le-ta nosi s seboj. Samo takrat , pravi Gandhi, se lahko sprejemas, a da ti konstatacije o izobrazbi ( barvi koze, rase,...) ne porajajo obcutek manjvrednosti, zanicevanja, ponizanosti... Zato je Gandhi tudi veliko delala na vzpostavitvi mrezi sol in solanju predvsem otrok v Indiji, ker se je zavedal, da je izobrazba pot iz »suzenjstva« k samostojnosti. Kot je rekel Carl Rogers – »“The only person who is educated is the one who has learned how to learn - and change” Glede na merjenje izobrazbe po zasluzku : The real difficulty is that people have no idea of what education truly is. We assess the value of education in the same manner as we assess the value of land or of shares in the stock-exchange market. We want to provide only such education as would enable the student to earn more. We hardly give any thought to the improvement of the character of the educated. The girls, we say, do not have to earn; so why should they be educated? As long as such ideas persist there is no hope of our ever knowing the true value of education. (M. K. Gandhi, True Education) Upam, da so ti sedaj Gandhi in njegova stalisca bolj jasna, pa tudi odnos do izobrazbe, potrebe po izobrazevanju in sprejemanju samega sebe v luci Gandhijevega nacela – resnice (objektivne!) Po tvoji logiki upostevanja kaj bi bilo ce bi bilo , ko bi bilo... bi bilo skrajno nespodobno triletniku obrisati rit po kakanju, ker je to potencialni macisticni moski, ki bo izjemno ponizan ce bi mu nekdo brisal rit. Tako se "kmetu" naj ne bi spodobilo reci, da je "kmet" ker bo morda nekoc (oz. je potencialni) intelektualec.... V sedanjsoti je triletnik - triletnik in kmet - kmet. Resnica je, da sta to triletnik in kmet, resnica (tudi Gandhijeva) ni, kaj bosta onadva cez eno leto.... Enako kot ce se v trgovini v katero je prisla debelejsa zenska ugotovijo, da v njihovi trgovini nimajo njene stevilke in posledicno ona zatrdi, da je omalovazujejo, zanicujejo itn, ker ji recejo, da so obleke, ki so v trgovini njej premajhne. (Sedaj pricakujem, da bos ugotovila, da sem rekla, da si debela. Enako kot pri prispodobi z osli. No, naj bo se zelenjava, recimo bobu - bob. ) In ker ima vsak svojo pot rasti, je dobro, da se tega zaveda in drugim ne pripisuje krivdo za lastno slabo pocutje zaradi zadev, ki jih ni dosegel - ne glede na vzrok. Ker ce je "kmet" zadovoljen s tem, da je "kmet", ga ne bo motilo, ce mu nekdo rece, da ne dojema gledaliske drame - ker ga le-to niti ne zanima. Ce se pa kmet slabo pocuti, ker nekdo konstatira, da ima samo osnovno solo - je to njegov osebni odnos do sebe in njegove neresene zadeve s samim seboj. Vsaka knjiga o osebni rasti obravnava prav to - samozavest in zavedanje kje si. Moras vedeti kje si, to sprejeti ter, ce zelis - nadaljevati. Tako ni nobenega hermeticnega nesprejemljivega sistema. Je samo sistem, ki je v trenutku taksen kot je, brez pretenzij , da trdi kaksen bo cez cas. Povsem gandhijevsko ti ze kar nekaj casa razlagam in postaja mi odvec, ker te zene ego in ne intelekt. [color=#000000 size=3]
_____________________________
Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje. Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet skrivljen, biča vajen in željan! (Ivan Cankar)
|