Nika v službi -> RE: Gremo v šolo 2011 (3.2.2011 11:12:38)
|
Poročilo z našega včerajšnjega prvega sestanka v šoli. Zbrali smo se v šolski dvorani (tam, kjer imamo vedno Dedka Mraza in kjer sem jaz v šolskih letih pela na prireditvah [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]), vsi skupaj, otroci in starši, dvorana je pokala po šivih. Sprejeli so nas ravnateljica, svetovalna delavka ter 4 učiteljice - 3 učiteljice prvih razredov klasične OŠ ter 1 učiteljica mednarodnega oddelka, ki ga ima naša šola že več let. Ta učiteljica je predstavila tudi t. i. nadstandardni program, ki naj bi ga letos pilotno uvedli, če bo dovolj interesa med starši. Ampak o tem kasneje. Pozdravni nagovor, nekaj Power Point prezentacije, predstavitev šole (gre ze eno največjih in najbolj "priznanih" šol v LJ) potem pa je sova Oka[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image] prišla po otroke. Postavili so se v vrsto in skupaj s sovico Oko odšli na ogled šole ter potem v razrede, kjer so jih čakale učiteljice in zabavale eno uro. So izdelovali sovice, lepili, risali, plesali, se igrali igrice, skratka navdušenje popolno. Medtem pa smo starši poslušali podrobnejšo predstavitev šole, programov in postopka vpisa, na koncu pa je bil čas za vprašanja. Šolski dan se pri nas začenja vedno enako - z zborom v učilnici in odhodom v jedilnico na zajtrk ob 8:00. Potem sledijo 4 ure "pouka", ki poteka skozi igro v učilnicah, v telovadnici in na prostem. V razredu vsak dan začnejo s "krogom" - otroci se posedejo na tla v krog in potem malce klepetajo, se kaj igrajo, skratka sproščujoč začetek, da prebijejo led. Po 4 urah pouka sledi kosilo in nato OPB (oddelek podaljšanega bivanja), zjutraj od 6:00 - 8:00 pa šola nudi JV (jutranje varstvo). Generacija je izredno številčna, zato bo z vpisi otrok, ki ne spadajo pod direktni šolskih okoliš, težko. Imamo namreč 3 razrede in če se bodo vpisali vsi otroci, ki so bili povabljeni, bodo razredi zapolnjeni maksimalno (28 otrok). Do zdaj so prejeli že preko 10 prošenj za vpis od drugih in tem - če ne bo kdo zaprosil za odloženi vpis - ne kaže dobro. Sem spada tudi nekaj Nikinih sovrtičkarjev (ker je naš okoliš malce smešno in nelogično razdeljen med dve šoli). Vpise imamo 15. in 16.02., s seboj potrebujemo podatke o otroku in starših (DŠ, EMŠO). Sicer šola pridobi podatke iz državne baze podatkov, vendar jih ob vpisu preverjajo, ker lahko pride do napak. Ob vpisu tudi lahko izraziš željo, s kom bi otrok rad bil skupaj v razredu, pa tudi sicer gledajo tako, da je vsaj nekaj otrok iz iste vrtičkarske skupine tudi skupaj v istem razredu. Merilo je tudi, da poskušajo uravnovesiti otroke po spolu - torej lovijo idealno razmerje pol dečkov, pol deklic. Za odloženi vpis ni prav nobenega problema (med vrsticami se je dalo razumeti, da bodo še veseli, če bo kdo želel preložiti vstop v šolo, ker nas je preveč). Otroka vpišeš ter hkrati napišeš prošnjo, da želiš zamik vpisa za eno leto. Nato se pravno formalno kreira komisija s strani šole, ki zadevo potrdi. Je svetovalna delavka rekla, da v zadnjih letih nikakor ne pomni, da bi sploh kako tako prošnjo zavrnili. Torej, izi bizi. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] Zdaj pa nekaj o nadstandardnem programu, ki ga pilotno uvajajo in ponujajo. Doplačilo je cca. 180 - 230€ letno na otroka, nadstandard pa pomeni praktično pomanjšano verzijo mednarodne šole, ki jo sicer tukaj tudi že več let izvajajo za otroke s tujim državljanstvom (na mednarodnem oddelku je preko 38 narodnosti!). Nadstandard bo omogočal dodatnega učitelja po 2 uri tedensko, del pouka se bo izvajal dvojezično, torej slovensko in angleško, v skupini je manj učencev in več učiteljev, večji je poudarek na socialnih veščinah in sprejemanju drugačnosti. Torej, neka internacionalizacija klasičnega programa. Ker je to pilotno, še nimajo izkušenj in za zdaj bolj tipajo, če bi se stvar prijela med starši. Prehod iz klasike v nadstandard je mogoč tudi kasneje, seveda ob predpostavki, da so prosta mesta. Ob vpisu se boš lahko izjasnil, če si morebiti zainteresiran za tak nadstandardni program, potem pa bodo videli, koliko takih se je nabralo. Na to temo je bilo potem kar nekaj vprašanj - jaz sem vprašala ravno to, kako je z morebitnim prehodom kasneje, pa če angleščino poučujejo "native speaker-ji". Za slednje je bil odgovor negativen - vsi so Slovenci, nimajo torej nikogar, komur bi bil angleščina materni jezik. Ponovni roditeljski sestanek bo konec avgusta, predvidoma 30.08. Potem smo šli še na ogled šole in končno tudi do razredov, kjer so nas že čakale naše male bučke in nam navdušeno kazale iz kartona izdelano sovico Oko, ki so jo medtem naredili. Midva z možem sva obujala spomine na svoja OŠ leta, saj sva oba hodila na to šolo, potem smo še malo poklepetali s starši in se po uri in pol odpravili domov. Aja, ena od 3 učiteljic prvega razreda je tudi moja znanka. Vedela sem sicer, da poučuje na tej šoli, nisem pa vedela, da ravno prve razrede. Bi bilo zanimivo, če bi bila na koncu še Nikina učiteljica. Še to: praksa na tej šoli je, da se učiteljice menjavajo vsako leto. Baje se je po njihovih izkušnjah to bolje obneslo kot stara praksa, ko je bila učiteljica prve 3 razrede ista. Kakor koli že, s prvim sestankom se zadovoljna, dobili smo generalno vse potrebne informacije, zdaj pa nas čaka še vpis. Saj vem, zanima vas, če se bomo odločili za nadstandardni program. Odgovor je: NE! Vsaj v začetku ne mislimo iti na standard. Cena je že povsem sprejemljiva, ampak ni point v tem. Moti me več stvari, še najbolj to, da je celotna zadeva še povsem nedefinirana, kar je delno razumljivo, saj orjejo ledino na tem področju. Ampak glede na pretekle izkušnje iz mednarodne šole, ki pri njih deluje že več let, bi vendarle tudi tale nadstandard lahko bolje razdelali. Nadalje pa tudi nisem ravno pristaš neke sekularizacije že v 1. razredu. Ker nekako vedno podpiram, da naj bi imeli vsi otroci enake možnosti in se ne bi delili po tem, koliko si njihovi starši lahko privoščijo. Ne želim, da je moj otrok že v štartu tako močno izločen iz ostale "raje" ter stigmatiziran kot nekaj več. Vsaj pri osnovnem javnem izobraževanju bi pač moralo biti enako za vse, drugo so proste aktivnosti in vse tisto, kar otrokom lahko nudimo dodatno. Resnično ne podpiram tega deljenja na nadstandard in na "ostale". Ko to slišim že tako zgodaj, me kar strese. Itak se to začne že mnogo prej (najboljša porodnišnica, najboljša oprema za dojenčka, privat vrtec, cel kup aktivnosti, ki jih nabutajo otroku, da, revež, ja ne bo česa zamudil, oblačila priznanih znamk, preseravanje pri RD, ipd.), ampak šola je javna in naj bi nudila enake možnost za vse! Mogoče me prepričajo kasneje, videla bom tudi, kaj porečejo ob samem vpisu, ampak prvi vtis oz. odziv na ponujeni nadstandard pri meni ni bil ravno pozitiven. Cepili se najverjetneje bomo, tudi ostala cepljenja smo opravili kot predpisano in - HB - brez komplikacij.
|
|
|
|