RE: za tiste, ki imate otroke doma (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Vzgoja



Sporočilo


ronja -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (29.10.2012 17:30:38)

Sem šla malo pogledat link - ampak tole:
"Project-based homeschooling is about learning how to help children stay with one idea longer. They have their own interests, their own questions, their own fascinations. We just have to pay attention to those interests and help them find answers to their questions and make their ideas happen."
je vendar čisto isto! Ne vidim razlike, ap da me fentaš...




ronja -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (29.10.2012 17:47:05)

Rather than a single activity or creation, therefore, a project is a series of linked experiences. You mentor your child to stay with an idea longer, explore it in a variety of ways, create many different representations of what she knows, and share her knowledge in a meaningful way. It’s a very dense, complex, layered way to learn.

pa to so teme! Kaj je pa razlika?




janaž -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (29.10.2012 21:39:53)

Hej,
super predloge imate,..
Me pa zelo zanima Mateyka kaj so tiste lesene igrače poleg frače, kako se uporabljajo, pa mogoče, kako jih delate.




Kasija -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (29.10.2012 21:41:33)

Skustrana vabljeni na kavo, ce bos kaj v teh koncih. Zdaj se pa ze dolgo nismo videle.

Ronja razlika med temami in projektnim. Projektno ucenje ima zavajajoce ime. Ce se ne motim, spada med anti-solske veje pedagogike t.i. antischooling. Skratka so proti tradicionalnemu ucenju v smislu ucitelj podaja znanje, ucenec sprejema. Ampak je odnos enaskomeren, ker se vsi ucijo eden od drugega. Recimo na tem blogu da dober primer (ta ni projektni, mislim, ampak nek soroden svojski pristop) http://teachertomsblog.blogspot.com/2012/10/how-emergent-curriculum-works-following.html. Tvoj pomislek, kako se potem kaj naucijio, je najpogostejsa kritika tega pristopa. Ampak odgovor njih je, da se otrok ali tudi odrasli najbolje uci, ce je notranje motiviran in aktiven - znanje premleva, podaja drugim, secira.... vse razen samo poslusa in pridno resuje. Trdijo, da se teme, ki te ne zanima, itak ne naucis, torej zakaj bi te silili. Poenostavljeno povedano. Je vezan na obilje informacij, ki jih imamo na voljo danes. O recimo pajkih, ce te zanimajo, izves vse iz neta. Samo omogocis otroku dostop, pa si sam najde vec, kot recimo ucitelj ve o pajkih. Skratka naucis otroka preko tem, ki jih je sam nasel, kako in kaj lahko pocnes , da si nabiras znanje. Das mu orodje za pridobivanje znanja, potem si bo sam znal poiskat katerokoli znanje. Jaz bi rekla, da je nekaj na tem vrednega za razmislek. Teme so pa pac teme, niso pedagoski princip, ampak metoda dela.




ronja -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (29.10.2012 22:06:16)

O recimo pajkih, ce te zanimajo, izves vse iz neta. Samo omogocis otroku dostop, pa si sam najde vec, kot recimo ucitelj ve o pajkih.

Daj mi razloži, kako si 3 letnik vse potegne dol z neta? Saj večinoma še pisat ne znajo! Dostop pomeni, da mu ti daš informacije, pa kakorkoli obrneš. Lahko to fensi šmensi zaviješ, pa rečeš, da je tako pa tako, ampak v resnici je isto, samo druga pakunga.
Tvoj link mi žal ne dela, lahko grem na home od tega učitelja, točno ta link pa ne dela...

Sem prebrala tisti link od čežane oz. tisti del knijge, ki se ga lahko vidi in intervju itd... in s tem se strinjam, čisto - to je način, ki mi je dejansko zelo blizu, ker se mi zdi, da spontano rata. Samo ne vidim razlike. Itak se vedno učimo en od drugega. Misliš, da sem sama prej že delala lutke iz kostanja? Ne, dokler se ni tavelika tega spomnila! To se mi zdi normalno, nič revolucionarno novega ali karkoli novega;).

Predšolskih itak ne moreš učit tako, da pridno poslušajo in jim razlagaš, po moje. Kar se tiče tem, ki te ne zanimajo, se jih v predšolski dobi tudi ne učiš, ker ti ni treba - kasneje pa se moramo žal naučit tudi kaj, kar nam ni všeč.

Skratka naucis otroka preko tem, ki jih je sam nasel, kako in kaj lahko pocnes , da si nabiras znanje. Das mu orodje za pridobivanje znanja, potem si bo sam znal poiskat katerokoli znanje.

Tako kot vidve s čežano opisujeta, zgleda kot da si otrok sam vzame tadebelo knjigo iz tazgornje police in not prebere vse o pajkih, potem si pa gre, pa si sprinta še vse iz neta. Kar seveda ni res pri predšolskih;). Tako kot tista avtorica piše, se pa strinjam, samo to, kar ona piše, je pa to, kar delamo mi s temami.
Punci ne moreta vedet, da je razstava o telesu odprta do takrat pa takrat, vidita pa reklamo in vprašata, kaj je to. Razloživa in bi šli pogledat. Pa gremo pogledat. Potem jima naredim še skrivnostno škatlo na temo telesa, oči jima da risanko To je življenje in se potem spet sami spomnita, da bi gledali tisto o telesu. Punci ne moreta sami vedet, da imamo v telesu organe, pa da ima vsak svojo funkcijo. Vesta pa, da ne dihata z nogami, ker to čutita. Meni se zdi, da te stvari niso tako ločene, kot hočeta prikazat;). Da se otroci ne morejo spomnit vseh igric in da bi bilo škoda, če bi se jih smeli samo oni spominjat - ker potem se nekaterih, ki so jim zelo všeč, ne bi nikoli spomnili.
Več ko vejo, več se sami spomnijo, ampak vseeno se mi zdi zgrešeno, da samo otrok daje ideje. Ker potem lahko fanta cele dni gledata samo bagre. Pa jima očitno nekaj že manjka, če se začenjata ravsat, ne? Kakor je čežana ugotovila, da je vseeno jih treba malo usmerjat. Ne moreš od 3 letnika pričakovat, da se bo sam usmerajal, zato pa ima nas, starše!

