Gina
|
IZVIRNO SPOROČILO: vesoljcek Odgovor Za Gino ! Malce me je zbodlo vaše mnenje in hkrati sem skorajda pomislila, da verjetno delate v šolstvu oz. ste tam nekje blizu (morda se motim). Napad na starše, da ne sprejemajo otroka se mi zdi absurd. Ko boste vi imela otroka s prirojeno napako in boste od rojstva letala od zdravnika do zdravnika od od institucij do strokovnjakov in od nikogar ne boste prejela konkretnega mnenja ali izvida, se boste še kako zamislila. Da ne govorim o skrbeh in sekiranju v prvih letih, do danes mo našo deklico že zdavnaj sprejeli takšno kot je, ljubko in nežno in obdano z ljubeznijo. Še kako se zavedamo njenih težav, edina napaka oz. kar ne sprejemava kot starša, je to, da se vrtimo v začaranem krogu, da poslušava od "vrlih " strokovnjakov tisoč različnih mnenj in hipotez. Otroka ne siliva, skušava jo le spodbujati in motivirati za delo, da si bo privzgojila za moje pojme vsaj osnovne delovne navade, ki ji bodo kasneje v življenju še kako dobrodošle. Če pa ji to v šoli ni ponujeno, če lahko (kot se ji ne da oz. ko ne želi govoriti) sedi za mizo in ne dela ničesar, je to zame osebno napačen pedagoški pristop. Naj še omenim, da sem imela v 1. letu le 1. krajši sestanek, kaj več konkretnega pa ti itak ne povedo, sploh pa ti dajo vedeti, da raznih diagnoz in ostalih zadev ne smejo posredovati, ker zato da niso pristojni. Torej kdo je torej pristojen. Tako moram sama iskati dodatna mnenja in pristope, da omogočim svojemu otroku kar najboljše vključevanje v pedagošpki sistem. Toliko o zadevi pa brez zamer. 1. Ja, delam v vzgoji in izobraževanju (40.000 ljudi v Sloveniji dela na tem področju, tkao da seveda je normalno, da te berejo tudi ljudje iz foha) 2. Na forumu se vsi tikamo, zato tudi jaz tikam vse in pričakujem, da bodo drugi tikali mene. 3. Verjamem, da niste prišli do prave diagnoze. Glede na moje izkušnje so napake oz. nejasnosti pri postavljenju diagnoz v Sloveniji relativno preveč pogoste 4. Težko verjamem, da nihče ni z vami imel nobenega sestanka (razen enega omenjenega) zaradi specifike otroka, saj gre očitno za zelo zelo resne težave, vsaj vsi pedagogi, ki jih jaz poznam, poznam jih pa ogromno, bi zaradi take zadeve zagnali halo - dopuščam pa vseeno možnost, da obstaja mini verjetnost, da bi se to lahko vseeno kje pripetilo 5. Relativno pogosto, bom rekla po zakonu povprečja pogosto, pa se po šolah dogaja, da učitelji pripovedujejo staršu eno, starš pa dejstev noče sprejet, slišat, upoštevat. Če starš ne sodeluje na način, kot bi bilo treba, ima šola zvezane roke. Nekateri učitelji se še bolj ženejo posledično za otroka, nekateri pa potem delajo samo še tisto, kar so po zakonu dolžni in nič več - npr. pustijo ga, da če ne more, pač nič ne dela. Glede na to, da si navedla točno ta primer, sem takoj dobila asociacijo na slednjo možnost - namreč učitelj ne dela več kot je normalno in nujno, ker starši ne slišijo, ne upoštevajo otroka (kljub temu, da so seveda prepričani, da delajo najboljše in da menijo, da šola ne dela dobro - v resnici so pa šoli zvezali roke, ker rinejo otroka čez meje njegovih trenutnih sposobnosti). Seveda obstaja možnost, da temu ni tako, pa da je šoli res odveč vse skupaj, recimo konkretni učiteljici, ki otroka uči, vendar me tu izredno bode v oči dejstvo, da s tem otrokom delata vsaj še dve dodatni osebi - da so pa tri osebe na šoli toliko nezavestne in nezainteresirane, se mi pa res čudno zdi - ob dejstvu da so ti ljudje večlinoma z dušo in srcem pri otrocih, sploh spec. pedagogi in podoben profil. Ne poznam takega primera v praksi, da se otrok kar s tremi osebami ne bi ujel, bi ga zanemarjale, pogost zanesljivo ni. Dopuščam pa možnost, da se tudi to lahko kdaj kje zgodi. 