Pikec -> RE: Treking in gorsko kolo (22.8.2008 11:47:12)
|
Treking je hibrid med gorcem in cestnim kolesom (specialko). Namenjen je predvsem vožnjam tako po makadamu in boljših poljskih/gozdnih poteh, kot vožnji po asvaltu. Gume pri treking kolesih so ožje in imajo manj profila, da je upor pri vožni na cestni podlagi manjši. Hkrati pa ima stranske površine gum močno profilirane ali močneje profilirane od pravih cestnih koles da je vožnja po makadamu lažja. Širina feltn (obročev) je pri trekingu nekje med širino gorca, ki ima široke in cestaka, ki ima relativno ozke feltne. Poleg tega so okvirji pri trekingu malo manj močni, saj ni namenjen velikim obremenitvam in vožnjam po brezpotju. [image]http://www.maxisport.si/scott08/slike/sportster_p2_lady.jpg[/image] Gorsko kolo je namenjeno večinoma vožnji po slabše utrjenih terenih - makadam, poljske poti, planinske poti in brezpotja. Zato je guma močno profilirana, da se lažje oprime terena in je stabilna zlasti v klancih in na spolzkih terenih. Vožnja s takimi gumami po asvaltu je zelo naporna saj je upor na relativno dobri podlagi velik, ker je guma profilirana pa še široka je in je s tem površina s katero se kolo dotika podlage večja. Okvir pri gorskem kolesu je bolk kompakten, da zdrži obremenitve in način vožnje po slabo utrjenem terenu, poleg tega je pa fajn da je vzmetenje dobro, da se amortizirajo tresljaji ki nastanejo zaradi terena in jih na cestah ali bolje utrjenih terenih načeloma ni veliko. [image]http://www.maxisport.si/scott08/slike/gambler_dh10.jpg[/image] Jst sem se za gorca odločila izključno zato, ker uživam it tudi po brezpotjih, koreninah in podobno... drgač pa za povprečnega uporabnika, ki gre po makadamu na cca. 20-40% poti je treking zakon, ker ima zaradi gum precej olajšano vožno po asvaltu. Pa tud gršt trekinga je hrbtu in drži bolj prijazen.
|
|
|
|