Mednarodni simpozij o verskem pouku v slovenskih šolah (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


HuAnita -> Mednarodni simpozij o verskem pouku v slovenskih šolah (8.12.2009 13:44:14)

poročilo z mednarodnega simpozija o verskem pouku v slovenskih šolah


Na mednarodnem simpoziju z naslovom Verski pouk v slovenskih šolah so se 26. in 27. novembra 2009 v Zavodu sv. Stanislava v Šentvidu nad Ljubljano zbrali učitelji predmeta Vera in kultura s slovenskih katoliških gimnazij in kolegi iz tujine (iz Avstrije, Hrvaške, Irske, Italije, Nizozemske in Poljske) ter strokovnjaki za vprašanje verskega pouka.

Soočili so se s stanjem verskega pouka v Sloveniji in ga postavili v okvir evropskega šolskega prostora. Ugotovili so, da ima verski pouk v ostalih evropskih državah mesto ne le v zasebnem, ampak tudi v javnem šolstvu. Sam način podajanja vsebin je odvisen od kulturnega sobesedila posamezne države. Za slovenski prostor so oblikovali naslednje predloge:

1. Razprava o verskem pouku naj poteka predvsem na strokovni in ne na politični ravni. Pri tem naj se upošteva pozitivna vloga religije pri oblikovanju posameznika in družbe. To pozitivno vlogo poudarjajo tudi zadnje izjave evropskih institucij.
»Vlade bi morale upoštevati poseben pomen verskih skupnosti v prizadevanju za mir, sodelovanje, strpnost, solidarnost, medkulturni dialog in razširjanje evropskih vrednot.« (Svet Evrope, Država, vera, sekularnost in človekove pravice (2007), 11)
2. Dosledno je treba razlikovati med verskim poukom kot šolskim predmetom, ki obravnava pojav religije in njen pomen za oblikovanje osebne in družbene identitete, in veroukom (oz. katehezo), ki je namenjen uvajanju posameznika v notranje sprejemanje vere in vključevanju v versko skupnost. Verouk ostaja v domeni verskih skupnosti. Katoliška Cerkev bo verouk izvajala v okviru župnij tudi po ureditvi verskega pouka v šoli.
3. Pri starših je potrebno bolj spodbujati zavest, da njihova pravica do verske izobrazbe otrok izhaja iz temeljnih človekovih pravic. Ta pravica se udejanja tudi v javnem šolskem prostoru.
4. Zadnje raziskave kažejo, da je v Sloveniji znanje o religiji zelo šibko, ljudje pa ne vidijo povezave med vernostjo in socialnimi vprašanji. Zaradi tega so mladi bolj izpostavljeni nekritičnim predsodkom in nestrpnosti do različnih religij. Mednarodne raziskave kažejo, da je »večina tistih študentov, ki so imeli v šoli pouk o verstvih, bolj odprta za pogovore o religijah in svetovnih nazorih z učenci iz drugih okolij, kot tisti študentje, ki v šoli niso imeli pouka o verstvih.« (Raziskava o pogledu mladih na vero, versko raznolikost in možnost za medverski dialog (2006–2009, http://www.redco.uni-hamburg.de)
5. Predlagamo, da se v vsebine ostalih šolskih predmetov sistematično vključijo tudi spoznavanje religij in njihovega pomena za oblikovanje osebne identitete posameznika in temeljnih etičnih vrednot v družbi. »Politične institucije so dolžne spodbujati poznavanje in razumevanje glavnih religij in drugih neverskih prepričanj ter njihovo vlogo v družbi.« (Evropski center za raziskovanje medkulturnega dialoga, človekovih pravic in demokratičnega državljanstva)
6. Predlagamo, da se oblikuje nacionalni vzgojni program. V postopek oblikovanja naj bodo po vzoru tujih držav vključene tudi verske skupnosti.
7. Vernost med mladimi ne upada, toda tradicionalne oblike verskega življenja ne odgovarjajo na njihova verska iskanja. Potrebno je opraviti dodatne raziskave na tem področju in poiskati nove načine, s katerimi bi spodbudili povezovanje med verskimi vsebinami in potrebami današnjega mladostnika.
8. Spodbujati je potrebno medpredmetno povezovanje verskega pouka z ostalimi šolskimi predmeti.
9. Udeleženci simpozija menijo, da bi slovenske šolske oblasti morale sestaviti pluralno skupino pedagoških in drugih strokovnjakov z nalogo, da brez ideoloških predsodkov ocenijo položaj pouka religij v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu in za nastajajočo belo knjigo pripravijo izhodišča za novo ureditev na tem področju. Tako država kot verske skupnosti in Cerkve so zavezani k trajnemu in odprtemu dialogu, to je edino možno evropsko sobesedilo za soočenje z vprašanji religij, ki so pomemben del javne razprave v svetu in pri nas.




