Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Vrtec in varstvo



Sporočilo


Mufasa -> Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (3.11.2015 18:45:03)

Pozdravljeni!
Moja 5 letna hčer ne obiskuje vrtca. Zaradi takšnih in drugačnih zapletov smo ostali brez.

Mama je pasivno nasprotovala vpisu, češ da "neboooo nobenih problemov", jaz ga pa zagovarjam, ker menim, da je to ena izmed najpomembnejših izkušenj v začetnih stadijih življenja, preko katere se otrok nauči določenih pravil in dogem, ki mu pridejo prav pri uspešni integraciji v družbo.

S takratno partnerico sva se oba veliko ukvarjala s hčerko, zdaj se večinoma jaz in zadnje čase vedno bolj opažam, da ji družba odraslih nikakor ni dovolj (doh)...fotra je namreč težje spravit na tobogan brez, da bi se zataknil.

Navezovanje stikov je sicer "njen foh", saj je timsko naravnana, brihtna in sposobna, ampak stik z vrstniki doživi le med igranjem na igriščih, katera redno obiskujeva vsak teden 2-3x. Vidi se, da nekaterih for ne razume, zato me vedno bolj skrbi, kako se bo to razvilo do naslednjega leta, ko bo šla v šolo.

Zdaj me pa zanima, kaj jo lahko naučim, da ji vsaj malo simuliram vrtec kar doma?
Sam sem bil vzgojen v konzervativni družini, v (takrat še) Sovijetski Zvezi, kar narekuje, da ne znam slovenskih igric, poštevank, pesmic itd.
Rad bi se založil z "materialom" ter jo naučil stvari, ki jih učijo v vrtcih, da bo malo lažje.

...se pravi, kaj vaše otroke v vrtcih učijo, predlogi, primeri, ideje,...anything goes!
Rad bi jo malo pripravil na šolo. Piševa številke in črke v zaporedjih (napišem 1 in ona dokonča vrstico), riševa (papir, photoshop), slikava, reževa, igrava nogomet, odbojko in košarko, se loviva, skrivava...

Zahvaljujem se za vaše odgovore, a prosim, da svoje, črno obarvane "duhovite" pripombe le obdržite zase.
Če nimate za prispevat nič koristnega, ne zapravljajte časa s komentiranjem.

Želim lep in sončen dan.




ronja -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (3.11.2015 20:27:49)

Da te malo potolažim:
Sama nisem bila v vrtcu in nikoli nisem imela problemov s socializacijo, še zdaj se hitreje znajdem v družbi kot marsikdo, ki je obiskoval vrtec. Ja, ko sem prišla v 1.r. OŠ, nisem znala celega besedila od Hude mravljice in Jurčku bomo pomagali hišico zgraditi. Naučila sem se v 1 tednu. Ni bil nek problem in nikoli nisem imela traum zato. Edino kar mi ni bilo jasno pri tej mravljici, je bil ta humor (ni mi bil smešen), ampak mislim, da to ne bi bilo drugače, če bi bila v vrtcu;). Spomnim se, da je bilo nekaterim sošolcem nepojemljivo, da ne poznam te pesmice, meni pa nepojemljivo, kaj vidijo tako strašno krasnega v njej:D. To je bila ena fora, ki je nisem razumela oz. ni se mi zdela smešna, jaz sem mravlje precej resno jemala, ker me je biologija zanimala, odkar vem zase. Sem si zapomnila to, ampak nikoli nisem imela nobenih slabih občutkov zato. Ugotovila sem, da smo si zelo različni in to je po moje čisto ok. Kot rečeno - kar mi je manjkalo, sem nadoknadila v 1 tednu in verjetno je tako z veliko večino otrok, ker dvomim, da sem bila tako zelo posebna;).

Moji so sicer bili v vrtcu, ko sem bila v službi, vendar on and off (če te zanima točno: prva ni hodila v vrtec do 2,5 let, ker sem vmes dobila 2. in sem imela starejšo doma, ko sem bila na porodniški. Potem je hodila 2 leti v vrtec in ko se je rodil mali, sta bili obe doma, ko sem bila na porodniški (plačevali smo vrtec normalno, ker sva krvavo rabila mesto po porodniški). Potem je hodila še 1 leto v vrtec, kjer ni imela nobenih problemov z vklučevanjem in potem šola. Druga je hodila najprej 2 leti v vrtec, bila 1 leto doma in potem hodila v vrtec in potem sem ju izpisala zaradi zdravja in financ (mali je bil non stop bolan in vrtec je bil drag; ker sem bila brez službe, se nekak ni izšlo), tako da je bila zadnji dve leti v glavnem doma.
Tudi zadnje leto pred šolo od jan. dalje ni obiskovala vrtca (torej 3 mesece je bila - od okt. do jan, prej in potem pa ne). In nikoli ni imela problemov s tem. Takoj si najde prijatelje, ima dve naj prijatejlici in po čisto ničemer ne bi mogel vedet, da ni bila v vrtcu. Ve več kot ostali sošolci, bere (za moje pojme za silo, za 1. razred pa baje dovolj, tako učiteljice), pesmice se itak takoj nauči, riše zelo lepo, itd... (to pišem, kar je rekla razredničarka;). Nikjer ji nič ne manjka.
Mali je bil najprej v vrtcu 1 leto, potem pa 2 leti ne in ko je spet začel hodit, ni v ničemer zaostajal, njegova vzgojiteljica je rekla, da je zelo socialen, za vsa področja je rekla, da je ali v zlati sredini, ali pa zelo naprej, tako da... nekak uničit ga očitno nisem uspela doma:D. Vse vzg. so bile vedno presenečene, kako to, da ni nobenih problemov, ko pridejo nazaj. Razložila sem jim, da kadar se le da, sem z njimi, če pa moram v službo, pa grejo v vrtec in to je bilo to.

