Lockheed F-117 Nighthawk (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


*miska.mcc* -> Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 14:46:46)

prosim prosim cimvec podatkov in "zgodbic" o tem čudu. moj cetrtosolec mora do torka izdelat plakat in se naucit govorni nastop o tem letalu. saj vem, da je pooooolno strani o njem, ampak so v ang.

hvala




Felicita -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 14:55:37)

http://www.racunalniske-novice.com/forum/index.php?showtopic=25302

http://sl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-117

drugač pa knjižnica (prosi za knjige o letalih). Al pa Colt [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 15:32:15)

  • Ravne površine: Radarska slika letala je močno zmanjšana, če nima velikih ravnih površin alii pa so te močno `z´brušene´, kot so pri F-117. Tako ima zaradi tega ta lovec, kljub vsej `oglatosti´in številnim robovom, izredno zmanjšano radarsko sliko.
  • Izpuh: Kljunaste izpušne šobe so od spodaj nevidne, sestavljene pa so iz pravokotnih odprtih z gibljivimi lopaticami. Izstopni curek vročega zraka je širok in se hitro pomeša s hladnim zrakom. Vroči izpušni zrak razpršijo keramične plošče, ki so vgrajene na zadnji rob za kljunasto izpušno šobo. Vse to precej zmanjša infrardečo - toplotno sliko letala.
  • Površine: F-117 ima `brušene´ ploskve, tako da so radarsko najbolj opazne prečne površine zmanjšane na najmanjšo možno mero. Celotna površina je sestavljena iz velikega števila majhnih površin, za vse pa je značilnmo zelo šibko odbijanje radarskih žarkov, pa še ti se odbijajo v različne smeri. To povzroča na radarskem zaslonu t.i. `iskrenje´, samo letalo pa je nekje znotraj. Celo površine kril so pri F-117A `brušene´, tako da je njihova površina gladka.
  • RAM (radarsko absorbcijski material): RAM pokrivajo površino letala. Njihovo učinkovitost morajo nenehno nadzorovati. Sprva so bili ti materiali v obliki zamenljivih plošč-oplat, zdaj pa ta sloj preprosto nanaesejo s sprejanjem, ki zagotavlja boljše in lažje prekrivanje celotnepovršine. RAM dokončno pokrije vsa radarsko opazna mesta.
  • `Vroče točke´: Radarski žarki se najbolje odbijajo od notranjih kotov, ki pa so neizogibni, vendar so jih pri tem letalu razporedili na takšna mesta, ki pri `snemanju´radarja niso pomembna. Tako so `vroče točke´ razporejene med kriloma, na repu in osrednjem trupu zadaj.




Felicita -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 15:44:25)

aja, nehal so ga izdelovat 2008, uradno se je 'upokojil' 22.4.2008 (med drugim zato ker, citiram, se na novejših radarjih sveti kot kresnička [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]), njegov naslednik je pa Lockheed Martin F-22.




Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 15:55:56)

  • Zaviralno padalo: Pristajalne in vzletne hitrosti F-117 so zaradi njegovih slabih aerodinamičnih lastnosti precej velike. Zaviralno padalo je spravljeno v zadnjem delu trupa med repoma in upočasnjuje letalo.
  • Kot kril: Za podzvočno letalo ima F-117 nenevadno puščičast kot sprednjega roba krila (67,5°). Takšno konstrukcijo so podredili tehnologiji slabe radarske opaznosti letala. Potencialno radarsko zelo opazen prednji rob kril je puščičasto odmaknjen pod velikim kotom. Tako so se konstruktorji izognili največji nevarnosti, veliki radarski vidnosti sprednjega robu krila, ki se na primer približuje pravemu kotu (glede na trup).
  • Pogon: Zaradi manjših stroškov in pomanjkanja časo so za pogon izbrali že preverjeni turboventilatorski motor General Electric F404-FD2 z nizkim razmerjem odtekanja in brez dodatnega zgorevanja, Motorja sta postavljena vzporedno v osrednjem delu trupa.
  • Gorivo: Večino goriva ima shranjenega v gorivnih rezervoarjih nad prostoroma za orožje med obema motorjema.
  • Cev za prečrpavanje goriva: Za pilotsko kabino je spravljena cev za prečrpavanje - oskrbovanje z gorivom v zraku. Vrati prostora za cev za prečrpavanje imata nazobčane robove za manjšo radarsko opaznost, saj ti zobci razpršijo radarske žarke, ko osvetlijo letalo.
  • Ogrodje: Aluminijeve zlitine predstavljajo glavni material, ki so ga uporabljali pri konstruiranju ogrodja letala, okoli motorjev pa so uporabili titan. Osnovna struktura je zapleten skelet, na katerega so pritrjene `obrušene´površine.
  • Radarski reflektor: Za neoperativne naloge uporablja letalo velike radarske reflektorje, da ga lahko vidijo civilni radarji za urejanje letalskega prometa. PRav tako so stroboskopske luči namenjene samo operacijam v mirodobnem času.
  • Aerodinamična izrastka: Ta izrastka na obeh straneh letala, naj bi pokrivala radarska ojačevalnika za mirodobne operacije. Radarski opozorilnik in oprema za elektronske protiukrepeso nameščeni znotraj trupa, da ne bi povečevali radarske opaznostu letala.
  • Oborožitev: To letalo v oborožitvi nima topa, vse orožje pa je v dveh notranjih prostorih v trupu. Nosi široko paleto bomb in raket, večina je iz vrst t.i. pametnega orožja, torej vodljivega lasersko ali optično.
  • Podvozje: Tricikelsko podvozje se uvlači naprej, kolesi glavne noge pa se pri uvlačenju obrneta za 90°. Za uporabo v sili ima letalo tudi zaviralno kljuko pod zadnji delom trupa.
  • Nadzorni sistem upravljanja: To letalo je naravno nestabilno, zato ima vgrajen četverni sistem za nadzor upravljanja fly-by-wire. Štiri štrleče cevi v nosu oskrbujejo pilota s podatki za letenje, vsaka po minuto zajame piramidasto sekcijo,da ostane radarsko čimmanj opazno.
  • Pilotksa kabina: Kokpit pokriva močno oklepljen pokrov s stekli, ki `uničujejo´radarske žarke. Zasteklene površine omogočaju pilotu pogled naprej in vstran, navzgor in nazaj pa ne. Kokpit je sicer prostoren, čeprav je višina manjhna. Pokrov kabine je zelo težak in ga je v primeru katapultiranja potrebno izstreliti posebej (pred samim katapultiranjem pilota).


