RE: WALDORFSKA ŠOLA NA GORENJSKEM (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


mamuška -> RE: WALDORFSKA ŠOLA NA GORENJSKEM (9.4.2006 23:58:17)

Gaja, vidim, da veliko veš o zadevi, jaz jo poznam bolj od daleč. Sem mamica triletnika, ki na nekaterih področjih štrli iz povprečja, spet drugje caplja zadaj. Kot dojenček je imel precej razvojnih težav - povišan tonus in asimetrija, nekaj časa so me strašili celo s CP! - ki smo jih sicer uspešno sanirali, ostal pa mu je nemir in nekoliko težje se skoncentrira oz. ga je treba k temu bolj spodbudit, kot vrstnike.  V enem letu se je sicer situacija precej popravila po zaslugi nasvetov pediatra, še vedno pa ga, recimo, ne zanima nobena od dejavnosti v smislu risanja, oblikovanja, ročnega ustvarjanja (razen "šraufanja" na 1001 način). Nariše črto, krog, kvadrat in trikotnik, ne nariše ne možička, ne sončka, od risanja enostavno odide. Nasprotno lahko zraven klavirja ali kitare sedi cele ure, tudi zraven knjige ali revije, ampak čim je treba nekaj obkrožit ali narisat, je zanimanja konec.

Precej prehiteva recimo na področju črk in številk, pozna že kako leto vse črke in cifre do 9, od letos dalje pozna tudi večino dvomestnih številk in skuša povezovat črke v besede. Bere kratke besede s tremi črkami ali take, kjer se črke ponavljajo (mama, nana ipd). Nikoli in nikdar ga tega nismo "učili", imel je kocke s črkami in številkami (ki smo jih nekaj časa celo skrili pred njimi, ker je bil prav obesedn z njimi!) in od tam se je tega naučil. Ima skoraj fotografski spomin in posluh, pesmico sliši 1x in jo zna, je tudi zlepa ne pozabi, na klavirju zna zaigrat tudi nekaj otroških pesmic z enim prstom (Kuža pazi, Čuk se je oženil ipd). Od dveh let in pol hodi k enemu "užitkarskemu" zborčku, kjer veliko pojejo, plešejo, kažejo s kretnjami in se imajo fajn. Zborovodkinja pravi, da ni z njim nobenih problemov, da je vodljiv, uboga in maksimalno sodeluje. V vrtec sicer ne hodi, nima nobenih težav s komunikacijo, hitro naveže stike, nima nikakršena strahu pred tujci. Drugače je na pravljičnih uricah, kjer sicer pravljico zelo rad posluša, a ko je treba pravljico narisat, je veselja konec. Ne dela štale, ne vpije ali joka, samo riše ne. Sedi ali pa hodi okrog.   Pravljičarka tudi ni kak poseben pedagog, pri njej je sin dobil nalepko "trmast, neubogljiv, razvajen" in stvar je bila zaključena. Za moje predloge o malo drugačnem pristopu je bila gluha. Kljub temu sva k uram še hodila, vztrajala sem toliko, da je narisal vsaj par črt na papir - ker ne moreš vedno kar odnehat. Zelo težko ga je motivirati za nekaj, kar njega ne zanima, zahteva celo kup utemeljitev, zakaj nekaj mora naredit. Navaden "zato" ali "zato, ker jaz tako pravim" njemu ne zadostuje. V tej točki je zelo naporen in zahteven, zahteva ogromno. Po drugi strani ni težav z avtoriteto, jo spoštuje, nimam težav npr. v trgovini, da bi se mi metal po tleh (tega do zdaj še nisem doživela!), hotel za vsako ceno nekaj doseč - tega ni, vendar tudi sodeluje ne, če se njemu ne zdi. Najbolj pod soncem me je strah tega, da bo zaradi te svoje poteze dobil neko nalepko (kot na pr. urah), ki mu bo zaprla vse poti vnaprej, saj vem, da sicer na določenih podorčjih veliko zahteva, vendar tudi veliko "da od sebe". Zato odlašam z vpisom v vrtec, tudi po nasvetu pediatra, ki ga je na Denverjevem testu pri 27 mes ocenil na starost 4-5 letih, letos pri treh letih in 1 mes na 6-7 let, pa ne le zaradi črk, pač pa predvsem zaradi načina razmišljanja in komunikacije.  Upam si trditi, da je daleč od tega, da bi bil razvajen, doma ima postavljene trdne meje, ki jih sicer testira, a ne prestopa. Na splošno je zelo samostojen, sam se oblači, obuje (na ježke), sam je, sam hodi na WC, si umije roke, zna počakat, zna pa tudi gladko zignorirat ako naročilo, če se njemu trenutno to ne zdi potrebno. Dokler ga ne prepričaš v nasprotno, se ne pusti motit in te ignorira. Zahteva razlago, utemljitev, zakaj naj bi zdaj tointo naredil, recimo. Vem, da bo s tem v vrtcu in običajni šoli težko vozil, tam pač pričakujejo, da se uboga takoj, brez razlag.

