Otrok, ki ima uradno diagnozo LMDR se avtomatsko mora usmeriti v program z nižjim izobrazbenim standardom. To je njegova pravica in tam mu tudi pripadajo vse prilagoditve. Redna osnovna šola pa ni dolžna izvajati prilagoditev, ker otrok z lažjimi motnjami ne spada na redno šolo. Žal, tako je. Je dosti boljša opcija, kot če bi na primer otrok imel mejne motnje v duševnem razvoju - tak otrok pa res izpade iz sistema - po eni strani ni upravičen do programa z nižjim standardom, po drugi strani spet nima pravic do prilagoditev v osnovni šoli.
Največ, kar lahko trenutno storite je, da se v šoli zaenkrat dogovorite za ustrezne prilagoditve, ki jih bi vsak normalen učitelj izvajal tudi brez odločbe. Verjetno to že imate. Hkrati pa čimprej pridobite odločbo, ki bo na podlagi specifike otroka presodila o pravilni usmeritvi.
Otrok z LMDR spada v program z nižjim izobrazbenim standardom, ker gre za program, ki se mu posebej prilagaja, se osredotoča zgolj na specifičnega otroka in se ne meni za povprečje. Je program, v katerem bo tak otrok vselej uspešen, kjer bo delal v skladu s svojimi zmožnostmi in kjer bo dosegel največ kar lahko doseže. Načeloma bi lahko vaš otrok morda res končal prve 3 ali 4 razrede redne osnovne šole, vendar je prepogosto cena za to visoka - vedno bo najslabši v razredu, vedno bo v zaostanku, ne bo mu jasno kaj se dela, snov se nadgrajuje, on pa še ne obvlada osnov, preveč dela doma namesto da bi delo bilo opravljeno v šoli,... Če imate diagnozo, po mojem mnenju nima smisla čakati še eno leto da otrok 'dozori'. Ker v tem letu lahko otrok izgubi vse veselje do učenja, poslabša se samozavest in osnova za uspeh v šoli je podrta.
Šola z nižjim izobrazbenim standardom otroka ne bo prav nič omejevala. Če je sposoben delati po temeljnih standardih, jih bo dosegel tudi tam, brez da bi bilo na udaru njegovo samospoštovanje.