PO moje je odvisno, kaj počneš z otrokom. Mi smo se v letih, ko sem bila na porodniški, vedno družili z družinami na igrišču - to so bili potem/vmes tudi njuni prijatelji iz vrtca:). Res je tudi, da se moji niso mogli ognit družbi otrok, ker so pač trije... In so imeli otroške družbe še pa još:D. Je malo drugače, če je edinka in jasno, da odrasli nismo pol tako zanimivi kot otroci, to je pač dejstvo:).

Kako lahko simuliraš vrtec doma? Ko sem bila na porodniški z najmlajšim, smo imeli teme, kot jih imajo v vrtcu - ampak samo zato, ker so jima bile tako zelo všeč (še zdaj bi jih skoz imeli, samo se meni ne da ves čas tega delat:D). Pa ker smo imeli malo stanovanje, smo uredili glasbeni kotiček, kamor smo pospravili vsa glasbila, pa ustvarjalni, kjer so bile vse ustvarjalne stvari... To sem pobrala iz vrtca, ker jima je bilo všeč in je bilo praktično.
Kar se tiče socializacije, jo lahko mogoče vpišeš na kako telovadbo, 1x/teden, da se malo druži z otroki brez staršev zraven. Pelji jo na vse rojstne dni, na katere je povabljena. Pojdite k družinskim prijateljem in obratno.

Kaj delajo v vrtcu? To je zeloooooo odvinos od vzgojiteljice! Kar je njej najbližje, tega bojo delali največ. Ena vzg. je bila zelo športna in z malimi so šli skoraj vsak dan na bližnji hrib, pa ne glede na vse. Ena je bila zelo muzikalična in je otrokom igrala flavto (ta je bila tudi sicer ena najboljših:). Ena je bila že starejša in je delala v jaslih in se ni sekirala 5% za razne ceglce, delala po svoje, glede na otroke in bolj na izi in otroci so se meli glih tako fino:). Ena je bila zelo na stare ljudske šege, so to drgnili celo leto. Ena je bila bolj umetniška, pa so delali vsak teden s slanim testom,... Ena je bila zelo ambiciozna in so imeli vsak dan nekaj ekstra (lutke, tuji jezik, telovadbo, izlet,... vsak dan so nekam šli. Kar je bilo za mojo malo malo preveč, ker bi se rada tudi malo igrala),...
Skratka - če te zanima točno, kaj vse morajo obdelat, obstaja gotovo kak kurikulum. Če pa te zanimajo samo ideje, jih je Pinterest poln (napišeš kids crafts/activities in boš dobil čuda ven:).
Pesmice, ki se jih velikokrat učijo (niso vedno iste, ker vsaka vzg. zbere svoje, nam se niso dosti ponavljale, smo zamenjali par vrtcev, ker smo se selili in precej vzg., ker pač vrtci rotirajo vzg., ko se skupine večajo/spreminjajo,/grejo vzg. na porodniške, itd). Ampak tele recimo so precej pogoste:
- Bela bela lilija; in za fantke Rdeči rdeči tulipan
- Kekčeva pesem
- Biba leze, biba gre
Igre:
- ristanc
- ali je kaj trden most
- črni mož

Zadnji dve sta za več ljudi in se jih ne moreta it sama, niso pa več tako pogoste v vrtcih.

Ne sekiraj se preveč, če ne bo vedela vseh pesmic, ki jih bo vedela večina sošolcev (ne pa vsi, ker ne bojo vsi iz istega vrtca prišli;). Zaupaj v hčerko: če nima nobenih problemov pri vključevanju v družbo, jih najverjetneje ne bo imela niti v šoli. Praktično pa bi bilo mogoče, če bi se na igrišču spoznali s kako drugo punčko/fantkom iste starsti, ki bo šla drugo leto v šolo in če se spoprijateljijo, lahko grejo v isti razred (navadno šola eno prošnjo upošteva, pod pogojem, da to prosijo oboji starši). Da bo imela en znan obraz. Moji drugi ni bilo preveč za it v šolo. NJej je bilo luštno to leto doma in bi kar ostala. Ampak ker smo se zmenili, da gresta skupaj s prijateljico v isti razred, je bilo vse skup neprimerno lažje. Navadila bi se tako ali tako, samo tako ni bilo tiste treme:).




RIJA* -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (4.11.2015 8:33:46)


IZVIRNO SPOROČILO: ronja

Da te malo potolažim:
Sama nisem bila v vrtcu in nikoli nisem imela problemov s socializacijo, še zdaj se hitreje znajdem v družbi kot marsikdo, ki je obiskoval vrtec.



zopet....ne gre primerjati časov, ko mi nismo hodili v vrtec...ker takrat si stopil na dvorišče in si imel "vrtec" oz. socializacijo na hard way skozi cel dan...danes pa stopi na dvorišče, pa razen pločevine ne vidiš drugega....otroci, ki se igrajo na dvorišču, so izumirajoča vrsta....če pa si že kak otrok dovoli, da se igra na dvorišču, se v naslednjih 5 minutah najde zveličana starejša gospa ali gospod, ki najde 1000 in en razlog, da otroci ne smejo biti tam....

torej vrtec absolutno da! če ni druge, probaj dati hčero vsaj v kakšnega privat, da se bo naučila bivati v skupini več različnih otrok, kjer ne bo svetinja, kot je tebi doma....ne rečem, da brez tega ne bo preživela, ji bo pa bistveno lažje potem v šoli....




josephine27 -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (4.11.2015 11:59:20)

Če delata skupaj vse to kar si zgoraj napisal potem mislim, da vsaj kar se znanja tiče tvoji deklici ne bo ravno veliko manjkalo. Tud v vrtcu ne odkrivajo ravno tople vode :). Sicer so razlike med vzgojiteljicami. Moji vidim, da veliko hodijo v naravo na sprehode, občasno na lutkovne predstave, spoznavajo poklice...Mogoče je bolj kot učenje samega pisanja številk bolje, da delata kaj za fino motoriko. To so tud nam svetovali na roditeljskem pred vpisom v šolo.

