Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


Volga -> Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 13:06:46)

O.K., saj smo imeli RS, samo to je tako, za tanujne zadeve.

Mene pa kljub vsemu zanima, koliko se pričakuje, da se bo "doma delalo" s prvošolci? Domače naloge sicer nimajo, no, sem pa tja včasih kakšno malenkost, to je bolj, da staršem kaj povejo, ampak vseeno...ker v končni fazi sploh nimam občutka, da bi mi otrok hodil v šolo. Saj vem, da še vse pride, samo vseeno. Nam so rekli, da je bistveno, da v tem prvem letu osvoji samostojnost (da skrbi za svoje stvari, da si zaveže copate, itd...), pa vendar. Meni moj pove, kaj so delali v šolo (vsega zagotovo ne), pa kaj so jedli, pa če ga je učiteljica pohvalila, to je pa tudi vse. Je to dovolj? Pa O.K., konec tedna pogledam v delovne zvezke, kaj so počeli. Kaj pa učitelji pričakujete od staršev? Na koliko časa naj bi se hodilo na govorilne ure, da ne bom preveč tečna oz. da me ne bodo imela, da se ne zanimam za otroka?




Lenny -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 13:34:15)

Kot vidim sem približno tako brez občutka kot ti. S tem, da mi RS še nismo imeli. Vem, da doma ne smejo nič v zvezke in delovne zvezke pisat, risat, barvat, ... samo pokaže, kaj so med tednom počeli. Pa knjigico si je iz šolske knjižnice prinesel. To je vse. Pove enako, kot tvoj dečko. Čakam sestanek, mogoče bom potem bolj pametna.




nena m -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 13:49:48)

Jaz sem govorila z eno učiteljico in je rekla, da ona želi, da se starši čimbolj redno udeležujejo govorilnih ur. Zaželjeno je (pri njej), da vsak mesec.

Drugače pa je pri nas na RS posebej opozorila, da naj vsak dan pregledamo in ošilimo barvice in svinčnike. Je rekla, da drugače otroci najprej 5 ali 10 min šilijo barvice, namesto da bi risali. In kolikor poznam mojega malega (pri ostalih pa verjetno ni bistveno drugače), ji to čisto verjamem.
Domačo nalogo imajo ob vedno ob sredah. Čez vikend pa pregledamo DZ in zvezke. To je zaenkrat vse.





Volga -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 13:55:26)

Aha, pri nas imajo barvice in svinčnike v šoli. Šolske, skupne.




nena m -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:01:07)

To je pa pametno, da imajo skupne barvice. Pri nas smo morali vsako barvico označit.  Imajo vsak svoje in to skoraj vsi enake. So imeli prve dni vse pomešano in so potem iskali in razbirali, katera komu manjka. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] 




žigolino -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:03:01)

ker v končni fazi sploh nimam občutka, da bi mi otrok hodil v šolo.

To tudi jaz nisem imela,sicer moja hodi zdaj v četrtega.Sestanke(govorilne) smo meli vsako prvo sredo v mesecu,nalog niso imeli, mi je blo pa zanimivo, da ko so nam rekli da ne rabijo znat pisat črk in številk kao da v šoli jih bojo vse naučili,no miselne vzorce so pa mogli znat iz table prepisat????????




aluš -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:07:36)

Joj, vesela bodi. tako je v prvem, drugem, počakaj četrti razred, boš spračeval, kaj delajo v všoli, da je doma toliko treba.

Govorilne ure so bile pri nas 3x letno, je prinesel obvestilo, si poklical po tel. in se zmenil za dan in uro. Vedno pa si lahko poklical še dodatno in se zmenil za govorilne.

Torbe so domov nosili tedensko ali na 14 dni. Včasih so imeli kaj za nalogo. Tako, da so bili pomembi, pa smo imeli končno kaj za delat za šolo.

Drgač pa ja, barvice ošilt, red naredit v puščici. Preverit lepilo, radirko in ostale potrebščine (kaj je zgubil in je treba kupit novo).

Pa bralno značko so delali. Knjige poljuben izbor (10 kom). Ti prebereš, on pove obnovo učiteljici, s seboj nese knjigo. Boš videla, kako zna bit zanimivo, ko otroci kar na pamet povejo knjigo, pol ga morš pa naučit kaj je to obnova.

