Kam pelje osnovna šola?!!! (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


Anonimen -> Kam pelje osnovna šola?!!! (18.6.2006 18:32:38)

Pozdravljene
Lepo bi prosila, če mi lahko katera pomaga. Že kar nekaj časa se sprašujem kako je v devetletki določeno glede tega, koliko časa naj bi ista učiteljica učila učence. Pred kakšnim letom so pri nas v šoli vedno poudarjali, da bo ista učiteljica otroke spremljala vse do 3. razreda. V prvem naj bi ji pomagala tudi vzgojiteljica, na to pa jih bi še dve leti imela samo učiteljica, ki jih je imela že v 1. razredu. Zanima me, ali je to kje zakonsko določeno, da naj ima otroke ista učiteljica 3 leta, ali je to stvar posameze šole, oziroma ravnatelja. Nujno rabim vašo pomoč.
Hvala vsem, ki mi boste pomagali z odgovori




dulcinea -> RE: učiteljice prosim za pomoč (18.6.2006 20:37:37)

Kolikor jaz vem, je priporočeno da bi jih ista učiteljica imela prva tri leta, samo ni pa nujno. Kar nekaj šol poznam, ki se tega ne držijo. SIcer pa tega sploh ne morejo nekomu določit. Recim primer na bližnji šoli. Učiteljica naj bi jih imela 3 leta. Zdaj jih ima 2 leti in gre na porodniško. Kako naj jih ima še tretje leto, če pa je noseča?




hubi -> RE: učiteljice prosim za pomoč (18.6.2006 20:41:08)

Mislim, da je ustaljena praksa, da ima ena učiteljica učence 1 triado, druga pa potem 4,5 razred. Pote, pa predmetna stopnja po istem sistemu kot sedaj. Pravne podlage pa ne najdem (če obstaja). Porodniške, bolniške pa pač malo zmešajo ta sistem.




total -> RE: učiteljice prosim za pomoč (18.6.2006 20:45:14)

Moja sestra je prof. razrednega pouka in uči v devetletki in gre z otroci do 3.,pol se vrne nazaj.




marcela -> RE: učiteljice prosim za pomoč (18.6.2006 21:08:13)

Zaželjeno je, ni pa obvezno. Jaz sem svoj razred spremljala 3 leta. Sedaj se poslavljamo [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley19.gif[/image] ,mi je tako hudo [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley19.gif[/image] [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley19.gif[/image] [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley19.gif[/image].  Pravim jim kar moji otroci. V jeseni dobim nove prvošolčke.  Lažje je delati z otroci katere dobro poznaš, tako po karakterju, kot po njihovih sposobnostih, interesih, zdravstvenih težavah in drugih posebnostih. Poznaš njihove starše, brate in sestre, družinske razmere, skratka veš kam odhajajo, ko zapuščsjo šolo. Učiteljica iz paralelke je učila le 2 leti isti razred, ker je minulo jesen odšla učit drugam.




andrea -> RE: učiteljice prosim za pomoč (18.6.2006 21:41:55)

Mi letos zaključujemo 3. razred 9-letke, pa smo imeli v vsakem razredu drugo učiteljico.




Anonimen -> RE: učiteljice prosim za pomoč (18.6.2006 21:42:09)

Osebno pa nisem pristaš takega načina. Ne me narobe razumet, sem učiteljica in učim v 4. razredu devetletke. Moja izkušnja je bila zelo negativna. Otroci so pred menoj imeli učiteljico, ki jih je zelo razvajala in jim je bila kot mama. Tri leta jih je imela, zelo so bili navezani na njo.

Potem pa so prišli k meni. Drugačen način dela, drugačne metode, drugačni principi, večje navajanje na red in končno - OCENE. Meni osebno se to zdi hujši prehod, kot pa če bi otroci vsako leto menjavali učiteljico in bili s tem seznanjeni že od vsega začetka.

Roko na srce - otroka imam v jaslicah, pa tam ne spremljajo otroka naprej. Zakaj torej v šoli? Otroci so pa ja vendar večji!

Ok, zašla sem iz teme, se opravičujem.




