nejcko -> RE: SLO srednješolstvo...katastrofa. (9.5.2009 22:07:13)
|
Se že dva dni spravljam pisati odgovor, ker je toliko za napisati na to temo[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image] Naj se najprej navežem na Mič. Ja, tudi mi smo med poukom klepeteli in kartali (pismu, pri enem učitelju smo ga celo pili[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zardeva.gif[/image]), ampak smo to vedno počeli na skrivaj, prvič, ker nismo hoteli biti zaloteni, drugič, ker nismo hoteli motiti drugih. Zelo dobro smo se namreč zavedali vseh posledic, ki nas lahko doletijo. Danes pa se mladini očitno je.be tako za prvi kot za drugi razlog, ker se prekleto dobro zavedajo, da posledic praktično ni. In to je ena glavnih razlik med nekoč in danes; učenci imajo samo pravice, dolžnosti oz. posledic za napačna ravnaja pa ne. Ni opominov, ni ukorov, ni izključitev. Za to je kriv sistem in samo sistem in splošna naravnanost sloveske družbe: hočem, daj mi, pravico imam, pripada mi, kaj mi pa moreš. Res je veliko odvisno od učiteljev. Tako kot v vseh poklicih so tudi tu dobri in slabi, ampak to še ne pomeni, da se slabe lahko popolnoma degradira kot ljudi. In to, da se enega (neavtoritativnega) učitelja pošlje v p.m., se ga zmerja, se mu odgovarja, je zame samo izraz popolne nekulture današnje mladine. Tudi mi smo imeli kar nekaj učiteljev, pri katerih smo si lahko dovolili več, kot pri ostalih, ampak nikoli, res nikoli nismo (si nismo niti upali tudi zaradi prej omenjenih posledic) nobenega nikamor poslali, nobenega nismo zmerjali, se mu režali v obraz ali ga kakorkoli drugače degradirali kot človeka. Naj je bil učitelj še tako "slab", smo do njega gojili dolžno spoštovanje kot do starejše osebe, kot do avtoritete, ki jo je kljub vsem predstavljal. Gre namreč samo za izraz bontona, vljudnosti, medčloveškega spoštovanja, priznavanje pravil in avtoritete inštituciji - tega danes ni več! In kako naj bo, če pa otroci skoraj vsakodnevno poslušajo svoje starše, kako so vzgojiteljice nesposobne in neprimerno skrbijo za njihove srčEke, kako so vse porodajalke lene in goljufive, kako država samo krade ... kako je ves svet bolan in krivičen do njih, jim hoče samo slabo, kako so vsi ljudje nesposobni, leni, etc. V osnovni šoli se otrokom itak godijo nepopravljive krivice od prvega do zadnjega dne ... Jah, res ni čudno, da ko končno lahko primejo malo vajeti v svoje roke, si dajo duška ne samo zase, ampak očitno še za svoje starše[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Slo. šolstvo je kot sistem šlo totalno v tilt. Ravnatelji sploh niso več ravnatelji (ne vsi, da ne bo pomote), ampak so managerji, ki se trudijo samo za lastno rit, zakoni, ki jih ta ali ona vlada sprejme, pa so iz leta v leto bolj bolani. Glavarina je že eden od takih ukrepov, ki je slo srednješolstvo prignal do te mere, kjer je danes. Že tako ali tako zaradi družbene naravnanosti ni skoraj nobenega zanimanja več za določene poklice, potem pa še financiranje po glavah ... jah, ni čudno, da se vsak ravnatelj bori za slehernega dijaka, pa čeprav bi se ta posral pred katedrom. Gre samo še za številke. Da obstanejo programi, da imajo učitelji službo in konec koncev da mladina ne postopa po cesti. In da se lahko Slovenija kot država hvali, kako izobražen folk ima[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image] In tako država pritiska na ravnatelje, le-ti na učitelje, starši na učitelje in ravnatelje, učitelji na učence (kolikor in kjer je to sploh še mgoče), ... mulariji se pa gladko je.be za vse, ker točno vejo, da bodo šolo (zaradi sistema) naredili, pa če serjejo pred katedrom ali pa pridejo 1x na mesec v šolo samo kakšnega prižgat. No, ampak na srečo ni povsod tako. Nekateri ravnatelji so kljub vsemu še vedno z glavo na pravem mestu, kar se odraža tako pri učiteljih kot tudi pri učencih in pri celotnem šolskem vzdušju.
|
|
|
|