Zanima me, kaj meniš, ali bi zanj bila WOŠ primerna? Bo tam lažje našel posluh za svoje "minuse" in "pluse"? Bo lažje razvil svoj potencial in nadoknadil manjke, kjer jih ima? Se bo lažje prilagodil in "zvozil" brez "nalepke"? WOŠ mi je blizu zaradi več posluha za drugačne, zaradi čuta za soljudi, zato, ker je veliko gibanja, ki ga najin sin nujno potrebuje, ker ni nasilja. Skrbi pa me, ker bi ga morala v šolo vozit v povsem drug kraj in drugo okolje - bodo prednosti odtehtale dejstvo, da bo v svojem okolju brez sošolcev in nekakšen "tujek" na lokalnem igrišču? Vem, da je časa še vsaj 2 leti (upam sicer na 3, ker je rojen konec dec), vendar so se mi zdaj ob pobudi za ustanovitev WOŠ na Bledu oprla vsa ta vprašanja. Vesela bom, če mi boš lahko pomagala poiskat odgovor na vsaj kakšno izmed njih. Se opravičujem za dolžino [sm=smiley3.gif]




mamuška -> RE: WALDORFSKA ŠOLA NA GORENJSKEM (10.4.2006 9:24:42)

Gina, iskreno se opravičujem ker sem te prekrstila v Gajo! Nočna ura dela svoje, pa še malo površnosti zraven. [sm=smiley9.gif]




Gina -> RE: WALDORFSKA ŠOLA NA GORENJSKEM (10.4.2006 21:14:30)

Uf, mamuška, veliko reči si napisala in veš kaj, meni se sploh ne zdi, da tvoj otrok na kakšnem področju zaostaja v razvoju, samo na tistem področju mogoče ne izstopa navzgor. To da pri treh letih ne riše, ni popolnoma nič groznega ali da bi zaostajal. Vse te reči se pri otrocih razvijajo v zelo različnem tempu. Vendar če ti pri treh letih počne vse to, kar pišeš, je dejstvo, da je zihr zelo talentiran.
Meni se zdijo waldorfci zelo odprti za dojemenje takšnih otrok. Po pravici ti pa povem, da jaz vseeno ne bi vozila otroka zelo daleč proč od doma. Ampak to je moja vrednota, ker meni to zelo veliko pomeni, da nisem žrtev razvažanja - iz točno tega razloga jaz nimam svojih otrok v W.š. In kar se tiče običajnih oš, je stvar taka, da imaš možnost naleteti na učitelja, ki bo tvojega otrokazelo fajn razumel in bo z njim odlično funkcioniral in imaš možnost, da dobi takega, ki ga sploh ne bo dojel. To, da dobi nalepko, ni nobena grozna stvar. Kaj te pa briga, kaj si mislijo. A veš, otroci so različni, starši so različni, vsak ima svoje vrednote. Ampak dokler otrok normalno funkcionira v družbi sovrstnikov, in dokler ima nek odnos do ostlih ljudi in pri svojih potrebah ne gre v potrebe sočloveka, da mu jih jemlje, zagotovo ne bo problemov. Moraš se pa zavedat, da mnogo otrok, ki so strašno inteligentni, pa na čustvenem in socialnem področju še vedno niso tako visoko, kot na splošnem intelektualnem. Iz tega razloga se v njih tepejo čustva z razumom. Ne razume samega sebe včasih tak otrok. Razumsko bi naredil eno, socialni del njega in čustva pa drugo. In straši ga pogosto jemljejo za bolj odraslega kot je, ker tako funkcionira. Težko je včasih za oboje. Zaradi zgoraj opisanega prihaja do takih reči, o katerih pišeš.

