matematika (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Otroci



Sporočilo


sunnycloudy -> matematika (25.1.2012 18:27:46)


Ojla! Jaz bi pa lepo lepo prosila, če mi da katera kakšen nasvet kako otroka motivirati k učenju matematike???? Pri nas je to misija nemogoče:(. A imate kakšne ideje, res smo že veliko stvari probali res skoraj vse, od najbolj enostavnih( igranje s fižolčki, pa s sadjem (kaj je polovica, tretjina).Pri nas je problem prostroska predstava, pa številke....
Mal smo pa tudi sami očitno krivi saj do sedaj nismo dali temu nobenega poudarka, zdaj pa vidim da je še težje in bi morali že ko je bil majhen s tem začeti....
Lepo prosim za kakšne nasvete, igrače da bi mu na igriv način prikazali matematiko, skozi igro.
Vesela bom vaših nasvetov.

lp




Star_a -> RE: matematika (25.1.2012 18:45:50)

V knjižnici imajo zanimive knjige/zvezke za učenje.Lahko tudi naročiš preko cicikluba-tam jaz naročam. Žal pa ti ne znam pomagat.Moj računa že od 3 leta.Pomaga si s prstki,tako sem ga jaz naučila




Paštetka -> RE: matematika (25.1.2012 18:55:05)

Hm... MOj mali je preko igric na Ipadu pogruntal, kaj pomeni množenje in kaj seštevanje. To so v bistvu igre namenjene "učenju" matematike oz. logično dojemanje.




lily32 -> RE: matematika (25.1.2012 19:02:27)

http://www.lilibi.si/ na tej strani so zanimive naloge. Je sicer plačljiva, a se lahko registiraš in imaš tri dni zastonj, da sploh vidiš, če mu bo zanimivo.

Zgolj ideja, ker lastnih izkušenj še nimam.




abc123 -> RE: matematika (26.1.2012 13:32:26)

Prostorska predstava: iskanje skritega zaklada na vrtu: pet korakov naprej, dva proti klopci... in potem na koncu ti nastaviš zaklad... risanje skrivnega načrta do zaklada (sami zakladi :))) - otrok naj nariše načrt z limoninim sokom - v sok limone pomaka palčko za ušesa, nato prelikajat in se bo pokazalo - naj za spremembno on naredi načrt zate, da ti iščeš zaklad, zraven ga pa sprašuj - a sem moram it - kam zdej a na levo al na desno, a stopim gor al dol - ne razmem kako si to narisal - dej mi ti mal pomagaj pa razloži z besedami...
Igrici tipa risanje po nvodilu - na sredo lista nariši krog, nad njim trikotnik, v velik krog dva mala krogca... in nastane npr. snežak...




ninčy -> RE: matematika (26.1.2012 13:40:05)

Kaj pa v šoli pravijo? So morda že pomislili na kakšno diskalkulijo? 




ninčy -> RE: matematika (26.1.2012 13:40:39)

Kaj pa v šoli pravijo? So morda že pomislili na kakšno diskalkulijo? 




Brbs -> RE: matematika (27.1.2012 16:11:08)

super, takoj ko otrok ni za kaj (ker je pač za nekaj drugega), se že pomisli na neko bolezen oz motnjo.

Tak kot bi naj bil že vsak malo bolj živahen otrok hiperaktiven.

upam, da vam ga uspe motivirat. Verjetno pa rad riše [sm=smiley1.gif]




pelin -> RE: matematika (27.1.2012 18:32:53)