Gina -> RE: učiteljice prosim za pomoč (18.6.2006 22:40:46)

Daj povej mi, skutica, zakaj meniš, da če jim je bila kot mama in jih je "razvajala", da ni imela reda?????!!!! Uf, kako so meni ti stavki mimo. Jaz sem jim tudi kot mama in morda bi kdo rekel, da jih razvajam, ker se dejansko trudim, da reči delamo čez konkretno, čez igro in čez zabavne reči. Pa vendarle hočem red in hočem da naredijo reči kot je treba in ne boš verjela, uspeva mi. Pa naučijo se tudi vse. Ne slabo, naučijo se zelo dobro, čeprav ne sedijo kot klopi pred mizo, čeprav jim ni treba biti med poskusi strogo tiho in čeprav me tikajo in imajo radi.
Kje je torej problem? V učiteljicah prve triade, ki speljejo vse kot je treba in imajo red in mir, ali je problem, ker se nekatere učiteljice 2. triade nočejo naučiti nobenih drugih načinov poučevanja, kot so bili ustaljeni leta in leta v praksi??? Oprosti, ne poznam te, nimam pojma, kakšna je bila vaša učiteljica v prvih treh razredih, samo pri nas se še ni zgodilo, da ne bi kakšna, ki jih dobi v 4. razredu, povedala za vse učiteljice 1. triade enako kot ti - da jih kao razvajamo in da niso navajeni na red (bedarija seveda, ker to sploh ni res, samo ko otroci zamenjajo človeka, si mora itak vedno vsak sam ustvarit avtoriteto in jih navadit na svoje načine dela, ki so lahko fajn in otrokom všeč, ali pa predpotopni in zanič in od katerih bolj malo odnese). Ampak kje je zdaj problem??? V vseh učiteljicah 1. triade, ki nimajo problema niti s starši niti z otroki niti z nivojem znanja, ki ga otroci dosežejo, ali z učiteljicami 2. triade, ki jamrajo nad tem, da otroci niso postrojeni kot vojaki in niso navajeni klasične (resnično menim da neučinkovite) šole???? In za dodatek potem starši težijo 1. triadi, zakaj so otroke razvajali,  ne pa 2. kjer bi se morali "zbunit" - saj imajo vendarle oni problem zdaj, z novimi učitelji, ki se ne znajdejo v novi vlogi, ne v preteklosti! Pa ne vzemi tega kot neko obsojanje, ampak kot eno veliko vprašanje, ki me bega. Zakaj postane otrokom v 4. razredu šola zoprna? Zakaj kar naenkrat ne vedo, kaj jim nekdo pripoveduje, prej so pa vse razumeli? S kom je zdaj nekaj narobe? Z otroki, z mano, ....? Jaz mislim da s šolskim sistemom!

Drugače pa na prvotno vprašanje. Ne, ni določeno z zakonom, je pa priporočeno. Jaz menim, da ima to dobre in slabe plati. Dobre, ker je delo kontinuirano in resnično lahko otroke pripelješ tja, kamor hočeš na najboljši možni način. Vsakega otroka poznaš v nulo, lahko mu pomagaš čim bolje. PO drugi plati...kaj pa če se otrok in učiteljica ne ujameta? Tukaj pa lahko postane stvar zelo problematična. Včasih si zelo vesel, ko otrok nima več kakšne (dajmo si priznat) zatežene učiteljice, otrok pa še bolj. Iz tega stališča je pa fajn, če se menjajo.




diva 4 -> RE: učiteljice prosim za pomoč (19.6.2006 6:34:03)

Gina - Jaz nisem učiteljica ,sem pa, kot  vsi tu gor hodila v osemletko , pa daj prosim ti meni povej , kje ti učiš , ker bi bila zeloooooooooooooo vesela učiteljice , kot si ti  za svoje otroke[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]..Meni se je šola dobesedno zagnusla ,ko sem prišla v tretji razred , saj si je v tretjem razredu učiteljica predstavljala , da bomo sedali 45 min ko bubice in v prvem poskusu razlage vse vsi razumeli[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Od takrat sem vsak prvi seprember ostala doma , ker sem bruhala zaradi nervoze in strahu pred novimi učitelji[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley19.gif[/image] . Zato  BRAVO za ta tvoj odgovor.




Anonimen -> RE: učiteljice prosim za pomoč (19.6.2006 9:32:13)

Jaz tudi hočem Gino ali Marcelo!




