mate0ja
|
IZVIRNO SPOROČILO: sakuL Mislim, da bo to tale člen: 101. člen ZVCP-1 (tč.2) Vozilu iz prejšnjega odstavka (avtobus) je treba v naselju omogočiti speljevanje s postajališča, ko voznik to nakaže s predpisanim znakom. Da bi mu to omogočili, morajo drugi udeleženci v cestnem prometu zmanjšati hitrost in, če je potrebno, tudi ustaviti. Voznik avtobusa sme dati znak, da bo odpeljal s postajališča, šele ko zapre vrata in je pripravljen za vključitev v cestni promet. V promet se sme vključiti le, če s tem ne ogroža drugih udeležencev cestnega prometa. Je pa zadeva taka, da avtobus v naselju sicer moraš izpustiti, nima pa avtobus absolutne prednosti in bi bil v primeru nesreče ponavadi kriv voznik avtobusa. In je res tako da dajejo prevozniki malo prevelik pomen temu členu. Enako je z intervencijskimi vozili, ko so na intervenciji grejo lahko npr. v rdečo, vendar spet v primeru nesreče so krivi sami. Kolikor je meni znano je edino vozilo z absolutno prednostjo le vozilo s prednostjo - zelena in modra luč, ki ima prevlado nad vsemi . to si moram prav stiskati pa imeti v avtu v primeru izsiljevanja Če omeniš policaju tale člen, vsak dobi pike. Avtobus NIMA PREDNOSTI ampak mu moreš omogočit VARNO speljevanje, torej če vidiš 50 m pred sabo avtobus, ki speljuje mal pribremzaš ne pa da skoraj letiš skozi prednjo šipo, ker moraš bremzat tik ob avtobusu, hkrati pa ti še zmanjka sape, ker avtobus pelje tik ob tvojem desnem delu odbujača. velja pa ena izjama. Če ima avobus postajališče na cestišču pa moraš počakat, da se potniki skupajo in avtobus spelje, potem še ti lahko spelješ. Skratka ne smeš ga prehitevat, ker obstaja nevarnost, da ti gre kdo nasproti ali pa da potniki kar butnejo na cesto izza avtobusa. zadnje čase ugotavljam, da smo brezobrazni kot pešci, kolesarji, šoferji, potniki. Dnevno se vozim skozi center Ljubljane. Tam je vedno povečan promet in je logično, da se boš temu prilagodil. Ampak očitno ne vsem. Trole sploh ne komentiram kaj delajo, ljudje v avtomobilih eni držijo nenormalno varnostno razdaljo in tako počasi speljujejo in zavijajo, da ovirajo vse za sabo da ne govorimo kolikokrat se zgodi kolaps v križiščih in se ne more noben nikamor premaknit, drugi ves čas žmigajo, piskajo, se vrivajo, cikcakajo, vozijo po pločnikih, kolesarji se vozijo po pločnikih, po cestah, celo v napačno smer, čez rdečo čez cesto pa čez celo vozišče levo zavijajo, pa mal vijugajo med avtomobili, pa še koga na štangi vozijo, pa brez držanja za balanco, po možnosti s telefonom v eni roki, pešci pa skačejo lih povsod čez cesto, se na prehodu za pešce rokujejo in pogovarjajo. In na vse to moraš biti pozoren. Včasih že po tistih petih kilometrih vožnje pridem do službe utrujena od vsega dogajanja na cesti.
_____________________________
Če bi rad bil srečen, BODI!!
|