Kar se drugega dela tiče, druženja s prijateji je pa zadeva malo bolj komplicirana se mi zdi. Ne vem kako bi ji to lahko nadomestil doma. Če sem prav razumela je edini otrok?




liliana -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (4.11.2015 19:55:15)


IZVIRNO SPOROČILO: RIJA*

zopet....ne gre primerjati časov, ko mi nismo hodili v vrtec...ker takrat si stopil na dvorišče in si imel "vrtec" oz. socializacijo na hard way skozi cel dan...danes pa stopi na dvorišče, pa razen pločevine ne vidiš drugega....otroci, ki se igrajo na dvorišču, so izumirajoča vrsta....če pa si že kak otrok dovoli, da se igra na dvorišču, se v naslednjih 5 minutah najde zveličana starejša gospa ali gospod, ki najde 1000 in en razlog, da otroci ne smejo biti tam....

torej vrtec absolutno da! če ni druge, probaj dati hčero vsaj v kakšnega privat, da se bo naučila bivati v skupini več različnih otrok, kjer ne bo svetinja, kot je tebi doma....ne rečem, da brez tega ne bo preživela, ji bo pa bistveno lažje potem v šoli....


To, da so danes dvorišča prazna in se otroci ne igrajo smo itak krivi starši........ker dete mora po šoli (in po vrtcu) vsak dan na neko dodatno obogatitveno aktivnost v smislu institucionalne vzgoje.......če se pa že lahko igra, pa se mora igrati z "izbranci", ne s tistimi otoci, ki si jih sam izbere ampak s tistimi otroci, katerih starši so všeč tudi "nam", da še pri igri lahko nadzorujemo otroka in mu ne pustimo tiste nekdanje "dvoriške spontanosti"........

Jaz sama v vrtcu ne vidim nekega blaznega presežka socializacije, razen tega, da se otrok nauči bivati v skupini (se nauči kolektivizma) in pa seveda, da ima vrtec varstveno funkcijo.....vse ostalo, učenje črk, številk, pesmic, (celo neke bralne značke), igric, tujega jezika itd. mi bolj liči na to, da je potrebno upravičiti visokošolsko izobrazbo vzgojiteljic in se potem to nekaj na silo forsira.......

Kaj so pa hčerko učili v vrtcu pa avtor teme, nimam pojma (se nikoli nisem kaj prida poglabljala v to - pisati, brati in računati je niso naučili v vrtcu, to vem, ker pred vstopom v šolo tega ni znala, mogoče malo računati).......precej so ustvarjali, izrezovali, lepili, risali, barvali (predvsem tematsko, noč čarovnic, jesen, veseli december, pust, 8. marec) malo pesmic, imeli so nemščino (od katere itak ni nič odnesla, veliko več je imela od domače angleščine na tv in računalniku), risali so, plesali so (so imeli eno leto eno fajn vzgojiteljico, ki jih je učila folkloro, se je res zavzela za to in so deca plesali tako, da jih je bilo res veselje gledati, samo kaj, ko je bila samo za nadomeščanj, ko je pa odšla je pa bilo vse po starem, bolj tako tako pri plesu[sm=smiley1.gif].......

So pa v našem vrtcu precej hodili na sprehode, tudi s kolesi so se vozili, ko so imeli eno vzgojiteljico, ki si je to upala, večina si jih ni, se zunaj igrali......torej je bil bolj poudarek na gibanju kot na nekem učenju in predpripravi za šolo.......

Kot imam jaz izkušnje, je precej odvisno od posamezne vzgojiteljice, kaj se dela.......kot pravim, pri nas je bil bolj poudarek na motoriki (izrezovanje, izdelovanje figuric, gibanje.....) kot na nekem učenju.......




malaMravljica -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (4.11.2015 20:13:05)

Ce ima sedaj 5 let in ni v vrtcu je itak ze prepozno za vrtec, naslednje leto gre tako v solo, a ni tako. Skratka, v vrtcu bi se verjetno imela lepo, ker pa ni v vrtcu pa je vec s starsi in z vama odkriva druge stvari in bo prezivela in verjetno zaradi tega pozneje v zivljenju ne bo imela nekih blaznih problemov. Saj pravis, da je druzabno bitje, torej bo druzabna tudi v prvm razredu in bo navezala veliiiiiko prijateljstev in bo zato sola se toliko boljsa.

Kaj vem, mogoce lahko nabavita Ciciban in bereta, tam notri je precej zadev, ki jih lahko resujeta. Nabavi cd z otroskimi pesmicami, das cd notri in pojeta in se pesmic ucita oba. Mogoce so v knjiznjici ure pravljic. Pa na igriscu, ko so tam drugi otroci pojdita tja, pusti jo z otroci, da se igra in uziva, tebi ni treba lezti za njo cez tobogan, takrat naj se zabava s sovrstniki.

Drugace me pa po zaskrbljenosti spominjas na najbolj zaskRRbljenega ocka ever.




