sonja-10
|
Tole je kar malo tako počez, bi rekla, Splišni. Vsi vemo, da se morajo otroci igrati. Raziskava, ki jo je naredila Ribica, pove, da se še kar igrajo naši nižjeosnovnošolci in kar me je najbolj razveselilo, lego kocke še kar vodijo. Vemo tudi, kako spodbudne so igre za otrokov razvoj. S socializacijo se starši ukvarjamo od prvega nasmeha, ko se otrok uči prvih umetnosti komuniciranja. Izven šolske dejavnosti pa so dodatek k širjenju otrokovega obzorja. Ne bi se tukaj spuščala zakaj starši dajejo ali ne dajejo otroke h krožkom. Lahko jih dajo zato, da imajo tisti dve uri mir pred njimi, ali pa jih pustijo ves dan na ulici, da imajo mir pred njimi. Eno kot drugo je vredno obsojanja. Interesne dejavnosti so dodatek za tiste otroke, ki si v prvi vrsti to želijo in v drugi, da so sposobni še kakšnega dodatnega dela. Izvenšolska dejavnost je tudi šport (košarka, nogomet, tenis), vse to otroka tudi veseli, pa če se komu še tako čudno sliši. Samostojnost o kateri govoriš, pa jo jaz vidim nekoliko drugače. Moj Žiga je letos preživel teden dni v Izoli in je bil pravi obmorski potepin, ki je sam raziskoval obalo, mesto. V Ljubljani pa živimo tako, da še vedno ne more sam v šolo ali k prijateljem. Pa nič zato, ga pa jaz odpeljem. Ta samostojnost pride slej ali prej - odvisno od otroka ali okolice kjer živi. Samostojnost, ki mene zanima je delo za šolo, odnos do svojih stvari, odnos do dogovorov ( v šoli, doma, med prijatelji), tukaj bi ga rada navadila na samostojnost in na odgovornost. Pri tem mi glasbena šola in jezik zelo pomagata. Da o športu ne govorim, za tiste, ki ga trenirajo. In še to bi dodala, da so glasbena šola, jezik počasi postajali in postajajo zahtevni. Začelo (v mali glasbeni šoli) pa se je z igro, igranjem in potem malo vaje doma, potem vsak teden vaje doma, potem vsak dan 15 minut, zdaj v tretjem razredu ima vsak dan pol ure. Vse je odvisno od otroka. Nekdo, ki ima veliko dela z učnim programom in še vse popoldneve potrebuje za naloge, potrebuje le šport in veliko zraka, da se naskače in sprosti. Kdor pa konča domače naloge med poukom, se igra vsaj dve do tri ure na dan, mirno lahko sebi ali drugim v užitek odigra nekaj skladbic ali prebere angleško knjigo.
|