Anonimen -> RE: učiteljice prosim za pomoč (19.6.2006 14:25:05)

Gina, sploh se ne mislim prerekat s tabo. Kje sem pisala, da tista učiteljica pred mano NI IMELA REDA??? Rekla sem le, da je šlo za večje navajanje na red (npr. redno kontroliranje domačih nalog, čakanje in odhod na malico v vrsti, kontrola za umivanje rok pred jedjo pa podobne reči!).

Nisem govorila ZA TEBE (ne vem, zakaj vse takšne poste jemlješ osebno), pač pa sem govorila O SVOJIH izkušnjah. Ne vem, kakšna učiteljica si in me niti ne briga. Si kakršna si pač... tvoja stvar, tvoje delo. Jaz svoje predhodnice NISEM kritizirala v nobenem pogledu, ker se mi zdi logično, da njene metode dela ne bodo enake mojim, saj nisva iz istega testa. Zapisala sem samo to, kar v resnici mislim in tudi ona to ve!

In kar se igre tiče - te je tudi pri mojem pouku zelo veliko, pa čeprav smo že v četrtem razredu. Sigurno pa je prehod od učiteljice, ki je otroke učila tri leta, do nekoga, ki ga ne poznajo preveč dobro, zanje kar hud, a ne? Zato se meni osebno zdi tak sistem zgrešen. Otroci so jokali, ker so dobili učiteljico, katera je prišla v šolo iz porodniške, pa je niso poznali - tako so se me bali. In kje je potem problem???

Pri nas ravnatelj razmišlja, kako bi takšne strese zmanjšali in je pogruntal, da bi bilo dobro, če je učiteljica 4. razreda eno leto v 3. razredu v OPB, naslednje leto pa bo šla z njimi naprej. Torej, to bomo začeli prakticirati tudi na naši šoli.




Blink1 -> RE: učiteljice prosim za pomoč (20.6.2006 7:49:48)

No, naj še pridam svoje stališče...učila sem na predmetni stopnji - tuj jezik...tudi v 4. in 5. razredu devetletke.

Moram reči, da je način dela v višjih razredih pač drugačen...sej se otroci ne morejo celo OŠ samo igrat...kam bi pa prišli? In 4. razredi so bili hudo razočarani, ker med uro niso mogli prosto hoditi po razredu, odhajati na stranišče kakor se jim zljubi, se pogovarjati kar povprek...Ja, kako pa to izgleda...se eden vstane in si gre izposodit radirko ali svinčnik...HALO???

Na žalost otroci rastejo in v življenju jih čaka ogromno sprememb...In nekatere se MORAJO začeti tudi v OŠ. Potemtakem, bi jih lahko pustili tudi v vrtcu z vzgojiteljicami in bi jih kar one učile še nadaljnjih 9 let...

V OŠ se bodo pač morali navaditi na različne učitelje, metode dela...različen red pri različnih predmetih.

Verjamem, da se vsaka učiteljica, ki začne delati z 2.triado trudi, da bi bilo delo čimmanj stresno in da bi bil prehod lažji, tudi učbeniki in metodika dela je naravnana na igro in učenje...ampak bistvo je, da prehod JE. In sistem je drugačen kot v prvi triadi. Tudi otroci rastejo...




Gina -> RE: učiteljice prosim za pomoč (20.6.2006 22:17:29)

Saj nisem mislila več odgovarjat na tej temi, ampak..... citiram:
sej se otroci ne morejo celo OŠ samo igrat...kam bi pa prišli? In 4. razredi so bili hudo razočarani, ker med uro niso mogli prosto hoditi po razredu, odhajati na stranišče kakor se jim zljubi, se pogovarjati kar povprek...

Moji otroci se NE smejo prosto sprehajat po razredu, NE smejo hodit na stranišče, kadar se jim zljubi, NE smejo se pogovarjat vsepovprek. Vendar....lahko gredo na stranišče, kadar so naredili vse, kar je treba (mi nimamo niti zvonca niti odmorov, torej delamo, kar je treba naredit, in ko naredimo, ne delamo na silo naprej samo zato, da zapolnimo 45 minut - nekateri delajo manj, drugi več, kot je kdo naravnan od otrok pri kakšnem predmetu, ampak ko končamo, delamo še kaj po svoje, tudi na wc gremo). Lahko hodimo prosto po razredu, kadar je čas za to (beri kadar je čas za igro). Takrat se lahko tudi pogovarjamo. Ko pa delamo, pa delamo, ne klepetamo niti ne hodimo po razredu, ker bi s tem motili ostale, tega pa nočemo.

