liliana
|
IZVIRNO SPOROČILO: nejcko Januarske paradajze pa moram še nujno pokomentirati, ker sem jih prej pozabila Liliana pravi, da se ljudje nočemo odreči paradižniku v januarju. Jaz pa pravim, da smo ljudje brez paradižnika v januarju povsem normalno živeli, nihče si ga ni niti želel, ker nam ni bil logičen, niti možen ne nič. Odraščala sem v času, ko so še banene bile čisti zaklad, pa ne pomnim (v družini sme bila za nakupe zadolžena jaz), da bi kdaj slišala kakšnega kupca, ki bi od šipca (včasih so oni pretežno prodajali sadje in zelenjavo v svojih kioskih) zhteval paradižnik jauarja. Tudi kasneje, ko so se odpirali trgovinski centri in supermarketi, nisem nikoli slišala nikogar, ki bi januarja od trgovca zahteval paradižnik. Potem ap se je nekega januarskega dne na naših policah v trgovini znašel paradižnik. Po astronomski ceni. Svetovno čudo, še bolj svetovna cena. Par premožnejših je ta paradižnik kupila, večina ne. In vsem je bilo jasno, da je pač paradižnik januarja dostopen samo unim na vrhu, tako kot kaviar. Ok. Pa čez leto najdemo na policah januarja cenejši paradižnik. Tudi srednji sloj si ga je lahko privoščil. Ja, nihče ni v tistem momentu pomislil, od kod ta cenejši paradižnik. Če si si ga lahko privoščil (in želel) si ga pač kupil. Ovčke pač. In danes je točno tako ... paradižnik januarja ni ravno poceni, je pa dostopen, kar pomeni, da si ga vsak dan revež na minimalcu pač ne more privoščiti, nekdo na sredini občasno, ta bogati pa vsak dan. Nekaterim pa je paradižnik januarja še vedno čuden tujek in ga ne kupimo. Zanimivo. Lahko torej rečemo, da ponudba spodbuja povpraševanje in ne povpraševanje ponudbe. Kajti mnogo ljudi sanja junija kostanje in decembra češnje - sanjajo o njih, si jih želijo, a jih v trgovini ne zahtevajo in ne povprašujejo po njih - pa vendar še nisem zasledila kostanjev aprila in češenj decembra. Morda nekoč bodo. in ljudje jih bodo kupili, če jim bodo cenovno dostopni. Vendar bistvo je v tem, da ih niso oni zahtevali. Torej ponudba ne postane iz povpraševanja, ampak povpraševanje iz ponudbe. Tukaj pa nastopi propaganda. Seveda smo živeli brez paradajza januarja.....pa brez kivija, banan in levisk tudi (ko smo trumoma rinili v Graz in Trst po te dobrote).....tudi brez I-phonov, tablic in računalnikov smo živeli.....vozili smo se z avtobusi, ni imel vsak polnoleten član družine svojega avta......pa smo kar solidno živeli.......vendar kot praviš, ljudje hlepimo po udobju in tehnološki napredek nam je to udobje dal......od paradajza pozimi (recimo Lušt ima tudi celo lepo paradajz), do pametnega telofona........torej, ponudba in povpraševanje......v začetni fazi ponudba ustvarja povpraševanje........kasneje pa nastane kar obraten proces, da povpraševanje ustvarja ponudbo.....ker če ni povpraševanja, podjetja ne zaslužijo in kaj hitro opustijo tisti segment, ki ne prinaša dobička ampak le stroške........ Recimo eden večjih trgovcev v Sloveniji precej pogosto (se mi že zdi da tedensko) pošilja domov kupone, da je za vikend en izdelek po lastni izbiri 25 % cenejši.......in potem gužva v trgovini, ker to se pa ja splača.....figo se splača, ajde, če rabiš res tisti izdelek, se splača, če pa ne in greš kupit izdelek zgolj zato, ker 25 % ceneje, se pa ne splača (in ravno to stori velika večina kupcev, dobesedno nasedejo, ker vidijo, da je nekaj ceneje in da jim bo to prineslo neko ugodje)......in koga v tem primeru okriviti, da "nasede"...zgolj prodajalca.....? Nikakor.....tudi kupec je "kriv"....ker v začetku je bila ta akcija s 25 % popustom mogoče 3 ali 4 krat na leto......in po dveh letih je ponudnik analiziral svojo prodajo in je videl, da je kupcev v trgovini bistveno več, če pošlje na dom letak s kupončkom.....in je začel ponudnik postopoma pošiljati tiste kupončke pogosteje......torej se je iz začetne faze, ko je ponudba ustvarila povpraševanje obrnilo in je povpraševanje začelo ustvarjati ponudbo.....gre za precej vzajemen proces.....če povpraševanja ne bi bilo oz. če kupci ne bi masovno drli v trgovine, bi trgovec to opustil.......isto je s paradajzem januarja....... Seveda ... kot jih danes večina verjame, da je malo bolj okroglo grdo (treba biti suh), da je staro grdo (teba biti mlad(osten), treba biti fit in tekati in biti lepo oblečen in moden in moraš moraš moraš ... biti tak in tak ... v službi servilen, fleksibilen, vedno na razpolago, inovativen, z vizijo, s ciljem, ... Propaganda pač. In če vse to nisi, začneš verjeti, da si zanič. Da nisi vreden, da dihaš zrak. Kako najlažje prikriješ resnico? Tako, da jo oznaćiš za teorijo zarote user posted image Okroglo ni grdo.....drugače povedano meni je ženska pri 50 in 60 letih, ki je bolj okrogla lepša in izgleda mladostnejše kot tista, ki je suha....... Drugače pa, če želimo biti pri 60 mladostni, če želimo biti po modi oblečeni, če želimo se iti šport v smislu, kot se ga gremo danes (da je važnejša športna oprava kot samo dejanje športa), če želimo imeti paradajz januarja, če želimo imeti vsaki dve leti novi telefon, če želimo iti dvakrat na leto na počitnice v hotel z mega bazenom.....je pač treba delati.....kar pomeni, kot ti to imenuješ biti v službi servilen, fleksibilen, vedno na razpolago, inovativen, z vizijo, ciljem......ker brez dela se potrošništva (bom rekla kar globalnega potrošništva), ki smo ga tako zelo z vsemi štirimi zapopadli, ne da iti..... In je pač treba sprejeti to, da za vse te dobrote, ki nam jih je prinesel tehnološki napredek ni zgolj prikrivanje resnice in da gre za vzajemen proces......ponudbe in povpraševanja recimo,....ker eno brez drugega ne obstaja.......
< Sporočilo je popravil liliana -- 26.5.2016 6:38:21 >
|