cookie-img

Spletno mesto uporablja piškotke

za zagotavljanje spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotov ne bi mogli nuditi. Z nadaljnjo uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

writing-img

izkušnje 1. razred devetletke

clock-img

14.01.2005, 10:16

clock-img

niki5

pencil-img

1902

Kako je izgledalo pri vašem otroku v 1.razredu? Jaz ko se pogovarjam z ostalimi mamicami so ogromne razlike, naš je recimo pri matematiki že vzel št. do 5 nekje pa še vedno samo črte vlečejo. Zdaj 3 tedne bodo imeli preverjanje znanja :zmeden2: iz vseh predmetov, pri slov. mu moramo pripraviti zgodbico katero bo potem čim bolj pravilno in zborno povedal pred razredom, pri likovnem naj bi moral znati povedati več grafičnih tehnik in jih uporabiti in še kup takih zadev :zmeden: Jaz se pa samo sprašujem kje je zdaj tista ''mala šola'' ki so jo obljubljali in zakaj so take razlike med posameznimi razredi in predvsem šolami :zmeden:

clock-img

14.01.2005, 10:37

clock-img

lelaval

pencil-img

7882


Ne vem, s katerega konca si, a v MB je (vsaj jaz imam takšne izkušnje: hčerko v 2/9, sina pa v 1/9 in je 1. razred enak kot mala šola. Niti brati se niso učili, še črk ne prav spoznali (kaj šele se jih učili pisat), so pa računali do 10 ali 20 (ne vem več). Je pa 1/8 dosti bolj zahteven.

clock-img

14.01.2005, 10:48

clock-img

kofetek2010

pencil-img

9555

Preverjanje znanja v 1. razredu? :zmeden2::zmeden2::zmeden2: A si ziher? Naš je 3r/9letke in ima sedaj preverjanje oz. prostovoljni nacionalni preizkus znanja iz slov.jezika in matematike, torej ob koncu prve triade. V 1. in 2. razredu pa niso imeli nobenega preverjanja. :zmeden2: V kateri šoli je?
Jaz sploh nisem imela občutka, da naš hodi v šolo, ko je bil v 1. in 2. razredu, saj je vse naloge naredil v šoli, nič ni bilo učenja doma (tega še sedaj ni). Sedaj je že malo drugače, mora kakšne slike iz časopisov izrezat in jih prinest, doma pesmico naučit, prebrat kakšno zgodbo iz berila, ipd.
Koliko snovi je naš vzel v tem času v 1.razredu se žal ne spomnim več. Je pa od sosede sin isti letnik kot naš (1996), ampak je on šel v osemletko (eno leto za našim) in se je v prvem razredu naučil vse to, kar se je naš v 1 in 2 skupaj. Naš je najmlajši v razredu (je decemberski) in ni nikoli nič kaj zaostajal za ostalimi, ki so skoraj eno leto starejši (januarski ali pa februarski), malo težje so mu šle grafomotorične vaje (razne črte takšne in drugačne - natančnost risanja), drugače pa je pri matematiki najboljši v razredu :love:, ne mara pa branja knjig (stripe pa obožuje, zato ga ne silim z branjem), bere ful tekoče (se je pri gledanju TV zdresiral - branje podnapisov).:)-:)-:)-
Čim manj stresno učenje vama želim!
lp
jana73

clock-img

14.01.2005, 12:00

clock-img

niki5

pencil-img

1902

Jana, dobili smo list A4 format in piše:
Zopet bom začela s preverjanji po posameznih predmetih :zmeden2: iz matematike, glasbene vzgoje, slovenščine, likov. vzg., spoznavanje okolja in športna vzgoja :zmeden: Zraven pa piše kaj vse se bo preverjalo.
Recimo matematika:
- predstavi preproste podatke s preglednico in prikazom s stolpci
- pozna št. do 5, pravilno zapiše in prikaže
- loči in pravilno uporablja: več, manj, enako..

