opisno ocenjevanje (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


sonja-10 -> opisno ocenjevanje (31.8.2004 15:38:51)

Sem začela novo temo, ker imam sina še v osemletki in me spopad z devetletko čaka v sedmem razredu. Se me je pa dotaknila tema opisnega ocenjevanja. Sem velik pristaš opisnega ocenjevanja. Opisna ocena ti pove kaj tvoj otrok zna in kaj naj bi še osvojil. Pred leti, se spomnim, je učiteljica sama opisala otroka. Tako se spomnim ocene za neko deklico: množi avtomatično, deljenje razume. In starši so točno vedeli, da naj še nekoliko vadijo deljenje. Če bi bila deklica ocenjena s številkami, bi bila to samo pet.
Druga pripomba je bila na branje: deklica tekoče bere, prebrano razume, svetujem pa več uporabe strokovne literature. To je bila zopet stopnja naprej. Kaj še lahko. Deklica je brala veliko pravljic, z otroškimi enciklopedijami pa ni znala rokovat in na ta način si je širila obzorje pri delanji plakatov.
Žiga ima zdaj izdelano opisno oceno za posamezni predmet in v prvi alineji vidiš kaj naj bi otrok obvladal na koncu drugega razreda in potem posamezna alineja pove kaj otrok obvlada, kar pa manjka pa še ne zna.
Če bi lahko, bi glasovala za opisno oceno do konca osnovne šole.
Opisna ocena je tudi bolj poštena. Pove kaj otrok ZNA na koncu šolskega leta. Številčna ocena pa pove kako PRIDEN je bil( 3,5 = 4).




sonja-10 -> opisno ocenjevanje (31.8.2004 16:31:34)

Se strinjam, opisno ocenit otroke je dosti težje kot pripopat tisto številko.




SU -> opisno ocenjevanje (31.8.2004 18:52:15)

Z opisno oceno je veliko več dela - za učiteljico - kot pa s številčno. Je pa res, da ti ( če je izdelana natančno ) pove veliko več, kot številčna. Vsaka petica, štirica, ... ni enaka vsaki petici, štirici, .... LP, Saša




Tom Sawyer -> opisno ocenjevanje (31.8.2004 21:13:34)

In v tem je srž problema- opisne ocene (vsaj za prvo triado devetletke) niso izdelane natančno.
So zelo splošne in dejansko NE opozarjajo na morebitne otrokove težave z učno vsebino.





SU -> opisno ocenjevanje (3.9.2004 17:42:46)

Kaj vse pa ti pove številčna ocena o težavah otroka? Po mojem nič več oz. celo manj kot opisna ocena. Vsaj po opisnih ocenah, ki sem jih videla sama oz. o nečem podobnem, kar moram izdelati sama. LP




Tom Sawyer -> opisno ocenjevanje (3.9.2004 20:22:17)

Hm, program opisnega ocenjevanja je bil verjetno širokopotezno zastavljen; kar mu očitam jaz je ravno to preveliko posploševanje. Manjka tisto, kar naj bi opisno ločilo od številčne - to pa je individualna informacija o osvojenem znanju.

Zavedam se seveda, da priprava takih "individualnih" ocen ni mačji kašelj, vendar pa osebno iz tistega posplošenega zapisa realne situacije sama ne zmorem razbrati.

Lp,





sonja-10 -> opisno ocenjevanje (8.9.2004 22:09:20)

Meni je zelo žal, da ste imele nekatere tako slabe izkušnje. Moja, je bila, hvala bogu, dobra. Nisem vnet pristaš reform, niti snovalka nove devetletke, niti učiteljica. Sem mamica tretješolca in vse kar sem napisala, je bilo iz moje izkušnje ali izkušnje mojih bližnjih. Nič teorije ,Mb. Verjamem pa, da povsod niso razumeli priložnosti, ki jo je ponudilo opisno ocenjevanje. Ti bom dala kar primer iz zadnjega spričevala 2/8 razred:
MATEMATIKA:
- poštevanko obvlada do avtomatizma
- poštevanko delno obvljada

- deljenje obvlada
- deljenje delno obvlada

- deljenje z ostankom obvlada
- deljenje z ostankom delno obvlada

- seštevanje in odštevanje s prehodom preko desetice obvlada
- seštevanje in odštevanje s prehodom preko desetice delno obvlada

- samostojno rešuje težje naloge z besedilom
- samostojno rešuje lažje naloge z besedilom
- pri reševanju nalog z besedilom potrebuje pomoč ...

itd še geometrija in terminologija. Nato je tako razdelana slovenščina, SND, likovni, glasba in telesna vzgoja (samo telovadba ima 5 alinej kaj zna in česa ne)

Vsak učenec ima pri posameznem sklopu označeno katera alineja se ujema z njegovim znanjem.
Še enkrat bi poudarila, da takšno spričevalo in samo takšno spričevalo pove kaj učenec zna. Številčna ocena je samo nek predalček kamor te stlačijo, ko matematično preračunajo tvoje povprečje in ga potem po potrebi dvignejo s kakšnim referatom ali urejenim zvezkom.
Včasih imam občutek, da vsi pozabljamo na temeljno poslanstvo šole, ki pa je znanje.
Mb, se strinjam s tabo, da so odnosi zelo načeti. Ampak ne predstavljam si tekmovanja v tem, da nekdo poštevanko obvlada do avtomatizma. To znaš, če si se naučil ali pa ne, če si se pozabil naučit še število 8.
In vsa ta naravnanost na popravlanje ocen se mi zdi zelo slaba. Izboljšat je treba znanje. Ker gimnazijo bo treba tudi naredit in bo koristila predvsem dobra podlaga znanja.
Kar se pa točk tiče, je za naše šolarje poskrbela nataliteta, ki pada. Ko bodo oni na prehodu v srednjo šolo, ne bo več omejitev, če, seveda, ne bodo ukinjali šol.
Drage šolarske mamice, želim vam čimbolj mirno in uspešno šolsko leto,
Varja




Stran: [1]