nejcko
|
IZVIRNO SPOROČILO: karin24 Mogoče bodo pa svetovni gospodje le ponudli alternativo. Alternativa obstaja in to v večih različicah, vsaka pa ima svoje slabosti. El. žal ne omogoča daljših relacij niti večjih hitrosti, biogoriva pa že zdaj kažejo svoje zobe ... medtem ko je čedalje več lakote po svetu, se čedalje več pšenice, koruze ter oljne repice se namenja namesto za na krožnik, v tank. in smo spet tam, kjer smo. Članek na to temo: London - Evropski komisar za trgovino Peter Mandelson je v pogovoru za britanski časnik Guardian priznal, da biogoriva prispevajo k zviševanju cen hrane in večanju izpustov toplogrednih plinov. A prepričan je, da glavno odgovornost nosijo ZDA, Evropska unija pa ima glede tega vprašanja dobre politike. "Tekma za gojenje koruze za subvencije za etanol v ZDA zmanjšuje oskrbo s prehranskimi pridelki na svetovnih trgih ter zvišuje ceno te pomembne surovine," je dodal. Evropska komisija je pred nekaj tedni zatrdila, da kljub številnim kritikam ne bo spremenila cilja, da bi poraba biogoriv do leta 2020 predstavljala deset odstotkov v celotni porabi goriv v EU. Poleg tega so v Bruslju poudarili, da gojenje rastlin za biogoriva ne vpliva bistveno na strukturo kmetijstva, da bi bilo zaradi tega kaj manj proizvodnje hrane. Po mnenju Mandelsona ima evropska proizvodnja biogoriv "le majhen vpliv" na cene na svetovnem trgu. "Vprašanje ni biogorivo ali ne biogorivo, temveč pravo biogorivo," je prepričan. "Trajnostna politika pomeni natančen premislek, preden začnemo vzpodbujati kmete k uporabi omejenih kmetijskih virov za proizvodnjo goriva namesto hrane. Potrebno je torej ali povečati izdatnost pridelka ali pa surovine za biogoriva gojiti na prej neobdelanih površinah," je dodal. Začeti moramo na problem spet gledati po "socialistično" in dejansko omejiti avtomobilsko potrošništvo na minimum. Čeprav se danes tako rado poudarja, da je potrebno biti za službo in delo fleksibilen in mobilen in da se ti kao ne sme biti težko peljati v službo v eno smer 100km, se je potrebno hkrati vprašati, koliko svinjarije se pri tej relaciji dnevno spusti v zrak, koliko nafte je zato potrebo, da en osebek na šiht pelje tono železa zraven. Sicer pa jaz že dolgo to poudarjam, ampak ... po žepu nas bo udarilo vse ... žal, tudi po želodcih, slej ko prej
|