Freya88 -> RE: Lockheed F-117 Nighthawk (14.10.2010 15:55:56)
|
- Zaviralno padalo: Pristajalne in vzletne hitrosti F-117 so zaradi njegovih slabih aerodinamičnih lastnosti precej velike. Zaviralno padalo je spravljeno v zadnjem delu trupa med repoma in upočasnjuje letalo.
- Kot kril: Za podzvočno letalo ima F-117 nenevadno puščičast kot sprednjega roba krila (67,5°). Takšno konstrukcijo so podredili tehnologiji slabe radarske opaznosti letala. Potencialno radarsko zelo opazen prednji rob kril je puščičasto odmaknjen pod velikim kotom. Tako so se konstruktorji izognili največji nevarnosti, veliki radarski vidnosti sprednjega robu krila, ki se na primer približuje pravemu kotu (glede na trup).
- Pogon: Zaradi manjših stroškov in pomanjkanja časo so za pogon izbrali že preverjeni turboventilatorski motor General Electric F404-FD2 z nizkim razmerjem odtekanja in brez dodatnega zgorevanja, Motorja sta postavljena vzporedno v osrednjem delu trupa.
- Gorivo: Večino goriva ima shranjenega v gorivnih rezervoarjih nad prostoroma za orožje med obema motorjema.
- Cev za prečrpavanje goriva: Za pilotsko kabino je spravljena cev za prečrpavanje - oskrbovanje z gorivom v zraku. Vrati prostora za cev za prečrpavanje imata nazobčane robove za manjšo radarsko opaznost, saj ti zobci razpršijo radarske žarke, ko osvetlijo letalo.
- Ogrodje: Aluminijeve zlitine predstavljajo glavni material, ki so ga uporabljali pri konstruiranju ogrodja letala, okoli motorjev pa so uporabili titan. Osnovna struktura je zapleten skelet, na katerega so pritrjene `obrušene´površine.
- Radarski reflektor: Za neoperativne naloge uporablja letalo velike radarske reflektorje, da ga lahko vidijo civilni radarji za urejanje letalskega prometa. PRav tako so stroboskopske luči namenjene samo operacijam v mirodobnem času.
- Aerodinamična izrastka: Ta izrastka na obeh straneh letala, naj bi pokrivala radarska ojačevalnika za mirodobne operacije. Radarski opozorilnik in oprema za elektronske protiukrepeso nameščeni znotraj trupa, da ne bi povečevali radarske opaznostu letala.
- Oborožitev: To letalo v oborožitvi nima topa, vse orožje pa je v dveh notranjih prostorih v trupu. Nosi široko paleto bomb in raket, večina je iz vrst t.i. pametnega orožja, torej vodljivega lasersko ali optično.
- Podvozje: Tricikelsko podvozje se uvlači naprej, kolesi glavne noge pa se pri uvlačenju obrneta za 90°. Za uporabo v sili ima letalo tudi zaviralno kljuko pod zadnji delom trupa.
- Nadzorni sistem upravljanja: To letalo je naravno nestabilno, zato ima vgrajen četverni sistem za nadzor upravljanja fly-by-wire. Štiri štrleče cevi v nosu oskrbujejo pilota s podatki za letenje, vsaka po minuto zajame piramidasto sekcijo,da ostane radarsko čimmanj opazno.
- Pilotksa kabina: Kokpit pokriva močno oklepljen pokrov s stekli, ki `uničujejo´radarske žarke. Zasteklene površine omogočaju pilotu pogled naprej in vstran, navzgor in nazaj pa ne. Kokpit je sicer prostoren, čeprav je višina manjhna. Pokrov kabine je zelo težak in ga je v primeru katapultiranja potrebno izstreliti posebej (pred samim katapultiranjem pilota).
Milsim da je ze vse to prevec za cetrtosolca... in bos morala malce izluscit vsebino... drugace pa ima to letalo se HUD, FLIR in DLIR... kar je malce tezavno za otroka... ce te bo pa se to zanimalo pa povej... in ti napisem. Veliko srece... morm rect da je to ena super naloga... kaj je lahko lepsega od tehnolosko tako dovrsenega letala?:)
|
|
|
|