Zakaj hudiča ste prepričane, da v prvi triadi to počnemo - namreč da otrokom vse dovolimo??????? Kr neki. obsojanje zato, ker otroci pač poskusijo pri vas izsiljevat, da bi klepetali in hodili okrog....pri vsakem to probajo, tudi pri nas v 1. razredu že. To je vendar v človeški naravi, zakaj ne bi probali izrazit svoje narave? Niso več preplašeni, da bi se nas bali, kot je bilo to v starih časih. Zakaj torej ne bi probali, če pa tukaj mogoče le ne bi šlo skozi, če jim ne bi naslednji učitelj pa pokukal skozi prste pri tem??

Pa načini poučevanja..... zakaj ne bi bilo poučevanje približano otroku? Kje si npr. otrok več zapomni o npr. starem Rimu, če mu predavaš o tem in rečeš naj si še sam prebere iz knjige in nauči, ali če mu zavrtiš film, diapozitive, prineseš knjige o tem iz knjižnice, pregledaš internet.....? Kje bo imel boljšo predstavo? Ali pa npr. učiš  matematiko, kje si bo več zapomnil, če mu ponudiš vsaj dve možni obliki reševanja problemov in če ga posebej naučiš, kako se npr. rešuje besedilne naloge, ali druga varianta, tako zelo pogosta v naših šolah - če mu predstaviš en način reševanja, mu daš za test tako besedilno, ki je niti slučajno še ni videl - pa zraven rečeš, da je to itak samo za ta najboljše, da se morajo sami znajti, ker se tu pokaže pravo znanje. Kje se boljše naučiš biologijo, če pelješ otroka na bližnjo kmetijo, iščejo živali npr na travniku, jih opazujejo, hranijo, živijo z njimi, pa tudi z rastlinami....ali pa če raje na kratko ali dolgo predavaš in rečeš, naučite se v knjigi stran ta in ta??!!! KJe se bolje naučiš ljubezni do knjige, če mu vsako jutro za dobro jutro na pamet poveš ful zanimivo pesem, da jo dojame kot najbolj zanimivo zgodbo, pa če mu daš za domače branje kaj zelo prijaznega, prijetnega in če se o tem pogovarjaš na njim zabaven način, ali če rečeš npr. Josip Jurčič je obvezno branje, čez tri tedne hočem obnovo Kozlovske sodbe....? Kje se bolje naučiš fizike, če mu predavaš o njej, pa zraven razložiš matematično enačbo neke formule, ali če delaš praktične poskuse, da jim rata jasno kako in kaj pa zakaj? Ne me hecat, od načinov poučevanja ni odvisno, koliko so otroci navajeni reda. Otroci so lahko navajeni reda, pa jim rata v nekem razredu dolgčas. Jasno da mu ni za sedeti pri miru, če mu je ali dolgčas ali pa mu nič ni jasno, ker ni zanimivo. VSAKO STVAR SE DA NAREDIT ZANIMIVO! Meni se je tudi včasih zdelo trapasto, zakaj bi morali otroci razvrščat, če pa itak znajo. Pa sem jim vseeno dala te reči. In so uživali. Pa se mi je zdelo brez veze, da delamo odtise teles, pa še bolj, da jih orajo potipat, da bodo vedeli, kaj so to robovi.... Ni bilo. Pa se mi je zdelo ne toliko pomembno otrokom pri čisto vsaki novi številki predstaviti