Pa kakšno listje smo jesen nabiral in podobno. Jim je bilo naročeno da kaj prinesejo (kakšne slikce iz revij izrezane al pa rolce od WC papirja ipd.). Pa zmeraj so baje zbiral to ene 14 dni da so se res vsi spomnili in prinesli. Tako, da če je pozabil prvi dan ni bilo slabe volje.

Pa enkrat je imel kao govorni nastop, je moral nekaj opisat, pa na pamet povedat.

Pa ne vem, se ne spomnim več vsega. Še kaj vprašaj, pa bom napisala. Joj kako lepe spomine imam na prvi razred devetletke, sedaj pa čist druga pesem.




lenika -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:07:57)

Jaz sem učiteljica v prvem razredu. Pri nas je navada, da imajo učenci vsak dan domačo nalogo, a to je kakšna malenkost, za kakšnih 15 minut dela. Velikokrat je kaj za pobarvat ali narisat, kasneje ko se bomo učili številke in računat, pa bodo dobili tudi kakšen račun za izračunat ali pa pisanje številk. ko bomo začeli s predpisalnimi vajami, bodo dobili tudi kakšno vrstico tega za napisat. Vsak ponedeljek beremo kakšno pravljico iz berila in potem berilo nesejo domov in jim ga starši še enkrat preberejo, otroci pa ga obnovijo.

Domače naloge se meni osebno zdijo pomembne že v prvem razredu, ker tako imajo starši večji vpogled v delo v šoli in tudi sami vidijo kaj otrok zna in kje so težave, pa tudi otroci se navajajo na to, da imajo neke delovne obveznosti.

Kar se tiče govorilnih ur, jaz tudi mislim, da je dobro priti vsak mesec, ker zjutraj na vratih se učiteljica gotovo vsega ne spomni, pa tudi časa ni.




Volga -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:16:24)

IZVIRNO SPOROČILO: aluš


Pa bralno značko so delali. Knjige poljuben izbor (10 kom). Ti prebereš, on pove obnovo učiteljici, s seboj nese knjigo. Boš videla, kako zna bit zanimivo, ko otroci kar na pamet povejo knjigo, pol ga morš pa naučit kaj je to obnova.



Aha, pri nas imajo za bralno značko štiri knjige pa 2 recitaciji. Saj to so imeli itak že v vrtcu, da so knjige obnavljali, tako da ni panike, da ne bi vedel, kaj je to. Ja, pa govorne vem, da imajo, da nes je moral nesti najljubšo igračo, da jo bo opisal pred razredom.




Mišni -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:28:25)

Jaz tudi nimam pojma.

Domačih nalog še nimajo, je rekla na RD, ko jih bodo imeli, jih bodo pa itak v varstvu delali, tako da za nas, starše, bo to isto, spet ne bomo nič vedeli, kaj se dogaja.

Pri nas prinesejo torbo domov samo ob koncu tedna, pa še to je bi nazadnje notri samo 1 delovni zvezek, kjer je bila domača naloga. Ena malenkost.

Ja,  za na govorilne tudi mene skrbi, da ne bi prevečkrat šla.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

Tudi pri nas bodo imeli bralno značko, samo ni še nič povedala, koliko knjig ali kaj bodo morali prebrati. Samo da bomo pač doma prebrali eno knjigico, kupili zvezek, notri napisali naslov (ni pa nujno), otrok bo nekajnarisal in potem bo v šoli povedal obnovo. To bo pri nas po moje še hudo, ker ne bo hotel.

