barni
|
Jaz sem dobila ta odgovor avgusta 2009. Ce se da komu tole prebrat, veselo na delo. V mojem dopisu pise, da se je vlagateljica tozbe sklicevala na besedno zvezo, ki je po novem crtana iz pravilnika, zato vam kaj dosti ne bo koristil. Sem sla gledat pravilnik. Prej je bilo po mojem takole: 18. člen Če se med letom spremeni število družinskih članov ali če pride do zaposlitve ali izgube zaposlitve enega izmed družinskih članov ali spremembe vrste virov dohodkov ali do namestitve otroka v rejniško družino ali drugo obliko institucionalnega varstva, se plačilo določi na novo. Spremembo mora vlagatelj sporočiti pristojnemu občinskemu organu v roku 15 dni, ko je sprememba nastala. Sprememba se ugotavlja na osnovi ustreznega dokumenta. Novo plačilo se uveljavi s prvim dnem naslednjega meseca po nastanku spremembe. Ne glede na določilo prejšnjega odstavka se v primeru, kadar je vlagatelj uveljavljal spremenjena dejstva in okoliščine iz naslova pridobljene pravice do denarne socialne pomoči, oprostitev plačila uveljavi z dnem pridobitve te pravice na podlagi odločbe o določitvi denarne socialne pomoči. Vlagatelju, ki ne ravna v skladu z določilom drugega odstavka tega člena, se razlika zaradi prenizkega plačila poračuna naslednji mesec z zakonitimi zamudnimi obrestmi. Vlagatelj je dolžan v skladu z določbo tega člena sporočiti pristojnemu občinskemu organu, ki je izdal odločbo o znižanem plačilu, tudi spremembo stalnega prebivališča. »V skladu s tem členom lahko občina določi novo plačilo, če pride med letom do okoliščin, ki se lahko obravnavajo kot izjemni primeri v skladu s sedmim odstavkom 3. člena pravilnika.« Debelo obarvano pomeni popravke kot je navedeno spodaj (dec 2009): 2. člen V prvem odstavku 18. člena se črta besedna zveza »ali spremembe vrste virov dohodkov«. Za šestim odstavkom se doda novi sedmi odstavek, ki se glasi: »V skladu s tem členom lahko občina določi novo plačilo, če pride med letom do okoliščin, ki se lahko obravnavajo kot izjemni primeri v skladu s sedmim odstavkom 3. člena pravilnika.« 5. člen Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Št. 0070-76/2009 Ljubljana, dne 2. decembra 2009 Zdaj pa se 3. clen, odebeljen 7 odstavek: 3. člen Plačilo staršev določi občina na podlagi lestvice, ki starše razvršča v razrede, upoštevaje bruto mesečni dohodek na družinskega člana v primerjavi s povprečno bruto plačo na zaposlenega v Republiki Sloveniji in upoštevaje premoženje družine. V posameznem plačilnem razredu plačajo starši določen odstotek cene programa. Starši plačajo največ 80% cene programa, v katerega je vključen otrok. Plačilo 80% cene je polno plačilo. Starši lahko uveljavljajo znižano plačilo programa, ki se določi po naslednji lestvici: +----------+--------------------------------------------+--------------------+ |Plačilni |Če znaša bruto mesečni dohodek na |Znaša plačilo | |razred |družinskega člana v % od bruto povprečne |naslednji odstotek | | |plače na zaposlenega v RS v preteklem |od cene programa | | |koledarskem letu | | +----------+--------------------------------------------+--------------------+ | 1. |do 25% |10% | +----------+--------------------------------------------+--------------------+ | 2. |nad 25% do 35% |20% | +----------+--------------------------------------------+--------------------+ | 3. |nad 35% do 45% |30% | +----------+--------------------------------------------+--------------------+ | 4. |nad 45% do 55% |40% | +----------+--------------------------------------------+--------------------+ | 5. |nad 55% do 70% |50% | +----------+--------------------------------------------+--------------------+ | 6. |nad 70% do 90% |60% | +----------+--------------------------------------------+--------------------+ | 7. |nad 90% do 110% |70% | +----------+--------------------------------------------+--------------------+ | 8. |nad 