natančno z mnogimi predmeti , koliko je to število v praksi. Se mi je zdelo, da že vsi to vedo. Mogoče. Če eden ni, je bilo vse praktično delo smiselno. VSEM pa je bilo vedno vse zanimivo. NI bilo važno ali smo kotalili lončke po klancu, pa opazovali, če smo skakali ob glasovih, ploskali in korakali ob poštevanki, izdelovali avtobuse za praktične besedilne naloge, prinesli sneg v razred za poskuse, delali padala in jih spuščali, tipali različne materiale, vohali, poslušali ali pa kopali po zemlji in vlekli ven deževnike. Ne mi nakladat, da je to samo za v vrtec. To je samo drug način poučevanja. Tak, da je otrok izkustveno zraven. Ja, treba je veliko dobre volje za to in materialov - takih domačih, malenkostnih, ampak terjajo čas, da jih najdeš in energijo, da se spomniš, kaj sploh bi počel. Samo za nagrado nimaš pol toliko problemov z disciplino, ker otroke to zanima. prav gotovo je spoznavanje z več čutili neprimerno boljše za pomnenje, kot golo predavanje. Saj ne rečem, da se v višjih razredih to ne spreminja. Se. Ponekod se je že zelo, ponekod pa nič. Odvisno tudi od tega, koliko je učitelj s srcem in dušo pri stvari. In ja, če mene vprašaš ni treba otrokom odrast in se navadit na vse mogoče neumnosti. Hvala bogu, da se upirajo. Jaz sem se že pred 20. leti ob tem, ko mi je bilo ves čas dolgčas. Učitelji morajo tudi odrast v določenih primerih. In ne, ni se treba človeku navadit na vse mogoče. Prav gotovo je sicer najlažje, da se sprijazniš s kruto usodo in čakaš, da "napad" (tistih 9+4 let) mine. Ampak če mene vprašaš - tudi šolski sistem se bo moral malo spremenit. Ker zdaj je, vsaj za moje pojme, vsaj malo zanič. Jaz se tolažim s tem, da je čisto vsaka učiteljica, ki je svoj sistem preklopila na "fajn metode dela", ogromno naredila za vsakega posameznega otroka in ponosna sem na vse tiste. Še bolj sem vesela za vsakega otroka, za vsako leto, ko mu je kakšna od nas omogočila, da mu je bilo lepo in da ni šole doživljal kot prisilo in muko.
Pa naj to ne izgleda zdaj kot "boj" med 1. in 2. triado. POznam veliko (meni) "krasnih" učiteljic, pa učijo v zelo različnih razredih. Poznam veliko "čudnih" učiteljic, pa tudi učijo v zelo različnih razredih. Poleg tega vem, da niti ena izmed nas ne dela nalašč kaj slabega. Čisto vsaka dela v dobri veri, da je to najboljše za otroke. V to sem popolnoma zihr. Samo še vedno se mi zdi, da z mojimi metodami dela ni nič narobe in da spadajo mirno tudi na predmetno stopnjo - pri nas je ena učiteljica, ki to že leta in leta izvaja tam, pa se pri njej otroci vedno trudijo in kar je najvažneje - predmet, ki je marsikomu popolnoma nezanimiv - tako zelo jim približa snov, da jo RAZUMEJO dolgoročno - ostane jim v glavi. To pa je bistvo, a ne.




