linda_mana
|
Pošiljam, kar smo dobili na prvem srečanju. Linda Nekaj o Marii Montessori Zadnji dan avgusta leta 1870 nam je dal veliko pedagoginjo in borko za ženske pravice - Italijanko Mario Montessori. Leta 1896 je postala prva zdravnica v Italiji. Delala je na kirurgiji, v psihiatriji in predavala na mednarodnih kongresih žensk. Svojo posebno metodo za vzgojo in poučevanje je pričela razvijati na medicinsko-pedagoškem inštitutu za vzgojo otrok s posebnimi potrebami. Uvedla je čutne pripomočke, s katerimi so se otroci lahko učili s pomočjo čutov. Ob prelomu stoletja je pričela s temeljitejšim študijem pedagogike, psihologije in antropologije. V tem času je še predavala na univerzi, poučevala učiteljice in objavljala številne medicinske spise. Šolstvo po vsej Evropi je temeljilo v tistem času na strogem režimu: uradnost, glasno ponavljanje za učiteljem, kaznovanje že za najmanjše napake, strogo zravnano sedenje v vrstah v prevelikih, temnih učilnicah. Za Mario Montessori je bilo to ozračje - ozračje zapora. 6. januarja 1907 je ustanovila prvo Casa dei bambini (Hišo otrok) v rimski četrti San Lorenzo. Tukaj je uporabljala učne pripomočke, ki jih je bila uporabljala pri delu z duševno zaostalimi otroki. Otroci so sami izbirali, kaj bodo počeli in odkrivali. V tej hiši se na otroke ni kričalo, kregalo, niso jih kaznovali, otroci so preprosto uživali. Postali so živahni, dobili zdrav videz in neskončno radi so se vračali. Prvi Casi so sledile še mnoge, postala je slavna. Montessorin način so uvajali v italijanskih, švicarskih, angleških, argentinskih osnovnih šolah ter poizkusnih šolah v Franciji in Združenih državah Amerike. Ustanovila je Mednarodno Montessori združenje (AMI). Odpovedala se je svojemu službovanju kot zdravnica in docentka. Do konca druge svetovne vojne se je naselila v Indiji, kjer je zacvetelo njeno gibanje. Po drugi svetovni vojni se je vrnila na Nizozemsko, praznovala 40. obletnico ustanovitve prve Case dei bambini ter načrtovala ustanovitev Montessori univerze. Umrla je 6. maja 1952. »Nihče med nami ni že od nekdaj odrasel. In prav otrok je bil tisti, ki je zgradil našo osebnost.« Maria Montessori NJENO DELO Dediščina … Kdorkoli je v zadnjih štiridesetih letih obiskoval vrtec ali šolo, se ga je v nekem trenutku dotaknilo Mariino raziskovanje, odkritje, delo. Zapustila nam je v prvi vrsti nove poglede in razumevanje otroštva. Vzgojne igrice, pohištvo po meri otrok, učenje z raziskovanjem in odkrivanjem, svetle učilnice, učitelji, ki imajo čas poslušati, vse to nam je danes domače, vendar to dolgujemo njej. Nastanek nove pedagogike… Maria Montessori je razvijala svoje delo iz opazovanj otrok. Bila je prepričana, da otroci sami vedo, kako naj se učijo. Proces učenja se začne pri otroku in ne učitelju. Osnova … Otroci bodo delali in si želijo delati, če jim omogočimo delo primerno njihovi starosti in stopnji razvoja in na način, kot ga izberejo sami. Ugotovila je, da otroci raje delajo, kot se igrajo. Vključimo še pripomočke … Pripomočki, ki jih je razvila in okolje, ki ga je ustvarila, otrokom omogočajo postati neodvisni in razmišljajoči že v rosnih letih. Sledijo izkušnjam vseh čutov in celostnemu razvoju. Pa poglejmo še naokoli … Hiša otrok ima vrt za dejavnosti v naravi in sobo, gospodarji pa so otroci. Idealno je še pokrit atrij, da so lahko otroci večino časa zunaj. Pohištvo je svetlo, nizko in lahko, da ga morejo otroci premikati. Še prijaznejši prostor pa naredijo sobne rastline ter slike. Na stenah so table dovolj nizko, da jih uporabljajo otroci sami. Oprema učilnice je po meri otrok. Nekaj pomembnih drobtinic … Igra tišine - Otroci imajo radi tišino, ki zanje postane igra. Tišina spodbuja k poslušanju notranjega življenja, pomaga h koncentraciji in pozornosti, razkriva skriti svet izgubljenih tihih svetov. Tišino otroci vzljubijo, še preden se rodijo, ko bivajo izven hrupa, v toplem objemu maternice. Mariino delo se je vezalo tudi na vero. Kot katoličanka je to vključila v svojo metodo. »Odrasel in otrok se morata združiti; odrasel mora postati ponižen in se od otroka učiti, kako postati velik.«
|