liliana -> RE: Mednarodni simpozij o verskem pouku v slovenskih šolah (8.12.2009 14:18:37)

No, tu moramo najprej povedati, da ima Slovenija, podobno kot Francija, že z ustavo ločeno cerkev in državo....tako, da se z zgoraj navedenimi državami Avstrijo, Hrvaško, Irsko, Italijo, Nizozemsko in Poljsko sploh ne moremo primerjati, razen če bi spremenili ustavo.....no, Nizozemska izstopa, se mi zdi, da tudi oni nimajo konfesionalnega pouka o religijah v javnem šolstvu......

Če se pa ne motim, pa že obstaja v osnovnih šolah izbirni predmet verstva in etika vendar pa ta naj ne bi posegel v pravice verskih skupnosti......s svojo vsebino pa naj bi pomagal učencem pri premišljenem odnosu do verskih vprašanj.....

Obstajajo pa tudi katoliške šole kjer se verouk na šolah lahko izvaja, vendar zunaj časa rednega pouka......

Zato ne razumem, kaj bi s tem simpozijem spet radi......




Ulaa -> RE: Mednarodni simpozij o verskem pouku v slovenskih šolah (8.12.2009 14:41:08)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana

Zato ne razumem, kaj bi s tem simpozijem spet radi......



Skozi stranjska vrata pripeljali verouk v sole.

Kar se mene tice naj ostane tam kot je!




Gina -> RE: Mednarodni simpozij o verskem pouku v slovenskih šolah (8.12.2009 16:38:01)

Jaz se strinjam s tisto točko, ki pravi, da je treba otrokom dati osnovno znanje o tem, kaj neka religija uči, vsaj o najbolj razširjenih verstvih, ter da naj se to vključi v obstoječ osnovnošolski program  - vse skupaj ne more vzeti več kot par ur - vendar se mi to zdi osnovna izobrazba, splošna razgledanost. Če bi se držali tega, pa ne bi vpeljevali neke vere v šolo, bi bilo edino logično in ok. Meni je bilo ful bad, ko nisem imela še po moje pri skoraj 20. letih neke jasne slike, kaj sploh islam uči, kaj krščanstvo v resnici uči in od kod izvira, razliko med judi in kristjani, staro in novo zavezo, o hinduizmu sem imela popolnoma napačno predstavo - samo da zagovarjajo reinkarnacijo sem vedela, pa da imajo drugčane svetovne nazore, o budizmu sem vedela samo da je nekoč bil en buda in kako je kao izgledal, pa jogo sem povezovala z vzhodnjaškimi verstvi.... nikakršno znanje. V bistvu bi ti šola morala dat osnove teh vedenj.

Dokler nas je pa strah, da nas bo kdo posilil z eno samo vero, pa se rajši izogibamo osnovnemu znanju o njih sploh. Pa sami se moramo na koncu izobrazit.

Da ne bo pomote, sem proti verouku v šolah. To nima veze z Verstvi in etiko al kako se že izbirni predmet imenuje, še manj s par urami na leto pri ostalih predmetih.

Na vprašanje zakaj simpozij pa imam odgovor: Pripravlja se nova bela knjiga. 9-letka se spreminja kar precej zelo, tudi zkaoni vezani na to se bodo spremenili, vendar menim,d a bo šlo tokrat na bolje, ker če sedaj ne bo šlo, ko imamo res fajn in pametnega ministra, potem lahko sama nad šolstvom samo še popolnoma obupam. Pa ne verjamem, da bi on dopuščal najmanjšo možnost, da bi verouk prišel v šole. Resnično ne. Pritiski pa so in bodo, to je pa nedvomno del lajfa.




Stran: [1]