Meni se zdi, da pa je vendarle veliko več možnosti, da je tak otrok razumljen s stani učiteljev in šole v šoli, kot je W. V bistvu ima omogočen razvoj še na drugih področjih, ki jih klasična oš ne ponuja toliko.

Če imaš šolo blizu, jaz sploh ne bi razmišljala, če pa je daleč, pa... ne vem.
lp




mamuška -> RE: WALDORFSKA ŠOLA NA GORENJSKEM (10.4.2006 22:30:46)

Hvala za trud in odgovor[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

Če bo ustanovtev na Bledu uspela, bo šola cca 20 km stran od kraja, kjer živimo, jaz pa sem zaenkrat na Bledu tudi v službi, tako da s prevozom načeloma ne bi bilo večjih težav. Načeloma. No, tudi jaz sovražim vlogo otrokovega taksista, bega pa me tudi dejstvo, da v domačem kraju ne bi imel sošolcev. Če prav razumem, pa je velika večina potencialnih interesnih dejavnosti itak že vključeno v sam učni program.

Nekaj talenta ima, kam in v kaj se bo razvilo vse skupaj, bo pokazal čas. Mene "talenti" ne skrbijo, skrbi me tisti del, ki mu ne gre. Recimo, zadnjič so z zborčkom šli nastopat k otrokom s posebnimi potrebami. Do tja je treba cca 10 min peš in 1 x čez cesto. Najstarejši v zborčku ima 5 let, najmlajši 2,5, zato je zborovodkinja, sicer vzgojiteljica, nabavila tisto vrv z obroči  in mamico najmlajšega prosila za spremstvo. Imeli so kratko vajo, se oblekli, nato jih je postrojila v vrsto, prijeli so se za vrv, čim so prišli na pločnik - naš stran od vrvi in na skrajni notranji rob pločnika. Zborovodkinja ga opozori, naj gre nazaj in se prime vrvi. Naš gladko "ne bom". Ona "pa moraš". Naš "ne bom!"   Ker je kakšnih veleumnih idej našega lumpa že malo vajena, ga je povprašala "zakaj pa ne boš?" Pa ji je naš lump odrecitiral "zato, kel je tleba hodit po lobu in plec od ceste (menda so hodili po sredi pločnika!) in zato, ker jest to vem in se ne bom za stlik dlzov kukl dujencki!" Samo 1 x je videl jasličarje na sprehodu in si zapomnil njihov "štrik". No, zborovodkinja ga je potem čist lepo obrnila okoli,  naj se vseeno prime za vrv in ji tako pomaga usmerjat "kačo", ker mlajši pa tega še ne vedo, kar je potem seveda z vsem ponosom in odgovornostjo tudi počel in vlekel celo vrsto ves čas lepo po desnem robu pločnika. Če bi zborovodnkija vztrajala pri tistem "moraš", bi bila v parih minutah - štala. Sin ne bi popustil, ona tudi ne, rezultat si lahko narišeš.  Takihle epizodic je pri nas vsak dan malo morje, v varstvu so se na te njegove finte navadili, je pa res, da včasih zaradi njegovih vprašanj in pripomb pozabimo, da ima samo 3 leta. To je res. Včasih tudi nehote zahtevamo od njega več, kot se od triletnika lahko zahteva, to je naša - moja krivda. Z drugimi otroki ni nobenih težav, družbo si najde v parih minutah, ne zna pa shajat z agresivnmi, grobimi otroki. Se potegne zase verbalno (ej, dej mi nazaj, to je moje, nisi me vplasal, ce lahko ipd), nikoli pa ne udari in ni grob do otrok. Enkrat samkrat je udaril večjega otroka, ker je tisti udaril mlajšega otročka v peskovniku in to večkrat. Sin ga je večkrat opozoril, da se ne tepe, da je to grdo, ko je malček zajokal, je pa naš lopnil tistega fantalina. [sm=smiley18.gif] Pohvaljen ni bil, kregan pa tudi ne.