Matematika je v bistvu povsod okrog nas in je nekakšen temelj znanja za naprej...prav zato se na to področje začnemo ozirati že v predšolskem obdobju, ko se nekako igramo matematiko...K matematiki spada spoznavanje barv, štetje, opazovanje oblik, orientacija v prostoru in na ravnini...Če povem po domače....več kot je v otrokovi igri sestavljank, družabnih iger s štetjem, domin z različnimi figurami in barvami,iger Spomin,  gibalne igre za orientacijo na telesu in prostoru, različnih konstruktorjev ( npr. različni Lego ali leseni zidaki) in druge logično miselne operacije, bolj uspešen bo otrok na področju matematike....
V bistvu pri vsem tem ni potrebno imeti pri roki vedno prav igrače, saj nam pridejo prav tudi stvari iz vsakdana. Že čisto preprosta pomoč v kuhinji, ko skupaj kuhata in tehtata zadeve po določenem receptu, merita količine s kozarčki, žlicami, preštevata in sortirata predmete, hrano...Na splošno otrokom sama suhoparna šolska  matematika smrdi...Zato je fino , če jo na preprost način skozi delo in vsakdanja opravila otrokom narediš bolj privlačno, zanimivo, predvsem pa razumljivo...Vse kar se da prijeti, videti na lastne oči, povonjati, okusiti, občutiti...je otrokom lažje razumljivo in jim bolj ostane v spominu.
Predvidevam, da je tvoj že šolar, ko si govorila o prostorskih predstavah in o delih celote....Vse to se da popestriti fino skozi igro...kot sem že rekla...kuhinja je čarobno mesto za vse probleme na svetu[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]...veliko možnosti za prikazovanje delov celote (npr. recepti, kjer dodajaš polovico tega, pa četrtino drugega, pa tretjino tretjega...), ali pa prelivanje zadev iz večje posode (stekleni litrski vrč) v manjše (kozarčki)....Prostorske predstave se da fino prikazati in poenostaviti z gibanjem oz. s tem, da otrok med gibanjem spreminja lego telesa( gor, dol, sem tja, spredaj, zadaj)...in še mnogo drugih stvari, ki jih zagotovo vsak dan počnete, pa sploh ne veste, da se greste matematiko...To je le treba ozavestiti in temu dati povdarek...otrok pač mora najprej določene zadeve konkretno videti in razumeti, da o njih lahko razmišlja abstraktno...Pa tudi tako je s tem, da so nekateri pač rojeni matematiki, drugi pa ob tem rabijo več spodbude in razlage...




tehnofil -> RE: matematika (28.1.2012 15:30:49)

IZVIRNO SPOROČILO: sunnycloudy
... kakšen nasvet kako otroka motivirati k učenju matematike????

Eto, danes sva šla v špar in kupila nekaj robe, pa sva dobila prvo 4 paketke potem pa še tri paketke SafariManije. In ko sva se peljala domov, je prvo izračunal koliko nalepk ima v šririh paketkih. Potem sem mu dal še preostale tri in je zračunal koliko ima slikic v sednih paketkih.

Potem pa sem mu rekel, da zadnjič so bile samo tri slikice notri. Koliko jih ima, če so notri tri. in je zračunal. Potempa sva še zračunala koliko jih je vseh slikic, pa je štel 3,6,9 potemsem pa že pomagal. Pa sva še zračunala če so notri po štiri, samo se je že utrudi. Hodi pa v 1.r.

Tako, da ne gre toliko za matematiko kot za uporabo številk, štetja, česarkoli za nekaj kar nas zanima. (kuhanje, zalivanje na vrtu, zlaganje drv, nakupovanje..) vse ima količine,... otroci zelo radi sodelujejo pri vseh opravilih, če jim damo možnost.




abc123 -> RE: matematika (28.1.2012 20:09:49)

Tako kot so že nekateri zgoraj zapisali - matematika je povsod okoli nas in tako jo tudi treniramo. Če pa ima v šoli kakšne konkretne težave, je pa najbolje, da za nasvet in vaje vprašaš učiteljico, ki ti bo, po mojem mnenju, z veseljem dala nekaj napotkov, idej ... Sama učim in včasih je potrebno kaj naučiti tudi starše - pa imamo pogovorne ure kar skupaj - otrok in starš in se "igramo", da pokažem staršem, kako lahko delajo doma.

Veliko veselja in zabave ob tem vam želim.




Tutan -> RE: matematika (28.1.2012 20:11:04)

IZVIRNO SPOROČILO: Star_a

V knjižnici imajo zanimive knjige/zvezke za učenje.Lahko tudi naročiš preko cicikluba-tam jaz naročam. Žal pa ti ne znam pomagat.Moj računa že od 3 leta.Pomaga si s prstki,tako sem ga jaz naučila


Kaj pa poštevanka pa potence? To že gre?






Tutan -> RE: matematika (28.1.2012 20:12:29)