6. Kar se diagnoz tiče - učitelji ne morejo in ne smejo postavljati diagnoz. Za to so usposobljene strokovne službe, ki tudi izdajajo odločbe. Oni tudi napišejo na odločbo kdo in kaj dela z otrokom, oz. kakšne prilagoditve otrok rabi in jih šola, učitelj mora upoštevat. To je to. NI nekih ovinkov pri tem. In jaz zdaj res ne razumem, ali je vklučena v razvojni program, ali ji pripada pomoč v okviru nekaj ur na teden? Ali imate postavljene kriterije na odločbi, ki jih mora šola upoštevat ali kaj je zdaj problem? Na šolah se v praksi resnično dogaja, da učitelji niso seznanjeni z vsemi možnimi specifikami otroka, boleznimi oz. motnjami, zato včasih tudi ne razumejo česa. Vendar imate kot starši vedno možnost organizirat sestanek za celoten učiteljski zbor, ki otroka uči, sestanek s strokovnjakom, ki jim bo pojasnil, kako se z vašim otrokom dela, da bo zanj najboljše. Spec. pedagogi vse te specifike dobro poznajo, zato delajo navadno z otrokom tudi na poročjih, kjer je potrebno še dodatno delati - ne le šolsko snov, ampak tudi ostale specifike, ki jih otrok rabi za uspešno vključevanje v skupino, oz. življenje in delo. Navadno snov z otrokom dela en od učiteljev. 7. Še nečesa ne razumem. V prvem postu pišeš, da ima otrok težave z grafomotoriko, vključevanjem v skupino, ter z govorom in mat. MOrda tudi s koncentracijo, glede na to, da je zasanjana ves čas oz. v svojem svetu. V naslednjem postu pišeš, da otrok nima težav nikjer drugje kot pri matematiki. To dvoje ne gre skupaj. Pa v resnici ti ne pišem tega zato, ker bi iskala karkoli, ampak ker se mi zdi, da si v prvem postu realno vse skup povedala, potem pa začela zanikat težave - tudi zato sem dobila občutek, da se enako dogaja z razredničarko. MOrda ti pove preveč direktno, kot jaz, pa se začneš branit in meniš, da te kdo napada. Jaz te ne napadam. Ugibam kaj je. Želim ti pomagat. Lahko brcam v napačno smer, pojma nimam, lahko se komplet motim, samo tole zgoraj je kontradiktorno. IN meni ni važno, kaj otrok zna ali ne zna, važn je, da si vi, doma priznate kaj je res narobe ali ni narobe. Ker tole,d a se vsak dan 2 uri učite, sigurno ni ok, ni ok, ni ok. Še več, je zelo slab znak, da je otrok preforsiran. Jaz mu tega ne privoščim, ni vredno. Svojega imam preveč rada, da bi dovolila, da si takole pokvari otroštvo. Ni vredno. Dajte otroku čas in strokovnjake. Kateri so, nimam pojma, ampak zihr obstajajo. Najti jih je treba. Če s šolo niste zadovoljni, lahko zamenjate spec. pedagoga, ki z njo dela, lahko prosite, da otroka uči na dodatnih urah nek drug učitelj, ne pa razredničarka, to se komot prosi v šoli. 8. Prepričana sem, da imaš otroka rada in da mu hočeš samo najboljše. O tem ni nobenega dvoma.
< Sporočilo je popravil Gina -- 21.9.2010 21:39:27 >
|