BAMBINA_
|
IZVIRNO SPOROČILO: pelin Je pač tako, da so nekateri otroci živahnejši in nimajo omejene domišljije. kaj do strele pa si hotla zdej s tem povedat...a da tisti , ki ne razbijajo po igračah in raziskujejo svet po normalni poti in ne z nasilnim predznakom to delajo zato, ker imajo omejeno domišljijo...no, tole je pa res kar neki...S tem , ko otroku dopoveš, da se ne sme nasilja izvajat nad ničemer in nikomer, mu nikakor ne omejuješ domišljije, ampak ga vzgajaš v normalno osebo...nasilje ima z razvijanjem domišljije bore malo skupnega... Pa še to....veselo poudarjaš , da je treba otroku dopustit, da kakšno stvar uniči in jo vrže v smeti, ker mu s tem pomagaš razumeti , da je naredil škodo...tudi to mi je kar tako...otrok ne rabi vedno nekih dokazov in materialnih primerov, da bi razumel neke zadeve in prepovedi...Velikokrat je dobra verbalna predstavitev dovolj, če jo vztrajno ponavljamo in dosežemo, da jo otroku na njemu razumljiv način razložimo...Vse se pač ne da predstaviti na podlagi primerov...Tako npr. če pleza na drevo,ne rabi padit dol in si zlomiti roko, da bi razumel nevarnost tega početja...to mu lahko tudi verbalno dobro predstavimo...Prav tako je z igračo...prav nobene potrebe ni, da se o neprimernosti uničevanja igrač uči na podlagi razbijanja igrače...čisto lahko se z njim pogovorimo in če to ni dovol, igračo za nekaj časa vzamemo iz obtoka...tudi na tak način bo razumel, da se mu ne izplača tolči po igrači, pa še igračo bo imel celo v tem primeru...Tako da...ni rečeno, da se moramo vedno učiti na napakah...marsikdo veliko stvari prej razume in napak zaradi tega v tej smeri sploh ne dela... Tole si lahko gremo v nedogled. Uf, ne vem kaj te je tako zbodlo, no.. saj veš kako gre - otroška domišljija ne pozna meja. Ampak starši radi delamo napako, da otroku vsiljujemo svoj edini pravilni pogled na svet, s tem pa mu pričnemo omejevati domišljijo, no. Če se strinjaš ali ne. Če bi Picasoju privzgojili, da se obraz edino pravilno nariše z dvemi očesoma, nosom in ustami spodaj ter dvema ušesoma ob strani, najbrž ne bi postal eden najpriznanejših abstraktnih slikarjev... Če bi dobro čitala, nikjer ne odobravam uničevanja vsepovprek in ko že omenjaš "normalno pot", menim, da ga ni (normalnega) otroka, ki ga radovednost ne bi gnala k raziskovanju vzroka in posledice. Potemtakem imajo(-mo) torej vsi nasilno preddispozicijo. Kolikor sem razumela metulj, njuna sinova tega ne počneta iz neke trme ali agresije. In ponavljam 127. da je treba otroku pojasniti, da določena ravnanja niso dopustna, vsak starš pa izbere svoj način. da se ne sme nasilja izvajat nad ničemer in nikomer, Sicer ne vem, kako smo sedaj prešli na nasilje, ampak ko že ravno izpostavljaš, naj ti povem, da se pri nas npr. s pliškoti nikoli kakorkoli grobo ne ravna in tako že sedaj pretepanje, grizenje ipd. razume kot zelo podlo ravnanje in je, če ga kdo udari, izjemno prizadet v tem smislu, kako je lahko nekdo tako zelo pokvarjen.. Tako, da je enačenje naslija in otroške raziskovalne (ali pa uničevalne, če ti je tako ljubše ) žilice totalno zgrešeno. Pa še tvoje banalno primerjenje z (ne-)varnostjo pred poškodbami... če bi otroka že od rojstva imela zavitega v vatko, težko verjetno, da bi doumel nevarnost ogroženosti. Ampak, že vsak dojenček je kdaj padel na rito, se udaril v glavo, vsak malček pozna bolečino in zato tudi razume kaj mu pripoveduješ. Eh, pa ne morem, da ne bi... naš 4-letnik že prav fino pleza po drevju, ker ga ne zaviram pri nekem normalnem motoričnem razvoju. Tudi mi smo kot otroci po drevju plezali kot veverice, prav tako naši starši, stari starši, žal pa je tako, da so današnji otroci veliko manj gibalno razviti, ravno zaradi naše pretirane zaščitniškosti. Ampak, važno, da bodo blesteli v teoriji...
_____________________________
•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.• *...*..:::: ...*...*...*...*...*...*...*...*...:::::..*...* •*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•
|