IZVIRNO SPOROČILO: pelin

Matematika je v bistvu povsod okrog nas in je nekakšen temelj znanja za naprej...prav zato se na to področje začnemo ozirati že v predšolskem obdobju, ko se nekako igramo matematiko...K matematiki spada spoznavanje barv, štetje, opazovanje oblik, orientacija v prostoru in na ravnini...Če povem po domače....več kot je v otrokovi igri sestavljank, družabnih iger s štetjem, domin z različnimi figurami in barvami,iger Spomin,  gibalne igre za orientacijo na telesu in prostoru, različnih konstruktorjev ( npr. različni Lego ali leseni zidaki) in druge logično miselne operacije, bolj uspešen bo otrok na področju matematike....
V bistvu pri vsem tem ni potrebno imeti pri roki vedno prav igrače, saj nam pridejo prav tudi stvari iz vsakdana. Že čisto preprosta pomoč v kuhinji, ko skupaj kuhata in tehtata zadeve po določenem receptu, merita količine s kozarčki, žlicami, preštevata in sortirata predmete, hrano...Na splošno otrokom sama suhoparna šolska  matematika smrdi...Zato je fino , če jo na preprost način skozi delo in vsakdanja opravila otrokom narediš bolj privlačno, zanimivo, predvsem pa razumljivo...Vse kar se da prijeti, videti na lastne oči, povonjati, okusiti, občutiti...je otrokom lažje razumljivo in jim bolj ostane v spominu.
Predvidevam, da je tvoj že šolar, ko si govorila o prostorskih predstavah in o delih celote....Vse to se da popestriti fino skozi igro...kot sem že rekla...kuhinja je čarobno mesto za vse probleme na svetu[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image] ...veliko možnosti za prikazovanje delov celote (npr. recepti, kjer dodajaš polovico tega, pa četrtino drugega, pa tretjino tretjega...), ali pa prelivanje zadev iz večje posode (stekleni litrski vrč) v manjše (kozarčki)....Prostorske predstave se da fino prikazati in poenostaviti z gibanjem oz. s tem, da otrok med gibanjem spreminja lego telesa( gor, dol, sem tja, spredaj, zadaj)...in še mnogo drugih stvari, ki jih zagotovo vsak dan počnete, pa sploh ne veste, da se greste matematiko...To je le treba ozavestiti in temu dati povdarek...otrok pač mora najprej določene zadeve konkretno videti in razumeti, da o njih lahko razmišlja abstraktno...Pa tudi tako je s tem, da so nekateri pač rojeni matematiki, drugi pa ob tem rabijo več spodbude in razlage...



[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Paštetka -> RE: matematika (29.1.2012 11:59:15)

Evo ene ideje. Moja jo sicer igrata na iPadu, ampak brez njega tudi gre.

Domine. Otroku daj domine na mizo, potem pa mu povej naj npr. sešteje levo in desno polovico. Lahko tudi odšteva ali pove oz. nariše znak večje ali manjše. Katera polovica je večje leva ali desna ali sta enaki. < > = .

Potem mu napr. poberi domine ven, ki na eni polovički nimajo pik. Pod domine napiši:
10 = ------- + 4 (npr. Za domino z nič pikami in na drugi strani s štirimi pikami.)
10 = 5 + -------- ( npr. Za domino s 5 pikami in na drugi strani z nič pikami)
Na črtice naj napiše manjkajoče število.

Bom kasneje še pogledala, kaj je vse gor.
Vem, da je ena dobra gor tudi za množenje taka logična, samo zdaj moram šibati.




sunnycloudy -> RE: matematika (31.1.2012 21:28:12)


Ojla!

Punce, najlepšsa hvala za vse nasvete, ki bodo več kot dobrodosli. Sam pri nas je tako, da bi rada z igro, kaksno igračo ki bi ga na igriv način prislila k razumevanju matematike. Smo sicer ze vse poskusili, pregledali internet če kaj obstaja,sam kaj ko je toliko ponudbe od teh igrač ,ko pa iščeš kaj specifičnega pa ne najdem nič:(((
Še enkrat hvala, se bomo trudili naprej:))

Lp




sunnycloudy -> RE: matematika (12.2.2012 20:49:20)

OJla!