Naš ima tudi težave v grafomotoriki in je tudi med najmlajšimi, zato pa me skrbi če ni to vseeno malo preveč za njega. Zaenkrat gre, bom videla kako bo..

clock-img

14.01.2005, 12:14

clock-img

kofetek2010

pencil-img

9555

Saj ti testi na nič ne vplivajo, samo kontrola so. Boš videla, da bo tvoj mali to vse zmogel, saj pa je vsak dan v šoli. Imaš pa na web-u zanimive naloge, da zaposliš možgančke sinku, ena izmed strani je tudi ta,
(upam, da ne bo br br na koncu linka)
pa lp
jana73
http://otroci.kelt.si/matematika.html

clock-img

14.01.2005, 13:15

clock-img

Pikabu

pencil-img

3235

Niki5, pri teh stvareh se učiteljice različno znajdemo. Dejstvo je, da moramo napisati opisno oceno in da so kriteriji določeni, kaj naj bi otrok znal. Nekatere učiteljice to počnejo sproti, tako da otroci sploh ne vedo, da jih preverja, nekatere pa naredijo drugače. Ni predpisano na kakšen način naj bi se preverjalo, moramo pa preveriti, katere kriterije otroci dosegajo. Vaša učitlejica si je očitno izbrala tak način. Sama še nisem učila v 1./9, vem pa, da je ogromno dela, predvsem s temi opisnimi ocenami in včasih človek res ne ve, kako naj naredi, da bo za vse najbolj prav. Navodila od zunaj so pa slaba, nejasna. Ponavai jih dajejo taki, ki sami sploh niso v razredu. Glede primerjave z malo šolo: vse je odvisno od učiteljice. Nekatere so zelo naravnane na samo šolo in jim je težko delati tako kot v mali šoli, zato pa je zraven vzgojiteljica, da malo omili, če učitlejica hoče vse preveč po "šolsko" narediti.

clock-img

14.01.2005, 16:21

clock-img

niki5

pencil-img

1902

Pikabu,
zakaj so pa take razlike, da nekje še s števili niti začeli niso, pri nas os pa v kratkem času vzeli do št. 5? Prijateljica pa pravi,da delajo samo grafomotorične vaje in sicer vlečejo črte (priprava na pisanje).

Ne me narobe razumet, učiteljica se mi zdi vredu, tudi Nik rad obiskuje šolo, samo hecno mi je da so take razlike po šolah, a mogoče drugi starši niso seznanjeni s šolskim delom?

recimo naslednji teden bo predstavil zanimiv dogodek, katerega moramo napisati na list in on naj bi ga čim bolj naravno, zborno in razločno povedal.

clock-img

14.01.2005, 16:28

clock-img

Pikabu

pencil-img

3235

Joj, težko bi ti odgovorila, saj imamo vsi učne načrte, katerih se moramo držati. Dejstavo je tako, da imamo predpisano, kaj moramo otroke naučiti v treh letih, potem si moramo pa same razdelati, kako bomo učile in narediti podrobne priprave. Že nekaj učiteljic mi je reklo, da se ne sekirajo, da bodo samo pazile, da jih bodo v treh letih naučile, kar morajo, potem bodo pa sproti videle, kako hitro bodo šli naprej. Druge se pa mogoče bolj bojijo, da jim ne bo uspelo vsega predelati, pa zato bolj hitijo. Mogoče je pa razred bolj sposoben, pa je hitreje začela s tem.

clock-img

14.01.2005, 16:42

clock-img

niki5

pencil-img

1902

Moj pravi, da je možno, da se pri njih hitreje vzame snov in potem dalj časa utrjuje :zmeden2: No, sej bo čas pokazal svoje, hvala ti za odgovore.

Jana tebi pa hvala za link, če poznaš še kakšno podobno stran kar povej, ker doma imamo tudi didaktične igrice (išče zaporedja, sestavlja sliko, imenuje dele telesa,..)s katerimi se rad igra :)

clock-img

14.01.2005, 16:48

clock-img

Pikabu

pencil-img

3235

Ja, to je tudi možno. Veliko veselja ob šolskih radostih.

