Gina
|
Sara2, če otrok dela neko stvar, ki jo je sposoben brez težav naredit v normalnem času, dve uri in pol, potem se je resno treba vprašat, kje je zatajila vzgoja. Če otrok izsiljuje s tem, da se mu ne da naredit in čaka, da bo vzgojiteljica delala z njim, pomeni, da nima dovolj odgovornosti ali da lahko izsiljuje starše, da bodo delali z njim, ker se njemu samemu ne da, pa je bolj izi, simpl, če oni sedijo zraven. Osnovna stvar, ki jo moraš naučiti svojega otrka, je samostojnost in odgovornost. Zato bi se jaz raje zamislila, kaj je narobe s tem, ne pa z učiteljico ali vzgojiteljico. Če ti je pa to rekla učiteljica v OPB, pa je še toliko bolj razumljivo, ker ima ogromno otrok, in res ne more z vsakim sedet pol ure, da bo blagovoljil narediti SVOJE delo. In otrokovo delo je narediti tisto, kar je v šoli treba, zato da znaš. Znaš zase, za celo življenje, ali pa ne znaš, spet zase, za celo življenje. Tvoja odločitev. In otrokom ne moreš s "trahtarjem" v glavo vlivat reči, morajo tudi sami migat. Zadnja stvar pri otroku brez učnih težav je pa to, da sediš z njim. To ni smisel šole. Drugačna bi bila stvar, če bi otrok imel učne ali vedenjske težave. S takim, ki ne razume, ne moreš drugače, kot da mu reči razložiš, da jih razume, vzame za svoje. S takim, ki ima vedenjske težave, delaš spet drugače, ampak nikakor ne sediš zraven in mu podpiraš lenobo. Tako da, vidiš, pri meni bi bilo isto, če bi jo k nam prepisala, obstaja možnost, da bi isto napisala. Najbrž pa ti niso dovolj razložili, kaj je s tvojim otrokom. Tako se meni zdi. Včasih otrok počasi osvaja določene črke, počasi jih povezuje ali bere, še težje razumeva prebrano. Z zapisom je enako. Nekateri imajo težave pri prepisu, vendar takih v drugem razredu ni veliko. Če ji to dela težave, je logično, da učiteljico skrbi, kako bo pri prepoznavanju črk, branju in samostojnem zapisovanju, kar je mnogo težje, kot sam prepis. Če nekomu dela težave prepis, tudi takoj pomisliš (kot učitelj) na specifične težave pri pisanju in si želiš otroku pomagat, če teh znakov opaziš več. Večini staršev v 2. razredu ni treba doma delati popolnoma nič drugega, kot z otrokom brati. Če moraš ti delati z njo doma še kaj drugega, potem ne vem, če morda nimajo učiteljice prav, da morda otrok res potrebuje pomoč. In samo zaradi počasnosti noben otrok ne potrebuje pomoči. To je samo znak, ki ga kot zunanjega vidiš ti najbolj očitno. Zakaj pa dela počasi? A je tako zelo analitične sorte, da mora vse naredit zelo natančno in je zato tako lepo narejeno? To bi bil čisto ok razlog, nič zaskbljujoč. Če pa dela počasi zato, ker ne more priklicat določene črke v spomin, kako zgleda, ali pa zato, ker se ne more spomnit, kako se določena črka sliši, potem pa je tukaj majhen problem. Seveda je to v tem trenutku še čisto sprejemljivo, ker najbrž ta hip še sploh vseh tiskank niso vzeli, ampak če pa se ne more spomnit številk, je pa to že drugače, saj so jih že lani spoznali. Jaz nimam pojma, kaj je s tvojim otrokom, hočem ti le povedat, da če učiteljica, ki je že lani učila tvojega otroka in ga pozna, pravi, da ima otrok težave, ne govori tega kar tako malo, v tri dni, ker ji je dolgčas. Vendar se moraš ti malo bolj pozanimat, kaj je z otrokom. Zelo natančno vprašaj in si magari zapiši, da boš še doma prebrala in dobro razumela. Le tako lahko otroku točno tako pomagaš, da bo ok. Takrat si ne delaš utvar, da je le malo počasen. Počasen je z razlogom. Pa žal mi je, če sem bila preveč direktna, ampak včasih pomaga.
|