Nika v službi
|
Naša je prvošolka, še ni dopolnila 6 let ob vstopu v šolo. Poznala vse črke, abecedo, znala napisati nekaj osnovnih besed, brala ni. Interes za črke je kazala že zelo zgodaj, prav tako za štetje, številke, je pa bila že od nekdaj podpovprečna pri risanju (čeprav rada riše) in je še zdaj. Pa kaj. Vsak ima določene močne in šibke točke. Z vstopom v šolo ni imela težav, vse dela bp, le pri risanju so še vedno odstopanja. Naši so vzeli vse črke in številke do 10, zdaj seštevajo in odštevajo do 10, pišejo kratke besede in povedi po nareku, prepisujejo besede, veliko delajo s stavnico. Posledično je naša prvošolka kar sama od sebe začela brati, bere tako male kot velike tiskane črke, pri malih ima še nekaj težav. Približno polovica razreda (torej 12, 13 otrok) bolj ali manj tekoče bere in piše. Nekateri so znali že prej, nekateri so se naučili in se še učijo zdaj. Saj zato pa je prvi razred. Naši so začeli z zlogi, so ploskali, delali črtice, prepoznavali prve/srednje/zadnje glasove, vse kot priprava na pisanje, branje. Že zelo zgodaj so jih spodbujali, da poskušajo zapisati besedo, po svojh najboljših močeh. Eni so zapisali brez napak, drugi z napaki (izpuščanje črk, napačne črke, ipd.), tretji besede sploh niso zapisali. Vse je bilo ok. Tiste, ki znajo, spodbuja naprej, tisti, ki napišejo z napakami, so pohvaljeni, ker jim gre dobro in hkrati opozorjeni na napake, tisti tretji dobijo pomoč, spodbudo, jim pokažejo, kako in kaj. Tako kot našo posebej spodbujajo pri risanju, morajo s tistim, ki niso tako dobri pri pisanju in branju, več delati in jih bolj spodbujati. Ampak vse je normalno. Nekje je tvoj otrok bolj spredaj, nekje povprečen, nekje pa malce zaostaja. Mogoče bo že čez nekaj mesecev povsem drugače. Pomembno je, da otrok rad hodi v šolo in da ima pozitivno spodbudo. Le pogumno naprej.
_____________________________
..... Poljubi me nežno, ko drugi hitijo, povabi me v mesto, ko drugi že spijo.... Napravi to zmeraj, ne bodi kot drugi, ljubezen ni reka, ki teče po strugi..... F. Lainšček
|