Gina -> RE: pri kolikih letih (7.12.2007 18:46:10)
|
[/quote] Čaki da pride v 1. razred devetletke. Tam bo šele hudo. Nekako ne znajo zmotivirat bistrih otrok. Nečak že tekoče bere in piše in to je nekaj najhujšega, ker mu je potem dolgčas. [/quote] Jaz se pa ne spomnim, da bi kdaj imela otroka, ki bi se dolgočasil v šoli. Prvi razred 9-letke je izjemno naporen za otroke, namreč ne zaradi težke snovi, ker to ni res, je zelo primerna, ampak zaradi tega, ker je snovi veliiiiko in otroci so prisiljeni več ur delati v šoli, česar v vrtcu ni, tam je odločno manj usmerjenih dejavnosti. Nekateri so na začetku šolskega leta par mesecev tolk zmatrani, da gredo popoldne sami od sebe spat doma. Koncentracija toliko starih otrok pa še oprav gotovo ni na tem nivoju, da bi to lahko zdržali. Zato sem precej na to temo pisala že letos, pa mi zgleda ne verjamete. Če govorimo za prvi razred, je to še kar znosno, vendar je tudi drugi razred in tretji snovno tako obsežen, da so otroci po drugi uri še nekako za silo sposobni slediti, četrto pa praktično nihče več, da o peti sploh ne bi, kaj takrat lahko človek z njimi dela. Imajo pa toliko snovi, da morajo imeti 5 ur že v 2. razredu (tako je po zakonu), če ne se tudi skozi ne bi prišlo, saj če pogledam npr. Okolje, prva tri leta tam praktično nimaš niti ene ure na leto za utrjevanje, čisto vsako uro samo jemlješ naprej, če želiš vse cilje obdelat. Moji otroci so presrečni, kadar uspemo narediti prej, pa se lahko gredo igrat. Komaj čakajo, kaj šele, da bi jim bilo dolgčas. Poleg tega mi je za lase privlečeno tole o dolgčasu tudi iz drugega razloga. Npr. če vzamem slovenščino in konkretno učenje črk. V 2. razredu npr. ko se to učimo, je že tako, da četudi otrok zna vse črke, jih ne zna skup spravit v neko smiselno celoto, ali pa ne zna pravilno zapisovat besed. Danes npr. so imeli otroci za napisat samostojno besedo fotografira, ker je ibl opis neke slike, pa imam izjemno uspešen razred, berejo nadpovprečno dobro, tudi zapisujejo, pa je samo en sam samcat učenec prav napisal to besedo. Pisali so tudi samostojne kratke povedi. Spet je tri kratke povedi zapisal čisto brez napake en sam. Zapisovali smo med prvo uro, ko je koncentracija največja. Kako naj jim bo dolgčas? Ne me hecat, to so izgovori. Izgovori staršev, zakaj je otrok mogoče neprimeren kar se vedenja tiče, mogoče izgovori učiteljev, ki jih ne znajo zaposlit ali izgovori otrok, ki ne vedo, kaj bi se menili, ko jih sprašujejo bedarije, kot so, kako je bilo v šoli, ali izgovori otrok, ker se jim zdi brez veze npr. v 1. razredu delat grafomotorične vaje, ki so še kako pomembne kasneje v razvoju ali česarkoli drugega pač, kar morda obvladajo, pa bi lahko še bolje, če bi se malo potrudili, pa se jim ne da, ker jim je vse brez veze, kot je brez veze mnogim zdolgočasenim otrokom - da me ne bi kdo narobe razumel, ne vsem, morda je vzrok dolgčasu tudi ena od pogostih reči, da se otrok ne zna sam zaposlit, da pričakuje kar naprej usmerjanje s strani učitelja, veliko takih otrok obstaja v modernih, nenaravnih časih, vendar je proste igre vendarle razmeroma malo tudi v 1. razredu, glede na sposobnost koncentracije teh otrok, da se mi to ne zdi tak problem - razen če štejemo k temu še podaljšano bivanje, kjer je časa za prosto igro veliko, otrok pa itak jemlje šolo kot vse skupaj. Vendar menim, da mora učitelj te reči rešit na svoj način, primeren otrokom, povprečnega otroka je dokaj enostavno motivirat, pa malo ga spodbudit, da dela, če lahko temu sledi neka nagrada in zdi se mi, da je zelo hudo, če jih učitelj ne more, pa se mu zdi, da je otroku dolgčas (izvzeti primeri preveč razvajenih, ki jih je tudi veliko in zanemarjenih otrok, ki jih pa je bolj malo). Ali pa tako menijo starši, pojma nimam, vsekakor pa mi te reči niso jasne.
|
|
|
|