Gina
|
IZVIRNO SPOROČILO: frutka RR Po vsem tem kar berem vidim, da naš mali obvlada kar nekaj stvari. Na žalost je pa njegovo govorno izražanje slabše razumljivo, ker ima določene težave z izgovorjavo glasov. Kaj naredijo s takimi Gina? Sori, nisem videla vprašanja prej. V 1. razredu je vedno kakšen otrok (ali dva, ali trije), ki imajo podobne težave z govorom. Najboljše ga je prijavit k logopedu, kjer se navadno zadevo posledično zelo izboljšajo, če ne hitro, pa malo počasneje, ampak se. Če v tej starosti zadeve stojijo zelo slabo (npr. da ne more izgovarjat nekaj glasov), plus da še okrog obrača besede (telenofiranje-telefoniranje...) plus če ne izgovarja vseh glasov v besedi, ker jih ne zazna (tisniti namesto stisniti...), plus da ostale glasove, ki jih sicer zna, ne izgovarja razločno - zadeve ne minejo same od sebe, niso samo razvojne- je nujno potrebna pomoč logopeda, predvsem pa redno vadenje doma. Skoraj zmeraj se da pomagat. Če zadeve niso tako zelo hude, pa je vseeno smiselno obiskat logopeda, ker je ta hip v ravno pravih letih za to, da se te reči oblikuje, saj problem ne rata v prvem, ampak v drugem razredu, torej ima ravno zdajh celo leto časa, da se te reči popravi, ne da bi se to poznalo pri šolskem uspehu kaj preveč. Otrok, ki besed, glasov ne sliši, jih enostavno ne more zapisat. Tudi s samo glasovno analizo ima težave in posledično ne ve, katere črke naj bi zapisal. Enaka težava je pri branju. Če ne zmore izgovorit, je tudi prebrat ne bo mogel. Če ima recimo problem, da izgovarja nek drug glas namesto ustreznega, recimo j namesto r, pride do težave, ker potem obstaja moznost, da ta dva glasova pri zapisu striktno zamenjuje, tudi pri besedah, ki nimajo r-ja, ampak samo j - ne ve kateri je kateri. Takih različnih možnosti zaradi različne glasovne specifike je malo morje. Obstajajo govorne težave s samim razumevanjem besed posledično zaradi tega. Pa nekateri otroci obrnejo strukturo stavka, čeprav ne prihajajo iz drugega govornega okolja, da bi imeli tak osnovni vzorec. Težave imajo tudi z izražanjem, ali pa z neko enostavno obnovo neke zgodbice, ker se težje izražajo iz tega ali onega vzroka, kaj šele kasneje to reč tudi zapisati. Če se temu pridružijo graofmotorične težave, otrok zraven še sploh ne mara pisat, ker se sreča z dvojnim ali trojnim problemom naenkrat. V glavnem ogromno različnih variant je, ne da se vseh napisat na kratko. Skratka, svetujem logopeda v vsakem primeru, ker se resnično splača.
|