kofetek2010 -> RE: učiteljice prosim za pomoč (21.6.2006 0:07:39)

naš je imel v 1.razredu in v začetku 2.razreda učiteljico, ki je šla potem na bolniško in v porodniško in jo je nadomestila druga, ki je tudi šla na porodniško 2 meseca pred koncem 3.razreda in jih je ponovno učila učiteljica, ki jih je imela na začetku - učenci so bili čist zmešani [sm=smiley24.gif]

sedaj končuje 4.razred in naslednje leto jih bo imela ista učiteljica kot letos [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Blink1 -> RE: učiteljice prosim za pomoč (21.6.2006 7:32:48)

Ja no...prav rada bi potem dobila tvoje otroke naprej, Gina....




Anonimen -> RE: učiteljice prosim za pomoč (22.6.2006 22:32:18)

Gina, ampak saj tako, kot ti pišeš, učimo v 4. razredu. Ko se učijo o glivah, rastlinah in živalih, jih odpelješ v gozd, kjer jih iščejo in opazujejo. Ko se učijo o elektriki, dobijo ogromno materiala, sestavljajo električne kroge, vstavljajo stikala, si ogledajo elektrarno... Ko se pri družbi pogovarjamo o človekovih pravicah, iščemo po časopisih, komu so bile kršene in ugotovimo, kaj je bilo narobe (kolikor se pač da njihovi stopnji primerno). Ko se učimo o vasi, v kateri živimo, si jo najprej ogledamo, čeprav so jo videli že mali milijonkrat. Ko smo se pogovarjali o zdravi prehrani in o odnosu do hrane, smo pekli kruh. Ko imamo pri matematiki dril poštevanke, uporabljamo različne didaktične igrače, ki so nam na razpolago ali jih naredimo same. In ko morajo vadit seštevanje do 1000 ali 10 000, se igramo, npr. da so v eni škatli položnice, v drugi plače, potem pa računajo ostanek in kaj si bodo zanj vse lahko kupili, pa podobne reči.

Pouk med 1. in 2. triado ni tako drugačen, je pa. Ampak otroci imajo problem, ker se navežejo na svojo učiteljico. To je tisto, kar želim povedat.  Saj verjetno tudi tebi ne bi bilo vseeno, če bi odšla iz tvojega kolektiva sodelavka, ki te je srečevala vsak dan, skrbela zate in za tvoje dobro najmanj 4 ure na dan??? In kako bi sprejela novo sodelavko, ki bi prišla na njeno mesto? Zase rečem, da bi jo s strahom in bi jo primerjala s staro v vseh pogledih, pa sem odrasla, kaj šele otroci, ki so zelo čustveni in potrebujejo neko toplino. Na človeka se navežejo še bolj kot odrasli.

To, kar piše N&N, je res. Otroci se nekaj časa med poukom sprehajajo od enega do drugega, poskušajo klepetati, izsiljujejo, da morajo na stranišče takoj po odmoru, ko pa jim stopiš na prste in vse skupaj prepoveš (poleg obvezne razlage, zakaj si to storil), pa si slab učitelj in zaradi tebe otroci sovražijo šolo. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]




Gina -> RE: učiteljice prosim za pomoč (24.6.2006 12:53:31)

 Skutica, jaz ti popolnoma verjamem, da delaš tako, kot si napisala, ker vem, da se nekam premikamo in da marsikatera tako dela. Vendar če pogledaš naokrog veš, da marsikdo pa ne. Preveč jih ne dela tako.