Daise -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (4.11.2015 22:27:15)

Prvič, naj te nikakor ne skrbi, da tvoja malčica zamuja osvajanje nekih pomembnih akademskih znanj. Po mojem mnenju, je tvoja želja in prizadevanje po vpletenosti v njen razvoj mnogo bolj pomembna kot pa vključenost v vrtec. Kar se tiče znanj kot so pismenost (osvajanje črk), učenje pesmic, izdelovanje papirnatih veternic... lahko vidva to sama veliko bolj kvalitetno osvojita doma (pa tudi če ne, je 1. razred OŠ namenjen ravno temu - da malčki v tem letu pridejo na enak nivo znanja kot sovrstniki).
Res pa je, da bi jo bilo pa fino pripraviti na to novo okolje, ki ga prinašajo vzgojno izobraževalne institucije. Menim, da je ne rabiš vpisovati v zasebne vrtce, zadoščajo že samo kakšne plesne urice, ustvarjalne popoldanske delavnice,... karkoli, kjer je na kupu več otrok, brez staršev. Da se navadi, na to novo obliko avtoritete, ki jo prinaša učitelj, novo obliko pozornosti, ki jo dobiva, samostojnost, bivanje v skupini vrstnikov, ki prinaša prilagajanje, podrejanje,... pri osvajanju teh znanj, ji boš pa sam težko pomagal. .
Kot pa je že omenila predhodnica, dajajta čim več poudarka na fino motoričnih spretnostih. To niso dolgočasne, suhoparne aktivnosti, so super igrice, ki ji bodo zelo všeč, ti pa ji boš naredil zelooo veliko uslugo s tem. Si že slišal za Pinterest? Skrivnost vsake učiteljice - tam gor je malo morje noro zanimivih idej (od učenja abecede, spretnosti reševanja problemov, finomotoričnih aktivnosti...).
Kar se tiče učenja abecede - mogoče si malo po googlu poglej kako to poteka... namreč, zelo priporočljivo je, da črke osvajata po določenem zaporedju, da jih ne meša med sabo. Lahko me tudi kontaktiraš preko zasebnega sporočila o tem.
Kar se tiče številk, pri pisanju le teh v zaporedju, ne bo pridobila prav dosti, ker gre zgolj za globalizacijo - torej, da ve da je 1 - ena, ne ve pa, kaj to pomeni. Mogoče tukaj najprej začnita s kakšnimi množicami (stresi ji legokocke na pladenj, pa naj jih ločuje po barvah), zaporedji (naj sestavlja lego kocke rdeča-modra-rdeča-modra), mogoče ti delam krivico, pa sta to že osvojila. Potem pa preidita na vrednosti, nato na zapise...
Najlažje ti bo, da si kar downloadaš kurikulum za vrtce iz spleta, tam notri je napisano vse, kar naj bi otroci v vrtcu osvojili, vključno s primeri dejavnosti.

Oprosti, ker sem se tako razpisala, ampak res si nas fasciniral s to tvojo željo po vpletenosti, na žalost je danes premalo takih staršev.





liliana -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (5.11.2015 6:09:24)


IZVIRNO SPOROČILO: Daise


Kar se tiče učenja abecede - mogoče si malo po googlu poglej kako to poteka... namreč, zelo priporočljivo je, da črke osvajata po določenem zaporedju, da jih ne meša med sabo. Lahko me tudi kontaktiraš preko zasebnega sporočila o tem.
Kar se tiče številk, pri pisanju le teh v zaporedju, ne bo pridobila prav dosti, ker gre zgolj za globalizacijo - torej, da ve da je 1 - ena, ne ve pa, kaj to pomeni. Mogoče tukaj najprej začnita s kakšnimi množicami (stresi ji legokocke na pladenj, pa naj jih ločuje po barvah), zaporedji (naj sestavlja lego kocke rdeča-modra-rdeča-modra), mogoče ti delam krivico, pa sta to že osvojila. Potem pa preidita na vrednosti, nato na zapise...
Najlažje ti bo, da si kar downloadaš kurikulum za vrtce iz spleta, tam notri je napisano vse, kar naj bi otroci v vrtcu osvojili, vključno s primeri dejavnosti.

Oprosti, ker sem se tako razpisala, ampak res si nas fasciniral s to tvojo željo po vpletenosti, na žalost je danes premalo takih staršev.



Vpletenost ja......mislim, da je učenje abecede in številk in vpletenost starša po "kurikulumu" vrtca precej zgrešena......za učenje obstaja šola, abecedo in seštevanje otroka naučijo v šoli in ni potrebe, da se starš, kot laik, vpleta po nekem kurikulumu v to.....

Vpletenost starša je predvsem to, da uči otroka socialnih veščin, "preživetja" (kulturno jesti, si umivati zobe, roke, zavezati čevlje, obrisati ritko po kakanju), da starš otroku omogoči prostor za samostojno igro, prez nekega didaktičnega pristopa in 100 % nadzora nad njegovimi aktivnostmi......da starš s svojim vzorom in obnašanjem uči otroka obnašanja, da se otrok zna obnašati tudi v skupini, da spoštuje avtoriteto.....

Mi smo pa vse pomešali.......to, kar naj bi bila naloga starša smo prenesli na institucionalno varstvo in to kar naj bi bila naloga institucionalnega učenja, smo prenesli na starše.....

