Gina
|
Jaz kar dobro poznam W. šolo. Delala sem dve leti izobraževanje za Wal. učitelje in jih poleg tega kar dobro spoznala, pa seveda tudi poznam nekaj otrok, ki tja hodijo. Se mi zdi, da je nejcko še najbolje opisala to šolo. Na splošno se mi pa zdi, da imajo ljudje zelo zmotno vedenje, mišljenje o šoli, ker z njo enostavno niso seznanjeni. Slišijo morda nekaj tu, nekaj tam o njih, pa si že ustvarijo neko popačeno mnenje. Kaj te sploh zanima o šoli? Najprej to, tako strogih učiteljev še nisem videla nikjer, kot so v W.š. Jaz poznam ljubljansko šolo, ampak po moje so povsod. Program imajo zelo podoben, se pravi na koncu 9. razreda morajo otroci vseh slo. šol znati enake reči, samo pristop, kako jih to naučiti, je pa zelo različen. Tako dobre metodike poučevanja, kot jo imajo Waldorfci, jaz še nisem nikjer videla, pa sem mnogo reči v življenju poslušala in preizkusila, zato jih sama zelo veliko uporabljam v praksi v običajni oš, čeprav sem ena redkih. Oni izhajajo iz tega, da je treba otroku stvari približat na njim logičen način - se pravi če ga npr. hočeš naučiti črko K napisat, mu moraš to z vsemi čuti približat - in tudi z vsemi možnimi asociacijami. Ni to podobno klasiki v 9-letki. Tudi vleiko več časa si vzamejo za opismenjevanje. Tako je na vseh področjih. Oni imajo mnogo več predmetov na urniku, kot jih ima klasična oš, razvijajo zelo obe hemisferi: vsi imajo predmete kot so slikanje, forme, ročna dela, evritmija, flavta....pa še mnogo drugih. Glavne predmete, kot so matem., slov., ....imajo po epohah, se pravi en (glavni) predmet se učijo par tednov, potem drug predmet par tednov...poleg glavnega predmeta imajo še ostale zgoraj naštete na en dan. Meni je zelo všeč, ker so zelo povezani z družino tudi, vse v šoli temelji na neki skupnosti, pa mnogo več dajo na otrokovo psiho, pa na obče človeške moralne vrednote in na normalno obnašanje, ki v današnjih časih ni tako samo po sebi umevno. Ne vem kaj te še zanima? Vprašaj me konkretno.
|