Anonimen -> RE: Šole in vrtci zaprti zaradi stavke? (21.4.2012 0:49:07)
|
IZVIRNO SPOROČILO: nejcko Verjetno je bila 9-letka res uvedena zaradi zaposlovanja učiteljev, tudi izbirni predmeti, a vprašati se je treba, zakaj pri nas sploh prihaja do takega presežka pedagoških delavcev (in še nekaterih drugih smeri, kot os družboslovci, ekonomisti itd.). Definitivno je treba najprej narediti red zgoraj, torej na univerzitetnem študiju, zmanjšati št. vpisov na te študijske smeri in s tem diplomantov, ki s(m)o praktično nezaposljivi. Ampak to se ne naredi, a ne, ker bi spet toliko dr.-jev ostalo brez služb ... Bom samo na tale del odgovorila, ker sem vse napisala ze 10 strani nazaj...celotno visoko solstvo je potrebno reforme, od profesorjev navzdol. Dr-ji niso samo ljudje, ki ucijo. Univeze ne zaposljujejo 'uciteljev' v stilu osnovne in srednje sole, ampak raziskovalce, ki s pedagoskim delom sirijo svoje raziskovalno delo. Ampak tega je na mnogih smereh v humanistiki obcutno premalo. Pa ce ze je, je zelo lokalizirano, usmerjeno na stvari, ki se bolj ko ne ticejo Slovenije. Kot taki pa nasi druzboslovni znanstveniki ne morejo biti konkurencni, posledicno ne morejo kandidirat za tuje konference, ne spoznavajo novega znanja, niso v stiku z novimi smernicami....in tako se zacne...znanje pada, ze na fakultetah. Seveda ne gre zdej za vse profesorje tega rect, veliko je zelo dobrih, ampak premalo. Premalo je znanstvenege dela, premalo novih knjiznih izdaj...mnogi prof. na FF ne izdajo nobene knjige vec, ko dobijo naziv izredni profesor ali pa ze prej ko so docenti. To se ne bi smelo dogajat in v tujini se ne....morajo vsake 4 -5 let izdat novo publikacijo, le-ta je ocenjena, dobi feedback itd...ampak kdo bo ocenih stvari, ki se predstavljajo samo v slovencini... Pa se nekaj: v Angliji npr. se ze dolgo zaposljuje dr humanisticnih strok tudi v gospodarstvu, ker koristijo njihova znanja raziskovanja, samostojnega dela, obdelave podatkov itd. itd. ... transferable skills se temu rece in tega v SLO sploh ni. In se lepo vidi pri upostevanju (bolje receno neuspostevanju) studentskega dela. V tujini vse steje, tudi prostovoljno delo, ker se nabirajo take in onake izkusnje. Pri nas pa zaposlijo ucitelja tujega jezika zato ker ima diplomo, nekdo ki je v tujini zivel, studiral nekaj drugega ampak ima tono izkusenj s poucevanjem pa izvisi, ker nima prave diplome...in tako se zgublja prave ucitelje, ki grejo tja kjer jih bolj cenijo...tudi v privatne sole, ce imajo drugacen sistem zaposlovanja. Privatne sole a priori niso slaba zadeva, angleski sistem (ki mu tako zelo radi sledimo, npr. uvedba bolonjskega studijskega sistema je tipicno britanski) pa kaze, da privatizacija ne pomeni samo upad kvalitete javnega solstva ampak tudi socialno razslojenost ze na osnovnem nivoju... nekaj v smislu povej kam hodis v solo in povedal ti bom kdo si.
|
|
|
|