Jaz bi združila: če ju zanimajo bagri in pacanje z zemljo, pa gremo risat z zemljo. Pa naslednjič narišemo bagre. Pa tiskamo z gumami od bagrov namesto frnikol mogoče. Da pač tisti interes razširiš tako, da še kaj drugega probajo:). Lejlo bi lahko po moje s škratki vse naučila, kar bi hotela, če bi se spravila:D.

Sicer se zelo strinjam s tem, kar piše tista gospa v knjigi, samo tisto se čiiiiisto drugače bere... Normalno, da če se odločijo naredit velikanskega kita, je tak kot si ga otroci zamislijo, normalno, da sprobavajo različne ideje in rešitve, kako se lotit kakega problema. To se mi zdi normalen pristop - kako pa češ drugače delat?

Teme so ravno to: da eno in isto reč na različne načine spoznaš: recimo državo/kulturo nekega področja lahko spoznaš po geografiji, tem, kaj tam delajo, kako zgledajo, kaj jejo, kakšno glasbo poslušajo, itd... Ali pa živa bitja enako... Ne vem, ampak še vedno ne vidim razlike. Recimo tamalidve sta zadnje čase divji na lutke. Delamo lutke, igrata predstave, zmislita si lutke iz drugih reči,... Ne vem kaj dosti nimam jaz tu zraven, eč mi prineseta knjigo in rečeta, da bi naredili te lutke in azigrali to predstavo. In potem čez 2 uri me pokličejo, da gledam predstavo iz nečesa, kar sploh ni bila lutka, pa so jo oni tako uporabili... Meni se zdi, da je to vse "child lead"[sm=smiley36.gif] Res pa je, da ne pišem zraven zapiskov, samo včasih fotografiram;).




ronja -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (29.10.2012 22:22:19)

Rather than a single activity or creation, therefore, a project is a series of linked experiences.

To je vendar točno tema! Definicija teme[sm=smiley36.gif]




chezAnA -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (29.10.2012 23:08:22)

hehe, ronja se ne da[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]
Poglej, jaz vidim razliko tako, kot sem že zapisala: Teme so takrat, ko odrasli načrtuje, kako bo s pomočjo škratkov naučil otroka seštevati (primer, ne realno dejstvo). Ko si izmisliš aktivnosti, ki v osnovi nimajo nobene veze s temo (računanje, rezanje, fina motorika, karkoli), pa potem to zaviješ v celofan in serviraš otroku, ker bo tako veliko lažje in hitreje nekaj razumel oziroma osvojil. Mu bo zabavno, prijetno, se bo učil skozi igro.

Projektno delo pa je v bistvu proces, ko otrok sam raziskuje eno toločeno temo, ob tem pa se mu porajajo vprašanja. Recimo gledaš knjigo o žabah, pa te vpraša, kako žabe dihajo. Če otrok še ne zna brati, mu pomagaš, da se sam spomni, kako bi lahko prišel do odgovora (pozna koga, ki bi znal odgovoriti, skupaj napišeta pismo v zoo, greste tam in vpraša oskrbnika, greste v muzej in tam poskusite ugotoviti, gremo v knjižnico, pa vprašamo knjižničarko, katera njiga bi lahko imela odgovor, pa jo potem skupaj preberemo). Če pa zna brati, mu pomagaš, da pride do informacije v pisni obliki (knjige, internet ...) Preko tega procesa se otroku pojavljajo nova vprašanja, tema se razširja, znanje je razvejano in povezano. Pomembno se mi zdi tole: otrok se nauči, kako priti do informacij, otrok se nauči postavljati (si) vprašanja, otrok se uči iz čiste radovednosti, otrok si beleži svoja spoznanja. Ja, pri nas to ni sprejet sistem, v bistvu je tudi v tujini kar težko to furat. Ampak vseeno mi je všeč.

Zdaj pa me možek čaka, da pridem še jaz spat. Nadaljujemo z debato drugič[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




chezAnA -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (29.10.2012 23:09:40)

hehe, ronja se ne da
Poglej, jaz vidim razliko tako, kot sem že zapisala: Teme so takrat, ko odrasli načrtuje, kako bo s pomočjo škratkov naučil otroka seštevati (primer, ne realno dejstvo). Ko si izmisliš aktivnosti, ki v osnovi nimajo nobene veze s temo (računanje, rezanje, fina motorika, karkoli), pa potem to zaviješ v celofan in serviraš otroku, ker bo tako veliko lažje in hitreje nekaj razumel oziroma osvojil. Mu bo zabavno, prijetno, se bo učil skozi igro.

Projektno delo pa je v bistvu proces, ko otrok sam raziskuje eno toločeno temo, ob tem pa se mu porajajo vprašanja. Recimo gledaš knjigo o žabah, pa te vpraša, kako žabe dihajo. Če otrok še ne zna brati, mu pomagaš, da se sam spomni, kako bi lahko prišel do odgovora (pozna koga, ki bi znal odgovoriti, skupaj napišeta pismo v zoo, greste tam in vpraša oskrbnika, greste v muzej in tam poskusite ugotoviti, gremo v knjižnico, pa vprašamo knjižničarko, katera njiga bi lahko imela odgovor, pa jo potem skupaj preberemo). Če pa zna brati, mu pomagaš, da pride do informacije v pisni obliki (knjige, internet ...) Preko tega procesa se otroku pojavljajo nova vprašanja, tema se razširja, znanje je razvejano in povezano. Pomembno se mi zdi tole: otrok se nauči, kako priti do informacij, otrok se nauči postavljati (si) vprašanja, otrok se uči iz čiste radovednosti, otrok si beleži svoja spoznanja. Ja, pri nas to ni sprejet sistem, v bistvu je tudi v tujini kar težko to furat. Ampak vseeno mi je všeč.