So pa tudi pri nas morali prinesti najljubši predmet in so ga potem v šoli narisali.




bumerang -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:33:36)

To je pa čisto odvisno od učitelja do učitelja.
Če mene vprašaš, je potrebno tudi s prvošolcem delati doma pa tudi če nima domače naloge. Tam za prvi razred kakšnih 10 do 15 minut pogovora in obnove šolskega dela, večkrat lahko kaj narediš mimogrede in praktično pa je to že utrjevanje.  Npr. poišči v dnevni sobi štirioglate oblike ali prinesi na mizo štiri žlice ali pa en nož več kot žlico. Ipd.
Drugi razred gre že tam nekje proti pol ure na dan (skupaj z branjem, ki mora biti res vsakodnevno).
Če pa Gino vprašaš, ti bo pa napisala, da ni potrebno ničesar. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Volga -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:35:29)

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang

Tam za prvi razred kakšnih 10 do 15 minut pogovora in obnove šolskega dela, večkrat lahko kaj narediš mimogrede in praktično pa je to že utrjevanje.  Npr. poišči v dnevni sobi štirioglate oblike ali prinesi na mizo štiri žlice ali pa en nož več kot žlico. Ipd.


Aha, pa lahko to vmes, med sprehodom ali med potjo domov iz šole? AL se je treba za mozi vsest in pogovarjat? No, včas me zajaha čez trbuh, ko ležim, pa se potem pogovarjava o marsičem. Saj tako je tudi v redu, mar ne?




Mišni -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:36:36)

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang
Če pa Gino vprašaš, ti bo pa napisala, da ni potrebno ničesar. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]


Zakaj? Ne štekam.




tanikaa -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:37:11)

IZVIRNO SPOROČILO: Volga

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang

Tam za prvi razred kakšnih 10 do 15 minut pogovora in obnove šolskega dela, večkrat lahko kaj narediš mimogrede in praktično pa je to že utrjevanje.  Npr. poišči v dnevni sobi štirioglate oblike ali prinesi na mizo štiri žlice ali pa en nož več kot žlico. Ipd.


Aha, pa lahko to vmes, med sprehodom ali med potjo domov iz šole? AL se je treba za mozi vsest in pogovarjat? No, včas me zajaha čez trbuh, ko ležim, pa se potem pogovarjava o marsičem. Saj tako je tudi v redu, mar ne?



Meni se tako zdi še boljše, kot pa za mizo. Otrok je bolj sprošče in posledično tudi bolj dojemljiv. Pa ni mu odveč, ker se zabava. Ko pa mora strogo sedeti za mizo, pa jih večina komaj čaka, da pobegne k igri.




Mišni -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:38:22)

Midva drugače doma kar delava, mu sprintam kakšne delovne liste ali pa iz kakšne revije in potem malo riše in malo barva. Kja takega. Ampak to pač počneva zato, ker on tako hoče. Ima probleme s samozavestjo, pa mu jo potem to malo dvigne.
Ker v vrtcu je pa res zelo malo delal, manj od ostalih, ker mu je to fuuuuul zanič.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]




bumerang -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:54:05)

IZVIRNO SPOROČILO: Volga

Aha, pa lahko to vmes, med sprehodom ali med potjo domov iz šole? AL se je treba za mozi vsest in pogovarjat? No, včas me zajaha čez trbuh, ko ležim, pa se potem pogovarjava o marsičem. Saj tako je tudi v redu, mar ne?


Seveda lahko vmes, celo zaželjeno je. Za začetek čimveč.
Za mizo le kakšne ilustracije ali razne vaje iz revij.
Ko se bo pa pri matematiki začelo računanje in pri slovenščini grafomotorične vaje, pa bo treba kako minuto tudi sedeti. Tudi če ni domače naloge. Pač enako narediš doma še enkrat. Predvsem grafomotorične vaje.
V glavnem postopoma ampak vztrajno in redno.

IZVIRNO SPOROČILO: Mišni

Zakaj? Ne štekam.


Smo o tem že enkrat debatirali zato vem, da ona ni pristaš domačega dela. Se pač v tem pogledu razlikujeva. Pedagoške, psihološke in didaktične teorije in pogledi so različni, kot v ostalih aspektih življenja.
Jaz pravim, da je potrebno z otrokom sedet in delat do četrtega, petega razreda, potem pa ga pustit, ona pa obratno.




Volga -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 14:55:43)

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang

IZVIRNO SPOROČILO: Volga

Aha, pa lahko to vmes, med sprehodom ali med potjo domov iz šole? AL se je treba za mozi vsest in pogovarjat? No, včas me zajaha čez trbuh, ko ležim, pa se potem pogovarjava o marsičem. Saj tako je tudi v redu, mar ne?