Punce, a katera pozna, če se v kakšnem privatnem ali pa tudi v državnem vrtcu kje ukvarjajo z zgodnjem učenjem otrok, npr. učenje matematike, govora....) ampak mislim s kakšnimi kakovostnimi igračami, ki imajo nek smisel in spodbujajo razvoj, ki je za otroka zelo pomemben, ne mislim forsiranja ampak učenje skozi igro.sama sem tik pred vpisom mlajšega otročka v vrtec, pa sem tako razočarana nad ogledom tistega kamor smo ga želei vpisati, obup:((( meni se prav smilijo otročki amapak kaj čmo, mamice moramo v službo:( zato sem še toliko bolj pozorna na to , kar počnejo v vrtcih, da kvalitetno preživljajo čas, saj prenekatreri starši tudi plačujemo. Imam namreč znance (bratranec se je z družino preselil na Dunaj in se veliko pogovarjamo in tako je med drugim tema nanesla tudi na vrtce, ki so Avstriji zastavljeni čisto drugače kot pri nas, druga filozofija, drug odnos do otrok, je res da je vse to povezano z odmerjenimi finančnimi sredstvi, ki jih imajo vrtci na razpolago, in da se javno ve,da vrtci nimajo denarja za nakup dobrih kvalitetnih igrač(da marsikje v vrtcih obstaja fond, kamor starši vplačujeo denar, da lahko vrtci potem kaj kupijo....ali pa dobrodelne akcije....) No kar sem hotela vprašati je to, a sem jaz edina ki si stem belim glavo( navsezadnje so otroci naše največjje bogastvo in če že delam in služin državi menim da je edino pravilno da tudi država poskrbi za ustrezne vrtce in za dobrobit naših otrok.!! vem, da mogoče malce pretiravam in da povsod ni tako (hvalabogu) me resnično skrbi kaj bo to kar se dogaja zdaj v vrtcih doprineslo našim otrokom ( v tem našem vrtcu ni nčiobene kreaTIVNOSTI, za punčke imajlo na volj par tistih baby bjorn kot da se morajo punčke igrati zgolj s tisitmi punčkami, nimajo lego kock, skratka popolno razočaranje. Vem da so velike skupine in da vzgojiteljice nimajo potrpljenja sediti sa tamalimi in voditi neko usmerjeno igro, k nekemu ciljnu, ampak samo "trapajo" in potem so prepoteni, potem pa zračijo se prehladijo in bolniška je spet tu:(( meni se včasih kar smili ko bo moral iti, mogoče pride v poštev privatno varstvo, samo tam oa tudi samo da se služi, res manjka dobrih vrtcev, to je popotnica otroka za kasnejši razvoj, saj že vsi psihologi javno govorijo, povsod se piše da je razvoj otroka do šestega leta izjemno pomemben!!!!!! VEM, nočem kritizirati kar vsevprek nisem taka, vem da nimam vse prav in to tudi ni moj namen, mogoče sem si morala samo malo olajšati dušo ker me to čaka..... vem, da je sicer otrok delo staršev in da ne prelagam odgovornost na vrtce, ampak ne morem vsega razvoja stisniti v tiste par ur kar imam od otroka, ko pride domov iz vrtca še, se malo pocrklja in že zaspj, kako naj ga potem še karkoli kaj učim.

Punce vesela bom vašših komentarjev, kako ste se ve spoprijele s tem in kako je to v praksi???
ja, res sem morala se malo sprostiti tako težko sem se naučila za moja zakladka da jih kar nočem spustiit nekam kjer že apiori vemo, da ni v redu.

lp




abc123 -> RE: matematika (13.2.2012 20:26:01)

Po moje se moraš, pa brez zamere, najprej malo sprostit in dati otroku možnost, da svoj čas preživi po otroško, brez nekih hudih usmerjenih dejavnosti, krožkov, učenja.......... vsega tega je preveč in otroci danes sicer nekateri mnogo znajo, imajo spretnosti, so nadarjeni, nimajo pa socialnih veščin, ne znajo se družit, delit, spoštljivo pogovarjati, pridobivati prijatelje... sktka osnovnih socialnih vščin in delovnih navad. Najbolje je, da otrok pride v šolo (če govoriš o učenju matematike predvidevam da je že šolski otrok) brez nekega hudega znanja. Garantiram ti, da bo vso snov osvojil in po enem letu ne bo nobene razlike med tistimi, ki je na začetku nekaj znal in tistim, ki ni nič, veliko več pa je vse skupaj vredno, če se ti s tem ne obremenjuješ in predvsem ne primerjaš svojega otroka z drugimi, kajti tvoj otrok je edinstven in verjemi mi, da bo na svoj edinstven način krmaril skozi življenje in ne kot sosedov Tonček.
Kar pa se tiče vrtca, povprašaj za osnove, vsaj nekaj igrač pa gotovo imajo, učijo pa se, ne samo preko igrač ampak predvsem v sodelovanju s skupino v kateri bivajo. Prosi vzgojiteljici za pogovor, povej svoje skrbi, da boste poiskali rešitev. Moje menje je predvsem, da so važni odnosi, bivanje na prostem in prosti čas za igro. Vsekakor imajo v vrtcu usmerjen čas (načrtovane dejavnosti) in čas za igro in obojega je ravno prav. Kajti če bi bili otroci cel dan "prosto po Prešernu", bi postali neobvladljivi, torej je usmerjen čas nekao "varovalo" tudi za vzgojiteljico, da se ji na delovnem mestu ne "zmeša."