Milsim da je ze vse to prevec za cetrtosolca... in bos morala malce izluscit vsebino... drugace pa ima to letalo se HUD, FLIR in DLIR... kar je malce tezavno za otroka... ce te bo pa se to zanimalo pa povej... in ti napisem.

Veliko srece... morm rect da je to ena super naloga... kaj je lahko lepsega od tehnolosko tako dovrsenega letala?:)




Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 15:56:47)

Ce naredita plakat z eno ogromno sliko letala... lahko vem povlečeta črte in opišeta posamezen del ali posebnost, pa imata:)




Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 16:55:48)

Se to: http://24ur.com/novice/svet/sestreljeni-f-117-srbska-tombola.html

Aja... pa to:
Funkcija: lovec/bombnik
Dolžina: 20,3m
Širina: 3,8m
Teža: 23,625kg
Razpon kril: 13,3m
Cena (prb.) $122 milionov
Posadka: pilot sam




Colt -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 19:31:25)

Hehe Freya, navdušen sem. Hja....117ka je kr posebna in malce ''vesoljsko'' deluje. Sicer ima uradni naziv ''lovski bombnik'' in ima precej izkušenj z bojevanjem v Iraku. Sicer pa...na račun svojih nenavadnih ''ostrih'' površin, ima precej sfaljeno aerodinamiko. posledično niti zvoka ne prebije in ni ravno ''bestseller'' med lovci. So ga pa Srbi sestrelili oja....in poleg med ostanke aviona, napisali plakat: ''Izvinite, nismo znali da je nevidljiv'' al nekaj takega [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]

In ne, nisem še letel v njem [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




*miska.mcc* -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 23:24:09)

[img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley31.gif[/img][img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley31.gif[/img][img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley31.gif[/img][img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley31.gif[/img][img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley31.gif[/img]

[img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/darilo.gif[/img] [img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley20.gif[/img] [img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/sloncek.gif[/img] [img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/rozica.gif[/img]
[img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/kuza.gif[/img]

hvalaaaaaaa!!!!!




Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (18.10.2010 9:54:07)

Vidim da ti ni nihce napisal nic o hitrosti... to se bos morala malce pozanimati... malce sem iskala... pa nic nasla, razen tega da ne pride ravno blizu enega macha... kjer se zacnejo prebijati zvocni zidovi...! 1 mach pa je prb. 1062km/h (ni tocno ker je to odvisno od visine, temperature etc.) Tako da, po moje gre tam nekje 800km/h. In ce otrokov to `prevedes´ da je to tako hitro, kot ce bi po avtocesti sel se xkrat hitreje... you know...:)




*miska.mcc* -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (18.10.2010 9:55:49)

super.
osnutek sva naredila. danes še dodela, pol pa vadit govorno vajo. imava pa časa so četrtka po mojem. je zbolel.[img]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/img]




Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (18.10.2010 9:57:59)

Good luck:P




Colt -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (18.10.2010 10:03:59)

Freya tell me...se sicer ukvarjaš z letalstvom ali kaj podobnega? Ker si nenormalno stresla vse tiste tehnične podatke iz rokava...

G




Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (18.10.2010 10:19:02)

IZVIRNO SPOROČILO: Colt

Freya tell me...se sicer ukvarjaš z letalstvom ali kaj podobnega? Ker si nenormalno stresla vse tiste tehnične podatke iz rokava...

G



Ah kje... zgolj zanimanje in zelja:) In knjige:D




Colt -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (18.10.2010 10:49:09)

Nice nice. Pol podobno kot z mano...sam da sem pred skoraj 30imi leti prvič letel z AB-212 pol pa se je začelo konkretneje dogajat...




Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (18.10.2010 13:05:59)

AB212... chopper i asume?;)  na tem podrocju sem bolj svoh... kaj morem, pri meni sedejo letala:) bi pa kljub temu verjetno prva stala v vrsti za moznost poleta:D




Stran: [1]