Zdaj pa me možek čaka, da pridem še jaz spat. Nadaljujemo z debato drugič




mateyka -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 0:39:48)

IZVIRNO SPOROČILO: janaž
Me pa zelo zanima Mateyka kaj so tiste lesene igrače poleg frače, kako se uporabljajo, pa mogoče, kako jih delate.


phu, zej si me pa našla, to so stare kmečke igrače, ki so jih meli naši predniki. saj veš, tko kot marjanca, pa vrtavka recimo. ne vem slovenskih starih imen, mogoče kera druga ve,
tele so v angleščini:
Sling shot (frača) - to vemo, le zakaj? lumparije [sm=jezicek.gif]

Spinning top (vrtavka; ta je na vzmet-vrvico, ki jo potegneš da jo zavrtiš)
tole se res splača pogledat [sm=smiley1.gif] http://www.youtube.com/watch?v=FujYoqBVf74

Buzz saw http://www.youtube.com/watch?v=-4Jhc-tme9U

Cup & Ball toss http://www.youtube.com/watch?v=UVgfdb0j3II
ta igrača ima lahko več koškov/natikov za žogo - japonske majo tud po 4
[img]http://i.ytimg.com/vi/8Bv_rP4q7v4/0.jpg[/img]

Paddle game-good-better-best (lopar in žoga ter težja varianta: lopar z luknjo/ami, ki jih moraš zadet z žogo)
lopar http://www.youtube.com/watch?v=66PzTAkytTQ
[img]http://www.fourgreensteps.com/marketplace/images/P/His-padd-2.jpg[/img]


p.s. ronja, hvala za lok idejo - bomo ziher probal. [sm=smiley1.gif]




caramel -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 7:14:06)

Hej punce!

Jaz vas kar redno spremljam in nabiram ideje, oglasila pa se še nisem, ker s tamalo še ne počneva nič, kar že ni bilo omenjeno v tej temi. Drugače imam doma 18 mesečnico, čez dober mesec pa dobimo še dojenčka.

Trenutno so najine aktivnosti še zelo preproste in vzpodbujene s tem, kar opazim, da pritegne njeno pozornost. Trenutno tako odkrivava svet zadrg[sm=smiley36.gif] in drugih bolj preprostih načinov zapenjanja/odpenjanja (ježki, magneti,...) ter kolesa (oz, vse kar se vrti). Kar se tiče bolj ustvarjalnih dejavnosti je daleč najbolj navdušena nad risanjem s kredo po risalni tabli (in njenim brisanjem). Prstnih barv ne mara, ker ne prenese umazanih rok[sm=jezicek.gif] (tudi med hranjenjem jo moram obvezno obrisat, če dobi kaj hrane ne roke).

Navdušena je tudi nad posodo in kuhinjo na splošno, tako da imamo za novoletno darilo v načrtu izdelavo igralne kuhinje. Če slučajno katera ve, kje se dobi kakšno luškano posodo po zmernih cenah, se priporočam za nasvet. Hrano nameravam izdelati sama.

Že nekaj časa imam v postopku izdelave Quiet book - verjetno ga bom zaradi nosečniških tegob (predvsem zelo okornih prstov) dokončala šele po porodu (oz. tekom porodniške)

Med projekti za bližnjo prihodnost je tudi ABC foto knjiga s slikami nje in predmetov, ki bodo predastavljali določeno črko (npr. za J bo slika nje, ko je jabolko). To bo verjetno oblikoval dragi, ker je bolj domač v rač. oblikovanju.

Pa še en projekt, ki me je ful navdušil lutkovno gledališče in pride na vrsto v malo bolj daljni prihodnosti. Mi je res všeč, ker ne zavzame veliko prostora...

No, toliko zaenkrat... In hvala za super temo, ki je res vir navdiha!




tix -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 8:23:52)

Caramel dobrodošla [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image] držim pesti da bo šel zadnji mesec čim lažje, tudi mi imamo razliko 19m



Že nekaj časa imam v postopku izdelave Quiet book - verjetno ga bom zaradi nosečniških tegob (predvsem zelo okornih prstov) dokončala šele po porodu (oz. tekom porodniške)



fuuuul dobr!! Jaz bi tudi to imela a mi katera naredi [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] zašit bi najbrš znala samo nimam toliko potrpežljivosti . . . razen če bi naredila načrt pa dala tašči (naj se s tem ukvarja in da meni mir [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image] )

Pa tudi ostale idejo so super, kar tako naprej [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

Z [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/modricrtici.gif[/image] nismo delali nič posebnega, [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/rozacrtici.gif[/image] sem pa dala "pladnje" z različnimi materjali pa ji je za nekaj časa všeč potem pa odleze naprej

Če bo vse po sreči danes poštar prinese plastifikator [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]  [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image] sem naredila tako reklamo, da mi ga je mož sam predlagal [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




Kasija -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 8:36:41)

Tix obcudujem tvoj pristop [sm=jezicek.gif]. Imas odlicne ideje-tasca naj dela knjigico, moz kupi plastifikator. Bingo.

Caramel dobrodosla. Jaz imam tudi razliko med fantoma kot ti. Zdaj imas se en mesec, pa si pripravi kaj za tamalo zaposlit ob prihodu novega clana. Ni nobenih pogojev za sodelovanje tukaj. Ne rabis karkoli delat. Sploh pa ne posebnega. Bolj zbiramo ideje, bolj enostavne ko so, bolj so uporabne.