Za učenje abecede je šola (če tega otrok ne pobere mimogrede od starejšega brata ali sestre)......in vpletenost starša za pri učenju abecede po nekih šolskih navodilih je vsaj po moje čisto zgrešena......več starš naredi za otroka, če tisti čas otroka nauči zavezovati čevlje in obrisati ritko.......ali pa ga pusti k sosedu, da dve uri divjata po dvorišču......








josephine27 -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (5.11.2015 10:11:23)

Jaz pa mislim, da smo starši pozabljamo, da če je otrok doma ( ne hodi v vrtec) in smo z njim praktično cel dan ima dovolj časa, da se nauči tako pesmic in črk, kot hišnih opravil in skrbi zase, pa mu še vedno ostane 2 uri lovljenja s prijateljem po dvorišču. Preveč gledamo s strani zaposlenih. Prideš domov ob 4h. Imaš tiste tri ure z otrokom na dan. Med tem časom je treba seveda še skuhajt pa po hiši kaj nardit. V ta čas se seveda ne da stlačit vsega. Vsaj na ta način, da ne bi delovalo kot neka prisila. Sicer se pa strinjam, da je prosta igra zunaj s prijatelji nekaj skoraj neprecenljivega. Vsak naj se vpraša kakšni so njegovi naj spomini iz otroštva in bo takoj vedel kaj si želi za svojega otroka.




petea -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (5.11.2015 10:55:54)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana
Vpletenost ja......mislim, da je učenje abecede in številk in vpletenost starša po "kurikulumu" vrtca precej zgrešena......za učenje obstaja šola, abecedo in seštevanje otroka naučijo v šoli in ni potrebe, da se starš, kot laik, vpleta po nekem kurikulumu v to.....

Vpletenost starša je predvsem to, da uči otroka socialnih veščin, "preživetja" (kulturno jesti, si umivati zobe, roke, zavezati čevlje, obrisati ritko po kakanju), da starš otroku omogoči prostor za samostojno igro, prez nekega didaktičnega pristopa in 100 % nadzora nad njegovimi aktivnostmi......da starš s svojim vzorom in obnašanjem uči otroka obnašanja, da se otrok zna obnašati tudi v skupini, da spoštuje avtoriteto.....

Mi smo pa vse pomešali.......to, kar naj bi bila naloga starša smo prenesli na institucionalno varstvo in to kar naj bi bila naloga institucionalnega učenja, smo prenesli na starše.....

Za učenje abecede je šola (če tega otrok ne pobere mimogrede od starejšega brata ali sestre)......in vpletenost starša za pri učenju abecede po nekih šolskih navodilih je vsaj po moje čisto zgrešena......več starš naredi za otroka, če tisti čas otroka nauči zavezovati čevlje in obrisati ritko.......ali pa ga pusti k sosedu, da dve uri divjata po dvorišču......



se strinjam [sm=smajl.gif]




patrino -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (5.11.2015 22:08:30)

IZVIRNO SPOROČILO: Mufasa

Pozdravljeni!
Moja 5 letna hčer ne obiskuje vrtca. Zaradi takšnih in drugačnih zapletov smo ostali brez.

Mama je pasivno nasprotovala vpisu, češ da "neboooo nobenih problemov", jaz ga pa zagovarjam, ker menim, da je to ena izmed najpomembnejših izkušenj v začetnih stadijih življenja, preko katere se otrok nauči določenih pravil in dogem, ki mu pridejo prav pri uspešni integraciji v družbo.

S takratno partnerico sva se oba veliko ukvarjala s hčerko, zdaj se večinoma jaz in zadnje čase vedno bolj opažam, da ji družba odraslih nikakor ni dovolj (doh)...fotra je namreč težje spravit na tobogan brez, da bi se zataknil.

Navezovanje stikov je sicer "njen foh", saj je timsko naravnana, brihtna in sposobna, ampak stik z vrstniki doživi le med igranjem na igriščih, katera redno obiskujeva vsak teden 2-3x. Vidi se, da nekaterih for ne razume, zato me vedno bolj skrbi, kako se bo to razvilo do naslednjega leta, ko bo šla v šolo.

Zdaj me pa zanima, kaj jo lahko naučim, da ji vsaj malo simuliram vrtec kar doma?
Sam sem bil vzgojen v konzervativni družini, v (takrat še) Sovijetski Zvezi, kar narekuje, da ne znam slovenskih igric, poštevank, pesmic itd.
Rad bi se založil z "materialom" ter jo naučil stvari, ki jih učijo v vrtcih, da bo malo lažje.

...se pravi, kaj vaše otroke v vrtcih učijo, predlogi, primeri, ideje,...anything goes!
Rad bi jo malo pripravil na šolo. Piševa številke in črke v zaporedjih (napišem 1 in ona dokonča vrstico), riševa (papir, photoshop), slikava, reževa, igrava nogomet, odbojko in košarko, se loviva, skrivava...

Zahvaljujem se za vaše odgovore, a prosim, da svoje, črno obarvane "duhovite" pripombe le obdržite zase.
Če nimate za prispevat nič koristnega, ne zapravljajte časa s komentiranjem.

Želim lep in sončen dan.


