Gina
|
Ne vem kaj naj narediš. Ko se v razredu dela se dela, ko se pa igra, se pa igra. V 1. razredu se jih to da lepo naučit, vsaj povprečne otroke, da zadeve ločijo, pa da dobijo navade, da se takrat, ko se dela tisto naredi ok, lepo in do konca, predvsem pa v miru. Potem se za nagrado lahko igrajo. Če kdo klepeta, pa je toliko nevljuden, da to dela kljub ne vem kolikim opozorilom, ga jaz presedem tako, d a nima možnosti več klepetat, da ni nikogar blizu njega sploh, tudi mizo mu premaknem celo proč, če je treba. V skrajnem primeru tudi stoji in gleda, če ne more dat miru, ap bi okrog hodil, pa kasneje dela, ko se drugi zabavajo, ker on je svojo zabavo imel že prej, ko so drugi delali. To velja za povprečnega otroka brez specifičnih težav ali motenj, ki to dela ali zaradi nevzgojenosti ali ker preizkuša meje. Samo ti nasveti ne vem če ti kaj pomagajo, ker to so ukrepi učitelja, na katere ti nimaš vpliva. Druga stvar je, če tebe v bistvu ne moti to, da otrok klepeta, ampak to, da reči nima dokončanih. Obstajajo otroci, ki imajo motnje koncentracije. To zgleda v praksi tako, da morajo ves čas nekaj počet, oz. da se ne morejo zbrati in delati nekaj od začetka do konca, ker enostavno ne premorejo toliko energije, da bi jih držala pri eni sami stvari. Vsaka malenkost jih premoti, vsak sosedov gib, vsaka lastna misel, karkoli pač jih spelje iz tega, da ne delajo več kar je treba. Eni se potem prestavljajo, drugi klepetajo, tretji sanjajo, ampak pri vseh teh otrocih gre za eno in isto, ne zmorejo ostati pri eni stvari od začetka do konca. Ti otroci v resnici niso sami krivi, da tega ne zmorejo, ampak imajo neko določeno motnjo, kateri pa se tudi da pomagat. Konkretno v 1. razredu rešiš to s tem, da imajo nekoga, da jim s prstom kaže, kaj je za naredit, oz. jim preusmeri pozornost nazaj na zvezek. Ti otroci nimajo preveč, ampak premalo energije, čeprav učinkujejo od daleč popolnoma obratno. Učinkujejo pa kot bi bili sangvinični karakterji, ampak na deseto potenco. Samo niso. Težave imajo s koncentracijo. Ali gre morda za to pri vas? Če ima otrok te vrste težave, ne bodo minile same od sebe, ampak bo potreboval strokovno pomoč, ker sicer se boste sami lahko prelomili od preveč dela doma. Otrok lahko v teh primerih dobi dodatno strokovno pomoč - nekoga, ki mu koncentracijo drži pokonci s svojim usmerjanjem oz. individeualnimi urami, če je to treba. Obstaja tretja možnost, da je otrok tako zelo nezrel. Vendar se bo v tem primeru vseeno moral naučiti pravil, ki veljajo v skupnosti, da ne škoduješ drugim. In s klepetanjem med delom drugim povzročaš slabo. Zato učimo da se to ne dela.
|