Seveda lahko vmes, celo zaželjeno je. Za začetek čimveč.
Za mizo le kakšne ilustracije ali razne vaje iz revij.
Ko se bo pa pri matematiki začelo računanje in pri slovenščini grafomotorične vaje, pa bo treba kako minuto tudi sedeti. Tudi če ni domače naloge. Pač enako narediš doma še enkrat. Predvsem grafomotorične vaje.
V glavnem postopoma ampak vztrajno in redno.



Aha, bumerang, hvala.




bumerang -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 15:00:52)

Malenkost. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




nejcko -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 16:29:51)

Mi RS še nismo imeli, nimam pa niti najmanjšega pojma, kaj v šoli sploh počnejo, ker mali nič, ama čisto nič ne pove, večinoma niti tega, kaj so imeli za kosilo[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]  Tudi torbe še ni nikoli prinesel domov, tudi vse potrebščine imajo skozi v šoli, tako da res nimam pojma, kja tam pčnejo.
Edino včeraj je imel DN, pravzaprav smo jo imeli starši: pri angleščini obravnavajo imena, pa je bilo treba poiskati izvor in pomen otrokovega imena.

No, jaz nisem ni presenečena nad tem, se pa zavedam, da bo tretji, sploh pa 4. razred totalna šok terapija tako za otroka kot za starše[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image]




Mišni -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 16:35:53)

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko
No, jaz nisem ni presenečena nad tem, se pa zavedam, da bo tretji, sploh pa 4. razred totalna šok terapija tako za otroka kot za starše[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image]


Ma pri nas je že 1. razred.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image]

Aha, bumerang, a zato. Hvala.

Še nekaj bi prosila učiteljice 1. razredov, če bi lahko pomagale.

Kje najdem še kakšne učne liste? Sem že premišljevala, če bi kar kakšne delovni zvezek kupila. Ne tistega, ki ga naši uporabljajo, ampak kakšnega drugega. Saj na tejle strani sem na vrhu našla nekaj linkov do par fletnih stvar, ampak je malo tega.

Aja, ima pa moj otrok probleme z razumevanjem, kaj je treba narediti. Oziroma ima probleme, da ga je strah, da ne bo razumel, kaj je treba, in to še preden učiteljica sploh razloži, kaj je treba narediti. Zato bi rada kakšne take naloge dobila.




Luni -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 17:07:20)

IZVIRNO SPOROČILO: lenika

Jaz sem učiteljica v prvem razredu. Pri nas je navada, da imajo učenci vsak dan domačo nalogo, a to je kakšna malenkost, za kakšnih 15 minut dela. Velikokrat je kaj za pobarvat ali narisat, kasneje ko se bomo učili številke in računat, pa bodo dobili tudi kakšen račun za izračunat ali pa pisanje številk. ko bomo začeli s predpisalnimi vajami, bodo dobili tudi kakšno vrstico tega za napisat. Vsak ponedeljek beremo kakšno pravljico iz berila in potem berilo nesejo domov in jim ga starši še enkrat preberejo, otroci pa ga obnovijo.

Domače naloge se meni osebno zdijo pomembne že v prvem razredu, ker tako imajo starši večji vpogled v delo v šoli in tudi sami vidijo kaj otrok zna in kje so težave, pa tudi otroci se navajajo na to, da imajo neke delovne obveznosti.

Kar se tiče govorilnih ur, jaz tudi mislim, da je dobro priti vsak mesec, ker zjutraj na vratih se učiteljica gotovo vsega ne spomni, pa tudi časa ni.


Sem sicer mama in ne učiteljica, vendar se popolnoma strinjam. Z vajami je nujno začeti že v 1. razredu, ker bo drugače otrok v drugem ali pa kasneje četrtem, petem popolnoma izgubljen! In drugi razred je kar zahteven, če otrok res še čisto nič ne zna. Kar računajte, da se v drugem naučijo brat pisat z velikimi tiskanimi in malimi tiskanimi in konec leta še pisane male. Kap. Vam srčno priporočam, da otroka že v prvem naučite reda in dela, če ne bo kasneje težko.....
Je pa res to moje mnenje in moja izkušnja, sicer pozitivna, ker smo vedno delali z otroki že prvega naprej.....