Citiram od ninike:....sej se otroci ne morejo celo OŠ samo igrat...kam bi pa prišli?
Vidiš, jaz temu rečem igranje, o čemer zgoraj piševa obe. In še vedno trdim, da disiplina ni odvisna od načinov poučevanja. In še vedno trdim, da marsikatera učiteljica v 1. triadi ravno tako ne dovoli otrokom se sprehajat prosto po razredu....celo menim da večina. Sem pa prepričana, da vedno in povsod otroci, vsaj nekateri, to poskusijo. Torej otroci ne hodijo po razredu, ker bi bili tako navajeni od neke druge učiteljice, ampak ker pač prihajajo generacije, ki se več nikogar in ničesar ne bojijo. Pač probajo vse. Eni več, drugi manj. A veš, te pa razumem na nek način. Jaz sem zadnjič naredila eno veliko neumnost, podobno tej, o čemer se pogovarjamo. Naši otroci imajo vhod v šolo tudi iz dvorišča. Se pravi lahko greš direktno iz dvorišča v razred. Ker se vsak dan jezim, da ne smejo v čevljih notri, pa vsak dan znova poskušajo, če jim bo to uspelo (pa jim nikoli ne uspe, seveda), se mi je kar nekako zdelo, da obstaja možnost, da v opb pa to lahko delajo. Podzavestno sem iskala vzrok o tem pri popoldanski učiteljici. Vendar mi je več ljudi povedalo, da njej počno enako in ona reagira enako kot jaz. Bilo mi je zelo žal, da sem pomislila, da je ona kriva. Kaj je v resnici krivo? Jaz, ona, starši??? Ne vem. Meni se zdi, da je krivo samo dejstvo, da današnji otroci nimajo strahu in da ne doživljajo dovolj hudih posledic, če poskušajo v nedogled, čez trupla, poleg tega pa jih niti posledice teh teženj in izsiljevanj ne izučijo (saj pravim, ker niso dovolj hude in dovolj pogoste). Kdaj hudiča pa so bili otroci kaj orng kaznovani za teženje, če stvari niso speljali do konca (beri če so samo težili, obuti pa niso šli v razred, ker smo jih prej ustavili)? Niti od staršev niti v šoli niso kaj dosti. Najhujše, kar se jim zgodi je to, da sedijo nekaj časa pri meni ali da sploh ne sme nihče v razred. A misliš da jih to kaj grozno prizadane? Zakaj bi torej nehali? Jaz mislim, da je ob prehodu od ene učiteljice na drugo stvar pač še hujša, kot če te že poznajo in vedo, da si za določene reči siten, pa da jih ne boš pustil. Novo učiteljico pač še bolj preizkušajo. Pa ne ker je bila prejšnja brez reda in discipline, ampak ker so moderni otroci brez strahu pred komerkoli.
Vsekakor pa je res, da se na nekoga v treh letih zelo navežejo in najbrž nekaj časa primerjajo. Pa nič hudega. POtrebuješ pač mesec, dva ali tri, da jih navadiš na svoj sistem, na svoje vrednote....pa pri tem ne moremo govoriti, da imajo učiteljice 1. triade vse enake vrednote, učiteljice 2. pa enake. Ni res. Vsak človek ima svoje vrednote. In čisto vsak si sam ustvari svoj sistem v razredu. Potem je pa vseeno, ali otrok prehaja iz 3. v 4. razred, ali pa iz 5. v 6. Zamenjal je učiteljico, zamenjal je sistem vrednot. Osebnostnih vrednot vsake učiteljice pač, ne pa splošnih priznanih. Sem pa prepričana, da te imajo ravno tako lahko enako mnogo radi, kot učiteljico pred tabo, ne glede na to, da so bili na tisto prej zelo navezani. Če si dovolj pošten in če imaš rad red, pa če si sposoben se dovolj nasmejat, pa če si zanimiv....je možnosti za to ogromno. In ne vem, če je kdo še bil slab učitelj, ker je hotel red in mir v razredu. Otroci ljubijo red in ljubijo mir, ker jim to daje neko varnost. Take učitelje imajo ponavadi radi. Vedno pa moraš računat s tem, da ljudje rabijo čas, da ti zaupajo, da te sprejmejo in posledično da te imajo radi. Veš, saj je pri nas enako. Prišli so iz vrtca, kjer so nekateri imeli 5 let eno in isto vzgojiteljico. Nekaj mesecev traja, da se navežejo. Tako smo pač ljudje narejeni.




Anonimen -> RE: učiteljice prosim za pomoč (24.6.2006 23:18:20)

Kakorkoli že, želela sem le povedati tisti, ki je odprla to temo, da se naj ne jezi preveč, če njen otrok ne bo nadaljeval šolskega leta z isto učiteljico (če je bil to vzrok za odprtje te teme).

V tem res ne vidim nič slabega. Konec koncev si bo nabral več izkušenj v komunikaciji z različnimi ljudmi.




Blink1 -> RE: učiteljice prosim za pomoč (26.6.2006 7:49:29)

Hmmm...mogoče sem se narobe izrazila.....

Še vedno trdim, da se otroci ne morejo celo OŠ samo igrat. Pa ne samo to....Otroci rastejo, se razvijajo, "odraščajo", prerastejo igranje.

V 4. razredu je bilo (po njihovem  že brezveze peti pesmice, plesati, odigrati kakšno igrico, iti ven in brskati po zemlji, si kaj ogledati. Hudo sem morala vztrajati pri tem, da so jim "popustile zavore", ker jih je bilo sram pred sošolci. Pa še takrat je bilo bolj ali manj mučno...

V 5. razredu je normalno še huje....punce se držijo zase, fantje zase...enim je nerodno, drugim tudi....Delo v parih je prav mučno, ko se med sabo v trenutku poskregajo[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image], če le daš napačna dva skupaj. Če se razporedijo samo, nič ne naredijo...

