Počasnost pri učenje - motivacija (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


Smrketa3 -> Počasnost pri učenje - motivacija (29.12.2011 16:23:26)

Pozdravljene mamice šolarčkov;

na vas se obračam z vprašanjem: kako prvošolčka pripraviti do učenja črk; številke mu gredo in si jih je zapomnil (ko rečemo napiši 1 ali 2 ali 5 zna to zabeležiti). No, sedaj so začeli v šoli s črkami in so se učili A, E, I, O, U in N; v šoli so jih natrenirali sedaj pa imajo za domačo nalogo med počitnicami da strenirajo črke in jih v neke sklopu povežejo v besede; recimo:
A   N   A mora znat prebrat črke nato povedat besedo ki iz teh črk nastane....

ampak mi smo šele pri A; tudi ko mu rečem naj mi recimo E napiše ali U - pravi da ne zna in sedaj žetri dni intenzivno skupaj z njim pišem, berem ampak se ne premaknemo nikamor.....

Kaj se da tu narediti? Smo poskusli z slikanico-abecedo, pa z knjigico o abecedi ampak enostavno pravi da ne zna in da ne gre....ma nimam več idej....

Na govorilnih mi je učiteljica omenila, da potrebuje nekaj časa da dojame kaj se učijo ampak potem da ko ˝zašteka˝ pa ni problema.....samo da traja.....ma sedaj traja že 3 dni in se ne premaknemo nikamor......se bojim da bo imel kasneje težave pri branju....

Hvala....




ZARA -> RE: Počasnost pri učenje - motivacija (29.12.2011 17:14:22)

Midve sva iz šeleshamerja izrezali kartončke, kakih 50 ali več, na kateri so z velikimi tiskanimi črkami napisane stvari. Na primer, na prvi strani je napisano HI-ŠA po zlogih, na drugi strani pa cela beseda HIŠA. In ji full pomaga pri branju.

Za pisat mora pa najprej narisat 10 stvari. Od hiše, kozolca, psa, drevesa.... vsakega v svojo vrsto (itak več vrst rabiš) in zraven potem napišem recimo:
H _ ŠA
DR_VO
P_S
K_ZOLEC

In mora vstavljat manjkajoče črke. Ali pa ji dam kartice, da jih sama izvleče 20. Potem mora prebrati in najti vse besede, ki imajo drugo črko A, ali O, ipd ... full je variant. Vsak drugi dan eno vajo, tako ene 10-15 minut dela.




Anonimen -> RE: Počasnost pri učenje - motivacija (29.12.2011 18:06:13)

IZVIRNO SPOROČILO: Smrketa3

Kaj se da tu narediti? Smo poskusli z slikanico-abecedo, pa z knjigico o abecedi ampak enostavno pravi da ne zna in da ne gre....ma nimam več idej....

Na govorilnih mi je učiteljica omenila, da potrebuje nekaj časa da dojame kaj se učijo ampak potem da ko ˝zašteka˝ pa ni problema.....samo da traja.....ma sedaj traja že 3 dni in se ne premaknemo nikamor......se bojim da bo imel kasneje težave pri branju....


Meni je eden od lušnih pripomočkov za učenje abecede majhna lesena tabla, kjer se črke obračajo; na eni strani je črka, da drugi slika. Se mi zdi bolj lušno od knjigice.

3 dni ni kaj veliko časa, vsaj po moje ne. Opazuj ga daljše časovno obdobje, idealno bi bilo tri tedne, da vidiš, kakšen je napredek. Vsakodnevno merjenje majhnega napredka ustvarja (po moje) preveč pritiska tako nate kot na otroka in se mi ne zdi dobra popotnica. Naj se otrok nauči vztrajnosti, ponavljanja, kolikor je v teh letih še sprejemljivo (ne vem, poskušaj se pozanimati pri kompetentih osebah) in, kar se mi zdi pomembno, naj se veseli vsakega napredka. Ne končnega cilja, ampak vsakega napredka. Sicer je umetnost najti pravo mero spodbudbe, in hkrati discipline, da iz njega potegneš najboljše, kar zmore.

Igrica, ki je meni všeč, so tudi tradicionalne vislice, najbrž jih poznaš. Iz črk, ki jih je že spoznal, mu sestavi besede, in naj ugiba manjkajočo črko. Recimo iz teh, ki si jih napisala O_A, ali že omenjena A_A. Igro lahko igrata v obe smeri, malo kasneje, tako da ugibaš tudi ti; za nekaj veselja lahko on tebe "obesi", ti pa njega ne (sicer otrok ponavadi ve, da si se pustila, ampak všeč mu je pa vseeno [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]).

Za konec, učenje nečesa novega ni vedno tako lahko kot se zdi na prvi pogled in včasih sploh na začetku lahko starši preveč pričakujemo in nas to ovira, da bi bili otroku pozitivna spodbuda in ne pritisk ali njegov nadomestni učitelj. Meni se je bilo težko navadit na vsako šolo (pa sem imela vse pet), ker enostavno potrebujem več časa, da se mi poklopi, kako določene stvari funkcionirajo. 




tehnofil -> RE: Počasnost pri učenje - motivacija (30.12.2011 9:49:28)

Mi smo imeli na hladilniku tiste črke plastične z magnetki. Velike in male tiskane, tako da je črke poznal v igri. Res pa je sam imel interes in je hodil sparševat "katera je ta črka".

Lesena tabla s slikami in črkami je tudi dobra "igra". Pa sestavljanka "besede" kjer je narisan in napisano npr. "čoln" in sta to dve puzle in potem več takih slikic z besedami "ka-ča", "av-to", "bar-vi-ce" ...  Vstavljanje črka pa se mi zdi za zdaj pretežko, saj mora prvo poznati črke, da jih lahko vstavlja.

Predvsem ne "navali" na njega ker če čuti pritisk bo še težje. Poskušaj vse to delati v igri. Mi smo se še in še in še krat igrali med vožnjo v avtu ali doma "besede na črko _ ". Čim več kot igro in čim manj kot "nalogo", zato prilagajaj razpoloženju. Če ni razpoložen, ne sili, poskusi pa najti situacije, ki ga bodo razpoložile.

Zdej je bogi revež čist obremenjen s tisto črko A da ga je na smrt strah cele abecede.




skuštrana -> RE: Počasnost pri učenje - motivacija (30.12.2011 11:05:25)

Uh, tri dni ni nič.

Naša hodi v šolo po starem sistemu (na Hrvaškem) in so vzeli že skoraj vse vse velike in male tiskane črke, berejo že na veliko...Seštevajo in odštevajo do 5.

Jaz sem tudi bila na začetku čisto obupana, ni ji šlo nič. Sedaj, po parih mesecih pa mala obvlada, res ji gre branje lepo od ust. Pusti času čas, saj bo. Nihče še ni zapustil šole da ni znal brat, pa se bo tega naučil tudi tvoj otrok.






Stran: [1]