Jabček
|
IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka Zakaj? Na podlagi izkušenj sem ti odgovorila. Dejansko zdaj komaj vidim to, ko je mali v tretjem. Prej mi tudi ni bilo jasno, ko so mi vsi govorili kakšna je sprememba. 1-2 razred se v bistvu ni potrebno nič učit doma oz. je vse bolj razlaga in si otroci komot vse zapomnijo. Ponavadi kiksnejo kje, ko niso zbrani dovolj. V 3. razredu pa se je potrebno učiti in delati vsakodnevno naloge, vaje, če želi ostati otrok tam zgoraj. In ker je v prvih dveh letih vse komot in ne dobijo dovolj "delovnih" navad (zanalač sem napisala, delovni, ker je treba začet delat, ker a pamet se učit ni dovolj), recimo: ko pride domov, da najprej naredi nalogo, ponovi snov ali pove, se pred preverjanjem uči... Je potem naenkrat v 3. hudič. Enostavno ne razumejo otroci, ki ne prinesejo nekih navad iz 1.-.2 razreda, da zdaj se pa mora učiti. Kaj pomeni učiti? Sedeti. Ni dovolj, da si prebere in ve to na pamet. Velikokrat z otrokom debatirava o snovi, ker enostavno se ne zna zraven spraviti. Definicije že ve. Ampak, ko je pa potrebno kaj povezati ali ko so kje kakšne finte, pa se zatakne. Ampak do tja, pa je dolga pot, če otrok ne razume kaj je učenje. Moj je npr. novemberski. Matematiko obvlada bolj kot jaz. Na hitrem računanju je daleč najboljši. Ampak čustveno, sva pa morala delati zeloooooo velikoooo v tretjem razredu, da zdaj že sam ve, da je zanj najboljše, da ko pride domov, da najprej naredi nalogo, da prebere nekaj, da nekaj računa. Njim je vseeno kakšna bo ocena, ker ne razumejo kaj to pomeni in kaj vse potegne za sabo. In pripraviti otroka, da bo sam sebe prepričal, da najprej nalogo narediti in potem iti žogo ven brcat in je potem preostanek dneva fraj, je trnova pot. Vsaj zame je bila. Ne vem v prvem, drugem gre to kar tako. Kar nekaj ... Ti povem, da se mi v tretjem razredu 1/4 tega kar se oni učijo ,nismo. Jaz se sploh v osn. šoli nisem nikoli učila. Zdaj? Včasih moram jaz trikrat prebrat stavek oz. vprašanje, da ga razumem. In to je ta velik preskok. Preskok v zahtevanju, v učenju, in potem so tu še ocene, da o pritisku staršev na ocene sploh ne govorim. Enostavno so otroci vse bolj pametni (vsaka generacija prekaša naslednjo), in vsi ne morejo dobiti petk, čeprav, bi po starem sistemu, imeli današnji otroci vsi šestke glede na znanje. E, koliko je pa uporabno to znanje je pa druga zgodba. Lepa razlaga. Hvala. Naš je decemrski in nas naslednje leto verjetno čaka tole. Čeravno mu že zdaj tumpam v glavo - daj, ko prideš domov, naredi nalogo, opravi potrebno. Je pa kar problem, ker pride iz šole ob 14h in je s starimi starši, tisto urco pa pol, dokler ne prideva midva ima res svojevrstno zabavo ... in točno ve, da ko pride iz treninga je utrujen, da roke ne more premakniti, kaj šele pisati. Torej - tole je samo potrditev, da morava čustveno delat naprej - da so delovne navade absolutno pogoj, ki ga morava izpopolnit. On dosti dela z levo roko v šoli in vmes sanja, sploh tam, kjer je njegovo znanje nadpovprečno (pa kaj so vsi poznoletni otroci tako pametni, na čustvenem področju pa jim toliko manjka?)
|