Eksterci, matura - da ali ne? (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


Gina -> Eksterci, matura - da ali ne? (30.9.2010 20:40:20)

Zanima me, kaj menite o ekstercih in maturi. So smiselna te vrste preverjanja?

Pri eksternih preverjanjih znanja v 9. razredu (oz. tudi v 6.), ne vidim nobenega smisla sploh. Gre ogroooomno nekega denarja za organizacijo, financiranje vseh sodelujočih, ki so v komisijah, pripravljalnih, popravljalnih oz. šolskih - treba je zagotoviti tudi nekoga, ki je poleg, ko se pišejo, pa ni iz šole. Pa za vse otroke z dsp-ji posebna dva človeka. Skratka, naštela sem samo pol, pa se mi že to zdi tu mač davkoplačevalskega denarja. Plusov ne vidim nekih posebnih, razen da na statističnem nivoju vemo, kje približno so v znanju naši otroci v primerjavi s sosedovimi. Če k temu prištejemo, da eksterci ne štejejo za vpis v srednje šole (kar je tudi prav, če se mene vpraša) in se otroci zanje ne učijo prav nič, še sploh ne vidim smisla ekstercev, razen statističnih cifer. Če bi bili res v recesiji, bi te velike vsote denarja raje porabili za kaj drugega, pomembnega.

Matura. Ne vidim smisla. Razen spet v statistični primerjavi. Ne zdi se mi, da en sam test lahko realno oceni znanje nekoga. Od mature imamo velike stroške in velik stres mnoooožic otrok (in staršev, pa najbrž tudi učiteljev), ki zato niso nič pametnejši, bolj razgledani ali sposobni. Nikdar mi ni bilo jasno, zakaj to sploh obstaja.

Kaj pa vi menite, so eksterci smiselni?
Je matura pametna zadeva? IN seveda zakaj?




Raho -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (30.9.2010 20:48:35)

NPZ je popolna neumnost.

Matura ni realni pokazatelj znanja - zdi se mi neumestno, da je s 5 predmeti v 1 tednu zapečatena otrokova usoda




sazi -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (30.9.2010 21:44:27)

Ker teh testov nihče ne jemmlje resno so res brez veze. Dokler so bili pa z namenom, so bili pa uporabni. In ne vem zakaj naj ta test ne bi bil pokazatelj znanja dijakov in šolarjev? Seveda ne sme biti edino merilo znanja, zato pa se je vedno upoštevalo v kombinaciji z uspehom v šoli.

Po končani osnovni šoli mi nismo imeli nobenega enotnega preverjanja, smo imeli pa za vstop na gimnazijo sprejemce - takorekoč isto, le da se nas je za 300 mest greblo 900 in samo teh 900 opravljalo enake teste. Z eksterci se pa to spravi na enotno raven. Pri maturi je isto. Jaz bi az svojo rekla, da je rezultat ustrezal mojemu dejanskemu znanju in se mi je zdelo prav, da tako tudi lahko predstavlja merilo za selekcijo pri vpisu na faks.

Bolj kot pljuvanju čez te izpite bi se bilo potrebno posvetiti vsebini teh testov - da se res išče znanje in ne nekih na pamet naučenih bedarij. In seveda temu prilagoditi učne načrte - ne učenju za izpite, ampak učenju za znanje, ki se ga potem na testih lahko pokaže.




Anonimen -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (30.9.2010 21:58:44)

Brezvezne piflarije, ki ne prinašajo dejanskega poglobljenega znanja, ampak faktografijo, nepotreben stres in ogromno kampanjskega učenja, poleg tega pa niso ravno fer.
Ampak eksterci in matura sta samo končni rezultat večine učnih načrtov, ki so preobsežni, polni faktografije, o prenašanju znanja z enega na drugo področje ni še nihče slišal, en kup teorije in nobene prakse (le zakaj se v praksi lahko uporabljajo polinomi, integrali, kotne funkcije?)  .. ma rajši ne bom...




Brisani uporabnik -> [Brisano sporočilo] (30.9.2010 22:05:35)

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]




nejcko -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (30.9.2010 22:40:41)

NPZ-ji čista neumnost, zapravljanje denarja, skratka bedarija na kvadrat.

Matura ... kaj pa vem [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Ma, ne, itak da ne ... tudi matura se mi ne zdi nekaj pametnega, če bolje premislim [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden2.gif[/image]




Anonimen -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (1.10.2010 0:14:48)

Meni se pa zdijo eksterci in matura zelo smiselni - ampak samo, če se to potem upošteva pri vpisu naprej.
Ne zdi se mi namreč fer, da hodiš na težko srednjo šolo, kjer te sicer veliko naučijo ampak imaš zelo težko bleščeče ocene, medtem ko si na kakšni drugi šoli precej lažje odličen (s precej manj znanja). Tukaj potem naredi matura oz. eksterci to izravnavo - da greš lahko na željeno šolo naprej tudi, če prej nisi imel tako dobrih ocen ampak imaš dovolj znanja.
Aja, pa veliko boljše se mi zdi če je tako, kot je bilo na naših ekstercih - da si imel majski in junijski rok, lahko si pisal oba, upoštevale so se pa boljše ocene za vpis na srednjo šolo. Da se ti ne podre vse, če imaš pač en slab dan.