Gina -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 17:40:46)

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang
Če pa Gino vprašaš, ti bo pa napisala, da ni potrebno ničesar. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]


[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image] Čisto res. Ničesar "šolskega", pa lahko dosti nešolskega. Kolikor jaz poznam šolski sistem, je naštiman tako, da od otroka zahtevamo maksimum, ampak maksimum, kar ga pri določeni starosti še zmore. Ta hip moji prvčki zmorejo točno 5 minut zbranega dela v eni uri, pa potem čez eno uro spet 5 minut.... Pa bodite brez skrbi, da bodo na koncu leta zmogli slediti mnooooogokratniku te minutaže. Ko bodo prišli v drugi razred, bodo spet na začetku leta težave, ker je izredno več dela, tako je "našopana" snov, na začetku bodo tolk zmatrani, da glava boli. Enako v tretjem in četrtem in v vseh ostalih. ko bodo otroci prišli v srednjo šolo, saj najbrž se ne zavedate, ampak imajo po 9 ur na dan skoraj vsak dan!!!! + za predelat še enkrat doma + domače naloge. Saj pravim, potegniti več kot otrok zmore, to je načelo našega šolskega sistema. Žal. IN potem naj jaz dam še domačo nalogo? Morda za starše edincev te reči izgledajo kot nekaj, česar se starši v bistvu veselijo, saj jih kontrolirajo navadno mnogo bolj, kot starši z več otroki. Ampak jaz smisla v množici domačega dela za šolo ne vidim.

Zakaj vam otroci ne povedo, kaj točno delajo? Ker je v 1. razredu učenje tako naštimano, da se skoraj pretrgaš, da jih zmotiviraš, ker se snov prepleta skozi igro in ker se poleg čisto učnih reči ukvarjamo še z osnovnimi zadevami, kot je zavezovanje vezalk, brisanje riti, učimo se pospravljati za sabo iz mize, pospravljati v svoje predalčke, učimo se kje je na šoli sploh kaj, kako pladenj prinesti iz enega konca do drugega, kako se uporablja nož, vilica, kam dajemo odpadke te sorte in kam druge sorte, učimo se osnovne kulturne komunikacije, ko otrok kar naenkrat ne sme več segati v besedo, ko si težko privošči da reče, jaz pa danes ne bom nič delal, pa najtežja stvar, učijo se poslušati, česar večina sploh ne zna. Ukvarjamo se s čisto banalnimi zadevami, jaz sem npr. ta teden zapravila vse skup zihr že celo uro z razlaganjem in pogovori zakaj ne smemo s copati v roki mahati nekomu čez obraz, al pa zakaj ne smeš nekoga porinit v vrsti naprej, kakšne posledice to potegne za sabo.... Skratka, hotela sem povedat, da je začetek 1. razreda podaljšek vrtca + šolsko delo še zraven. Čisto sigurno se najmanj še cel mesec dela na teh osnovah, rpeden se stvar vsaj za silo uredi v neke tire, če je skupina zelo zrela, sicer traja asmilacija dlje časa.

Sama menim, da se zaradi res natrpanih učnih načrtov daje domača naloga zgolj tedaj, kadar je nekaj nujno utrdit. Kar tako, brez veze, samo da bo nekaj počel za šolo je pa totalna bedarija. Če otrok nekaj zna, zakaj mu dodatno umazat posodo in ga pošiljat pomivat, če je že vse pomito?Halo, ne štekam??? Menim, da je življenje čist prekratko, da bi ga zapravili zgolj za šolo. Pustite otroku otroštvo dokler ga še sploh lahko, saj bo vsako leto šola zasedala ogrooooooomno časa v njegovem lajfu, tudi ogromno nesmiselno porabljenega časa, ker šola ne da toliko nazaj, kolikor ur v življenju nam zasede (če dobro pogledam v sistem, višje v šoli kot greš, več je balasta in manj uporabnega, vsaj sama to tako vidim) in sama bom zelo zelo zelo vesela, če bodo moji otroci prišli skozi srednjo šolo in vse njene ure pouka, ne da bi bili vmes totalno crknjeni od lajfa in zasovražili šolo. Če pa v prvem razredu učitelj ne bi mogel celotne snovi obdelati v šolskem času, se mi pa pač zdi (moje osebno mnenje) precej nesposoben. Se pa strinjam, lažje je reči, do sem sem prišel, če se mu ne da, naj pa še doma dela, al pa si misli, utrdili bodo pa doma. Moji ne. Moji otroci bodo reči utrdili v šoli, še zmeraj so. popoldne naj imajo pa svoj lajf in njihovi starši z njimi.