clock-img

14.01.2005, 22:43

clock-img

Gina

pencil-img

12402

Niki, tole v vaši šoli mi je pa čudno. Jaz delam v 1.r9 (sicer sem letos na porodniški, pa ne vem točno do kam so prišle), ampak takle način preverjanja je pa res čisto mimo in jaz bi zagnala že živ cirkus. Samo meni je lažje, ker vem, kaj in kako bi učiteljice morale delat, starši pa to ne vedo. Cilje v 1.r praviloma osvojijo vsi učenci, so pa zapisani tako butasto, da jih moram še jaz včasih pri kakšnem likovnem 2x prebrat, čeprav jih po 6-ih letih 9-letke znam že na pamet. Torej zaradi ciljev se ne sekiraj. Da pa mora otrok pripovedovat naprej naučeno temo pa v bistvu ni tako mišljeno, kot si predstavlja vaša učiteljica, ki je očitno ušla iz stare osemletke in ima ob sebi vzg., ki ji ne zna povedat, da to ni ok.
Zakaj prihaja do razlik pri matematiki:
Obstaja več različnih založb - npr pri DZS-jevem učbeniku najprej obravnavajo štetje in števila, potem jih pa v enem tednu kar vse naenkrat zapišejo. Pri npr. Modrijanu gredo števila in štetje počasi in enakomerno ampak se obravnavajo skupaj. Poleg tega ene učiteljice menijo, da otroci že obvladajo snov in gredo hitreje, druge pa gredo s snovjo raje bolj počasi. Do tega imajo pravico. Važno je, da gredo po učnem načrtu in da vse obdelajo.
Moraš vedeti še to: preverjanje ni ocenjevanje. Najprej morajo preverit, da potem lahko ocenijo, vendar nekatere to naredijo, čeprav ne smejo, hkrati. V 1. razredu ponavadi počakamo, da vsi usvojijo snov, preden gremo naprej in nikakor ne prelagamo tega bremena na starše - to ni njihova naloga. Vsako stvar preverimo sproti in iz tega ne delamo nekega cirkusa. Starše o tem obveščamo. Domačih nalog ni, ker bi se otrok moral vse naučiti v šoli, zato ima 9-letka več ur pouka. Vendar nekateri učitelji dajejo DN, kljub opozorilom zavoda za šolstvo, da se to naj ne bi delalo - v nobenem razredu, ne samo v 1. - razen če je nujno neobhodno.
Veš kaj, tega je preveč, da bi jaz tukaj še pisala. Če te kaj zanima, mi pa piši na privat. LP

clock-img

15.01.2005, 15:49

clock-img

anajmad

pencil-img

2780

No,mi smo že v 5.razredu devetletke in moram priznati,da so jih sedaj kar "orng" pritisnili.1.razred je bil bolj tako-tako.So se naučili šteti do 20,pisati.Ampak,mene je zelo motilo in tudi nekatere starše,ker ni bilo lepopisja in slovničnih napak je bilo ogromno.To je malček za pokritizirati,ker jih pa sedaj ogromno to tepe.Moja hči mi pravi,da jih še sedaj v 5.r. zelo veliko slabo bere.Naša je pridna,ker je pravi knjižni molj in to se zelo veliko pozna.Preverjanja so pa bila.In mislim,da je prav,da so ti "testi",ker potem vidiš,kaj otrok ne obvlada in mu potem ti pomagaš doma,če le lahko.
en lp:morje:D.

clock-img

15.01.2005, 16:02

clock-img

Anonimen

No, glede branja- pri nas so tudi v 8. razredu sploh fantje še zmeraj slabo brali. Tukaj pa se takoj vidi, kdo bere knjige in kdo ne.

Ne vem, jaz ne bi šla v 9-letko, če bi lahko izbirala. Nam ni bilo prav nič hudega v 1./8. To pa, da jim ni ''treba'' znat pisat in tekoče brat do tretjega razreda mi je pa malo mimo. Mi smo to morali znati konec 1. razreda. Pa smo s evsi naučili pisat in brat. Tudi pisane črke. (dobro, jaz sem itak znala brat in pisat že od 5ih let naprej, še enkrat sme mogla v mali šoli jim kpravljico prebrat:ups::ups::ups: )

lp,:fis:

clock-img

22.01.2005, 15:33

clock-img

Anja

pencil-img

447

Cilj prve triade:
- do konca prve triade je čas za opismenjevanje
- učiteljica je dala domov pač pismeno kaj bo preverjala, tako, da bi bili starši pripravljeni (torej, da bi vedeli, kaj bi naj otročki znali)- se mi ne zdi nič narobe s tem
- fantje ne znajo brat v 8. razredu: morda posledica tega, da se je premalo delalo z njimi (to bi bilo zdaj v 2. r/9) na izgovarjanju glasov, na vezanju, na vlečenju glasov ipd (tudi na grafomotoriki, na oblikovanju črk, na tem kako se kakšna črka zapiše) pač prehitro se je šlo takrat skozi te zadeve...