petea -> RE: matematika (13.2.2012 21:08:53)

sunnycloudy,
zanimivo, jaz pa za otroke najdem vedno več stvari, s katerimi odkrivamo nova znanja in spretnosti

in običajno čas za učenje - če temu lahko tako rečem, glede na to, da še nimam otrok v šoli - se pri nas običajno najde zvečer, kot prijetno druženje pred spanjem ali za vikende, ko smo več časa skupaj; saj se mi pogosto zdi, da ne počnemo nič posebnega, samo listamo po slikanicah, lepimo nalepke, barvajo, spoznavajo različne predmete in živali, pojemo, muziciramo, se pogovarjamo o stvareh, ki jih zanimajo ali so aktualne ipd., vidim pa, da jim je to všeč, da se razvijajo ter pogosto me (pozitivno) preseneti, kaj vse sl lahko takšna mala glava namisli in kakšna zanimiva vprašanja se ji podijo po glavi

in v javnem vrtcu, ki ga obiskujejo, se jim ogromno dogaja, pa ne gre za noben elitni vrtec ali vrtec s kakšnim posebnim programom ali denarnim fondom;

tudi s kupčkanjem fižola, prelivanjem vode v lončke, med rezanjem krompirja, torte ali jajc ipd. se otrok lahko nauči kaj o raznih matematičnih razmerjih.



Z otroki se je treba ukvarjat, jim omogočit rspoznavanje različnih stvari, aziskovanje in ustvarjanje, jih pri tem spodbujat. Ne moreš pričakovati, da boš z eno knjigo ali tečajem ali igro ali kakšno drugo čudežno palčko v enem dnevu nadomestila večletno nedelo z otrokom.
Sicer nisi konkretno napisala, kakšne težave naj bi imel tvoj otrok, so ti pa že v prejšnjih sporočilih drugi zapisali, da je matematika vse okrog nas, le videt jo je treba in jo na zanimiv in razumljiv način predstaviti otrokom




lilip -> RE: matematika (13.2.2012 22:34:32)

V našem vrtcu po mojem mnenju preživljajo čas zelo kreativno. Usmerjeno dejavnost imajo vsak dan, je pa res, da imamo starši različne predstave pod besedo "kreativno". Nikoli ne bi dala otroka v privat vrtec, razen, če ne bi dobila prostora v javnem. Kar se tiče prezračevanja in da zaradi tega otroci zbolijo, se mi pa zdi kot en mit, ki se prenaša od ust do ust. Otroci zbolijo zaradi virusov in bakterij, ne zaradi svežega zraka. Sem prepričana, da v našem vrtcu zračijo in moja dva to jesen in zimo nista bila še niti en dan bolana (trkam:-).

Moja 3,5-letnica zna že veliko pesmic, štet zna do 15, čeprav lahko še v nedogled "brblja" številke:-), pozna oz. zazna prvi glas v besedi, v vrtcu so prejšnji teden delali lizike iz karamele, sadno solato (sami so lupili mandarine, "trgali" grozdne jagode, potem pa so imeli samopostrežni bife in vsak si je nadeval tisto sadje, ki je želel. To zimo jih je obiskal lovec. Mala mi je povedala, da kadar je veliko snega, lovci nastavijo v gozdu hrano živalim. Na obisku so imeli zobno sestro, v tednu otroka so imeli ogled intervencijskih vozil, imeli so slovenski tradicionalni zajtrk (obiskal jih je tudi čebelar), vzgojitelja jim veliko bereta, na prebrano temo potem ustvarjajo (zdaj so naredili lutke: Volk in sedem kozličkov), zelo veliko pojejo, plešejo, saj sta vzgojitelja nadarjena glasbenika. Enkrat na teden gredo na sprehod do knjižnice, jeseni so bili  veliko v gozdu in pri treh letih in treh mesecih je ločila želod od žira. Mislim, da imajo prostega časa malo - do zajtrka in po popoldanskem spanju, drugače pa imajo večino kar zapolnjeno. PA to ni mišljeno kot "hvaljenje mojega otroka" ampak kot poohvala vzgojiteljema. Najbolje pa je, da oba zelo rada hodita v vrtec. Sva pa tudi midva do vrtca naravnana zelo pozitivno in če bo imel moj otrok težave s prostorsko orientacijo ali pa s predstavljivostjo števil sigurno ne bom krivila vrtca.

Se pa strinjam, da je matematika ena taka življenjska tema - jabolko damo na pol, otroka si čokoladico razdelita na dva enaka dela, paketek Pezz bonbončkov je potrebno razdeliti tako, da bosta imela oba enako, štetje korakov, avtomobilov na parkirišču, deljenje jedilnega pribora...




Stran: [1]