Ronja hehehe se pridruzujem chezani, da si pa vztrajna. Mislim, da razprava o tem projektnem pristopu ne sodi vec na to temo. Bomo kdaj v zivo. Chezana tebi pa aplavz, ce se tegalotis. Meni je vsecno, ampak tezko za vklopit v vsakodnevno zivljenje. Kaksen element sem ter tja ze, samo potem to ni vec to.




ronja -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 10:18:58)

Teme so takrat, ko odrasli načrtuje, kako bo s pomočjo škratkov naučil otroka seštevati (primer, ne realno dejstvo)

Mislim, da ti bolj zvesto slediš montesoriju, jaz mu ne;). Nikoli ne razmišljam, da ju bom naučila seštevat, pisat, ali karkoli. Enostavno če najdem ali dobim dobro idejo na neko temo, si jo napišem, ne razmišljam, da je moram met toliko aktivnosti za fino motoriko, pa za grobo, pa za matematiko, pa za likovno itd... Enostavno si pišem to, kar se mi zdi, da bi ju zanimalo in to je to, tisto potem delamo. To, da pride vedno potem neko gibanje, neko ustvarjanje in neka glasba, je pa v bistvu spontano - ker ju pač to zanima:). Škratov sicer ne moreš na tak način raziskovat, lahko pa vse, kar je z njimi povezano, recimo gobe (in smo jih), pa listje dreves, njihov življenjski prostor, skratka. ne vem, meni se včasih zdi, da delate točno to, kar avtorica pravi, da ni fajn: "it doesn't mater what label you put on it - what matters is what is actually happening in the room"...

Recimo gledaš knjigo o žabah, pa te vpraša, kako žabe dihajo. Če otrok še ne zna brati, mu pomagaš, da se sam spomni, kako bi lahko prišel do odgovora (pozna koga, ki bi znal odgovoriti, skupaj napišeta pismo v zoo, greste tam in vpraša oskrbnika, greste v muzej in tam poskusite ugotoviti, gremo v knjižnico, pa vprašamo knjižničarko, katera njiga bi lahko imela odgovor, pa jo potem skupaj preberemo).

Ampak če jaz vem odgovor? To pa ne velja? Mora bit nekdo tretji, potem je pa ok - tega ne štekam. Sama sem za recimo žabe glih tako pristojna kot katerikoli oskrbnik ali kdorkoli v zooju (za to dam roko v ogenj, sem bila tam na vodenih ogledih, zato lahko garntiram, da vem vsaj toliko kot tisti, ki vodijo, sem bila kar razočarana;). če ne vem, bom pa tudi jaz pogledala in če otroci vprašajo, potem pogledamo skup, ker itak ne bojo šli stran, da bi lahko sama preštudirala[sm=smiley36.gif]
V tisti knjigi recimo pravi, da je fajn, da otroku ponudimo zunanje aktivnosti na to temo, da dobiva še znanje še drugače. In to je recimo, da jih pelješ na razstavo. Ampak zdaj mi pa ti povej, kako bo otrok vedel, katere razstave se trenutno dogajajo? Če ne vidi reklame, potem ne more. Ker ne bere, ne more najt, kaj vse se dogaja. Pa tudi sicer se mi otroštvo ne zdi to, da brskaš za razstavami po računalniku... To je naše delo, oni naj samo uživajo tam:).

V naši šoli so imeli včasih take ideje, kako nas bojo naučili, kako najt znanje, pa moram priznat, da se mi je vedno zdelo brezveze: da lahko vprašam knjižničarko, me pa res ni treba učit! Tako blesava pa nisem:D. Pa mislim, da moji otroci tudi ne;). To se naučijo z zgledom, spontano, kar tako, se mi zdi, da ni treba iz tega neke filozofije delat, vsaj jaz sem se to tako naučila:).

Tudi se mi zdi, da se otroci veliko boljše učijo z zgledom kot pa načrtno (kar tudi ona pravi - da se naučijo to, kar starš živi: če vidita, da grem poiskat pesem od Indijancev na net, si to zapomnita in naslednjič, ko bom rabila eno pesem, bosta rekli, da naj grem gledat na youtube. Saj nista neumni:). NI treba, da to zdaj forsiram, to pride čisto spontano.

otrok se nauči postavljati (si) vprašanja, otrok se uči iz čiste radovednosti

Pa tega jih ni treba učit! Otroci so rojeni taki, da to znajo! Ne vem, no, a vaši niso? meni se zdi, da če kaj znajo, pa znajo spraševat! Tudi jaz sem bila baje taka - "zakajček"[sm=jezicek.gif] Samo zatret jih ne smemo, spraševat pa res znajo!

kasija, to ko si napisala, da zakaj bi jih učil nekaj, kar jih itak ne zanima: dostikrat nas v bistvu zelo zanimajo stvari, za katere niti ne vemo, da obstajajo. Ampak ko zvemo, nas pa čisto posrkajo (vsaj mene, no, pa a nismo vsi taki?) In če jim ti ne pokažeš, da to obstaja, saj ne more vprašat, ker ne ve, da obstaja! če jim ap poveš, da to je, bo mel pa normalen zdrav otrok glih milijon vprašanj:D.

Če jim ne pokažeš drugih možnih materialo, ne vejo, da obstajajo, bojo vse delali iz lepilnega traku in lepenke... In to je škoda! Ko sem bila mala, sem SOVRAŽILA to, da je nisem mogla naredit tako dobro, kot sem si zamislila, ker sem mela na voljo pač to. In zdaj mi je super, da lahko zadeve razširim. Še vedno je fajn delat samo iz parih reči (in vsekakor za mamo veliko lažje), ampak otrokom pa veliko bolj širi domišljijo malo več možnosti. Saj se vse da naredit iz kartona, ni pa glih to to, vsaj ne v očeh zahtevnega otroka (kakršna sem bila jaz in kakršna je recimo moja tavelika... - hoče, da je tapravo, da dela, da ni samo približno, ampak tako, kot si je zamislila - kar je ok:)

janaž, nekaj lesenih igrač in kako se jih uprablja, lahko vidiš v Slovenskem etnografskem muzeju v zgronjem nadstropju, v delu, ki je namenjen otrokom. Malima je bilo res všeč. Pa v trgovini Ristanc na nabrežju Ljubljanice v stari Lj. imaš precej teh starih leesnih igrač in bojo vsaj vedeli, kako se katera uporablja. Pa neko kulturno društvo iz Šiške jih tudi dela (sicer strašansko drage, ampak ajde;).




