Anonimen -> RE: besna! (21.5.2008 5:22:18)
|
Oh, ja... tema zame... [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image] Na skoraj vsaki taxi centrali (vključno z mojo) vam bodo ob naročilu taxija v Ljubljani rekli, da čakalna doba ni več kakor 10 minut, v kolikor so delovne razmere normalne (dovolj voznikov na cesti, normalno vreme, nobenih prireditev, zastojev na cestah in podobno). Če pa je karkoli od naštetega (ali karkoli drugega, seveda), kar poveča čakalni čas, naj bi vam to ob naročilu povedali (vsaj jaz povem, da se stranka lahko potem sama odloči, ali bo lahko čakala ali ne). Se je že zgodilo, da sem imela vse razpoložljive voznike zasedene za uro vnaprej in nisi imel niti najmanjše šanse pri meni dobiti taxija, pa če si sam sv. Peter. Večina velikih taxi služb (z izjemo Intertours-a) deluje po principu, da na klic pošljejo šoferja, ki je najbližji lokaciji, kjer je stranka, ki čaka. Kljub idealnim delovnim razmeram pa se lahko zgodi, da je najbližji tebi (torej tudi poslan pote) voznik, ki je novinec (vsakdo je enkrat začetnik, to pa morate razumeri v kateremkoli poslu). Sta pa dve vrsti novincev - taki, ki povedo, da ne vedo, kje je naslov, kamor so poslani - in taki, ki so za kaj takega preponosni (želijo, da bi ostali mislili, da vse vedo) in so tiho. Ko je v igri prva vrsta, ni problema - v kolikor ni hude gneče, imamo čas za pomoč tako punce v centrali kot tudi sodelavci na cesti. Tako ali drugače ga usmerimo do stranke (v kolikor nima navigacije, ki je zadnje čase že zelo razširjena). Zaradi pomoči morda zamudi nekaj minut (od predvidenih oz. obljubljenih stranki), vendar to še takorekoč nikoli ni bilo problematično. V kolikor pa NE pove in reče samo "v redu", ko ga pošljemo po stranko... no, takrat pa nastane problem, podoben tvojemu. Kajti ko nam v centrali voznik reče "v redu", to za nas pomeni, da ve, kaj dela oz. da ve, kam gre. In se z njim ne ukvarjamo, temveč se raje s tistimi, ki morda ne vedo (in to povedo). Taksista pošljemo po stranko in ker smatramo, da je vse OK, nanj takorekoč pozabimo - imamo že toliko drugega dela, da res ne moremo razmišljati za vsakega, kje je in kaj počne (v Metroju pa to sploh ni izvedljivo, ker v centrali delata po dva naenkrat, na cesti jih je pa 100 ali več naenkrat). Potem pa po npr. 15-ih minutah pokliče stranka, ki jo zanima, kje je njen taxi, ki naj bi bil pri njej čez obljubljenih 5 minut. Verjemi, da smo dispečerke presenečene bolj, kakor ste vi nervozni. Pokličemo voznika in preverimo, kje je in kaj počne. Razlogov, zakaj ga ni pri stranki, je lahko nešteto, ampak večina reče, da so "za ovinkom". Mi jih ne vidimo, ali so res ali ne, ker sistem povezave navigacije s centralo šele vzpostavljamo (to so taki zneski, preden je narejeno, da ni nič čudnega, da še traja). Zato mu pač moramo verjeti, ko nam pove, kje je - saj nimamo dokaza, da ga ni tam. Tako, kot tudi moramo verjeti stranki, da še čaka (čeprav je tudi tukaj veliko zgodb). Po strankinem urgiranju smo na voznika vedno dodatno pozorne - same ga čez kakšno minuto ali dve povprašamo, če sta se s stranko že našla. Ponavadi dobimo odgovor "sem že na ulici, samo številko še najdem" ali kaj podobnega. Me si oddahnemo, čez dodatnih 10 minut pa spet kliče (upravičeno) razjarjena stranka in večinoma nas, nič krive dispečerke, pošlje v rodilne organe naših nič krivih staršev. Stranka znori na nas, me znorimo na voznika,... Ker pa stranki to nič kaj ne pomaga, smo me tiste, ki poslušamo litanije, grožnje, kletvice in podobno. Jaz osebno prenesem marsikaj in poskušam urediti čuda nekih situacij, ki se zgodijo, ampak ko me pa nekdo pošlje v rodilni organ moje pokojne matere, takrat mu pa zabrišem slušalko dol. Če sem pri volji, mu predtem še povem, da tako agresivnih strank ne potrebujemo. Ja, razumem stranko. Razumem tudi dispečerke. In tudi voznike. Ker poznam vse tri strani. Kljub temu pa sem mnenja, da se tako daleč ne bom spustila, da bo mene nekdo nekam pošiljal, če nisem kriva. Jaz, ki sem npr. obljubila stranki, da bo taxi pri njej čez 10 minut, nisem mogla vnaprej vedeti, da voznik (pa morda tudi ne novinec, ampak star maček) nekega naslova ne bo našel v tem času. Ljubljano že toliko poznam, da vem, kje je naslove lažje in kje težje najti in temu primerno tudi sporočim odzivni čas, ampak taxi je delo s človeškim faktorjem in je nepredvidljiv. Morda bi potem kdo rekel, da naj pa ne obljubljam, koliko časa bo taxi potreboval. Aha... prvo vprašanje vsake stranke je "koliko je pa za čakat?". In kaj naj jaz rečem? Da ne vem? Neizvedljivo, razen za Novo leto (ko nihče ničesar ne ve). Ne glede na opisano situacijo pa taxist stranke ni dolžan peljati zastonj. To bi bilo samo v primeru njegove napake. Da je prišel na naslov kasneje, kakor je rekla dispečerka, ni njegova napaka. Ker ni vedel, kaj je rekla dispečerka. Niti to ni dispečerkina krivda, ker ni mogla vedeti, da bo taxist potreboval toliko časa. Še manj pa je seveda strankina napaka, ki je čakala (ali pa prej šla, ker se ji ni dalo več). Pritožbe glede takšnih stvari so redkokdaj rešene stranki v plus. Taxi je le javni prevoz in to ne kakor avtobusni, ki ima odmerjen vozni red. Taxi ga nima. Ja, pride, ampak v minuto točno? Težko. Morda bi kakšna taxi služba ugodila zahtevi/želji po gratis vožnji, vendar ne zato, ker bi morala, ampak samo zato, da popravi vtis. Metro bi težko padel v to kategorijo, saj je to največji taxi v Sloveniji in niti pod razno ne bo propadel zaradi ene nezadovoljne stranke. Žal je tako. Kaj svetujem v takem primeru? Metro ne sprejema prednaročil. Če vi pokličete k njim ob 10-ih dopoldan in si naročite taxi za ob 16-ih popoldan, to ne bo izvedljivo. Sprejemajo samo tekoče pozive - ko potrebujete, pokličete. Imajo preveč dela, da bi jih uspelo urejati še prednaročila. Pokličite Laguno, Intertours ali Euros, ki prednaročila imajo. In vedno, ampak res vedno, si naročite taxi 10-15 minut prej. Če morate štartati od doma ob 16-ih, si ga naročite za 15:45 ali 15:50. Ziher je ziher. Če bo taxist prišel prej, boste pač nekaj minut prej na cilju - bolje to, kakor pa, da zamudite. Če vas bo pa iskal ali kaj podobnega in prišel ob 16-ih, bo pa še vedno za vas OK. Za malo bolj ziher taxi pa meni pošlji ZS, pa se bova zmenili. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]
|
|
|
|