Zanima me tudi, če se ti še da ubadat z mano, kako je z nivojem znanja v WOŠ? Eni starši jamrajo, da se otroci naučijo (pre)malo, da se ne morejo vpisat naprej v katerokoli SŠ, da se lahko vpišejo samo v W-gimnazijo oz. v poklicno šolo. Je to res?! Menda naj veliko otrok v 4. razredu še vedno ne bi znalo gladko brat in pisat?? Da je znanje tujih jezikov zelo površno, recimo pisava naj bi zelo zelo šepala, medtem ko je besedni zaklad sam po sebi zelo bogat? Ti je kaj znano? Vem, da naj bi bil končni rezultat načeloma po 9 letih enak drugim šolam - ampak a je res? Kako je z "obveznimi" sodelovanji staršev? Menda naj bi tudi starši sodelovali pri razno-raznih aktivnostih? Ob popoldnevih in vikendih [sm=smiley3.gif]? Je priporočljivo in zaželjeno z otrokom šolsko snov še obdelovat doma ali ne? S kakšnimi delovnimi navadami izidejo iz te šole? Sama vem, da po OŠ nisem imela prav nikakršnih delovnih navad in me je to hudo teplo skozi prva dva letnika SŠ. Kako se otroci iz teh waldorfskih, njim prijaznejših sfer, "vklopijo" nazaj vsakdanjik? V Sš, kjer vlada hektika, stres, se mudi npr? Kako nanje gledajo vrstniki? Se sploh družijo izven šole?

Pa še za en nasvet bi se priporočila: kako naj sinovo pozornost od črk in številk [sm=smiley29.gif] preusmerim v  bolj "otroške" sfere?  Kako naj ga motiviram za risanje ali vsaj packanje?  Kako naj "krmarimo" , da se izognemo tistim konfliktom med  glavo in srcem, razumom in čustvi?






Gina -> RE: WALDORFSKA ŠOLA NA GORENJSKEM (12.4.2006 16:22:34)

 
Naj ti najprej pojasnim, kako jaz gledam na "uboganje". Včasih sem razmišljala, da je tako razmišljanje, da otroku vse pojasniš in da ima otrok možnost svobodne izbire, super. Potem sem dobila svoje otroke, pa sem pogruntala, da je to plus, ker otrok razmišlja po svoje, da je to fajn, ker uporablja svojo glavo, ampak da je tudi minus, ker začne izkoriščat čisto vse, kar lahko v svoj prid, predvsem pa me je začelo skrbeti, ker moj otrok ni vedno ubogal, ker se ni vedno strinjal z mano, v situacijah, ki so bile nevarne zanj - je poskušal s svojim dokazovanjem nasprotnega. Ne more z mano razpravljat, ali greva zdaj čez zelen semafor ali malo kasneje in konec. Tvoj se strinja s tabo, da je treba hodit na notranji stani pločnika, vendar se je vendarle spravljal v nevarnost, pa še druge otroke, ker se ni držal splošnih pravil varnosti in ker je morala biti vzgojiteljica pozorna nanj, namesto na ostale otroke - kaj pa če bi se ji kdo strgal medtem iz oči in iz pločnika?[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Vidiš, iz tega razloga jaz zagovarjam stališče, da pri določenem tonu glasu, otrok mora takoj ubogati, ker sicer se nahaja v nevarnosti. Kaj če te ne bi ubogal, ko bi rekla: Pazi, avto? To je sicer zelo banalen primer, ampak dosti situacij je podobnih. Čustvena in socialna inteligenca zajema točno to, da otrok loči, kdaj mora ubogat, pa kdaj lahko parlamentira in kdaj je čas, da uveljavlja svoje. Teh reči waldorfci učijo. Ampak ne na način, da bi otroku vse pustili, nikakor ne. Jaz sem že omenila, da so zelo pri ta strogih. Ravno tako mora ubogat, kadar je to potrebno. Razumeš razliko?

