nejcko -> RE: Zakaj je naše šolstvo tako zanič? (8.1.2010 2:15:33)
|
Oh, Milena, kakšna užaljenost [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Jaz sem rojena Ljubljančanka, pa me nikoli nobeno udrihanje čez Ljubljančane (pa ni to redek pojav) ne gane, se ne čutim osebno prizadete, pa naj nas imenujejo žabarji, kvakarji, važiči, prepotentni vikendaši ... pa me to res ne moti, ker tega ne projeciram nase osebno. Ker jaz sem v prvi vrsti jaz, šele nato sem Ljubljančanka, razumeš point[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image] Prvič - najprej je treba razčistiti pojme "vaška šola" in "vas". Oprosti, ampak zame vas nikakor ni kraj s 3000 prebivalci. To je zame kraj, ajdi večja vas, recimo. In v takem kraju jaz govorim o krajevni šoli, nikakor ne o vaški. Ker imeti 18 učencev v razredu ... hej, to je pogosto št. učencev tudi danes na marsikateri ljubljanski šoli. In če slučajno nisi zasledila, sem nekje omenila matično šolo - torej bi lahko sklepala, da sem učila na pravi vaški šoli (podružnici), kjer št. mojih učencev v razredu ni presegalo št. 8 (osem!!!) iz desetih tini mini vasic. In lahko bi zasledila, da sem napisala, da je slika na matični šoli (jaz ji rečem krajevna šola - po tvoje pa vaška - ) precej drugačna. Ne sicer super in z ljubljano primerljivo (tudi tam so bili tv-ji hudo zaželena roba, več kot 3 jih sigurno ni bilo), pa vendar dobro. Torej ja, učila sem v rovtah. In sploh ne tako daleč od Ljubljane. In ja, tudi sama sem tam doživela rahel kulturni šok ... Vidiš, tako ti "zaplankana kmetica", kot se SAMA nazivaš, kot jaz kot "metropolitanka", kot me TI nazivaš, imava nekaj skupnega - obe si nisva znali predstavljati, da v naši preljubi Slo obstajajo tudi taki, skoraj od sveta odrezani kraji. Jaz sem jih doživela na lastni koži, ti jih mogoče še tudi boš. In nikakor nisem žalila nikogar, ampak sem hotela samo pokazati, na kakšen način lahko pride do odstopanj v znanju učencev iz nekega urbanega okolja in učenci iz resnično odmaknjenih vasic. Pa še slednje ni nujno vzrok. Važno je predvsem socialno ozadje, ki na vasi ni nujno vedno slabo. Tu, kjer sem jaz učila, je bilo specifično okolje, na kar so me opozorili tudi kolegi-domačini. Kaj je bil točni namen tega članka in raziskave nasploh, nimam pojma, ampak morda je bil namen ravno to, da so določene šole v določenih okoljih odrinjene na rob s strani samega ministrstva. Ker, če slučajno ne veš, zadnja leta je bila velika težnja šolskih oblasti, da se vaške/podružnične šole ukinijo. In kaj bi bil najbolj priročen izgovor za njihovo zaprtje? Ravno to, da s teh šol prihajajo učenci s slabšim znanjem.
|
|
|
|