Kerensa*
|
IZVIRNO SPOROČILO: Ankica. Tajtaja, čisto tako iz izkušenj zadnjih nekaj mesecev ti lahko povem, da je povpraševanja za nakup ali najem ZELO malo. Pri nas se oddaja en super prostor, pa sta v treh mesecih sta prišla dva interesenta, oddajata dve agenciji in še privat. Drži. In recesija je v tem primeru čisto upravičen "izgovor". Podjetja, ki že nekaj časa funkcionirajo, že imajo svoje poslovne prostore. Uspešnejša imajo svoje (lastniške, kupljene), ostali imajo najete. Tisti, ki imajo svoje prostore, jih tudi uporabljajo (racionalnost) ali jih, po potrebi, prodajajo in/ali oddajajo (in so v večini na istem, kakor ti, Tajtaja). Če potrebujejo dodatne prostore, jih, če so uspešni, večinoma zgradijo sami (zna biti, če ni ravno v središču LJ, ceneje in manj komplicirano). Najemniki pa se večinoma držijo svojih najetih prostorov, v kolikor je lastnik v redu in cena sprejemljiva. Če jim gre poslovno slabo, najet poslovni prostor vrnejo in najamejo rent-a-desk, v kolikor pa niti to ne gre, pa sedež podjetja prenesejo (če niso imeli že od štarta tako) na naslov svojega stalnega bivališča in imajo samo še poštni predal. Nakupa si ne morejo privoščiti - eventuelno iščejo cenejši najem. Zato je prodati danes manjši čudež. Imeti moraš nekaj, česar drugi nimajo. Najboljša ponudba je seveda lokacija (frekventnost je ponavadi ena od prioritet). V kombinaciji z lokacijo pa je seveda cena. Če imaš ceno, po kakršni si kupila ti, potem skorajda nimaš šans. Če si gradila sama in želiš prodati po gradbeni vrednosti (+ eventuelno oprema), imaš možnosti sicer malce več, a se tebi zdi, da se ti to ne splača, saj so povprečne prodajne vrednosti v tvoji regiji višje, poleg tega pa si lahko mimogrede celo v izgubi, če odšteješ še stroške, ki jih imaš s prodajo samo. Torej moraš, za začetek, pregledati povprečne prodajne cene primerljivih nepremičnin v tvoji regiji in postaviti za 10% nižjo ceno (manj se niti ne opazi), istočasno pa moraš vse to skalkulirati tako, da ti ne boš v dejanski izgubi. Na višanje vrednosti nepremičnine lahko skorajda kar pozabiš, če želiš prodati. Če nimaš namena prodajati sama, potem se obrni na preverjeno agencijo s tradicijo, ne na nek novo-nastali nepremičninski s.p. ali d.o.o., ki imata na celem Internetu oglas ali dva. In oglas sestavi skupaj z nekom, za kogar veš, da ima izkušnje s tem. Izpostavi najpomembnejše prednosti in jih obvezno zapiši tako, da bodo padle v oči. V kolikor je nepremičnina npr. poleg City Parka, ne napiši "poleg mestne prometne vpadnice", ker bodo ljudje najprej pomislili na hrup (in se spraševali o izolaciji), temveč napiši "poleg največjega trgovskega centra", saj bodo ljudje takoj dobili asociacijo na kup ljudi - kup ljudi pa za njih pomeni potencialne stranke. Poudari možnost parkiranja. Ne spuščaj se preveč v priključke, ker so ali logični ali pa je vedno možnost takorekoč zastonj priklopa. Od opreme omeni samo tisto, ki ni logična. Pusti pisalne mize, omare in stole - to se za vsakim vogalom dobi zastonj in ne more zviševati cene nepremičnine. Omeni raje npr. nova PVC okna. In obvezno se odloči za način plačila. Ker prodajaš, je logično, da pričakuješ celotno kupnino naenkrat. Ne omenjaj, da nujno prodajaš, ker ti bodo s tem samo zniževali ceno, ti pa jo boš na koncu sprejela, ker je pač nujno. Bolje je, da se odločiš, da za nepremičnino želiš npr. 85.000€, potem pa napišeš ceno 100.000€ (pazi na to, da je še vedno tistih 10% nižja od povprečja) in nato bodi pridna prodajalka, ki dela uslugo kupcu - in mu spusti ceno še za 5%. Pa boš še vedno dobila, kolikor želiš. E-maili podjetnikom primerne stroke se mi ne zdijo ravno OK način. To je neke vrste spam, tega pa nihče ne mara. Raje nalepljeno obvestilo na frekventne lokacije. Poleg agencijske ponudbe na Internetu, seveda. S časopisnimi oglasi se ne trudi preveč - večinoma so plačljivi, bere jih pa redkokdo še. Eventuelno, če že, potem v konkretnejše revije (nepremičninske, finančne), ki možnost oglasov imajo. Drugače pa res... obrni se na Mojco, ampak ona je, kolikor jaz vem, v primorski regiji.
|