ronja -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 10:27:20)

caramel, čestitam za novega člana, imaš podobno razliko kot jaz (17 m). Moja tavelika tudi ne mara umazanih rok, zdaj se je počasi sprijaznila, da to ni nič strahotnega[sm=jezicek.gif]. Tamala pa uživa packat, rada skače po lužah (tavelika se pa joče, če se zmoči:D)...
Poceni posode so v Ikei, lepe male posodice so pa tudi v eni štacunci v Supernovi.
Quiet book... joj, moja slaba vest! Jo mam namen naredit že od taprve dalje! Upam, da mi za malega rata[sm=smiley36.gif]
Lutkovno gledališče priporočam, tole za na vrata sem hotela tudi jaz anredit, pa sta me tast in tašča rešila, ko sta tamali dala lesenega za rojstni dan:).

sem pa dala "pladnje" z različnimi materjali pa ji je za nekaj časa všeč potem pa odleze naprej
Ši'za bejbi... ne bo glih cel dan tiho zaradi enega pladenjčka[sm=jezicek.gif]. To je ok za par minut:).

Kasija, od nekdaj se nisem zadovoljila s prvim odgovorom, če mi še vedno ni bilo jasno[sm=jezicek.gif]. Očitno so me projektno vzgajali, da težim z vprašanji dalje, sprašujem tiste, ki znajo in vejo, probam najt informacije itd...[sm=smiley36.gif] Ne, resno, ful mi gre na živce, če česa ne razumem: in še vedno ne razumem razlike. Ko smo delale Indijance, je bilo kot da bi primer iz bukle vzela - samo da ni bilo vse iz kartona:D. Ampak po vajino to ni to. Zato me pa zanima, kakšna je razlika, ker je še vedno ne razumem.




skuštrana -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 11:09:05)

Kasija, od nekdaj se nisem zadovoljila s prvim odgovorom, če mi še vedno ni bilo jasnouser posted image


He,he, isto. In še nihče mi ni povedal kam gredo stvari ki jih izbrišeš iz računalnika - iz koša za smeti [sm=jezicek.gif][sm=jezicek.gif] Ma vsi rečejo, ja ni jih več, ja ok, ampak kje pa so, saj nis samo izparele [sm=zmeden.gif] No, v glaven to je ena stvar na karero še nisem dobila odgovora...Če katera ve naj pove..

Ronja, se ti javim ko bom spet na poti v rodni kraj [sm=smiley1.gif] Pa ti prinesem kroglice (po moje s[sm=smiley1.gif] je moji mamai mešalo, ko sva jih misva z bratom imela doma[sm=smiley36.gif])...




mateyka -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 11:43:42)


IZVIRNO SPOROČILO: skuštrana
He,he, isto. In še nihče mi ni povedal kam gredo stvari ki jih izbrišeš iz računalnika - iz koša za smeti [sm=jezicek.gif][sm=jezicek.gif] Ma vsi rečejo, ja ni jih več, ja ok, ampak kje pa so, saj nis samo izparele [sm=zmeden.gif] No, v glaven to je ena stvar na karero še nisem dobila odgovora...Če katera ve naj pove..


mislim, koja logika [sm=smiley36.gif] kam pa gre una črta od svinčnika, ko jo zradiraš? a "izpari"? [sm=jezicek.gif]

na diskovje se vedno piše. ne piše vedno linearno in zato ker ima kose razmetane po diskovju. ko zbrišeš fajl, poveš diskovju, da lahko na uno mesto kjer so bili prej ti podatki, spet prosto piše (da ga gleda kot da je prazno).
zato imaš program za defragmentacijo (ki naj bi ga redno zaganjal), da ti skuša te koščke naknadno pregledat, videt kateri so iz istega fajla in jih skuša preuredit - čimbolj skupaj dat, da ko bere, ne bega too much po disku. nedefragmentirano diskovje - takrat ko rožlja lučka dela, on noro čita. recimo.




chezAnA -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 11:53:58)

IZVIRNO SPOROČILO: ronja

Teme so takrat, ko odrasli načrtuje, kako bo s pomočjo škratkov naučil otroka seštevati (primer, ne realno dejstvo)

Mislim, da ti bolj zvesto slediš montesoriju, jaz mu ne;).


Uh, tole je daleč od montessorija. To je sistem, kako delujejo bolj zagrete in zavzete učiteljice na OŠ. (če se jim to ne da, pač sledijo že napisani pripravi v Priročniku)

Glej.
Skupna stvar: Otrokov interes glede neke stvari, ki se potem razvija naprej. Mlajši ko je, večja je vloga odraslega, ki mu pomaga.
Razlika: Pri temah odrasli pripravi dejavnosti vnaprej, ker se mu zdi, da bi lahko otroka nekaj zanimalo (ali v šolskem primeru, ker se bo s pomočjo škratkov hitreje in lažje naučil računati). Pri projektni dejavnosti pa je vloga odraslega, da otroka pozorno spremlja in opazuje in mu glede na starost nudi podporo pri  nadalnjem razvoju raziskovanja. Njegova vloga in dejavnost je usmerjena v kasneje, ne v prej, kot pri temah. Na podlagi videnega in zabeleženega razmisli, kako bi lahko otroku pomagal pri raziskovanju. Kako pripraviti materiale in vire podatkov, da bo otrok dejansko prišel do odgovora (sam preišče knjižnico in izbere 5 knjig, da zoži izbor, enako tudi na internetu, sam razmisli, kje bi otrok lahko konkretno občutil/videl kaj, kar raziskuje.) Torej če ve, da je nekje razstava, ki se povezuje s projektom, ki se trenutno dogaja, otroku to pove in organizira izlet in ogled.