Pridobivanje učnih navad je pomembno, ampak takrat, ko res ima nekaj, kar se mora naučiti iz knjige, česar ne more usvojiti v šoli. V 1. razredu pa je taka specifika, da sama prosim za pomoč starše kvečjemu pri rečeh, ki se tičejo splošnih reči. Prosim jih npr., če poskusijo biti pozorni na to, da njim otrok ne sega v besedo, ker šele tedaj se lahko nauči, da je to neka splošna vrednota. Ali pa jih prosim, da naj ne gleda cel vikend nasilnih računalniških igric ali filmov, risank, ker je sicer v pon. ves divji. Včasih jih prosim, naj ne prevzemajo otrokovih odgovornosti, naj mu nehajo npr. pripravljat športno opremo za v šolo, ker mora to storiti že v 1. razredu otrok sam. Naj preložijo šolo nanj v vsesplošnem smislu. Naj ne pripravljajo njegove torbe, naj že na začetku otroku dajo jasno vedeti, da je to njegova skrb, zato ga morajo oni v to uvesti postopoma doma. In tukaj pričakujem pomoč staršev. Pa pričakujem od njih, da pregledujejo otrokove reči v celoti, ker komunikacija v 1. raredu je večinoma bolj kot ne čez beležko in zvezke. Pričakujem, da bodo otroka zavestno in vsak dan učili o varnosti na cesti, ko bodo z njim na cesti, ne bodo speljali, dokler ni pripet.... Pričakujem da mu ne bodo dovolili iti spat brez umitih zob, pa da bodo zahtevali od njega, da se zjutraj sam obleče...pa da pride domov ob dogovorjeni uri iz dvorišča, ali da gre samo tja, kjer so se zmenili, da ga naučijo da zna sam telefonirat in da ne odpira vrat neznancem... Mogoče se zdijo banalne reči, pa vendar so čisto tipične za to starost in niso glih tako same od sebe umevne. To je navajanje na odgovornost, ne pa nekaj se učiti vsak dan kr tko mal, ker učiteljica meni, da je to pridobivanje odgovornosti, navajanje na učenje. Meni je učenje v 1. razredu povezano vse s čim drugim. V 2. razredu je specifika drugačna, ker brati se pač mora naučiti in brez vaje ni razumevanja pri branju. Vsak dan malo pa malo in tam res svetujem staršem, naj si določijo uro, ko se bo to počelo in naj ne podlegajo pritisku otroka, ko "nateguje" čas in odlaga v nedogled. Ali pa poštevanka kasneje v 3. So reči, ki ne gredo brez vaje. So reči, za katere pa niso potrebne domače naloge, samo zato, da so, brez pravega smisla.

Aja, še govorilne. Če je z otrokom vse ok, pričakujem, da se starš pojavi pri meni parkrat na leto, drugače rečeno vsak 2. ali 3. mesec. Če hodijo vsak mesec tudi ni nič narobe, se mi pač zdijo skrbni, nujno pa to ni. Če ga vidim samo 1x letno, kar se ponekod tudi dogaja, pa se mi zdi absolutno premalo.

Morda boš, mišni našla kakšne priprave, učne liste tudi na učiteljska.net. Pa na otroci.kelt, ma bom še mal pogledala, če mam kaj shranjeno. Sicer se pa dobi vse sorte del. zvezkov primernih za to, kjer imaš že vse natisnjeno od mnooooogih založb.




