tinatona -> RE: s.p.pomoč,oskrba in nega na domu (20.1.2010 8:32:23)
|
IZVIRNO SPOROČILO: zmajaz To je verjetno pisala za primer, če bi želela ustanoviti Zavod za nego in varstvo na domu, kjer bi ti delno sofinancirala država - kot je predlagala Mateyka. Za navaden s.p. ti tega ni treba. Nope. Tud za čisto navaden s.p. moraš imet zaposlenega socialnega delavca, če hočeš pridobit dovoljenje za delo nege in pomoči na domu (izda ga Ministrstvo za delo, družino in soc. zadeve). Brez tega, pa dela ne smeš opravljat in kazni če te dobijo so precej visoke. Evo tole so meni z minisitrstva poslali: Pomoč na domu je socialno varstvena storitev, ki se izvaja na domu uporabnika. Najpomembnejši zakonski in podzakonski akti, ki urejajo to področje so: Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 -uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – pop., 41/07 – pop. in 114/06 – ZUTPG), Pravilnik o metodologiji za oblikovanje cen socialno varstvenih storitev (Uradni list RS, št. 87/06, 127/06, 8/07, 51/08 in 5/9), Pravilnik o standardih in normativih socialno varstvenih storitev (Ur. l. RS, št. 52/95, 2/98, 19/99, 28/99, 127/03, 125/04, 60/05, 120/05, 2/06, 140/06 in 120/07), ter Uredba o merilih za določanje oprostitev pri plačilih socialno varstvenih storitev (Ur.l. RS, št. 110/04; uradno prečiščeno besedilo). Navedeni akti so na voljo tudi na spletnih straneh ministrstva. Pomoč družini na domu obsega socialno oskrbo na domu, ki je namenjena upravičencem, ki imajo zagotovljene bivalne in druge pogoje za življenje v svojem bivalnem okolju, vendar se zaradi starosti ali hude invalidnosti ne morejo oskrbovati in negovati sami, niti tega ne zmorejo njihovi svojci. Storitev se prilagodi potrebam posameznega upravičenca in lahko obsega gospodinjsko pomoč, pomoč pri vzdrževanju osebne higiene in pomoč pri ohranjanju socialnih stikov. Gre torej za različne oblike pomoči, s katerimi se upravičencem vsaj za določen čas nadomesti potrebo po institucionalnem varstvu v zavodu. Storitev je sestavljena iz dveh delov in sicer: prvi del predstavlja ugotavljanje upravičenosti do storitve, pripravo in sklenitev dogovora o obsegu, trajanju in načinu opravljanja storitve, organiziranje ključnih članov okolja ter izvedbo uvodnih srečanj med izvajalcem in upravičencem ali družino (vodenje in koordiniranje). drugi del storitve zajema neposredno izvajanje storitve na domu upravičenca po dogovorjenih vsebinah in v dogovorjenem obsegu (neposredna socialna oskrba). Pomoč družini na domu izvajajo v okviru mreže javne službe javni socialno varstveni zavodi ter druge pravne in fizične osebe, ki pridobijo koncesijo na javnem razpisu. Koncesijo za storitev pomoč družini na domu podeljujejo občine, ki so tudi zadolžene za organizacijo, razvoj in financiranje te storitve. Vsekakor vam svetujemo, da se glede izvajanja storitve pomoč družini na domu v sklopu javne službe predhodno pozanimate na občini ali na Centru za socialno delo, kjer boste lahko ugotovili potrebe in možnosti za opravljanje te dejavnosti, predvsem pa možnosti za pridobitev koncesije, za kar je pristojna občina. V primeru, da pridobite koncesijo občine, bo del celotnih stroškov storitve (najmanj 50%) financirala občina, del pa uporabniki. Razpis za podelitev koncesije za opravljanje storitve pomoč družini na domu objavi občina, pri čemer mora upoštevati Pravilnik o koncesijah na področju socialnega varstva (Ur. l. RS, št. 62/04). V navedenem pravilniku je med drugim določeno, da mora koncesionar izpolnjevati naslednje pogoje: - da je pravna ali fizična oseba, registrirana za opravljanje dejavnosti v RS; - da izpolnjuje pogoje po ZSV za opravljanje dejavnosti, za katero se razpisuje koncesija; - da zagotavlja zaposlitev zadostnega števila strokovnih delavcev ter zagotavlja ustrezno vodenje; - da ima izdelan podroben program dela in - da zagotavlja kakovostno izvajanje storitve. V primeru, da za izvajanje storitve pomoč na domu ne bo možno pridobiti koncesije, pa lahko to storitev opravljate tudi izven mreže javne službe in sicer na podlagi dovoljenja za delo, ki ga izda MDDSZ. V tem primeru, bi morali celotne stroške kriti neposredni uporabniki kot samoplačniki. Pogoje za pridobitev dovoljenja za delo podrobneje opredeljuje Pravilnik o opravljanju socialno varstvenih storitev na podlagi dovoljenja za delo in vpisa v register (Ur. l. RS, št. 3/2006). V navedenem Pravilniku so v 4. členu navedeni pogoji, ki so potrebni za pridobitev dovoljenja za delo. Med drugim je potrebno predložiti izjave o poznavanju standardov in normativov storitve, vzorec dogovora, mnenje Socialne zbornice itd. Posebna strokovna komisija po pridobitvi popolne vloge izda dovoljenje za delo. Na podlagi pridobljenega dovoljenja za delo se vloži na občino predlog za izdajo soglasja k ceni storitve. Na podlagi občinskega soglasja k ceni storitve in dovoljenja za delo vas MDDSZ vpiše v register, kar je pogoj za začetek opravljanja dejavnosti izven mreže javne službe. Določila v zvezi s potrebno strokovno izobrazbo za opravljanje te dejavnosti so navedena v 69. in 70. členu Zakona o socialnem varstvu ter 6. členu Pravilnika o standardnih in normativih socialno varstvenih storitev. Iz navedenih členov je razvidno, da je za vodenje, koordinacijo in podobne aktivnosti za izvajanje storitve pomoč na domu potrebna najmanj višješolska izobrazba, za neposredno izvajanje storitve pomoč na domu srednja poklicna ali srednja strokovna šola, ki izobražuje za socialno oskrbo ali nego. Pravilnik o standardih dopušča za neposredno izvajanje pomoči na domu tudi osnovnošolsko izobrazbo pod vodstvom strokovnega delavca, s tem da je v takem primeru potrebno dodatno usposabljanje. V upanju, da smo vam uspeli predstaviti okvirne pogoje za izvajanje socialno varstvene storitve pomoč na domu, vas lepo pozdravljamo! LP
|
|
|
|