Tanja55 -> RE: privat varstvo s tujim jezikom - NI OGLAS, rabim mnjenje (9.6.2009 12:02:46)
|
Ce je to enkrat na teden se meni to ne zdi varstvo ampak instrukcije. Ob tem imam pomislek v toliko, da majhen otrok, 3-4 leta tezko drzi kaksno koli koncentracijo za tuj jezik. Seveda bi slo za igro, ampak zavedat se je potem treba, da tak otrok ne bo znal jezika ampak se gradi na jeziku za prihodnost (da mu bo kasneje lazje in da bo imel stvari ze v usesu). Nujno je potrebno tudi to, da se z otrokom govori samo en tuj jezik,ker ce ne bo cist zmeden. Ce je pa otrok v varstvu vsak dan, potem se mi pa to zdi ok ideja, ker tako ima neko rutino in ve, da ko pride v varstvo se tam govori drugace. In na tem je tudi potem treba vztrajat. Velja pa enako, da otrok v teh starostnih skupinah bo pridobil veliko za znanje in uporabo jezika v prihodnosti, rezulatati pa ne bodo vidni takoj. Govoril bo osamljene besede ne bo pa ravno tvoril stavkov. Za kaj takega bi moral bit v dvojezicnem vrtcu kar nekaj let in se doma bi moral poslusat tuj jezik. Sicer bo pa to, kar se je naucil v nekaj letih hitrega razvoja tudi hitro pozabil. Govorim za besedisce, ne za odnos do jezika, naglasa, melodike itd. Nekaj drugega je, ce je otrok iz doma, kjer sta starsa dvojezicna---potem je to krasna izbira za starsa, saj otrok v takem varstvu tudi govori dva jezika. Drugo je, ce otrok to izkusi samo kot kratkorocno spremembno, na katero se lahko relativno hitro navadi, vendar sem skepticna do tega: iz preprostega razloga, da otroci so razlicni, enim to pase, drugim ne, eni so takoj dojemljivi eni ne, nekaterim ustreza en nacin podajanja, drugim drug...ogromno je prilagajanja s strani vzgojiteljice potem, ce se ze lotis taksnega nacina. Gotovo pa samo pesmice, pravljice in podobno ne bodo dovolj. Poucevanje v tako zgodnjih letih zahteva ogromno dodatnega izobrazevanja--razumevanja psiholoskega razvoja otroka, njegovega dojemanja tujejezicnosti/tuje kulture in pa kako te informacije sprejemajo mozgani. Govorim o tem, da bi ucitelj to moral vedet, ne otrok, da ne bo pomote...otrok dela stvari nezavedno, samo ucitelj bi moral vedet kaksne bodo "posledice" njegovega poucevanja (torej, da ve kaj lahko pricakuje od otrok in kaj ne, cesa so sposobni v doloceni starostni skupini). Verjemi, to se slisi lazje kot v praksi je. Pa brez zamere, to je samo moje mnenje...veliko uspeha zelim.
|
|
|
|