Dashenka
|
IZVIRNO SPOROČILO: bumerang Osebno še nisem zasledila, da bi jemali v šolo naslednji letnik, zakon tega ne predvideva. Sem bila pravzaprav prepričana, da to ni dovoljeno pa je zgleda tako, da kar ni izrecno prepovedano je dovoljeno. Point prvega razreda ni toliko v intelektualnem razvoju ampak bolj v govornem sporočanju in socializaciji. Že nekaj let se vpisujejo otroci, ki poznajo črke in že črkujejo, veliko jih tudi tekoče bere, števila poznajo skoraj vsi. Redki so tisti otroci, ki ne poznajo nobene črke. Tako na oko bi najmanj tretjina razreda absolvirala predpisano snov, kar se obsega tiče, v par tednih. Marsikdo pa že vse zna. Ne zna pa počakat v vrsti, ne zna drugemu pustiti besede, ne zna se prilagoditi drugim, ki želijo nekaj početi drugače,... in predvsem tega ne razume. Socialna zrelost pač ni izenačena z intelektualno. Intelektualno se težave lahko pokažejo kasneje, tam nekje v šestem razredu, ko začnejo prihajati bolj abstraktni predmeti, otrok pa še ni prestopil v abstraktno fazo. In to se takim otrokom, ki so šli v šolo letno dni prej, praviloma dogaja. Abstraktna faza je namreč pogojena s fizično zrelostjo telesa in vanjo prestopiš iz danes na jutri. Če si ti še v včeraj, je to velika ovira, ker prideš na danes takrat ko so tvoji sošolci že na jutri. Osebno otroka ne bi nikoli vpisala leto dni prej. Prednosti ne vidim prav nobene, slabosti pa cel kup. To, da otrok gladko bere in piše črke, računa, tudi s prehodom, danes ni nobena redkost. Kdo bi si mislil, da se bom kdaj z bumerang se strinjala in celo se kaj vprasala. OK, kaj pa v primeru, da imas to smolo, da fases uciteljico, ki fura filozofijo, da je treba uboge 6 letnike, ki morajo revcki po hudi krivici, ki se jim je zgodila - oropani brezskrbnega otrostva, leto prej v ta pravo solo. Prijateljica ima prav svezo - letosnjo izkusnjo v eni od LJ sol (hja mogoce prav Gina uci na njej). Vsi ucenci so morali vlect ravne crte podolgem in pocez pol leta, poleg tega so se nekaj malega barvali in to je bilo to. In to kljub temu, da jo starsi fantka hodijo rotit, da naj njihovega sina ustrezno obremeni, ker se mu je po pol leta sola do konca zagravzala, ker zna ze brat (doma samostojno bere slikanice), pisat (z zimskih pocitnic babici napise kratko pismo - ne razglednice), da o racunanju ne govorimo. Otrok se je po pol leta dobesedno uprl, da tja ne gre vec. Sole se je full veselil, po pol leta pa je ugotovil, da je bil vrtec bolj zabaven, ker so tam LAHKO pisali. In po **** sestankih s starsi ta konkretna ucitejlica konco zacne fantku dajat dodatne naloge - in glej ga zlomka, situacija se seveda takoj izboljsa, ampak pazi, na koncu mu za spricevalo (po novem seveda opisno, da bo bolj prilagojeno posamezniku in manj formalno in brezosebno) napise, da je otrok osvojil vse blablabla in da je pripravljen, da se naslednje leto zacne spoznavat s crkami in stevilkami? Glede socialne zrelosti se strinjam, ta bo pri odlocitvi igrala prakticno edino vlogo. Pa sploh ne prilagodlljivost, obzirnost do ostalih, neucakanost, skratka biti team player - vse to ima poslihtano 100%. Kar ji zna manjkat je "debela koza" v konfliktnih situacijah s sovrstniki. Male otroska zlobe se ne zna prav dobro "shendlat" - ker ji enostavno manjka tovrstnih izkusenj.
|