Nivo znanja- veš, zelo težko jaz takole realno sodim o tem. Jaz sem delala njihovo šolo za w. učitelje, poznam nekaj učiteljev bolj po plati funkcioniranja v družbi, vem, kako naj bi se delalo, kaj jih učijo, kako naj delajo, poznam 4 otroke, ki hodijo na oš (in 3 pare staršev s tem v povezavi) in 2, ki sta v njihovi sš. Iz tega stališča, kolikor lahko, sklepam, ima w.š. enako populacijo otrok, kjer so bolj uspešni, kakor tudi manj uspešni (učno) otroci. In tako se tudi vpisujejo na različne šole naprej. Ti moram pa reči, da jaz menim, kot sem že napisala, da je naš šolski sistem napačno narejen. Klasična oš temelji na ogromnih količinah napiflanega znanja, od katerega povprečen človek bore malo odnese. Jaz zagovarjam stališče, da bi bilo mnogo boljše naučiti otroke pol manj, pa tisto res kvalitetno in za dolgo časa. Mislim, da w. delajo bolj tako, kot drugače in jaz menim, da pravzaprav tako od šole odnesejo mnogo več, kot otrok na redni oš. V končni fazi je moje mnenje tudi tako, da je pomemben cilj - kaj hoče otrok postati in k temu cilju se gre, pa ne za ceno zdravja. Jaz bom svojemu otroku svetovala, naj izbere tako šolo, da mu bo fajn tam, ne pa neko šolo, v kateri se bo dokazoval. Ker če mene vprašaš, ne bo znal nič več,10 let po zaključku srednje šole, če gre na bežigrajsko ali pa na wal.gimnazijo. Druga stvar je seveda, če hoče iti otrok kaj grozno specialnega študirat kasneje, vendar je v tem primeru zihr tudi otrok sam take sorte, da ga tisto toliko zanima, da je vseeno, če se iz oš vpiše na željeno gimnazijjo, ker mu bo zihr jo tudi uspelo naredit, meni se to ne zdi vprašanje.
Na poklicno šolo se res vpisujejo tudi iz w.š., vendar se tudi iz vsake redne oš, ravno tako se v redne gimnazije, kot tudi iz rednih oš, ne vem, zakaj naj bi wal. imeli drugačno populacijo?

Res je zaželjeno sodelovanje staršev. Priredijo rzne sejme, pa razna letovanja, pa srečanja. Ampak se mi ne zdi ravno strašno naporno ali obvezujoče. Meni bi bilo fajn sodelovat. POsledično se otroci tudi obiskujejo na domu, tudi v druge kraje, ne le po ljubljani. Dostikrat čez vikende prespijo en pri drugemu, čisto ok. Koliko ima pa otrok prijateljev v domačem kraju, je pa tudi stvar več dejavnikov. Šola veliko prinese, vendar imajo tudi soseske odnose lahko razvite ali pa ne, odvisno od otroka.

Koliko znajo brati, pisati in tujih jezikov, jaz v bistvu čisto točno ne vem. Vem da imajo program učenja branja in pisanja v resnici enak, kot v redni oš - z glasovno analizo in veliko pisanja, veliko asociacijami na določen glas, zato ne vidim razloga, da bi slabše brali ali pisali. Zelo veliko tudi poslušajo pravljic in zgodbic, pa basni... a veš, tudi v redni oš ne berejo vsi otroci enako dobro. Kakšni imajo tudi v 4. razredu še težave. Sploh če imajo kakšno manjšo motnjo, imajo lahko kar fejst težave.
Z jeziki pa se meni zdi tako, da je v resnici to področje v lj. kar precej šepalo. Vendar je tako v učiteljskem, kot v vsakem drugem poklicu - najdeš bolj ali manj uspešne ljudi. In spet ti bom napisala, najdeš to po vseh šolah, da kakšen od predmetov šepa. Tukaj so imeli kar malo smole. So pa precej delali na tem, da bi stvar rešili, se spomnim, da jih je kar malo skrbelo, bi pa morala vprašat, kako so rešili zadevo, že nekaj časa se nisem o tem pogovarjala.

