drugošolčki (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


lolita_0 -> drugošolčki (29.1.2008 21:22:41)

Živijo,
zanima me, ali se tudi pri vas otroci v 2. razredu doma že učijo? Jaz z mojim pregledujem in popravljam naloge, ki jih je naredil v podaljšanem bivanju, 15 minut berem in še kakšen matematični izračun narediva, tako da sediva kar kakšno uro vsak dan. Če vprašam učiteljico pa pravi, da v 2. razredu otroci razen 15 minutnega branja ne rabijo učenja.




Gina -> RE: drugošolčki (29.1.2008 21:47:15)

Zakaj pa delaš s svojim otrokom doma kaj drugega, kot branje? Normalno je, da otroci, ko se učijo pisanja, računanja, vmes kdaj še delajo napake. zato delajo veliko vaj v šoli. Ne rabijo zato doma še posebnih nalog. Načeloma se tudi vse okolje naučijo v šoli. Z izjemo kakšnih malenkosti (npr. imena mesecev..), resnično ne rabijo doma še česa drugega kot branje. Kolikor jaz vidim, večina staršev dela še doma z otroki zato, ker sami menijo, da je tako prav in ker bi sami radi otroka, ki bi vse v nulo znal, pa ker nekako ne sprejmejo, da bi otrok sam prevzel svojo šolo, ker potem ne bi vse znal tako super ekstra dobro. Obstaja seveda nekaj procentov otrok, ki res potrebujejo dodatno domače delo. Vendar ti hodijo večinoma že tudi k dopolnilnemu pouku in jih učitelji seznanijo, oz. njihove starše kaj točno in  vkakšni meri naj bi doma delali. Torej še enkrat: Zakaj delaš doma z njim?




lelaval -> RE: drugošolčki (29.1.2008 23:44:06)

Do 4. razreda nismo nič delali doma. Takrat pa jih je bilo treba spomnit, da se morajo učit. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




Anonimen -> RE: drugošolčki (30.1.2008 8:47:42)

Naša drugošolka ima že sedaj ogromno naloge.Res ne potrebuje še dodatne,razen branje.To imajo pa take sprintane  hišice in ko jo izpolnijo ,dobijo bleščečo nalepkico.Mislim da to otroke motivira.V prvem razredu sem jo skoraj na kolenih prosila,da bere ,sedaj ima pa že 16 knjigic.Jaz bi kar tukaj Gino nekaj vprašala,namreč naša tamala še že uči poštevanko in nekaj računov na deljenje.Naš tavelik mulc se je pa začel učiti v (intezivno)3 ,4 razredu.A ni to malo prezgodaj? Ali pa moj spomin peša?




Gina -> RE: drugošolčki (30.1.2008 19:05:25)

Poštevanka v vseh oblikah (do 10x10) pride na vrsto v 3. razredu. Se pa v 2. razredu obravnava zapis vsote enakih seštevancev v obliki produkta, in deljenje na konkretni ravni, s konkrentnim gradivom. To v praksi pomeni, da mora otrok znati  npr. (napraviti 4 krat po 2 poskoka, pet krat po tri udarce na boben...) prinesti na mizo 4 krat po 5 kock in ta račun tudi zapisati (tako na +, kot na x), se pravi 5+5+5+5= 4x5=20. Skratka, ugotoviti mora, kaj pomeni znak krat, pa kako je množenje povezano s seštevanjem. Do rezultata pride s seštevanjem, ni se mu še treba učiti poštevanke. Znati morajo tudi določeno št. predmetov razdeliti na skupine z enakim št. predmetov in ugotoviti, koliko je skupin (ali npr. torto, ki ima 12 kosov pravično razdeliti med 6 otrok, ter ugotoviti, koliko kosov dobi vsak). V tretjem razredu pride vse ostalo.




Anonimen -> RE: drugošolčki (30.1.2008 19:19:28)

Ja ,ja to ima ona.Nevem se mi je malo prehitro zazdelo,ampak nič hudega sej obvlada.Hvala za odgovor.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




bumerang -> RE: drugošolčki (30.1.2008 19:21:41)

Joj Gina, tukaj se pa ne morem strinjat s tabo.
Pa kakšne delovne navade bo dobil otrok, ki do 4. razreda doma DNEVNO ne dela, utrjuje, se uči... dela karkoli za šolo.
Ja, otrok v 2. razredu naj bi na dan najmanj pol ure delal za šolo, vključno z domačo nalogo, ki naj bi trajala največ 10 minut. Če ta zavzame pol ure, potem še kaj več. Čeprav bi se vprašala kaj sploh pol ure počne.
Torej vsak dan nekaj računov, nekaj branja, nekaj zapisovanja črk. To je zame minimum. In seveda skupaj s starši. Ko otrok dobi dnevno rutino, lahko starši otrokom "prepustijo" odgovornost za šolo.
Jaz zagovarjam sistem, da je treba z otrokom delat tam nekje do 4., 5. razreda, potem pa naj dela sam. 