Ne poskušam ti povedati, da ti tega ne počneš. Marsikaj je, kar mame intuitivno zagrabimo in vozimo, še preden uradno slišimo za kaj takega od koga drugega. Tako je z sensory boxi, s pladenjčki, z montessori pristopom, s povezanim starševstvom, z dojenčkom brez plenic, z nepuščanjem otroka jokati ...
Je pa prijetno, ko najdeš nekoga, ki misli podobno kot ti. In malo pobrskaš še pri njem. Ima kakšne nove idejice, domislice, nianse. Se hiteje naučiš česa, kar bi drugače vzelo več časa, če bi sama odkrivala toplo vodo.

Na tak način je meni všeč montessori, pa nošenje otroka, pa tale tema, koneckoncev, pa tudi projektno učenje. Ima en odgovor na vprašanje, ki že dolgo trka na moje možgane. (Videla sem kar nekaj učencev in razredov in s starostjo so učenci in učenje samo vedno bolj pasivni. Tam sedijo, poslušajo -če so dobro vzgojeni - oddelajo svoje, kaj drugega pa ne. Nobenega veselja, nobenega iskrenja, radovednosti. Posledica: Mentalna lenoba, ki jo zadnje čase srečujem povsod. In se mi zdi, da je projektno učenje dobra pot, dobra alternativa) Ne pravim, da pa sem zdaj neki blazni in 100% fan. Naš dom in naš čas ni 100% montessori, čeprav se ti včasih zazdi, da je tako, da ga povsem in povsod zagovarjam. Ga ne. Najvsezadnje niti nisem usposobljena za to, da bi svojim otrokom nudila 100% montessori izobrazbo. Imamo bolj montessorish način. Ker mi je njihov način logičen, všeč in pri nas deluje, ga uporabim, če se da. Če pa se ne da ali imam kakšno drugo idejo, pa ravno tako ok.

In tako je tudi s projektnim učenjem. Ideja mi je všeč, vendar sem sama kriva, da je nismo mogli izpeljati. Svojega dela naloge nisem opravila, ker sem bila preveč zasuta z ostalim dogajanjem. Zato bom ubrala bližnjico. Urnik bo spet podoben lanskemu, bom pa poskusila v dnevni ritem vključiti čas za projekt pa izbiri otroka. Npr. tastarejšega že nekaj časa zanimajo planeti. Ker sama vem samo osnovne reči, mu več kot to ne morem povedati. Zato bova skupaj poskusila izpeljati projekt planetov. Bo učenje tudi zame. Ker je včasih mamljivo otroku rešitev problema ponuditi na pladnju, vendar s tem potem izgubi vrednost. Ne pomeni več toliko, kot če odgovor poišče sam. Misliš, ronja, da si deklici ne bi bolj zapomnili, če bi dobili iz zooja pismo z odgovoom o žabjem dihanju? Ob tem pa se spotoma še naučita (ponovita), kako se piše pismo, kam se napiše naslov, kam nalepi znamka ... Meni se zdi, da bi bilo tako. Pa ne pravim zdaj, da jima ti ne smeš povedati tega, kar veš. Seveda, povej jima. Potem pa poskusite najti še druge načine učenja, ne samo govor-poslušanje. Praviš, da to itak že delate. Super, čestitam. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image] Tudi nam včasih to spontano rata, včasih pa se mi zdi, da tudi jaz rabim malo vzpodbude. Včasih pa se celo zgodi, da tudi jaz ne vem nič/dovolj o eni stvari, da bi lahko odgovorila. JA, te vidijo, kje poiščeš odgovor, a se mi spet zdi, da je več vredno, če odgovor poiščete skupaj in po več različnih kanalih.

Bolj razumljivo?

caramel, super, da si se oglasila. Zberi pogum še kdaj[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]

Tix, sem že prej videla, kaj si objavila, pa nisem mogla napisati odgovora, me je Kasija prehitela.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image] Sem te hotela pohvaliti. Kdor zna, pa zna. Temu se reče vzorčni primer ženske iznajdljivosti/modrosti/zvitosti. Bravo[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




skuštrana -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 12:19:34)

Mateyka, po moji logiki bi potem to bilo tako, da ne izbišeš, ampak pišeš čez [sm=smiley36.gif]




skuštrana -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 12:25:39)

Chezana, tole teme in projekti- recimo to kar ti opisuješ pod projekti izgleda meni tako kot recimo na na faksu - imaš mentorja in pišeš diplomsko nalogo...Tukaj si pa pač ti mentor, otrok pa učenec, ki piše, išče, dela določeno nalogo... Ampak načeloma je tudi tema isto - ker recimo (če spet primerjam s šolo) dajo učitelji učencem neko temo in potem morajo sami poiskati čimveč informacij o tem...Isto tako lahko daš otroku doma neko temo in mora potem on poiskati čimveč info na to temo...Ma, jaz tudi ne vidim neke velike razlike v tem... Tema, projekt - vse je to isto, razlikuje se samo način pristopa k temu - ta je pač oseben od osebe do osebe..

Evo, sem se spomnila - mi smo šli v ligurijo in toskano z avtodomom in smo s tamalimi doma pač prej (da so vsaj malo cedeli kam gremo) predelali Italijo. Liza že itak ve da se lahko takšne stvari poiščejo v knjigi, na netu, je pa še premajhna da bi to delala čisto sama in ji pač pomagam...Kaj je to - tema ali projekt? Vse je preveč prepleteno da bi lahko bilo tako strogo ločeno - to je tema, to pa projekt....




chezAnA -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 12:29:52)

js, mogoče je podobno. Čeprav večini je diploma muka, tole projektno delo pa naj bi bilo iz čiste radovednosti in želje po znanju. Iz veselja. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




chezAnA -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 12:36:28)

Hm, ne, tapopravljano besedilo pa ni čisto tako.
Ravno tu se pojavi pogosta zamenjava projektnega dela, kaj je to v resnici s tistim, ki ga v šoli imenujejo projektno delo. Otroku teme ne določiš, izbere si jo sam. Mu ne določiš, v katero smer naj gre (različne vrste dinozavrov, kje so dinozavri živeli, kako večliki so bili največji in kakšni najmanjši, kako nam zobje lahko povejo, kaj je jedel ...), to si izbere sam. Ti mu slediš in poskušaš pomagati, da bi na svoja vprašanja našel odgovor.Mu glede na vprašanja, ki se mu porajajo, pripraviš material. Ne določiš mu, do kdaj mora s projektom končati, to pove in ugotovi sam.