Gina -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 17:49:55)

Še to, sama kot mama zahtevam od svojih otrok, da delajo za šolo, kar morajo. Se pravi, če imajo domačo nalogo, naj jo naredijo, če se morajo nekaj naučit, naj se naučijo. In pri nas je jasno, da je to njihova služba in da ni variante, da je ne opravljajo. Če kaj ne vedo, jim razložimo, če rabijo pomoč, jo nudimo, vendar imajo tisto reč razvito, ki je najpomembnejša, da jo začnete početi v 1. razredu - sami imajo odgovornost za šolo. Ne sedet z njimi, če ni nuje. Naučite jih, kako to počno sami. Za to ne potrebujete vsakodnevne domače naloge in neprestanega kontroliranja. S tem jim njihovo odgovornost ravno odvzamete. Vi ste tam namesto njih. Oni morajo vedet, da to morajo početi brez vas in z lastno glavo in pomnenjem, da jih nekaj še čaka za naredit.




bumerang -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 18:35:49)

No vidiš, ko sem vedela. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]

Jaz se z Gino načeloma strinjam, tudi bolj podrobno kot v grobo, pravim pa, da je delovne navade potrebno pridobivati že v prvem razredu. Čeprav je zahtevnost snovi taka, da bi jo marsikateri otrok absolviral v nekaj tednih, in prave potrebe po utrjevanju ni, ker otroci snov zlahka osvojijo.
V prvem razredu je res veliko časa za pogovore in učenje navad, drugi je pa eno samo divjanje v snovi. Za matematiko je, po moje, premalo ur. V tretjem pa sploh. Zdaj naj bi se kar v nekaj tednih naučili računanja do 100 s prehodom. To je bila včasih snov, ki se je vlekla čez nekaj mesecev.
Zato pravim, da je prav, da se začne že v prvem. Kot sem napisala, deset, petnajst minut dnevno. Zaradi pridobivanja delovnih navad: moj prostor - moja pisalna miza - moja čas - moja naloga (=moja odgovornost).
In to take stvari, ki jih je potrebno pisat. Kot so matematični računi. Hkrati računa, predvsem pa vadi orientacijo v zvezku. Večina otrok v zvezek sploh še ni pisala in posledično je njihova orientacija zelo slaba. Grafomotoričnih vaj, odkar ni več male šole, v vrtcu ne delajo več. Vsaj v tistih, iz katerih hodijo k meni otroci. Kar pomeni, da so vaje zelo pomembne. Če kakšno naredi doma, ne bom jezna. V šoli je sicer res veliko časa za vaje (samo v 1. razredu) ampak doma se s tem navaja na redno delo. Ki je, po moje, bistvena popotnica za kasnejše uspešno delo.

Splišni, po moje ni potebe po kupovanju dodatnih gradiv. Nekaj lahko z neta natisneš, nekaj pa sama ustvari. Pri matematiki je večina snovi precej življenjske, tudi tekstne naloge lahko rešuješ po poti. Ga vprašaš, koliko je smrek ob cesti, in ko ti pove, ga dodatno vprašaš, koliko bi jih moralo biti, če bi jih želeli npr. osem.

Zdaj mi je kapnila še ena stvar v glavo, ki jo od otrok pričakujem, pa ni samoumevna, in to je računanje na pamet do 20. To je treba utrjevat doma do nezavesti. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]
Ampak šele konec šolskega leta.




Anonimen -> RE: Kaj in koliko delati s prvošolci? Pričakovanja učiteljev? (17.9.2008 18:52:49)

In pri nas je jasno, da je to njihova služba


Pri nas je tudi mama tako nekako rekla. Da je ona svojo solo ze naredila, jaz naj pa svojo [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image].

Hb da sem vsaj povprecno bistra in da ni bilo potrebe po dodatni pomoci.
Sicer se pa spomnim, da mi je pomagala risati okraske (ali nekaj takega na koncu teksta [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]), ki smo jih risali v prvem razredu. In slo mi je blaznooooooooo na jetra. Sicer je bilo lepo in lepse kot bi naredila cisto sama, ampak mi je bilo tako odveeeeeeeec. Moji sicer niso bili tako lepi, ampak so bili moji.

No, tudi ta zelja po okraskih jo je kmalu minila [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]. In potem sem samo jaz hodila v solo.

Malo sem zabluzila, kot vedno [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]. Samo lepi spomini.




Stran: [1] 2   Naslednja stran >   >>