Kot že neštetokrat zgrešeno razmišljanje in spoprijemanje s problemom ( ki to v bistvu ni) z napačnega konca. Vrtec oz institucionalno varstvo ni le zato, da se otrok nauči pesmic, da ustvarja, da v družbi sestavlja kocke...Vrtec v bistvu otroka pripravi na šolo na takšnem področju in v takšnih situacijah, ki jih doma v večini pač ne moremo ustvariti. Npr. : Tvoja deklica je doma sama , ker najverjetneje nimate doma še 10 isto starih sovrstnikov. Ni ji treba čakati na vrsto, da pride do tistega, česar si poželi oz. kar rabi. Na prvo žogo je takoj ona na vrsti. Ne rabi biti potrpežljiva in tolerantna do drugih sovrstnikov na vsakem koraku oz. ves čas, ker je pač sama. Ne rabi biti pri miru, če se ji to ne da, ne rabi delati zadeve, ki ji ne dišijo, pa čeprav so zanjo koristne. Na dohvat ruke ima pomoč v obliki staršev in ni prepuščena svoji vztrajnosti ,iznajdljivosti in motiviranosti, da nekaj opravi, tako kot je to potrebno v vrtcu ali šoli, ker tam pač ni en sam otrok. Ne nabira si izkušenj , kako reševati konflikte med sovrstniki, ko ji kdo kaj vzame, ko je kdo do nje neprijazen, ko je treba deliti igrače, ko je potrebno poslušati navodila in spoštovati avtoriteto, ki to ni njen starš.
Ne vrtec ni nujno potreben. Niti pod razno. Vendar , če že imaš voljo, je ne trati zato, da boš učil deklico sto in ene igrice, pesmice itd. Če ima s tem veselje, bo to osvojila tik tak. Delaj raje na podobnih zadevah, ki sem ti jih omenila zgoraj. Drugače ti zna mula ob vsem repertoarju pesmic in iger imeti probleme s tem, da bo malo na miru, ko bo to zahtevala učiteljica, da bo tiho tudi takrat, ko ji bo pasalo govoriti, da bo kapirala, da mora počakati na vrsto itd.
Že otroci, ki obiskujejo vrtec imajo največ težav prav s tem, če pa padeš v institucionalno izobraževalno ustanovo direkt iz kokona v obliki doma, kjer si bog i batina in eno in edino sonce, je pa tu še več problemov. In potem se učitelji mečejo na zobe, da otroku in staršu dopovedo, da on lahko zna tri jezike in poštevanko že v prvem, pa vseeno nima nobenega obstanka , tolerance in posluha za potrebe ostalih in za upoštevanje pravil in da v svoji egocentričnosti, ki je pač ni mogel prerasti v svojem domačem okolju, ovira, omejuje in moti tudi ostale..

To ni "duhovita" pripomba, temveč le delček reale. Vem, da se boš zmrdoval, vendar ti bo o tem zagotovo znala več povedati učiteljica, ko boš prvič šel na govorilne ure . Do takrat pa se ti bo najverjetneje moje pisanje zdelo nekoristno.




patrino -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (5.11.2015 22:10:47)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana


Vpletenost ja......mislim, da je učenje abecede in številk in vpletenost starša po "kurikulumu" vrtca precej zgrešena......za učenje obstaja šola, abecedo in seštevanje otroka naučijo v šoli in ni potrebe, da se starš, kot laik, vpleta po nekem kurikulumu v to.....

Vpletenost starša je predvsem to, da uči otroka socialnih veščin, "preživetja" (kulturno jesti, si umivati zobe, roke, zavezati čevlje, obrisati ritko po kakanju), da starš otroku omogoči prostor za samostojno igro, prez nekega didaktičnega pristopa in 100 % nadzora nad njegovimi aktivnostmi......da starš s svojim vzorom in obnašanjem uči otroka obnašanja, da se otrok zna obnašati tudi v skupini, da spoštuje avtoriteto.....

Mi smo pa vse pomešali.......to, kar naj bi bila naloga starša smo prenesli na institucionalno varstvo in to kar naj bi bila naloga institucionalnega učenja, smo prenesli na starše.....

Za učenje abecede je šola (če tega otrok ne pobere mimogrede od starejšega brata ali sestre)......in vpletenost starša za pri učenju abecede po nekih šolskih navodilih je vsaj po moje čisto zgrešena......več starš naredi za otroka, če tisti čas otroka nauči zavezovati čevlje in obrisati ritko.......ali pa ga pusti k sosedu, da dve uri divjata po dvorišču......




No, pa saj je tule v bistvu že napisano isto, kar sem mislila.




Daise -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (5.11.2015 22:53:24)

Punce, jaz upam da me niste narobe razumele, sploh pa upam da OP ni narobe razumel mojega posta. Zacela sem, da v vrtcu otroci ne osvajajo pomembnih teoreticnih znanj, ki bi jih puncka morala znati do vstopa v OS, in nato se omenila, da je za "izenacitev" predznanj namenjen 1. razred. Dala sem poudarek na socializaciji, in igri ki vsebuje finomotoricne spretnosti. Kar se tice abecede in stevilk pa sem omenila le, ker ji lahko z napacno tehniko lahko naredi vec skode kot koristi.
Se pa definitivno strinjam z vami, hkrati pa mislim, da ce imata cas se nauciti kaksno crko ali pesmico, bo deklici to naredilo veliko dobrega, vsaj v smislu samozavesti in motivacije.
Mislim pa da bo vsak, ki bo prebral njegov zapis brez delanja krivice ugotovil, da sta ritko brisati in zavezati cevlje ze osvojila.
Njegovo vprasanje je bilo-kaj otroci delajo v vrtcu, predlogi, primeri, ideje. Moj odgovor pa naravnan na vprasanje.




ronja -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (6.11.2015 1:35:50)

Jaz pa mislim, da smo starši pozabljamo, da če je otrok doma ( ne hodi v vrtec) in smo z njim praktično cel dan ima dovolj časa, da se nauči tako pesmic in črk, kot hišnih opravil in skrbi zase, pa mu še vedno ostane 2 uri lovljenja s prijateljem po dvorišču. Preveč gledamo s strani zaposlenih. Prideš domov ob 4h. Imaš tiste tri ure z otrokom na dan. Med tem časom je treba seveda še skuhajt pa po hiši kaj nardit. V ta čas se seveda ne da stlačit vsega.

Podpis. ko si cel dan z malimi, je čas za marsikaj, sploh ker se ti ni treba ničemur prilagajat, nobenih urnikov, šole, službe, itd. Če jih imaš samo (pozno) popoldne, je časa bistveno manj, pa še izbirat ga ne moreš... nam se pozna že letos, da končavata ob 15h, ne pa ob 12h-13h. Pa ni taka razlika in ob petkih ju še vedno vzamem ob 12h. Ampak se jima pozna, da pogrešata naša pohajkovanja...