Mislim, da je glavni vir nesoglasja glede tem in projekta to, da v bistvu nihče izmed nas ne uporablja 100% enega načina, ampak je pri večini vseh nas vse malo pomešano, se en način prepleta z drugim.




ronja -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 13:09:38)

skuštrana, mislim, da so stvari še vedno na računalniku, samo pot do tja je zbrisana, tako da jih naslednjič lahko prepišeš - dokler jih ne prepišeš, je sicer zadeva dejansko še tam, samo ne moreš pa več do nje. To ej tako nekako kot engrami v možganih - dejansko imamo not en kup informacij, vendar ni poti do njih (fizično, sinapse niso vzpostavljene do tja) in zato se tega ne spomnimo. Če pa to povezavo naredim, je pa naenkrat bum, ko ti je jasno še precej stvari od prej, za katere sploh nisi vedel, da jih veš... Računalnik pa piše podatke na trdi disk oz. pač na nek spomin raztreseno in potem so ti delčki vsepovsod in to, da je nekaj spravljeno, pomeni, da maš pot do tja. Če poti ni, potem naslednjič prepiše čez druge informacije in potem tastarih res ni več (se razmagneti in na novo namagneti al nekak tako je delalo na tastarih, res nimam pojma o računalnikih, tako nekak sem jaz dobila odgovor). pa fajn je vsake toliko delčke spet mal skup nametat, da narediš več prostora (kot če pospraviš po omari), temu rečejo pa defragmentacija diska. E, vidim, da je mateyka strokovno potrdila moje laične domneve:)

Njegova vloga in dejavnost je usmerjena v kasneje, ne v prej, kot pri temah.

oprosti, amapk še vedno ne razumem čisto. Saj tem si tudi ne pripravljaš vnaprej! Imaš ideje, kot imaš pri projektih "materiale in podporo".
Torej če ve, da je nekje razstava, ki se povezuje s projektom, ki se trenutno dogaja, otroku to pove in organizira izlet in ogled.

Ja, saj to delamo pri naših temah. Kaj je pa razlika? To je isto! Prinesemo kup knjig iz knjižnice, gremo na razstavo, ki ima kako vezo s tem, pa delamo svašta na to temo... Na ideje, kaj bomo počeli, pridemo vsi, kaj bomo zbrali, je pa odvisno od časa in materiala v 99% primerov;).

. Marsikaj je, kar mame intuitivno zagrabimo in vozimo, še preden uradno slišimo za kaj takega od koga drugega. Tako je z sensory boxi, s pladenjčki, z montessori pristopom, s povezanim starševstvom, z dojenčkom brez plenic, z nepuščanjem otroka jokati ...

Se strinjam.
Je pa prijetno, ko najdeš nekoga, ki misli podobno kot ti. In malo pobrskaš še pri njem. Ima kakšne nove idejice, domislice, nianse. Se hiteje naučiš česa, kar bi drugače vzelo več časa, če bi sama odkrivala toplo vodo.

S tem tudi. Samo ne vidim razlike med temami in projekti. Kako pa ve delate teme? Nimam pojma o učiteljskem izrazoslovju, mi rečemo teme, zato ker pač delamo vse na eno temo.
Tam sedijo, poslušajo -če so dobro vzgojeni - oddelajo svoje, kaj drugega pa ne. Nobenega veselja, nobenega iskrenja, radovednosti.

Verjetno pri pouku res. Ampak ti isti otroci prav radi kaj raziskujejo in niso nič mentalno leni na inštrukcijah, če jih malo spodbudiš;). Pa so lahko to male reči, ki zbudijo zanimanje, čisto enostavne:). Pa to tako spontano pride. Mislim: kako lahko otroku dojame, da zmečkan list papirja leti dlje časa kot nezmečkan, hkrati pa železna krogla enako dolgo kot zmečkan list (enake velikosti kot krogla). Ja daš mu papir, pa kroglico, pa ju flikne, a ne?[sm=smiley36.gif]

Ker je včasih mamljivo otroku rešitev problema ponuditi na pladnju, vendar s tem potem izgubi vrednost.

Mislim, da je osnovna razlika med nama to, da si ti bolj pridna[sm=smiley1.gif]. Meni se ne da vnaprej delat, tako da se morata sproti z mano učit, če sama nečesa ne vem, ker si ne pripravljam vnaprej, v knjižnico gremo skup, tako da ne morem sama zbirat knjig, ampak enostavno morata bit zraven, ker mi ne rata it tja brez njiju:D. Samo ideje imam vnaprej, včasih mi uspe celo kake materiale skup naštimat, pa še to samo zdaj, kadar gre Svit spat, da ga ne budim, ko mu hodim not po un košček usnja, ki sem ga pozabla:D. Sicer pa se morata naučit vse: kam spravljam usnje, kaj vse rabiš za nekaj... ker pač ne pripravim tega prej, ker sem lenčina:D.

Po pravici povedano, kolikor poznam tamalidve... ne, ne mislim, da bi si boljše zapomnili, če bi dobili čez 1 teden odgovor iz ZOOja. Onidve hočeta odgovro takoj zdaj in takrat si potem najboljše zapomnita (mata to po mamici, se mi zdi:D). Moja mami ima dostikrat take fore pri tamalih (je v penziji, pa lahko malo bolj planira, kaj vse bojo, ko bojo skup:), pa jima potem postavi vprašanje in se čez 1 teden vidijo in potem tisto dalje furajo... pa vidim, da v primerjavi več odneseta od teh naših kampanijskih reči, sploh tamala, njej je čez 1 teden že bolj vseeno za tisto velecenjeno vprašanje - nekak v smislu, če je 1 teden živela srečno ne da bi to vedela, potem bo pa še naslednji teden:D. Ronjo se da bolj manipulirat, ona bo na vse pristala, je taka pridkana, vse jo zanima, ne glede na to, kako to formuliraš... Tamala je pa malo bolj samosvoja in je ne moreš takole okoli prinašat;).