Da ne govorim o višjih razredih (7, 8, 9), kjer je prisotno že skorajda vse... A veste kakšen je bil odgovor na vprašanje: "Kaj je za vas zabava?" v 8. razredu. (naj povem še okoliščine: tema ure je bila zabava - entertainment...želela sem slišati: kino, cirkus, branje, igranje...šport...) in odgovori?[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] "Zabava je, ko starih ni doma, mi pa se ga nažeremo do kome...to je zabava učiteljica[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image]  In to tudi delajo... Pa ne samo v 8. razredu[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/hudicek1.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/hudicek1.gif[/image] Pa ne rečt, da naj jih peljem v kino ali cirkus, da izkusijo zabavo....prvič jim to nič ne pomeni...samo da imajo fraj, drugič pa si tega niti ne morem privoščiti, ker šola zagotovo ne da denarja, da pelješ 60 otrok v kino....samo pri angleščini.




Primoza -> RE: učiteljice prosim za pomoč (26.6.2006 11:51:59)

Tukaj bi samo pohvalil pedagoške udeležence diskusije, da so postregle z zanimivimi pogledi na razvoj osnovne šole, kar sicer ni bil začetni namen debate, zato sem jo preimenoval in dal na vrh.




Anonimen -> RE: učiteljice prosim za pomoč (3.7.2006 22:47:26)

Nisem brala vsega (ker se mi po pravici povedano ne ljubi), sem pa prebrala prvo polovico debate (cca).

Zbodlo me je pa to, da otroci v 4. razredu ne marajo več hodit v šolo. Jaz nisem marala hoditi v šolo že od 1. razreda ne. Pravzaprav sem rada hodila v šolo samo v 4. in 5. razredu. V 1., 2. in 3. pa me je neštetokrat ''bolela glava/trebuh'', mi je ''bilo slabo'', ''se mi je vrtelo'' itd. In to izključno in samo zaradi učiteljic (1 in 2 razred smo imeli eno, v tretjem drugo). Pa nisem imela nikoli težav, ko sem šla v šolo sem tekoče brala velike tiskane, nekaj malih sem tudi že poznala, pisala sem velike tiskane brez problema, vedno sem delala naloge naprej od ostalih, učiteljica mi je rekla, da če se mi zdi dolgočasno, da se ne rabim z vsemi ostalimi učit velikih tiskanih črk še enkrat (pa sem se jih, ker je bilo zabavno, ko je iz ene risbice nastala črka). V 4. razredu pa smo dobili novo učiteljico in jo imeli še v 5. V zadnjih treh letih pa smo dobili eno tik pred upokojitvijo, mal zoprno, 8. razreda OŠ pa raje ne omenjam, ker sem KOMAJ čakala 15.6., ko sem še zadnjič šla v šolo. Res pa je, da sem hodila v 8. letko in da o 9-letki nimam pojma, kar pa sem uspela zvedet se mi zdi pa velika bedarija. Sploh to, da jim do 3. razreda ni treba znat brat in pisat.

LP




Primoza -> RE: učiteljice prosim za pomoč (4.7.2006 16:18:03)

IZVIRNO SPOROČILO: ribicaRR
ko sem šla v šolo sem tekoče brala velike tiskane, nekaj malih sem tudi že poznala, pisala sem velike tiskane brez problema,


Največja zabloda se je hitro naučiti brati in pisati. Velika verjetnost je, da se naučiš narobe, pa še dolgčas ti je v šoli, ker misliš, da že vse veš.




Anonimen -> RE: učiteljice prosim za pomoč (5.7.2006 23:36:59)

Velike tiskane sem znala brat pri 5-ih letih. Kraje v vremenski napovedi npr. Zeljo za naucit sem izrazla sama ...

Zakaj smo se pa vcasih lahko v treh mescih vse to naucili? Oz. v enem letu? Sej vaje za pisanje smo itak ze v vrtcu delali - vsaj mi v mali soli. Smo risali vzorcke v zvezke.




TaRe* -> RE: učiteljice prosim za pomoč (22.8.2006 21:14:42)

Ribica...pa še kako morajo znat brat in pisat[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]le da se meni zdi,da se to naučijo z lahkoto ,ne tako,kot smo se učili mi.(vsaj meni ni bilo prijetno.)
Nikoli ne bom pozabila zime,ko je zapadlo 1 m snega pri nas,jaz pa nisem smela iti delat rovov po snegu,ker je tovarišica mamici rekla,da slabo berem.No,na koncu sem brala skoraj najboljše v razredu,rovov po metrskem snegu pa nisem mogla delat nikoli več[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley19.gif[/image]




Stran: [1]