mojcaziga -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (1.10.2010 8:28:13)

spadam v prvo generacijo t.i. male mature in nam se je to takrat zdelo kul. A je bilo smiselno Ne!
Matura? Ja, jo popolnoma podpiram. Tako kot je že ena prej napisala, nekako se pokaže znanje, pa čeravno faktografije, znanje, za katerega prej nismo nujno dobivali najbolj fer ocen. Naš razred je imel učiteljico biologije, ki ni poznala ocene višje kot 3, saj ni potrebno razlagat kako dobre rezultate so dosegli tisti, ki so se zanjo določili na maturi. Medtem ko so sosednji razredi imeli vsa leta biologijo zelo dobro ocenjeno pri drugi učiteljici, ampak maturitetni rezultati pa so bili bolj slabi.
Pred maturo so bili zaključni izpiti, kar se je meni zdelo še slabše, saj so te spraševali in ocenjevali  isti učitelji, ki so te učili in niso nujno najbolj fer tudi ocenjevali. Pač si imel take ocene kot pri rednem pouku.
Pozitivna stran mature je tudi, da prisili učitelje obdelat zastavljene cilje do konca ali v čimvečjem obsegu. V 1. in 2. letniku gimnazije smo imeli pri zgodovini učitelja, ki nam ni nikoli predaval po učbeniku. Všeč mu je bila ena tema in tista se je vlekla skozi obe leti. Tisti, ki so si izbrali zgodovino na maturi so trpeli muke, saj so morali sami obdelat vso snov dveh let, ki je ni malo. Tega si zdaj, mislim da, ne privošči več noben učitelj.

Jaz osebno zagovarjam tak konkreten zaključek srednješolskega izobraževanja. Matura se meni, pa nisem bila odličnjakinja, sploh ni zdela noben bav bav.
Finančno? Mislim, da se da drugje prihranit veliko večje denarje kot tu. Lahko bi začeli pri bolonjski reformi, ki pa je za moje pojme velikanska napaka.

lp, mojca




maya2 -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (1.10.2010 9:31:25)

No glede na moje izkušnje lahko rečem tole: zelo malo srednjih šol ima še sprejemne izpite, trenutno se bolj bije oster boj za dijake... in zato večina učencev ob koncu OŠ te izpite ne jemlje resno.
Kar pa se tiče mature oz. poklicne mature, postaja zadeva podobna. Čedalje manj dijakov rabi dober rezultat, ker je vsemanj omejitev. Menim pa, da je dobra ideja... jaz sem imela še zaključne izpite po gimnaziji, nato pa še sprejemne (če si se vpisal na več programov si jih opravljal celo več - so jih pa zaračunali), in z maturo dijaki zdaj opravljajo 'stresne' izpite le enkrat. Definitivno pa je razlika med prvimi generacijami maturantov in danes [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image] in tudi vse te prenove do sedaj so v smeri učenja za ta končni, pomembni izpit (na žalost). Tipe nalog, vse se prilagodi temu. Tako je. Saj se uspešnost šole zdaj meri tudi po uspešnosti dijakov na maturi, glede na to se potem lahko pričakuje vpis, finance, ...... saj razumete kam to potem pelje ne? [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image]




sazi -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (1.10.2010 12:55:25)

(le zakaj se v praksi lahko uporabljajo polinomi, integrali, kotne funkcije?)  .. ma rajši ne bom...


jih potrebuješ v vseh tehničnih poklicih - tako da osnove le teh je že prav, da jih učijo




Anonimen -> RE: Eksterci, matura - da ali ne? (1.10.2010 13:05:18)

IZVIRNO SPOROČILO: sazi

(le zakaj se v praksi lahko uporabljajo polinomi, integrali, kotne funkcije?)  .. ma rajši ne bom...


jih potrebuješ v vseh tehničnih poklicih - tako da osnove le teh je že prav, da jih učijo


Ja, se strinjam s tem, da se jih uči. Ampak ne zgolj kot pomnenje, temveč kot prenos v prakso. Da lahko to uporabiš pri vsaki zidavi hiše naprimer. Veliko lažje je razumeti stvari, če ti jih nekdo ponazori. zato imam jaz dobro znaje fizike, ker profesor ni govoril zgolj o teoriji, temveč je teorijo pokazal tudi na primerih. Učili smo se o magnetni tuljavi, to imaš v vsaki indukcijski plošči, zato lahko kuhaš hrano. Pa kako energija spreminja svojo obliko, ko kuhaš, enako je pri vremenu. Fizikalni pojavi okoli nas. In so kar naenkrat fizikalni zakoni dobili svoj smisel.
Pri matematiki pa je profesorica na naše vprašanje, kako polinome uporabiti v praksi odgovorila, da nam tega ni treba veset_. Da si moramo stvari zgolj zapomnit. In danes nimam tega znanja za kaj uporabit.




Stran: [1]