...še meni se pozna, ko vedno napišem jaro kačo :)- :)- :)-

LP vsem ;)

clock-img

22.01.2005, 19:14

clock-img

Gina

pencil-img

12402

Gospa učiteljca Anja!(Saj si, a ne?)

Kaj ti tudi daš staršem prepisane cilje v roke z namenom seznanjanja? Sama veš, da so cilji napisani tako, da jih nekdo, ki se ne ukvarja s tem težko razume. Pa tudi veš, da smo včasih lahko ocenili otroka tako zelo natančno, da si vedela, ne da bi pogledala ime, za katerega otroka gre po sami oceni. Dandanašnji pač skoraj ni razlike v opisni oceni prvošolcev - in krivi so ravno postavljeni cilji. Dobro veš, da okoli njih in opisne ocene, ki je iz njih izpeljana tečejo hude debate z Zavodom za šol., ki se ravno zaradi tega gre sedaj neka izobraževanja, da bi pozornost obrnili drugam. Iz tega sledi, da je popolna oslarija, staršem dajat v roke predvidene cilje in potem ne vem kaj - čakat, da jih oni naučijo tisto, ali kaj??? Saj v 1.r-9 praktično vsi dosežejo zastavljene cilje, morda kakšnega ne, pa tudi ocenjevanja na klasičen način -"Jutri pa pišemo!", -ni. Vsaj ne bi smelo biti. Če otrok ne zna danes, zna pa čez en teden. In če takrat zna, jaz ne morem napisat, da ne zna, zato, ker sem ocenjevala pred enim tednom vse ostale otroke, pa takrat ni znal. Pač počakam na njegov čas.
Nekatere učiteljice pač niso za 9-letko še zrele. Tako je. In žal mi je, da je tako. Doživljam tudi jaz na koži mojih otrok. Šolstvo v Slo. zelo škriplje. Žal.

clock-img

22.01.2005, 21:23

clock-img

Gina

pencil-img

12402

Sanja (še ena učiteljica najbrž), nimaš prav, sem učiteljica in vzgojiteljica, kot čisto prvo sem pa mama. Veš, na čisto vsakem delavnem mestu najdeš take, ki svoj posel obvladajo in take, ki ga še kar, pa tudi take, ki ga ne. Le zakaj bi bilo pri nas drugače? Nikakor pa ne mislim nikogar zagovarjat samo zato, ker je v istem poklicu kot jaz - halo?! Priznajmo si že enkrat - Gaber je zgrešil. In tudi učiteljica, ki v 1.r-9 daje staršem listke s cilji (ki so še direkt prepisani), pač nima pojma, kako bi se lotila preverjanja in ocenjevanja drugače, kot "klasično"- kot v 8-letki. Lahko se strinjaš ali pa ne - vseeno mi je.

clock-img

22.01.2005, 23:37

clock-img

Trebnje

pencil-img

244

:bravo:Gina,bravo.Jaz se popolnoma strinjam s tabo.:bravo:

clock-img

23.01.2005, 11:34

clock-img

niki5

pencil-img

1902

Glede obvestila za preverjanje znanja, ki smo ga dobili bi mogoče dodala še tole: Če dobiš tako obvsetilo domov, naj bo zraven še gradivo, kajti iz tistega niti slučajno ne more nihče razbrati kaj se bo dogajalo, ker nimaš vpogled v cel učni načrt oz. njegov gradivo.
Kaj za vraga naj si mislijo starši ob tem, da mora otrok pozanti različne grafične tehnike in jih znati tudi uporabiti... Katere grafične tehnike??!! Če se stvari že obveščajo naj se potem tudi pišejo na bolj razumljivi način, ne pa samo prepišejo iz nekod! A je težko napisati poznati mora našeteti to in to in pokazati tako in tako..

Način učenja kot ga opisuje Gina je veliko bolj prijazen otroku in staršem. Jaz sem strinjam z njo.

Zadnji članki

article-img

DARILNI PAKETI

article-img

Vsak mesec podarjamo bogata darila nosečkam, družinam z novorojenčki, malčki in otroki, parom, ki si želijo otroka in ženskam, ki bi se razvajale.

Klikni in izberi svoj darilni paket!

Darilni paketi - Prijava Nosečka
Darilni paketi - Prijava Novorojenček, dojenček
Darilni paketi - Malček (od 1 do 3 let)
Darilni
Darilni paketi - Želiva si otroka
Darilni paketi - Ženska sem