Gina -> RE: drugošolčki (30.1.2008 21:57:24)

No ja, jaz imam tukaj neko malo drugačno mnenje. Meni se zdi, da so delovne navade nekaj, česar nujno ne rabimo  v taki meni, kot se kakšnemu zdi. Uf, matr, zdaj sem pa povedala...[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image] Tole sem karikirala, da ne bo pomote. Načeloma pa se mi zdi takole: večina otrok mora dobiti eno samo del. navado - to je da takoj, ko pridejo domov (ali kasneje, če se tako zmenijo), naredi domačo nalogo (to bo pomembno kasneje za ma in ang, ker tisto se ne moreš učiti kampanjsko, ostalo pa komot). V 2. razredu bi moral otrok praktično vse ostalo (razen branja) usvojiti v šoli. Čemu bi se moral mučiti še doma s šolo, če je bila vendarle 9-letka narejena z namenom razbremeniti otroka? otroci v 2. razredu imajo preveč ur pouka, zelo težko zdržijo tempo in niti slučajno količina snovi ni primerna starostni stopnji. Utrujeni so po pouku. če jo pa že moramo furat, potem pa naj imajo vsaj popoldne mir. V vseh razredih je približno enako, samo da se stopnjujejo reči. Ker je znanstveno dokazano, da otrok ne zna nič več ali manj, če se uči vsak dan pol ure 10 dni ali če se uči 1x 5 ur skupaj, da mu enako mnogo solate ostane v glavi, se mi zdi, da je načeloma vseeno, kdaj se otrok uči (strogo izzvzamem otroke, ki se težje učijo, oni so edini, ki jim učenje na obroke resnično zelo koristi, samo večina ni taka), če se sploh uči - to je smiselno takrat, ko si snovi več ni sposoben zapomiti iz šole, od pouka, to pa se ponavadi zgodi v 4. razredu, takrat morajo starši otroka bolj kontrolirati, da ga začnejo opozarjati na to, da bo moral kaj v zvezi s tem, da bo znal, narediti.
Glede na to, da je več kot pol reči, ki se jih uči v OŠ odvečnega balasta, ki ga otroci ali še ne razumejo dovolj dobro, ker ni primerno starostni stopnji, ali pa si ga ne zapomnijo dolgoročno, ker je nezanimivo ali ker je neuporabno v praksi ali pa zgolj njim nerazumljivo predstavljeno, sklepam, da gre pol tega, kar se učijo v totalen nič, v napiflano neznanje, oz znanje za tri dni. Kar jim pa je zanimivo, si bodo pa zapomnili v vsakem primeru dolgoročno.
Poleg tega imaš različne otroke, take ki imajo že sami občutek za učenje in tudi take, ki jim moraš pomagat naučit se, učiti se.Iz vseh naštetih razlogov menim, da je prav, da se otroku pokaže, kako naj se uči, da je prav, da otroku poveš reči, ki jih sam ne razume, vendar sem strogo proti, da se z otrokom sedi, ker se ga s tem ne nauči samostojnosti. Starši so svojo šolo že naredili, ni jim treba šole delati še enkrat. Preveč kontrole škodi enako mnogo, kot premalo. Ravno prav jo otrok rabi. In otrok mora sam vlagati trud v te reči.

Seveda je spodbuda staršev dobrodošla, eno uro vsak dan v 2. razredu še popoldne delat, pa se mi zdi totalno  zapravljanje časa. Kaj bodo pa v 9. razredu, delali vsak dan še 8 ur?[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] 
Na splošno se mi zdi življenje tako zelo kratko, da se mi ne zdi vredno ukvrajati s šolo več kot je treba.Cele ure za šolo, zakaj le, saj se mi ni zmešalo, toliko lepših reči je v življenju, pa ne bi rekla, če bi od tega kaj imeli? Meni se zdi, da jaz kar precej stvari vem iz različnih področij, nisem čisto mimo, kar se info tiče. Pa misliš, da sem jih dobila v šoli? Ha, ha, ha, ha, vic stoletja.  Tudi pričakovanja do svojih otrok sem zelo spremenila. Pričakujem od njih, da se bodo naučili veliko življenjskih reči, takih, ki jih človek rabi, pa ki v praksi delujejo. Če pa ne bodo znali česa brezpredmetnega, ap bodo zato dobili oceno 3, mi je pa prav vseeno. šola ni najpomembnejše področje v življenju. Fajn je, če jo imaš, ni pa nujno, da zato fejst trpiš zraven vsak dan ob knjigah, gre tudi na lažji način. Če bodo želeli študirati kaj takega, kjer rabijo šolo, bodo morali tudi to pogoltniti, pa se malo več učiti nečesa, kar bo izpuhtelo iz njih naslednji dan, če pa ne bodo želeli ravno na kako medicino, so pa lahko tudi precej manj uradno uspešni, vseeno je to. Glavno da bodo sami imeli željo po izobraževanju, to pa je pomembno, da jih namesto sedenja ob knjigeh vsak dan, naučiš, kje pridejo do tistih spoznanj, ki jih zanimajo.Pa da se ukvarjaš z njimi na način informiranja v vseh smereh. Evo, to pa je pomembno.

Bogokletna izjava ene učiteljice.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]




Anonimen -> RE: drugošolčki (31.1.2008 8:04:50)

Soory ,ker se bom vtaknila,ampak tole je resnično.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]




Stran: [1]