Smo različni, različno se učimo, oba z lubijem sva ista - čez 1 teden nama ne bo več toliko do tega odgovora (če sva živela 1 teden brez, bova pa še naprej, če ja pa takoj, potem naju pa potegne, ok, zdaj vem, kako diha, kako pa je, zakaj zapre oči, ko požira, kakšen hecen sistem, da požiraš z očmi itd... potem se pojavi kup novih vprašanj, ker je pač prostor zanje in ker en odgovor potegne za sabo 1000 vprašanj. Če čakaš še na prvi odgovor, potem pa je vse ustavljeno, naravni tok učenja je prekinjen, vsa otrokova vprašanja so nekak na pavzi in to se mi ne zdi ravno dobro...) To je bolj za skrajne sile:) pa v današnjem svetu, ko lahko dobiš skoraj katerikoli odgovor (razen kako popravit serger) v nekaj minutah...

Druga stvar, ki me je pa že pri ms motila in me tu tudi, pa je umetno ustvarjanje nekega okolja za učenje, ne vem, kako je pri drugih otrocih, samo mene je to vedno motilo. To, kam se napiše naslov, se bosta naučili, ko bomo res komu pisali, zato ker mu bomo želeli nekaj pisat, ne zato, da ju to učim, štekaš, kaj mislim? Te umetne situacije mi delujejo nepristno in tega ne maram pri otrocih.

Tretja razlika je pa po moje ta, da sama nimam pedagoške izobrazbe in nisem navajena učit tamalih. Če kaj vprašata, odgovorim, seveda, ampak redko je to neko predavanje v smislu da jaz govorim, onidve poslušata. Ne vem, ampak a niso vsi 5 letniki taki, da te itak ne pustijo povedat 2 stavkov skupaj? No, moji vsekakor sta taki (kar ob živce spravlja lubija:D). Če zdaj razmišljam nazaj, večinoma je vsak odgovor, ki ni bil ravno ja, dobiš kakav ali pa ne, ne lučke pred kosilom, no, vse, kar je bilo kaj za razložit, je vsebovalo druge načine - saj ne moreš malemu otroku razlagat samo z besedami! Itak da pogledaš slike v knjigah (moji še ne berejo), itak da najdeš filmček na netu, če je stvar bolj komplicirana... Ne pričakujem pa, da bosta to našli sami. Da vidita, kako se to naredi, je čisto dovolj. Ko pa bosta znali pisat, bosta gotovo vse to tudi sami znali, ker ni glih neka znanost;).

Nikoli ne razmišljam: "tole ju pa moram naučit", dostikrat pa: "tole je pa zanimivo, moramo probat" Iščem ideje, kako bi se skup meli fajn, pa če še kaj od tega odneseta super. Všač mi je budit njuno zanimanje, radovednost, odgovarjat na zakaje (ne vedno:D, dostikrat mam poln kufer;), sicer pa je pri nas vse bolj na free. Ti imaš izobrazbo in veliko razmišljaš o tem, kaj vse bi rada naučila svoje otroke in imaš verjetno drugačen način - vam bolj odgovarja urnik, mi mamo bolj kaos, ker se urnika nobenemu ne da držat (Ok, Ronjo bi se dalo prepričat, vsi ostali 4je bi bili pa proti:D).




ronja -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 13:21:18)

Ma, jaz tudi ne vidim neke velike razlike v tem... Tema, projekt - vse je to isto, razlikuje se samo način pristopa k temu - ta je pač oseben od osebe do osebe..

Joj, skuštrana, kaj sem vesela, da nisem edina, ki ne dojame[sm=smiley36.gif]. Jaz čisto enako razmišljam kot ti!

Kasija in čežana,kar sem hotela povedat s tem, da če mu nič ne poveš/ponudiš, ne more vedet, da obstaja: recimo malima se ne more sanjat, da lahko narediš pečko iz gline in gor pečeš krompir (zadnjič videla v eni prastari knjigi iz knjižnice). Zdaj če pa knjigo domov prinesem, pa jo gledamo, pa vidita to, vprašata, kupim glino, lahko naredimo. Tudi se mi ne zdi nič narobe, če bi sama dobila to idejo, pa bi jo realizirali, saj ni treba da delaš samo otrokove ideje, on ima res omejen izbor materialov in znanja... Vama se zdi boljše, da ne bi tega nikoli počeli, ker pač ne bi sami prišli na to idejo. Ali pa če dam čežanin primer: bi si ti sama kot mala punčka spomnila, da vas lahko odrasli nosijo na deblu? Ali bi se to ipak morali spomnit odrasli, ker si ti niti v sanjah ne bi tega spomnila? A ne bi bilo škoda?




mateyka -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 13:34:35)

IZVIRNO SPOROČILO: skuštrana
Mateyka, po moji logiki bi potem to bilo tako, da ne izbišeš, ampak pišeš čez [sm=smiley36.gif]


reci temu jabolko ali hruška ali dinozaver - ko ga/jo poješ (aka sprazniš koš), ga zate ni več [sm=jezicek.gif]




chezAnA -> RE: za tiste, ki imate otroke doma (30.10.2012 13:41:34)

Ena luštna idej a za darila: ali za otroka, za kakšno babico, kogarkoli:
http://www.younghouselove.com/2012/01/reader-redesign-a-monstrous-duvet/




Stran: <<   < Prejšnja stran  33 34 [35] 36 37   Naslednja stran >   >>