petea -> RE: ponavljanje 1 razreda da ali ne (25.5.2014 12:27:48)
|
IZVIRNO SPOROČILO: onka Ni mi pa jasno, zakaj v šolstvu vsi tako "forsirajo" otroka dati iz vrtca v prvi razred, pa naprej in naprej.. Za vrtec - občina mora plačevati del oskrbnine vrtcev -> jim je v interesu, da se strošek manjša. Za šolo - forsiranje je dobro za njih zaradi državne statistike in primerjanje šol glede prehodnosti razredov. Problem nezadostnh osnov in otrokih šolskih težav pa se prenese na druge; višje razrede, srednje šole ... Učitelji so opravili svoje delo, otrok pa se še naprej muči s šolanjem. IZVIRNO SPOROČILO: onka Mamica deklicam(citiram); kakor jaz vem, imam možnost otroka izpisati iz šole tudi sredi leta in ga dati nazaj v vrtec. Da je to možno, sem tudi jaz izvedela pred dnevi, ko sem izvedela, da se je en sošolec že pred časom vrnil v vrtec. Pač nekatere informacije dolgo hodijo do mene. [sm=smiley36.gif] IZVIRNO SPOROČILO: onka Moj odgovor; Ja, to tudi jaz vem iz medijev, pogovora z enim gospodom na SLO1, šolniki mi pa še sploh niso omenili te možnosti. Tudi na podlagi tega sva se z možem odločila, da moj otrok gre v prvi razred, saj ne bi bil problem ponavljanje, če se bo izkazalo, da mu ne gre. Na ministrstvu za šolstvo mi je samo prebrala člen iz uradnega glasila,ki ga je objavila petea, ostalo si naj pa po svoje razlagam. Vem, da je gospod iz SLO1 dejal, da če vidimo, da otrok ni dovolj zrel. ga lahko kadarkoli izpišemo iz šole in je vmes doma ali ga ponovno vpišemo v vrtec. Žal so se komaj rezultati otrokove dojemljivosti začeli kazati, ko so začeli brati, konec februarja so vzeli prvo črko - pa se trudiš z njim in pričakuješ, da mu bo šlo. Torej - na ministrstvo si se že obrnila? Kaj pa šolska pedagoginja pravi? Ali kakšna druga, zunanja svetovalna služba? Ti je kdo razložil, kako moraš izvesti postopke? Ker ne moreš si ti vsega sama po svoje razlagati in izvajati. [sm=zmeden.gif] Verjetno se moraš držati določenih rokov, ustrezno dokazati oz. podkrepiti svoje zahteve ter tudi vedeti, pri kom kaj urejaš ter kakšne možnosti imaš. IZVIRNO SPOROČILO: onka In ni res, da otrok ne rabi brati v prvem razredu. Pišejo celo narek, cele stavke. Pravega branja še ne rabi znati. Se ga pa skozi proces uči. Bralec ima (formalno) čas postati do konca 2. razreda. Zato je treba branje vaditi. Pisanje pa seveda vadijo. IZVIRNO SPOROČILO: onka Dejansko v zadnjih letih prvi razred prestavili na eno leto prej. Ja. In šolanje je s tem postalo mnogim otrokom precej težko. Če je pretežko, pa morajo starši (kot laiki) znati ustrezno usmeriti otroka in ga 'braniti' pred šolskim sistemom (kot strokovnjaki). IZVIRNO SPOROČILO: onka Nihče se pa ne vpraša, kako se počuti moj otrok sedaj, ki ima sošolce (baje jih je ena tretjina) ki že berejo knjigice? Torej ima še vedno 2/3 sošolcev, ki tega ne znajo, zmorejo? In kje so z znanjem v primerjavi s tvojim otrokom ti sošolci? Na istem, slabšem, ali na nekoliko boljšem? Kaj pravijo njihovi starši, kako napredujejo in kako se spoprijemajo s šolo? Nekateri otroci berejo in razumejo daljša že tudi v vrtcu, drugi kasneje. To je čisto normalno. Če pa vidiš, da ima otrok (pre-)velike težave in da klasična domača pomoč ali vaja ne prinaša rezultatov, pa je verjetno smiselno ubrati drugačno pot. Mislim, da ne bi bilo slabo pridobiti kakšno neodvisno zunanje strokovno mnenje ustrezne svetovalne ustanove o celotni zadevi. Da vidiš, ali bi morda bilo dovolj samo malo spremeniti metode učenja ali so morda odzadaj kakšne učne težave ali je samo šel leto dni prehitro v šolo ali kaj četrtega. Verjetno boste veliko lažje in uspešneje pristopili k zadevi. Mislim, da ne bo imel etikete zaostalega otroka. Glej na zadevo drugače - rodil se je nekaj dni prehitro. Dali ste mu priložnost, da poskusi šolo malo prej, a še ni šlo. Podpri svojega otroka, daj mu vedeti, da stojiš ob strani. Še veliko padcev bo imel v življenju. Kaj je najboljša rešitev v vašem primeru, pa je zelo težko reči. Kakorkoli se boste odločili, boš verjetno še vedno tehtala, kaj bi bilo, če bi se odločili drugače oz. ali je bila odločitev pravilna. Nehvaležno odločanje - kaj je najmanj slaba izbira v dani situaciji. Morda v razmislek, četudi je verjetno bolj ekstremni primer - v vrtčevski skupini našega letošnjega bodočega prvošolčka je od lanske generacije od 24 ostalo 6 otrok, torej kar 1/3 generacije! Toliko staršev je presodilo, da je bolje odložiti vpis v šolo.
|
|
|
|