O delovnih navadah imam jaz spet posebno mnjenje. Meni se zdi, da so otroci že itak preobremenjeni. 7 ur v šoli slediti (to je super delovna navada), takoj naloge samostojno narediti (to je tudi super delovna navada, če naredijo takoj in sami), potem narediti sami kakšen seminar ali raziskavo (super del. navada), sproti se učiti - to je pa največja bedarija, zapravljen čas - otrok ne zna nič več, če se sproti uči, ali pa če se kampanjsko (razen, če se otrok težko uči, potem je stvar drugačna, sicer pa si ne zapomni nič več, če zapravlja dnevno ure in ure za učenje, samo utrujen je). Zato jaz menim, da bi moralo biti vsako spraševanje napovedano in ravno tako vsak test (no, saj to pa po zakonu mora biti). Če ne bi moja teorija držala, potem bi bili faksi zgrešena stvar, pa vemo, da so nam največ dali, v resnici, pa nismo bili niti pod stresom, niti se nismo sproti učili. Jaz sem tudi zagovornik tega, da se mora otrok sam učiti (razen, če ima res specifične težave, šola mora biti njegova stvar in skrb). Popoldne kaj dosti delati mislim da ni treba torej nikjer, razen zgoraj omenjenega - poslušanja v šoli, nalog, projektov...pa učenja pred testom. Poslušanje v šoli se mi zdi zelo važno, in s tem povezano disciplina v razredu. Le red jim da varnost in le ob tem se lahko res kaj naučijo in dolgoročno shranijo, ker razumejo in si dobro predstavljajo.

Po moje je vseeno, če sina zdaj zanimajo črke. Vedno pride obdobje, ko otroka zanima nekaj drugega. Zdaj ga pač črke. Super, daleč najboljša dota, ki jo lahko dobi. Vse znanje skoraj izhaja iz črk, od tam ga lahko dobi res veliko. Bo že prišel čas, ko ga bo zanimalo še kaj drugega. Ne skrbi. Nič se ne mudi, res ni nič zadaj pri risanju. Se mi zdi, da je moj ta velik prvega glavonožca narisal šele pri 5. letih, pa danes krasno riše. Bejba je to narisala pri treh letih, pa riše zdaj tako, kot je ta velik pri njenih letih, ni kaj razlike.

Kako se otroci vklopijo? Uf, to vprašanje je pa tako, kot ga meni postavljajo starši v 1. razredu in veš kaj rečejo? Zdaj jih boste "razvajali" ko boste vse delali skozi igro, da bo otrok lažje razumel, pa ko boste imeli kotičke in praktične dejavnosti prva tri leta, potem bodo pa v 4. razredu trpeli!, ko bodo naleteli na klasičen sistem (skoraj klasičen, da me ne bo kakšna napadla preveč, ker kaj takega trdim) Mislim, bolj velikega nonsenza jaz ne razumem. A zdaj naj bi pa raje začeli trpet že v prvem razredu, da so navajeni na ta kruti svet? Vsako leto, ki ga otrok lahko preživi lepo in prijazno, spodbuja ravno njegovo samozavest, njegov razvoj, in vsako leto stresa mu vse to podira. Starejši kot je, lažje se navaja na vse sorte neumnosti in več kot ima samozavesti zgrajene in samospoštovanja, lažje bo sprejel ta kruti svet.

Pa da slučajno ne bi mislila, da jih wal.š. kaj razvaja ali da je tam kaka anarhija in razpuščenost. Zelo so strogi in striktni. Samo načini poučevanja so taki, da ostanejo reči v glavi, namesto samo napiflane pa šccc takoj ven iz glave. In ravno načini poučevanja so tisti, ki so bistveni za prijazno šolo. A veš, saj moderna 9-letka je lahko prav taka vsaj v prvih treh razredih ali vsaj v 1. razredu. Vse se dogaja skozi igro, otrok reče doma, saj nismo nič delali. Seveda ima tak občutek, naredili smo par poskusov, peli, plesali, prebrali zgodbico, vmes so se šli igrat s punčkami ali za družine, ker npr. družine obravnavamo, pa slikce smo pogledali, pa vse sorte takih reči....prijaznih. To je prijazna šola. Pa vendar nima veze s kakšno anarhijo ali manj učenja. Več se naučimo na tak način, samo na otroku prijazen način se učimo. Ljudje to dvoje zamenjujejo. In v w.š. je bistvo ravno to, razumevanje otrokovega dojemanja sveta v različnih starostnih obdobjih.

Če sem kaj pozabila, pa vprašaj.lp




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 [2]