nejcko -> RE: Kaj imate toliko proti verouku v šolah? (10.12.2009 11:27:21)
|
IZVIRNO SPOROČILO: LoCa pardon mateyka, mislila sem nejcko, sem zdaj opazila, da je ona napisala tisti mejl (nad tvojim). (tolko o napičenosti ;)). božič pa nikoli ni bil in nikoli ne bo družinski praznik sam po sebi, to je spet ena marketinška floskula Da je božič dandanes dobra marketinška poteza, se popolnoma strinjam. Kar se pa praznovanj tiče, je pa tako: ljudje so od nekdaj slavili, praznovali, častili, vodili določene obrede v čast Naravi oz. bogovom. Gre za nek posebeno strahospoštovanje do nečesa, kar nam je nedoumljivo. In to je v prvi vrsti narava kot taka, Narava kot vse kar je, Narava kot nekaj božanskega. Ljudje so že dolgo dolgo nazaj spoznali cikličnost časa, ciklične spremembe v naravi itd., vedeli so, kaj jim te spremembe prinašajo in kaj jim lahko prinesejo; zahvaljevali so se za "dober" cikel in prosili za ponovo "dober"cikel. V naravnih pojavih, menjavi letnih časov, astrologiji itd. so videli simboliko lastnega življenja (zima kot čas, ko je družina/rod/pleme skupaj, zimski ekvinokcij kot ponovni začetek cikla, pomlad, kot rojstvo, prebujanje itd.). Večina praznikov, ki jih praznuje današnji krščanski svet (in iz njega izhajajoči islam, pa tudi predhodni judaizem), je skoraj v celoti ali pa vsaj delno prevzeta iz poganskega sveta in vsa ta obredna praznovanja imajo že večtisočletno tradicijo, tradicijo predmonoteističnega oz. poganskega verovanja. Ker če so hotele monoteistične religije prevladati, so se morale na nek način tudi prikupiti ljudem, to pa so najlažje storile tako, da so ohranile določene običaje, ki so (bili) trdno zasidrani ne samo v človekovi zavesti, ampak tudi v fizični naravi vsega živega. Samo poglej J Ameriko, zlasti Mehiko, pa npr. Peru; poglej malo, kako Indijanci, ki so danes večinoma kristjani, praznujejo, kako Cerkev kot inštitucija v bistvu dopušča ta praznovanja; v svojih sakralnih objektih, torej cerkvah lahko tam najdemo indijanski tip oltarjev, dan vseh svetih se praznuje po indijanski tradiciji itd. Od tod moja trditev, da praznovanja in cerkvena inštitucija nimata nič skupnega, da Cerkev in božič nimata dosti skupnega; ker gre v bistvu za povsem osebno doživetje nečesa, kar je tako mogočno nad nami, pa naj to imenujemo Bog, Eno, Narava, Alah ...
|
|
|
|