110% |80% | +----------+--------------------------------------------+--------------------+Če družina poleg premoženja, ki ga določa drugi odstavek 32.a člena zakona o vrtcih, razpolaga še z drugim premoženjem, katerega vrednost presega: – 42.000 eurov, se plačilo, določeno na podlagi prejšnjega odstavka, poveča za en plačilni razred, – 84.000 eurov, se plačilo, določeno na podlagi prejšnjega odstavka, poveča za dva plačilna razreda, – 125.000 eurov, se plačilo, določeno na podlagi prejšnjega odstavka, poveča za tri plačilne razrede. Če premoženje družine presega vrednost 210.000 eurov, je plačilo staršev 80% cene programa. Ne glede na določilo četrtega in petega odstavka tega člena lahko občina v izjemnih primerih v skladu z 32. členom Zakona o vrtcih pri določitvi plačila upošteva tudi druga dejstva in okoliščine, ki odražajo dejanski socialni položaj družine in: – določi višje plačilo, kot bi izhajalo iz določitve plačila na podlagi četrtega odstavka tega člena, če ugotovi, da je dejanski socialni položaj družine bistveno boljši kot bi izhajal iz njenega izkazanega dohodka; – določi nižje plačilo oziroma izjemoma določi oprostitev plačila, kot bi izhajalo iz določitve plačila na podlagi četrtega odstavka tega člena, če ugotovi, da kljub večjemu izkazanemu dohodku družina živi v težkih socialnih razmerah. To preverjeno izvajajo v točki ko določajo višje plačilo ne gelde na lestvico - kolegica pade v nek srednji razred po dohodkih, ker pa ima njen partner podjetje (je lastnik) avtomaticno pade v najvisji razred, ceprav po dohodkih, ki jih imata uradno, ne padeta tja. Še 32. clen Zakona o vrtcih: 32. člen (določanje plačila staršev) Plačilo staršev določi lokalna skupnost na podlagi lestvice, ki starše razvršča v razrede, upoštevaje dohodek na družinskega člana v primerjavi s povprečno plačo na zaposlenega v Republiki Sloveniji in upoštevaje premoženje družine. Starši, ki prejemajo denarno socialno pomoč po predpisih o socialnem varstvu, so plačila oproščeni. To velja tudi za zasebne vrtce, ki jim pripadajo javna sredstva na podlagi 34. člena tega zakona. Lokalna skupnost lahko v izjemnih primerih pri določitvi plačila staršev upošteva na podlagi podatkov iz uradnih evidenc, ki jih vodi pristojni davčni organ ali center za socialno delo, poleg dohodka in premoženja iz prvega odstavka tega člena tudi druga dejstva in okoliščine, ki odražajo dejanski socialni položaj družine. Če je v vrtec vključen več kot en otrok iz družine, starši za starejše otroke plačujejo za en razred nižjo ceno. Ne glede na določbo tega člena plačujejo starši, ki niso zavezanci za dohodnino v Republiki Sloveniji, polno ceno programa v katerega je otrok vključen. Res ne vem kaj jim tu ni jasno???? Valda lahko obicna ugotovi na podlagi plačilnih list, da je priščo do take spremembe okoliscin, da lahko na podlagi 7. odstavka 18. clena Zakona o placilih... doloci nove okoliscine in izda novo odlocbo. Ali pa jaz ne znam prav prebrati kar pise? Ne vem no, jaz sem obcinarjem vedno navajala clene iz zakona in zahtevala njihovo pisno interpretacijo in potem, ce je bilo potrebno sla naprej do ministrstva. Vse PISNO! Besede po telefonu ne stejejo! PISNO, na papir ali po mejlu s podpisnikom. Meni je potem sama direktorica obcinske uprave pisala, ker sem se tako dolgo pritozevala. Vecina jih prehitro odneha. Jaz sem pisala pritozbo na pritozbo. Tudi glede prostora v vrtcu so mi kolegice rekle, da sem ga dobila samo zato, ker sem tako dolgo in vztrajno tezila vse povsod in zahtevala pojasnila in utemeljitve. Njihovi so ostali zunaj, pa so mislile, da bo pomagalo, ce bom jaz zase urejala, da bo se za njih poskrbljeno. Pa ni bilo. Vsak se mora boriti zase in za svoje pravice. Naj dokazejo, da nimam prav, pa bom tiho. Mimogrede, sem cisti laik na podrocju zakonov in upravnih postopkov! Zelim pa razumeti, zakaj so mi nekaj zavrnili, ce sama menim, da sem do neseca upravicena.
|