Mufasa, pelji tamalo na razne predstave, ki imajo zraven še ustvarjalne delavnice in jo tam pusti pri miru, da se sama zmeni z drugimi otroki. Pa na kako telovadbo jo lahko vpišeš. Ali pa montesori in waldorfski vrtci vem, da imajo popoldanske urice za otroke, ki ne obiskujejo vrtca. Pa igrišče je zakon;). Sicer pa si učiteljice 1. razreda očitno res najbolj želijo to, da so otroci samostjoni, kar je logično, samo meni je bilo logično, da pri teh letih tudi so... mislim, da si znajo obrisat ritko, da si znajo zavezat čevlje, pa take... To veretno že zna, če je stara že 5 let... Črka pa to niso problem, pri tamali jih še niso niti začeli jemat (je zdaj v 1.;). Če se bo hotela naučit brat, se bo itak sama (bo prišla vprašat za kako črko, to odgovoriš, ampak sicer to nekateri otroci bolj samoiniciativno delajo) in je ne boš mogel ustavit, če pa nima nekega veselja, je pa ne silit.

rija, moji so bili v teh časih rojeni;). Mali nič ne manjka, čeprav zadnje leto pred šolo ni hodila v vrtec in antisocializacijo bi jim res težko očital:D. Res pa je bila že od nekdaj zelo samostojna in potrpežljiva, nikoli ni imela problemov s tem, da mora kdaj malo počakat, da pride na vrsto (prednost, če imaš več otrok).
Kar se igrišč tiče: ne vem, kako je pri vas, ampak predšolski otroci so tukaj še vedno zunaj. Samo ne smeš it na igrišča ob hišah, ampak na tista ob blokih (vsaj take so moje izkušnje iz Lj.) In ob 12h ni nikogar, ker vse babice, ki pazijo otroke, takrat kuhajo kosilo. Najboljši čas je okoli 14h, takrat so otroci zunaj, ker takrat mame na porodniških glih vse zrihtajo in pridejo ven, da ujamejo še malo sončka, pa celo kaka babica se omehča, vsi starši, ki zgodaj končajo, to izkoristijo in peljejo male ven, še kak vrtec pride po spanju otrok, itd... Skratka - se splača naštudirat urnik igrišča, če imaš edinčka doma:).

Šolskih otrok pa res ne vidiš več in to se mi zdi škoda. Vendar je logično: če prideš po otroka ob 16h, kar veliko staršev pride, ker sicer težko stlačih 8 ur delavnika nekam, potem je prvič že kmalu temno in drugič je treba doma še skuhat, kaj pospravit in otroci morajo naredit nalogo, nekateri je imajo veliko...
Sama sem hvaležna R. učiteljici prvih dveh let, da jih je šparala in je imela mala krasni dve leti, ko se je ogromno potikala po naravi namesto da je prečepela za zvezeki. Hkrati sem hvaležna tej, ki jih ima zdaj, da jih bolj tera, da bodo hitro spisali in prišli pripravljeni v 4. r. Ne moreš imet vsega, oboje pa ima pluse. potem so pa še izvenšolske dejavnosti: glasbena šola, telovadbe, itd... In res ne ostane več nič... Punci imata letos dejavnosti do 15h, 3-4x/teden, pa ena z lahkoto folga, druga pa je zmatrana, ker ima še precej naloge in smo pač eno dejavnost skenslali. Saj bojo še dolgo šolarji in bojo lahko poskusili marsikaj, ni treba, da vse v enem letu:).

Sama vsako jesen tuhtam, kako naredit naravo možno čez pozno jesen/zimo. Spomladi/poleti ni problem: dan je dolg, toplo je, vzameš podlago in hrano in otroci pojejo in napišejo nalogo na igrišču/dvorišču/gozdu/parku... In je super. Zdaj je pa malo mraz za zunaj sedet pa pisat. Poješ še, je pa fajn, da je toplo, ker te sicer zazebe, če je vse, kar poješ, okoliške temperature (zdaj je ok, samo pride hladnejše vreme;). In potem ves čas nosit s sabo termovke se mi tudi vedno ne da, sploh ker ne uporabljamo več vozička, na katerega sem lahko vse navesila:D. Za pisat nalogo zunaj pa če ni res krasno sonce, res ni več, večina parkov, naše dvorišče, gozd,... je pa vse v senci in tam je mraz, če sediš na miru. Se toplo priporočam za ideje za hladne dni! Ne kaj delat, to mam ideje, samo kako to stlačit v tisti čas, pa da ostane še za nalogo (prej sem lahko skombinirala - naloga zunaj, pa manj je je bilo)...

PS: v razredu od tavečje je imela daleč največje probleme z vstopom v šolo punčka, ki je hodila ves čas v vrtec, že prvi dan ji je bilo grozno težko in se ni mogla ločit od mamice. Pa je v razredu kar nekaj takih, ki prej niso bili v vrtcu, pa niso meli problemov. Tako da ni pravila, da bi zato morala imet težave.

Težave bo imela, če ji boste v vsem ustregli, to bi jih imela pa tudi v vrtcu, če bi mislila, da je ona center sveta;). Ne tega delat, pa bo:).




ronja -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (6.11.2015 1:39:58)

In potem se učitelji mečejo na zobe, da otroku in staršu dopovedo, da on lahko zna tri jezike in poštevanko že v prvem, pa vseeno nima nobenega obstanka , tolerance in posluha za potrebe ostalih in za upoštevanje pravil in da v svoji egocentričnosti, ki je pač ni mogel prerasti v svojem domačem okolju, ovira, omejuje in moti tudi ostale..

Se strinjam, isto so se mi potožile učiteljice (ne za naše, da ne bo nesporazuma;), takih bi lahko meli baje 100 - njene besede;).

