|
RE: krst otrok - eden od staršev za, drugi proti 24.10.2012 14:43:10
|
|
|
|
bena
|
Če se moje nestrinjanje s krstom otrok kaže kot nasprotovanje cerkvi, moram reči, da nisem hujskač proti cerkvi in tistim, ki zahajajo tja. Kot sem že rekla je cerkev institucija in se kot vsaka raka tvarbo reprezentirano skozi njene predstavnike. Pri tem ne mislim njenih vernikov, temveč duhovnike, škofe, pa vse tja do papeža, kakorkoli so že hierarhično strukturirani. Žal je pač nekaj stvari, ki me pri teh predstavnikih cerkve moti. Če bi cerkev in njeni predstavniki res opravljali svoje poslanstvo tako kot bi to morali, da torej živijo v uboštvu, pomagajo revnim in pomoči potrebnim, ščitijo šibkejše, tudi sama ne bi imela nobenih pomislekov v cerkev. Žal je resnica drugačna. Sploh v zadnjem času od vsepovsod prihajajo novice o pedofiliji cerkvenih predstavnikov, pa tudi o njihovi grabežljivosti. Ne vem, ali vas res nič ne moti, ko vidite duhovnike, kako se vozijo v avtomobilih višjega cenovnega razreda in si razkošno urejajo župnišča ter jim država plačuje zdravstveno zavarovanje. Na čigav račun? Na račun vernikov, tistih ljudi, ki komajda preživijo iz meseca v mesec. Ljudje so tudi tisti, ki vzdržejejo cerkve, čeprav so last RKC, in ne Vatikan kot sedež RKC, ki se bohoti v zlatu. Treba jim je plačat vsako mašo. Nič ne naredijo zastonj. Pa dobro pustimo to grabežljivost, saj tisti, jim ne nič ne da, zaradi tega ni nič oškodovan. Mislim pa, da je nedopustno in nemoralno kako se ščitijo med sabo zaradi pedofilije. Kot je že napisala ronja, namesto, da bi takega duhovnika javno izobčili iz svojih vrst, ga samo premestijo v drugo župnijo. In prepričana sem, da drži pregovor, da volk dlake ne menja. Takšen duhovnik bo to skoraj zagotovo še naprej počel. Poznam primer v Sloveniji, ko je duhovnik med pripravami na birmo otipaval dekleta. In veste, kaj se je najprej zgodilo. Dekleta, ki so to upala povedati staršem, ki so to dali v javnost, je cerkev najprej označila za lažnivke in jim onemogočila, da gredo k birmi, čeprav je bil potem tisti duhovnik v kazenskem postopku spoznan za krivega in je na dopustu v zaporu na Dobu. Drži tudi, da cerkev v naši družbi žal ni edina institucija, v okviru katere se dogajajo takšne zlorabe. To počnejo tudi učitelji, vzgojitelji, pa dogaja se tudi znotraj družin. Vendar glede šole starši žal nimamo velike izbire, saj je vsaj osnovna šole obvezna in če hočeš, da otrok dobi kvalitetno izobrazbo, se pač odločiš, da ga daš v šolo, namesto, da ga šolaš sam doma, sploh če tudi tega ne moreš, ker hodiš v službo, da lahko preživiš družino. S cerkvijo pa je drugače, se lahko sam odločiš, ali boš njen pripadnik ali ne oziroma se moram popraviti, tudi tega žal ne moreš, če o tem odločijo že tvoji starši, ko te dajo krstiti. Se pa mi res upira, da tistih nekajkrat, ko sem bila pri maši, je duhovnik prisotnim veselo delil moralne nauke in prebral še kakšno škofovsko pismo o tem "nekaj gnilega je v tej naši družbi", čeprav imajo tudi sami hudo gnilobo v svojih vrstah. Prav tako me moti, da se duhovniki vtikujejo v aktualno politiko in maše izkoristijo za lobiranje za tisto politično opcijo, ki je bolj naklonjena cerkvi. Zagotovo niso vsi duhovniki slabi, vendar ti, katere sem do sedaj spoznala, me ravno niso prepričali. Če že grem k maši, bi želela tam slišati zgolj molitve, odlomke iz svetega pisma ali cerkvenih beril in petje kora, torej samo duhovno, ne pa da mi to pokvari župnikova graja, sicer diplomstako zapakirana v pridigo, da smo slabi verniki, ker ne volimo bivšega SKD, Nove slovenije in SDS, ali ker ne damo denarja za obnovo cerkve ali župnišča. Pa še tisto obvezno darovanje, ko ti pred nos molijo košaro tako dolgo, dokler ne daš roke vanjo ali pa te "terajo" okrog oltarja. Če imam zaradi naštetega odpor proti cerkvi in njenim predstavnikom, mislim da sem le-tega zadostno argumentirala. Problem je predvsem njihova dvojna morala. Tako, predstavila sem svoje stališče. Niti slučajno si ne mislim, da se vsi s tem strinjate. Vendar tistih, ki ne delite mojega mišljenja, sama ne obsojam in jih tudi ne napadam. Vsak ima pravico do svojega mnenja in tisti, ki pač ne mislijo isto kot ti, niso slabi. Moti pa me, da mi tisti, ki me zaradi mojega gledanja na cerkev kritizirajo, niso predstavili svojih stališč, zakaj pa cerkev po njihovem mnenju je drugačna, kot mislim jaz. Če sem jaz predstavila po mojem mnenju slabe strani cerkve, pa naj oni predstavijo dobre stvari. Ne pa samo zato, ker nekdo nima dobrega mnenja o cerkvi, reči, da se vidi, da je sovražen do cerkve, nastrojen do cerkve. Razlog, zakaj ne želim jaz biti tista, ki da otroke krstit, temveč jim želim pustiti možnost, da se o tem sami odločijo, pa je tudi v tem, ker ne vem kaj bo prinesla prihodnost. Svet se spreminja. V Jezusovih časih so kristjane preganjali. Kdove kaj bo v prihodnje. Lahko, da pride na oblast politična opcija, ki bo tako naklonjena cerkvi, da bo uvedla cerkveni davek. Zagotovo bodo plačniki tisti, ki jim imajo vpisane v krstno cerkveno knjigo, ali kako se že temu reče. Vem namreč, da ob krstu dobiš krstni list. Obstaja tudi možnost, da ko bo otrok odrasel in bo dobil določene življenjske izkušnje, ne bo želel biti pripadnik RKC, ker pač ta ideologija ne bo blizu njegovim prepričanjem, ali pa bo želel prestopiti v katero drugo vero. Kot ste že pojasnili, pa izstop iz RKC ni tako enostaven. Kaj naj mu potem rečem. Tudi sama sem od moje mame že večkrat zahtevala odgovor, zakaj me je dala krstit. Pa mi je rekla, da zato, ker so tudi vsi ostali otroci v vasi bili krščeni, pa menda ja ne bo potem ona neka izjema, kaj bi sicer rekli ljudje.
|
|
|