Gina
|
IZVIRNO SPOROČILO: lukec Jaz sem sicer profesorica slovenščine in zato najbrž malo pristranska, ampak tole res ni zahtevno vprašanje, gre namreč za čisto osnovno poznavanje osnovnega jezikovnega priročnika, nič več. Res pa tudi jaz ne razumem, zakaj bi bila raven znanja in zahtevnost izpitov nižja zato, ker jih nekdo plačuje. Stopnja izobrazbe je navsezadnje enaka, kajne? Saj ne gre za to, gre za to, da so učni načti vsepovprek od OŠ do fakultete bedasti, zanič in nesmiselni. Ne naučijo nas pomembnih reči, pa futrajo nas s polno bedarijami, ki jih nikdar ne bomo v življenju v resnici rabili. Prenatrpani so in posledično človek ne odnese pač skoraj ničesar. Če bi bili smiselni, bi človek znal veliko osnov, ki jih mora znati, tako pa se zgublja v množičnosti nepomembnostiin niti ne zna razbrati, kaj je v življenju res važno da zna in kaj je popolni nesmisel. Pa je vseeno zdaj, a nekdo to plača ali pa zastonj dela. Enako bi rekla za redni program ali izrednega in to sem želela že prvič napisat. In ni bil to napad, ampak moje osebno mnenje. In še to, ob delu študirat je težko, mnogo težje kot redno študirat karkoli, če imaš doma normalne razmere seveda. Tako da se mi pač zdi neumesno govorit, kako nekdo izdela ali ne izdela glede na plačilo in zahteva, da je stvar bolj simpl ali kaj podobnega. V vsakem primeru bi rekla, da sem se jaz učila ogromno bedarij, ki jih nikdar v lajfu nisem rabila, ker si je en iz stroke tako zamislil, ker je pač videl samo svojo plat življenja, ki je bila zanj pomembna, nekako širše pa ni znal gledat, še manj prilagodit zadeve stopnji in smeri študija. In v tej smeri sem ogromno pisala v medije, ni to moje razmišljanje od danes. Spremenilo se ni nič, niti se nič ne bo, ker imamo tako hudo močan lobi v fakultetah, da zahtevajo vse to v učnih načrtih in niti ministrstva tega ne zmorejo premaknit, niti če si to želijo, kot recimo zdaj Lukšič kaže že nekaj let težnje, pa so ga vseeno povozili. IN ja, zmeraj bom zagovarjala izobraževanje v smeri malega (beri povprečnega) človeka - se pravi močno splošno izobraževanje brez balasta, z možnostjo dojemanja smisla in z dobrimi osnovami, nadalje pa poglobljeno strokovno znanje, ki izvira iz prakse, ne pa iz neke nesmiselne, neuporabne teorije. Tole zgoraj pa ni ne prvo ne drugo.
|