Gina -> RE: Noče v šolo (30.9.2008 17:30:31)
|
IZVIRNO SPOROČILO: 2 Sraki Se strinjam z Jančiko, otroku je včasih bolje dati malo več časa za igranje in ne prehitevati z vstopom v šolo. Pri nas v Slo otroci gredo v prvi razred šele ko dopolnijo 6 let. Poleg tega pa je sam napredek v znanju precej bolj počasen. To ni ravno res. V slo so otroci stari 5 let in 8 mesecev in gor, ko gredo v šolo. Se pa absolutno strinjam - otroku je treba dati čas, ker v bistvu razlike med znanjem enega 18 letnika tukaj ali pri katerih drugih evropskih narodih ni. Tole kar pišeš, nuala, o šolstvu pri vas, je rezultat kapitalistične miselnosti - čim več vliti otrokom v glavo čim prej. Že v prvem razredu se začne tekmovanje, kdo je sposoben več pomnenja v čim krajšem času. Otroci, ki so malo bolj počasni, ali jim šolski sistem ni glih po duši pisan, ali ki si boljše zapomnijo, če doživijo, ali....odpadejo kot knof od gat....starši se zasekirajo, pritisnejo na otroka, ker v današnjem svetu obstane samo tisti, ki ima veliko znanja, pa mora otrok delat čist več, kot zmore tisti hip. Ker šole ne producirajo ljudi z znanjem, z dolgoročnim pomnenjem, ampak so polne balasta, učijo ogromno reči, ki so morda celo vse primerne za starostno stopnjo, če bi otrok delal samo tisto reč več dni hkrati, in z individualnim učiteljem, tako pa dela ogromno reči naenkrat, brez časa za utrjevanje. Oz. pardon, pri vas morda ima čas za utrjevanje, če so cel dan v šoli, vendar še ni sposoben toliko ur strnjeno slediti pouku, torej je tisti cajt čas prisile....kar je v bistvu skoraj da ne stran vržen cajt....otrok se sicer nauči vse sorte, tudi črk in seštevanja do ne vem koliko pri 6. letih, ampak cena je tu mač visoka..... pa smo v začaranem krogu. Slovenija teži k temu, da bi sledila tej miselnosti. Žal mi je, tako mi je žal. Če bi otrokom nudili osnovne reči, pa te poglobljeno, da bi jih res pritegnile, pa jih utrdili, bi producirali ljudi s široko paleto znanja, tako pa bomo producirali zagrebene posameznike s še kar širokim znanje, pa večino z nič znanja....tako zelo mi je hudo ob tem dejstvu. Slovenija začne z opismenjevanjem v 2. razredu, vendar tako na hitro, da glava boli. Otroci so na začetku 2. razreda tolk zmatrani in utrujeni in res jim je tu mač. Meni učni načrt ni všeč. Eno samo laufanje je s snovjo. Da bi ja "ujeli" evropo..... kot da kaj manj znamo?! Bedarija. Sem morala tako veliko napisat, ne se jezit nuala. Povprečen 6-letnik je sposoben slediti približno pol ure na dan, v dveh časovno ločenih obdobjih, morda tričetrt ure, če k temu prištejemo kako ročno dejavnost, pa morda še pol ure športa zraven. To bi bilo to - maksimum. Tako da tvoj otrok ni nobena izjema pri tem. Se pa da otroke prisilit, da sedijo pri miru. Lahko tudi tuliš, če ne gre drugače. Pri meni to ni praksa, ker kakšen smisel to ima, saj so na miru, že res, ampak ne zapomnijo si pa od te prisile čisto nič, pa sledijo čisto nič bolj zato, se pravi posledično čisto nič več ne znajo, kot če delam z njimi intenzivno tisti čas, kolikor zmorejo, pa jim dam ostali čas mir, da si spočijejo... Jaz razumem tvojega sina. Če bi mene, pa imam že kar nekaj let, postavil v šolo, kjer bi morala cel dan, ljubi bog cel dan! sedet pri miru, biti tiho in poslušat in delat po njihovo, medtem pa bi tulili cel dan name, pa imam malo več koncentracije, kot en 5 in pol letnik, bi se mi zmešalo po enem dnevu, kaj šele po 14. dneh. Kaj naredit ne vem. Če imaš možnost, ga vzemi ven iz šole opoldne. Otrok rabi tebe zdaj še bolj kot prej. otrok rabi domačo varnost, rabi počitek, mir, ne pa da je cel dan v hrupu v šoli, kdo pa ima to rad? Otroku je tole preveč stresno in naporno. Pomagaj mu, kolikor mu lahko. Kar se socializacije tiče, se bo že navadil. Kar se tiče sistema, se bo tudi navadil - ni pa nujno, da mu bo sistem sploh kdaj všeč, saj v bistvu je neumen in zoprn, če realno pogledaš, morda pa mu bo všeč družba v šoli, morda bo kdaj dobil tako učiteljico, na katero se bo navezal... počakaj malo. No, jaz bi vsekakor počakala. Če se ti pa res zdi čisto nezrel, potem pa ga lahko tudi izpišeš, ampak jaz ga zdajle še ne bi, ne vem. Raje bi mu pomagala. Otroci so različni. Našemu ta velikemu je bilo vedno všeč, da je hodil domov po pouku, naši deklici pa ne. Pa je bil sam doma od 2. razreda (3. devetletke). Crkljajta se in crkljajta. Jaz bi tako naredila.
|
|
|
|