Anonimen -> RE: Učiteljice (6.11.2005 14:26:15)
|
Včasih malo pogledam tudi na Vaš forum, pa bi nekaj dopisal, ker imamo pri nas enake probleme. Pravijo namreč, dokler ni tožnika, ni sodnika (normalizacijo stanja najlažje z zakonitim ukrepom vzpostavi inšpektor za delovna razmerja na svojih rednih in izrednih ali ponovnih inšpekcijskih pregledih, s katerimi ravnatelja opozori na določene pomanjkljivosti oziroma kršitve delovno-pravne zakonodaje). Dejstvo je, da Vam je šola dolžna zagotoviti 40 ur na teden v skladu s PZ (če jo imate sklenjeno za 40 ur, v nasprotnem manj) in KP, ZDR ... Je pa takole (vsaj naj bi bilo): 1. Delodajalec je dolžan zagotoviti delo v skladu s PZ, ZDR ... torej rečmo 40 ur na teden, enakomeren delovni čas (dopoldan) ... 3. Delodajalec mora imeti tudi letni in tudi mesečni plan dela, v katerem opredeli obseg in vrsto dela za posameznega delavca, kar pa je prej izjema kakor pravilo ... 2. Vem, da bi delodajalec vse kar se tiče t.i. drugega dela, ki je relativno pavšalno določen v 119. čl. ZOFVI najraje vrgli v en koš pod delovno nalogo priprave na pouk, ki je prav tako opredeljena v navedenem členu, kar pomeni, da ti tega dela ne evidentirajo posebej v 40 ur, ampak je to delo že tako ali tako vključeno v pedagoško uro (npr. t.i. koef 1,5 ali 2) - to je seveda najlažje, čeprav bi bilo logično sklepati, prav nasprotno, kar ni priprava na pouk, je drugo delo!!! Priprava na pouk je samo sprotna vsebinska in metodična priprava na pouk in priprava didaktičnih pripomočkov. To je to, vse ostalo pa je drugo delo ... 3. ZDR v 141. čl. določa, da se v delovni čas šteje vsa delavčeva prisotnost na delovnem mestu (efektivni delovni čas), t.j. tudi takrat ko "greš po hodniku in nič ne počneš", skratka si na razpolago delodajalcu, zdaj ali te izkoristi za delo ali ne, to je pa njegov problem (vsaj naj bi bil) ... ... Tako bi bilo prav, da se formalizira tudi uraden čas prihoda na delovno mesto in odhoda z delovnega mesta ter vsebina dela zato, da lahko delavec jasno tudi sam določil dnevno, tedensko, mesečno in letno kvoto opravljenih ur in jih primerja s predpisano letno kvoto pedagoških in delovnih ur oziroma skupnih ur. ... Toliko za premislek. Kot sem že zapisal je prav, da tu in tam na šolo pride v pregled zadev delovni inšpektor, katerega je treba tu in tam tudi malo usmeriti na določene "pomanjklivosti", za katere, če se izkaže, da to so, z odredbo odpravi. Učitelji se navadno "bojijo" šolske inšekcije, ravnatelji delovne (vsaj tisti, ki so z njo že imeli bližnje srečanje). Sicer pa lahko v primeru prijave inšektorja tudi prosite, da kljub ravnateljevi želji po odkritju vzroka inšekcijskega pregleda, tega ne pove in razlog pripiše rednemu inšpekcijskem nadzoru. Tako se izognete "napetemu" iskanju "krivca", osebe, ki bi se mu ravnateklj rade volje "maščeval" s deprofesionalizacijo delovnih odnosov ... Lp, TT
|
|
|
|