V šolo sem jih dala zaradi socializacije in malega v vrtec zdaj tudi (poleg varstva), znanje tamali tako sproti dobijo, nekak spontano, se mi zdi...Kakšne stvari pa je treba vadit, ampak to kasneje, za 5 letnico res še ni potrebno:).




Mufasa -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (14.11.2015 11:40:38)

Wow!

Hvala vsem!

prispevali/le ste ogromno k moji očetovski samozavesti, mi je zdaj jasno, da ne delam nič narobe in sem na najboljši način dosegel zlato sredino, glede na nastalo situacijo. Vsi nasveti so koristni, obrazložitve izčrpavajoče, perspektiva paše...

Z mojo princeso se fenomenalno razumeva, zna počakat na vrsto in ji je jasno, da ni edina najbolj pomembna entiteta na svetu, šla sva v Hišo eksperimentov, lazit po šavju... Zaradi svoje zaskrbljenosti niti nisem opazil kako zadnje čase raztura na igriščih, reševanje konfliktov ima v žepu, saj je veliko kvalitetnemu reševanju le teh bila priča tudi doma in jo zadnje čase tudi sam sprašujem "kaj bi pa ti naredila?", ko gre za zaplet z mojimi naročniki...poenostavim zadevo in ji razložim, na kar mi ona predstavi presenetljivo najbolj optimalno možno rešitev, katere sam nebi bil zmožen...vsaj ne tako hitro.

Fina motorika je res fina...zdaj je moja delovna miza postala ShowRoom za njene Lego kreacije. Na Pintrestu visiva kar skupaj in vedno najdeva kaj zanimivega za oba. Razložil sem ji tudi pomen kuhinjskega valjarja, zdaj mi peče pice...in z njim občasno uveljavlja svoje pravice :D (sekundarna funkcija orodja pač).

Bottom line: Hvala vsem za nasvete, želim vam veliko sonca ter lepih dni, se bom pa občasno javil tukaj gor, če bo kaj časa, pa napišem še jaz kaj koristnega :D

Lepo se (s)mejte in veliko sreče pri vzgoji podmladka....samo enkrat so majhni.

Mufasa




kokosh -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (18.11.2015 14:31:56)

Jaz imam moja fanta (roj. jan 2014 in jan. 2012) v vrtcu od januarja (torej - starejši se je vključil v vrtec pri 3 letih, mlajši pa pri 1 letu). Starejši je bil po končani porodniški eno leto s starimi starši, nato eno leto doma z menoj in bratcem dojenčkom.

Moje mnenje o vrtcu - njegova vrednost za otroke je precenjena. Vrtec je v prvi vrsti nujno zlo, ker zaposleni starši svojih otrok nimamo kam dati, medtem ko hodimo v službo, da zaslužimo denar, da lahko plačamo položnico za vrtec.

Moj starejši letos rad hodi v vrtec, ker je v kombinirani skupini 3-6 let in mu očitno to ustreza. Risati ne mara (bog mu pomagaj, geni pač), rad poje (to je doma zapostavljeno in nas sedaj on sam spodbuja s svojim prepevanjem), beremo doma redno, rad pomaga kuhati, zlagati perilo ... Iz vrtca je prinesel življenjske veščine, kot so tožarjenje mlajšega bratca, spoznal je, kdo je spiderman in wtf sta elsa in ana, ... Mlajši se je v vrtcu naučil nesorazmerno intenzivno grebsti, se postaviti zase, spajsniti hrano sosedu, če je ne dobi dovolj hitro. Seveda pa je bolj samostojen kot je bil starejši pri njegovi starosti (pri 22m se sam obuje, obleče hlače, nogavice, kapo, si umije roke, obraz, se sleče za na kahlico ... ).

Otrok je, kakršen je. Če je zaprt vase oz. individualist, mu tudi vrtec ne bo pomagal preko tega. Le še nekoliko prej se mu bo zagrenilo življenje. Če je iznajdljiv, odprt do novih stvari in ljudi, ne bo imel problema tudi, če bo otroštvo preživel doma, s starši.

Seveda pa je še kako res, to kar je izpostavila Ronja. Če si z otrokom cel dan doma, z njim lahko povsem umirjeno, spontano počneš marsikaj. Imaš svoj dnevni ritem, ki ga prilagajaš sebi in otroku. Počneš malo tega, malo onega. Če ob 16h dobiš iz vrtca otroka a) naspanega kot raketo, ker je popoldne spal, še cel večer nori (ti pa crknjen z okoli past, zjutraj pa seveda nihče ne more pravočasno vstat) b) preutrujenega otroka, ki je nadaljnje 3-4h doma povsem nevrotičen in prepirljiv, spet z njim ne moreš početi ničesar (razen odštevati minute do spanja).

Skratka, jaz vrtca ne jemljem kot največje otrokove dobrobiti. Veliko več naravnih socializacijskih veščin se nauči v odnosih s sorojenci (podobne starosti) - skrbi za mlajše, potrpežljivosti, komunikacije, usklajevanja interesov, reševanja konfliktov, deljenja pozornosti, sodelovanja ... To je tisto, kar v življenju zares potrebuje. Našo četico lahko posluša tudi po radiu.




ribica. -> RE: Vrtec, socializacija v predšolskem obdobju (25.11.2015 7:56:25)

Tudi jaz mislim, da je vrtec precenjen. Konec koncev je otrok tvoj in bistvo ni pripraviti ga za šolo, ampak pripraviti ga za življenje. In bistvo ni, da zna vse tako kot ostali, saj vendar govorimo o ločenem posamezniku. Zakaj bi moral vse delati natanko tako kot drugi. Če otroku kot starš nudiš neko zdravo osnovo, bo ostalo z lahkoto pridobil ko bo potrebno.




Stran: [1]